Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kleinvosje schreef:Ik ben het eens met Cayenne. Onze eigen asiels zitten bomvol met dieren, waarom moeten er dan ook nog honden uit het buitenland gehaald worden? Laten we eerst eens onze eigen overschotten herplaatsen voordat er geïmporteerd wordt...
Maar tijdelijke opvang is goed, permanente opvang nog beter. Dus als je een plekje hebt, kijk dan naar de opvangen. Hier worden de beesten ook vaak gesteriliseerd/castreerd, zodat je het probleem van 'overschot' bij de basis aanpakt. Gini schreef:Dus als we allemaal dieren uit eigen land gaan adopteren, dan raken die problemen wel opgelost? Dan kunnen de asielen sluiten? Denk het niet he. We doen gewoon ons best. Dierenleed (en mensenleed) is er altijd geweest en zal altijd blijven bestaan, het enige wat we kunnen doen is ons best. En of iemand dan een zielig beest adopteert uit Nederland, Spanje of voor mijn part Timboektoe, dat maakt mij allemaal niet uit. Het enige wat ik wil is dat voor dat dier de wereld een betere plek wordt.
Gini schreef:Er zijn verschillende manier om dieren te helpen. Wat maakt de ene beter dan de andere. Wat maakt de gelddonor beter dan de hondenadopteerder?
Dat er op ziektes gecontroleerd moeten worden ben ik met je eens. Maar ging dat om geadopteerde asieldieren of om broodfokkerijpups die in een Nederlandse dierenwinkel terecht komen?
Jouw kindvergelijking ga ik niet op in. Ik veronderstel dat dat in een vlaag van emotie getypt is? Want eerlijk, het slaat kant noch wal.
Gini schreef:Dweilen met de kraan open doe je sowieso. Of denk je dat als we die dieren dan laten zitten en alleen maar Nederlandse dieren adopteren dat de overschotten dan worden weggewerkt? Dan zeg ik: word wakker.
Dat is het erge aan vechten tegen dieren- en mensenleed, het zal altijd een druppel op een hete plaat blijven. Maar voor dat ene dier of die ene mens is die druppel de overgang van hel naar hemel.
Dieren zijn niet zoals kinderen. Allez, ik stuur mijn hond toch niet naar school of laat mijn kind (moest ik die hebben) niet op straat poepen.
Gini schreef:Nee, voor mij is alles goed. Dat zie je als je mijn berichten leest.
Adopteer je een Nederlands dier, super!
Geef je geld aan een Nederlandse dierenrechtenorganisatie, super!
Adopteer je een Spaans dier, super!
Geef je geld aan een Spaanse dierenrechtenorganisatie, super!
Adopteer je een Amerikaans dier, super!
Geef je geld aan....
Ik denk dat je het idee nu wel snapt.
Als er maar een dier geholpen wordt, als er maar een druppel op de hete plaat terechtkomt. En of dat nu gebeurt door geld doneren, door adopteren, hier of in een ander land, dat maakt toch niet uit.
Gini schreef:Dus als we allemaal dieren uit eigen land gaan adopteren, dan raken die problemen wel opgelost? Dan kunnen de asielen sluiten? Denk het niet he. We doen gewoon ons best. Dierenleed (en mensenleed) is er altijd geweest en zal altijd blijven bestaan, het enige wat we kunnen doen is ons best. En of iemand dan een zielig beest adopteert uit Nederland, Spanje of voor mijn part Timboektoe, dat maakt mij allemaal niet uit. Het enige wat ik wil is dat voor dat dier de wereld een betere plek wordt.
Sonja_vR schreef:Gini schreef:Dus als we allemaal dieren uit eigen land gaan adopteren, dan raken die problemen wel opgelost? Dan kunnen de asielen sluiten? Denk het niet he. We doen gewoon ons best. Dierenleed (en mensenleed) is er altijd geweest en zal altijd blijven bestaan, het enige wat we kunnen doen is ons best. En of iemand dan een zielig beest adopteert uit Nederland, Spanje of voor mijn part Timboektoe, dat maakt mij allemaal niet uit. Het enige wat ik wil is dat voor dat dier de wereld een betere plek wordt.
dan moet je dus het land van herkomst aanpakken , ik, reken iemand echt niet af op het feit dat ze een dier waar dan ook vandaan halen? dus waarom wel de mensen afrekenen die vinden dat de oplossing voor dieren in achterlopende landen (op het gebied van dierenwelzijn) een andere aanpak vergt dan het probleem uit handen nemen van die landen ?
beetje jammer, want dat word ook in dit topic gedaan, als je tegen het importeren van zielige dieren ben , heb je niks over voor een ander, zo bout word het gesteld.
ik ben ook van mening dat er zaken aangepakt moeten worden en die dieren geholpen moeten worden, ik ben alleen van mening dat je dieren in het algemeen niet helpt door een aantal dieren maar uit de situatie te trekken en het land op die manier geen nood ziet in een oplossing zoeken en de rest van de dieren die achterblijft nog net zo screwed is als
voorheen. er zit een hele wereld tussen dieren naar nederland halen en dieren maar laten stikken...daar word in de meeste topics gewoonweg keihard aan voorbij gegaan.