Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:28

ik zou het heel graag willen doen alleen het zou voor mij denk ik heel moeilijk zijn als je het dier weer weg moet doen :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:37

kleinvosje schreef:
Ik ben het eens met Cayenne. Onze eigen asiels zitten bomvol met dieren, waarom moeten er dan ook nog honden uit het buitenland gehaald worden? Laten we eerst eens onze eigen overschotten herplaatsen voordat er geïmporteerd wordt...

Helemaal mee eens.

En de dieren in de Nederlandse asielen dan?

Dieren uit het buitenland komen ook uiteindelijk in de Nederlandse asielen terecht als men ervanaf willen.

Laat het eigen land maar zelf hun eigen problemen oplossen, want als we steeds voor hun regelen en de problemen helpen te oplossen doen ze niks hoor, er komt direct weer een nieuw zielig geval ervoor in de plaats.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:45

Ik ben toch blij dat er organisaties zijn die globaler denken dan hier.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:49

Gini schreef:
Ik ben toch blij dat er organisaties zijn die globaler denken dan hier.

Ja en heeft het geholpen/ is het opgelost? niks ervan hoor.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:53

Dus als we allemaal dieren uit eigen land gaan adopteren, dan raken die problemen wel opgelost? Dan kunnen de asielen sluiten? Denk het niet he. We doen gewoon ons best. Dierenleed (en mensenleed) is er altijd geweest en zal altijd blijven bestaan, het enige wat we kunnen doen is ons best. En of iemand dan een zielig beest adopteert uit Nederland, Spanje of voor mijn part Timboektoe, dat maakt mij allemaal niet uit. Het enige wat ik wil is dat voor dat dier de wereld een betere plek wordt.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:55

Willen ja natuurlijk!
lijkt me super gaaf, alleen denk ik dat de opvang dan gauw blijvers zijn
omdat ik me gauw hecht :+

Santos_05
Fotograaf

Re: Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:32

Het is best makkelijk om de knop om te zetten, je weet dat ze niet lang blijven, daar stel je je ook op in ;) Maar tijdelijke opvang is goed, permanente opvang nog beter. Dus als je een plekje hebt, kijk dan naar de opvangen. Hier worden de beesten ook vaak gesteriliseerd/castreerd, zodat je het probleem van 'overschot' bij de basis aanpakt.
Hierdoor ben ik het ook eens dat je eerst in je eigen land moet helpen, want door alle 'oeps' kittens/puppies naar Nederland te brengen houden we het doorfokken in de andere landen tot stand. Ook in Nederland hebben we nog een lange weg te gaan, maar door zoveel mogelijk te zorgen dat eigen beesten geen nakomelingen kunnen voortbrengen, hoop ik dat er steeds gecontroleerder gefokt wordt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 07:29

Gini schreef:
Dus als we allemaal dieren uit eigen land gaan adopteren, dan raken die problemen wel opgelost? Dan kunnen de asielen sluiten? Denk het niet he. We doen gewoon ons best. Dierenleed (en mensenleed) is er altijd geweest en zal altijd blijven bestaan, het enige wat we kunnen doen is ons best. En of iemand dan een zielig beest adopteert uit Nederland, Spanje of voor mijn part Timboektoe, dat maakt mij allemaal niet uit. Het enige wat ik wil is dat voor dat dier de wereld een betere plek wordt.

Je kan ook eens verder kijken dan je neus lang is!!! Je kan projecten steunen die in die landen honden vanen en sterilsieren en castreren, je kan daar asielen opbouwen, en daar mensen voorlichten.

Nee we halen alle dieren hierheen met alle ziektes van dien, want sinds een paar weken is Nederland van de Rabiesvrij landen lijst afgehaald dankzij de twee pups uit Bulgarije, en de dieren hier blijven in het asiel zitten. Want dan hebben ze een dak boven het hoofd. Dus als ik een kind in een hok van 2 bij 2 zit met een bord eten en drinken, er hooguit twee keer op een dag naar kijken omdat we het te druk hebben met het kinderoverschot, dan is dat nog altijd beter?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:26

Er zijn verschillende manier om dieren te helpen. Wat maakt de ene beter dan de andere. Wat maakt de gelddonor beter dan de hondenadopteerder?
Dat er op ziektes gecontroleerd moeten worden ben ik met je eens. Maar ging dat om geadopteerde asieldieren of om broodfokkerijpups die in een Nederlandse dierenwinkel terecht komen?
Jouw kindvergelijking ga ik niet op in. Ik veronderstel dat dat in een vlaag van emotie getypt is? Want eerlijk, het slaat kant noch wal.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:32

Gini schreef:
Er zijn verschillende manier om dieren te helpen. Wat maakt de ene beter dan de andere. Wat maakt de gelddonor beter dan de hondenadopteerder?
Dat er op ziektes gecontroleerd moeten worden ben ik met je eens. Maar ging dat om geadopteerde asieldieren of om broodfokkerijpups die in een Nederlandse dierenwinkel terecht komen?
Jouw kindvergelijking ga ik niet op in. Ik veronderstel dat dat in een vlaag van emotie getypt is? Want eerlijk, het slaat kant noch wal.

