Baby muisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

Re: Baby muisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 21:26

Ze leven nog hoor haha :D

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:14

heb je nieuwe foto's? :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:54

ik vind het goed dat ts zich inzet voor een dier, ja het gaat niet goed, maar het is een goede les. als de diertjes doodgaan is het erg jammer, maar ts wil ze nog een kans geven. ik heb vroeger ook muizen proberen te redden, soms gaat het goed soms gaat het fout. je leert ervan en dat is ook belangrijk.
als de muisjes overleven, en je besluit ze los te laten in de natuur, zet ze dan in een bos en niet kort bij gebouwen of boerderijen, want dan is het wachten tot ze vergif krijgen of in een val zitten. ik vind het super hoe je houding is, sommige dingen gaan niet goed, maar je hebt wel je hart op de juiste plaats zitten. ik vraag mij trouwens af de bokkers die allemaal heel negatieve commentaar geven, heb jij vroeger nooit iets gedaan wat goed leek maar heel verkeerd ging?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 07:39

Denk dat de muisjes allang dood zijn, op koeienmelk overleven kan gewoon niet. Daarnaast is het gewoon heel moeilijk om nog naakte diertjes te voeden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 07:54

craiester schreef:
ik vind het goed dat ts zich inzet voor een dier, ja het gaat niet goed, maar het is een goede les. als de diertjes doodgaan is het erg jammer, maar ts wil ze nog een kans geven. ik heb vroeger ook muizen proberen te redden, soms gaat het goed soms gaat het fout. je leert ervan en dat is ook belangrijk.
als de muisjes overleven, en je besluit ze los te laten in de natuur, zet ze dan in een bos en niet kort bij gebouwen of boerderijen, want dan is het wachten tot ze vergif krijgen of in een val zitten. ik vind het super hoe je houding is, sommige dingen gaan niet goed, maar je hebt wel je hart op de juiste plaats zitten. ik vraag mij trouwens af de bokkers die allemaal heel negatieve commentaar geven, heb jij vroeger nooit iets gedaan wat goed leek maar heel verkeerd ging?

Ja, dat vroeg ik me ook af.
Het lijkt net of de mensen die commentaar geven nog nooit iets verkeerd gedaan hebben.
Waarom altijd negatieve reactie's?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:28

vrouwke schreef:
craiester schreef:

Ja, dat vroeg ik me ook af.
Het lijkt net of de mensen die commentaar geven nog nooit iets verkeerd gedaan hebben.
Waarom altijd negatieve reactie's?

Dan snappen jullie helemaal niet waar het (in ieder geval mij) om gaat. Iets op de goede manier doen dat fout gaat is gewoon jammer, maar hier geen sprake van. TS heeft zich bewust niet goed ingelezen, want het is haar wel aanbevolen. Zo wist ze dus niet eens dat ze ze moest helpen plassen wat natuurlijk erge gevolgen kan hebben voor de arme muisjes..

En TS heeft bewust de muisjes 's nachts honger laten lijden, want zij wist dat ze ze wel moest voeren en ze anders een grote kans hadden om dood te gaan, te verhongeren.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij lees ik een heel ander topic. Ik zie geen meid die oh zo'n groot dierenhart heeft, maar het gewoon leuk en schattig vond die muisjes proberen groot te brengen. Op haar manier, zoals zij het wilde en niet zoals de muisjes nodig hadden. Zo ga je NIET met dieren om, goeie les geweest.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:30

Nou Geryon, waar ik een beetje beroerd hier op bokt van wordt is dat altijd de zelfde mensen zitten te miepen.
Of het nou is bij een oeps nestje, of zoals hier er is altijd de zelfde groep die TS het vuur aan de schenen leggen.
En daar kan ik niet tegen.
Ts is 13, heeft een vader en moeder die de baas over haar zijn.
Ts denkt goed te doen om die beestjes op te vangen, is dat al niet goed genoeg?
Gaat het fout, dan gaat het fout, maar Ts heeft wel geprobeert om die diertjes er doorheen te krijgen.
Als ze op school waren gebleven waren ze misschien al dood geweest.
Daarom vroeg ik me af: waren jullie gelijk perfect toen jullie 12 of 13 waren, nooit geen foutje gemaakt?
Sorry, maar dat kan ik me niet voorstellen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:04