Ken je het spreekwoord dweilen met de kraan open? Dat is precies wat je doet als je de dieren daar weghaalt en hier heen brengt, je lost de situatie daar niet op. Je kunt het gevolg van het probleem wel aanpakken maar je moet het probleem aanpakken. Het maakt niet uit om wat voor dieren het ging, het gaat er om dat ook de geadopteerde asieldieren ziektes meebrengen in de vorm van nieuwe teken die wij hier niet kennen, ziektes die hier in Nederland niet voorkomen maar daar wel.

Oh nee? En waarom niet? Dieren zijn net kinderen. Die hebben evenveel aandacht en begeleiding nodig, die hebben evenveel liefde nodig. Of denk je dat een asieldier het leuk vindt om de hele dag in zijn hok te zitten?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:41

Dweilen met de kraan open doe je sowieso. Of denk je dat als we die dieren dan laten zitten en alleen maar Nederlandse dieren adopteren dat de overschotten dan worden weggewerkt? Dan zeg ik: word wakker.
Dat is het erge aan vechten tegen dieren- en mensenleed, het zal altijd een druppel op een hete plaat blijven. Maar voor dat ene dier of die ene mens is die druppel de overgang van hel naar hemel.
Dieren zijn niet zoals kinderen. Allez, ik stuur mijn hond toch niet naar school of laat mijn kind (moest ik die hebben) niet op straat poepen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:44

Gini schreef:
Dweilen met de kraan open doe je sowieso. Of denk je dat als we die dieren dan laten zitten en alleen maar Nederlandse dieren adopteren dat de overschotten dan worden weggewerkt? Dan zeg ik: word wakker.
Dat is het erge aan vechten tegen dieren- en mensenleed, het zal altijd een druppel op een hete plaat blijven. Maar voor dat ene dier of die ene mens is die druppel de overgang van hel naar hemel.
Dieren zijn niet zoals kinderen. Allez, ik stuur mijn hond toch niet naar school of laat mijn kind (moest ik die hebben) niet op straat poepen.

Ik zeg toch ook niet dat we de dieren daar alleen maar moeten laten zitten? Ik zeg toch dat we daar van alles kunnen en moeten doen? Of lees je daar voor het gemak over heen? Moeten we de Nederlandse asieldieren hier dan maar gewoon laten zitten? Hebben zij niet ook recht op een fijn huisje en liefdevolle baasjes?

In wezen zijn ze het zelfde. Ze hebben beide liefde en aandacht nodig.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:49

Nee, voor mij is alles goed. Dat zie je als je mijn berichten leest.
Adopteer je een Nederlands dier, super!
Geef je geld aan een Nederlandse dierenrechtenorganisatie, super!
Adopteer je een Spaans dier, super!
Geef je geld aan een Spaanse dierenrechtenorganisatie, super!
Adopteer je een Amerikaans dier, super!
Geef je geld aan....

Ik denk dat je het idee nu wel snapt.
Als er maar een dier geholpen wordt, als er maar een druppel op de hete plaat terechtkomt. En of dat nu gebeurt door geld doneren, door adopteren, hier of in een ander land, dat maakt toch niet uit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:52

Gini schreef:
Nee, voor mij is alles goed. Dat zie je als je mijn berichten leest.
Adopteer je een Nederlands dier, super!
Geef je geld aan een Nederlandse dierenrechtenorganisatie, super!
Adopteer je een Spaans dier, super!
Geef je geld aan een Spaanse dierenrechtenorganisatie, super!
Adopteer je een Amerikaans dier, super!
Geef je geld aan....

Ik denk dat je het idee nu wel snapt.
Als er maar een dier geholpen wordt, als er maar een druppel op de hete plaat terechtkomt. En of dat nu gebeurt door geld doneren, door adopteren, hier of in een ander land, dat maakt toch niet uit.