Nou ja sorry, maar op 4 november zou ze al andere melk gaan halen, 6 november kwam die melk dan daadwerkelijk en pas 8 november werd er snachts gevoerd. Omdat TS toetsen had. Dat had ze zich ook kunnen bedenken voordat de muisjes mee gingen naar huis? Natuurlijk waren wij ook niet perfect toen we 13 waren, maar ik heb hier thuis 2 broertjes van 13 en die hadden de muisjes punt 1: niet mee naar huis genomen omdat ze weten dat ze het niet gaat werken en punt 2: mijn moeder had ze niet in huis genomen of dood gemaakt.
Zo is de natuur, als ze niet gevonden werden waren ze nu ook dood en waarschijnlijk beter af. Maar goed dat is nu niet zo dus hoop van harte dat ze het overleven.
Ik zal niet verder rellen maar ik snap de standpunten van bokkers die dit verhaal in twijfel trekken ;)

Ben ook weer benieuwd naar een reactie van TS met foto's die ook op 8 november al beloofd zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:08

vrouwke schreef:
Nou Geryon, waar ik een beetje beroerd hier op bokt van wordt is dat altijd de zelfde mensen zitten te miepen.
Of het nou is bij een oeps nestje, of zoals hier er is altijd de zelfde groep die TS het vuur aan de schenen leggen.
En daar kan ik niet tegen.
Ts is 13, heeft een vader en moeder die de baas over haar zijn.
Ts denkt goed te doen om die beestjes op te vangen, is dat al niet goed genoeg?
Gaat het fout, dan gaat het fout, maar Ts heeft wel geprobeert om die diertjes er doorheen te krijgen.
Als ze op school waren gebleven waren ze misschien al dood geweest.
Daarom vroeg ik me af: waren jullie gelijk perfect toen jullie 12 of 13 waren, nooit geen foutje gemaakt?
Sorry, maar dat kan ik me niet voorstellen.

De beestjes opvangen is natuurlijk niet goed genoeg, want daar red je ze niet mee. Dat weet iedere 13 jarige en ook nog wel jonger. Of bedoelde je het niet op die manier? Natuurlijk is het wel goed dat ze in de eerste instantie die muisjes nog een kans wilde geven, dat heb ik ook al gezegd tegen haar.

Als ze op school waren gebleven waren ze dood gemaakt. Dan hadden ze dus geen verkeerde melk gekregen en honger geleden, en ook niet moeilijk kunnen plassen. Had imo beter geweest. Zoals vele bokkers in het begin van dit topic al hadden gezegd, maar toen had ik er nog vertrouwen in.

Nogmaals, dit heeft niks met een foutje maken te maken (dat is menselijk!!), maar met het bewust fout doen. Twee héle verschillende dingen. Het één is goed bedoeld, het ander niet.
Noem jij het goed bedoeld om je niet in te lezen terwijl je erop gewezen bent dat dat nodig is (met gevolgen als dat die arme beestjes niet eens goed konden plassen). Om het beestje honger laten lijden 's nachts (waardoor ze dood konden gaan) omdat je je eigen slaap belangrijker vindt?

En nee, op mijn 13e ging ik niet zo met dieren om en dat hoort juist normaal te zijn..
Ook al eerder beschreven dat ik op mijn 13e een baby nijn heb opgevoed en dat ging er echt heel anders aan toe..
Meteen helemaal ingelezen, konijnenmelk besteld uit belgië, naar de apotheek voor een zoutoplossing, boerderij voor geitenmelk omdat dat het dichtst in de buurt kwam van konijnenmelk, geen kittenmelk dat voor andere andere dieren eigenlijk gewoon troep is.
Schema's waarin ik de tijden van voeren, de hoeveelheid en het gewicht van het konijn opschreef. Ook snachts zette ik daar natuurlijk mijn wekker voor en als ouder zijnde moet je dat gedrag juist belonen. Want het schort nogal aan dierenvrienden in dit land.

En dat was echt niet speciaal, net als dat ik dat niet was, dus haal leeftijd er alsjeblieft niet bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:18

Niet iedere 13e jarige is zo als jou Geryon. Heeft ook veel te maken met invloed van de ouders. Een 13 jarige heeft veel te willen, maar moet tenslotte wel luisteren naar hun ouders. En andere 13 jarigen interesseerd het niks. Mijn zusje is nu 13 maar die interesseert het allemaal niet zo. En laat de verzorging van haar dieren aan mij over. Geen probleem, ze worden wel goed verzorgt. Maar ze leest zich echt niet in. Laat ze allemaal aan mij over.