Ik vind dat het wel wat uitmaakt voor de diergeneeskunde in Nederland. Je brengt zoals ik al eerder zei, vaak ziektes en parasieten mee die wij hier niet kennen, maar die wel zich kunnen aanpassen en gedijen in Nederland. Je ziet het alleen al bij de teken, hoeveel ziektes en nieuwe teken er bij zijn gekomen sinds de invoer van al die dieren uit andere landen. En dan heb ik het over Spanje, Griekenland, Bulgarije, Roemenië etc. Het levert gevaar op voor onze eigen dieren bovendien nemen al die dieren ook huizen in die een Nederlands asiel dier ook had kunnen krijgen. En er zijn er hier zat die er al jaren zitten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:56

Al ziektes de reden zijn dan moet je de grens sluiten en aan zelfbedruiping doen. Hoeveel ziektes denk je dat internationaal transport en toeristische lijnvluchten met zich meebrengen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:10

Gini schreef:

dan moet je dus het land van herkomst aanpakken , ik, reken iemand echt niet af op het feit dat ze een dier waar dan ook vandaan halen? dus waarom wel de mensen afrekenen die vinden dat de oplossing voor dieren in achterlopende landen (op het gebied van dierenwelzijn) een andere aanpak vergt dan het probleem uit handen nemen van die landen ?
beetje jammer, want dat word ook in dit topic gedaan, als je tegen het importeren van zielige dieren ben , heb je niks over voor een ander, zo bout word het gesteld.

ik ben ook van mening dat er zaken aangepakt moeten worden en die dieren geholpen moeten worden, ik ben alleen van mening dat je dieren in het algemeen niet helpt door een aantal dieren maar uit de situatie te trekken en het land op die manier geen nood ziet in een oplossing zoeken en de rest van de dieren die achterblijft nog net zo screwed is als
voorheen. er zit een hele wereld tussen dieren naar nederland halen en dieren maar laten stikken...daar word in de meeste topics gewoonweg keihard aan voorbij gegaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:30

Gini schreef:
Al ziektes de reden zijn dan moet je de grens sluiten en aan zelfbedruiping doen. Hoeveel ziektes denk je dat internationaal transport en toeristische lijnvluchten met zich meebrengen.

Dit slaat natuurlijk kant noch wal he.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:55

Hoezo?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:58

Nee, dieren die bij ons komen blijven tot ze doodgaan. We raken er veel te veel aan gehecht en we willen gewoon dat een dier een stabiel leven heeft.

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:45

Sonja_vR schreef:
Gini schreef:

dan moet je dus het land van herkomst aanpakken , ik, reken iemand echt niet af op het feit dat ze een dier waar dan ook vandaan halen? dus waarom wel de mensen afrekenen die vinden dat de oplossing voor dieren in achterlopende landen (op het gebied van dierenwelzijn) een andere aanpak vergt dan het probleem uit handen nemen van die landen ?
beetje jammer, want dat word ook in dit topic gedaan, als je tegen het importeren van zielige dieren ben , heb je niks over voor een ander, zo bout word het gesteld.

ik ben ook van mening dat er zaken aangepakt moeten worden en die dieren geholpen moeten worden, ik ben alleen van mening dat je dieren in het algemeen niet helpt door een aantal dieren maar uit de situatie te trekken en het land op die manier geen nood ziet in een oplossing zoeken en de rest van de dieren die achterblijft nog net zo screwed is als
voorheen. er zit een hele wereld tussen dieren naar nederland halen en dieren maar laten stikken...daar word in de meeste topics gewoonweg keihard aan voorbij gegaan.

Ik heb het over de mensen die zeggen eigen volk en land eerst! Dat zijn dezelfde mensen die na die zwarte piet discussie gaan roepen dat alle buitenlanders op kunnen rotten. Bah misselijk word ik van zulke mensen.

Anyway ik blijf bij mijn mening, als ik hulp kan bieden, dan doe ik dat.

Overigens heb ik zelf rondgekeken voor een hondje uit een asiel ofzo, maar weet je wat ik tegenkwam? Staffords!!! Alleen maar staffords en rottweilers en meer van die grote honden. En de kleine hondjes die er zitten kunnen alleen met kinderen vanaf 12 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:28

Wat is er mis met staffords en rotweilers?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:31

De opvoeding.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:31

Ik zou het wel willen, maar ik denk dat als je zo'n dier voor een langere tijd hebt je eraan gehecht raakt. En dan zou het dier weer weg moeten, dat zie ik niet zo zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:32

Ik zou best dieren tijdelijk op willen vangen. Maar ik houd het dan liever wat dichter bij huis. Er is genoeg dierenleed in nederland wat we op kunnen lossen, eer aan een buitenlands probleem te beginnen.
Ik zou best opvangadres willen zijn, waar dieren aan kunnen sterken of extra zorg ontvangen. Zoals honden die vanuit het asiel moeten revalideren.
Hoe de dieren het in het buitenland soms hebben, is werkelijk verschrikkelijk. Maar hier zijn ook genoeg dieren die hulp kunnen gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:33

Gini schreef:
De opvoeding.

Wat wil je daar mee zeggen dat staffords en rotweilers per definitie slecht zijn opgevoed?