Ik vind het top wat TS doet. En iedereen maakt fouten. Zelf zou ik persoonlijk niet aan begonnen zijn. Maar ik weet niet beter dan dat muizen/ratten ongedierte is. Een ander dier had ik zo opgevangen. Hebben zelf eerder geprobeerd om baby vogels groot te krijgen. Wat regelmatig lukte. (kweekten zelf met vogels) Als 13 jarige heb ik al heel wat konijnen opgevangen. Maar wist toen nog niet dat je rammetjes kon laten castreren. Nu had mijn enigste rammetje het geluk dat 1 van de vrouwtjes niet vruchtbaar was. En hebben heel wat jaartjes samen gelukkig geleefd. Rammetje reed ook niet op haar. Was ook al behoorlijk oud ding. Nu heb ik wel een gecastreerd rammetje + voedster. Dus ook ik maak fouten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:23

Nou sorry dat ik aan het verhaal twijfelde, ik vond die foto van internet en de verhalen van bokkers geloof waardig genoeg dat die muisjes niet langer dan x aantal uur/dagen zonder speciale melk kunnen overleven. En ja ik heb vroeger (nouja) ook een duif en muis meegenomen naar huis, maar de muis is zelf doodgegaan en de duif is door de buurman doogemaakt (die had er ervaring mee :brr: ) Maar de duif was uiteindelijk dood gevonden door de kleuters (lag op een schoolplein) en de muis was door gereden of door de buurtkindereren doodgestampt. Misschien was het fout geweest, maar zo zag (en zie) ik het niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:32

Natuurlijk is iedere 13 jarige niet als mij. Iemand die het niet interesseert, zoals jouw zusje, zal ook niet zo zijn best doen als ik, maar die zou lijkt mij dan ook niet zelf een muisje gaan opvoeden. Geeft geen problemen en leed. Dus het heeft er verder niet veel mee te maken.
Je hebt een goed punt over die ouders vind ik. Maar dat verandert niets aan iemand instelling, wel aan in wat diegene toe in staat is.

De fouten die jij maakte, waren omdat je niet beter wist. TS heeft bewust foute dingen gedaan. Het zal mij een zorg zijn wat iemand allemaal voor foute keuzes maakt, maar als het gaat om levende dieren moet je dat gewoon niet flikken! :n Het is gewoon verwaarlozing.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:55

Graag een fotootje van hoe ze er nu uitzien in plaats van steeds een kort '' ja ze leven nog :D '' berichtje. Ben wel benieuwd hoe ze eruit zien nu.. :)

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:43

ik ben ook benieuwd! ;)

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:26

Gaat het nog steeds goed met de muisjes? :)

Zijn ze erg gegroeid? Fotooooo :D

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:30

Laptopmuis schreef:
Denk dat de muisjes allang dood zijn, op koeienmelk overleven kan gewoon niet. Daarnaast is het gewoon heel moeilijk om nog naakte diertjes te voeden.

Waarom denk je dat? Das zal T.S het wel zeggen hoop ik.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:30

Mmm.. TS komt gewoon online op bokt maar laat niks meer over de muisjes horen?

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:48

Lies09 schreef:
Mmm.. TS komt gewoon online op bokt maar laat niks meer over de muisjes horen?

Dus? Is ze dat verplicht dan?
Sorry maar wat een overdreven reacties zeg. Alsof je als 13 jarige de mogelijkheden en kennis hebt om die muisjes helemaal volgens het boekje op te voeden.
Ze had ze ook gewoon kunnen laten liggen! Dan waren ze sowieso dood geweest. Nu probeert ze iets goed te doen door die muisjes op te vangen en dan krijgt ze alsnog heel bokt over zich heen.

Ik snap het ook heel goed als de muisjes toch dood zijn en ze dat nu niet durft te zeggen door al die moraalridders die er bovenop duiken.

Ik vind het hartstikke goed van je TS! En als de muisjes dood zijn heb je het in ieder geval een kans gegeven!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:01

Mochten ze niet meer leven dan zou ik als ik TS was mezelf ook niet meer in het topic laten zien.
Ik denk dat ze genoeg gal over zich heen gekregen heeft. :(:)

TS, weer een les geleerd.
Ik hoop dat ze nog leven en zo niet: je hebt iig een poging gedaan.
Niet iedereen zou het je na doen. Ja natuurlijk zijn er dingen die je anders had mogen doen, maar ik denk dat je dat nu heel goed begrijpt en wellicht de volgende keer ook anders op zou pakken.

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:29

Ik ben het helemaal eens met de reactie boven mij! :j

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:34

TS waar woon je?
Zoals ik het lees heb je de ballen verstand van muizen, en al helemaal niet van het opkweken van moederloze jongen.
Ik kom ze zo halen als 't moet, heb hier speciale knaagdierenmelk, een drachtige muis en de nodige kennis..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:38

Hoe gaat het nu ?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:44

Ik denk dat ze dood zijn, gezien ze niet meer reageert of vragen beantwoord :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:51

Ik denk het ook.
Jammer ts! Toch geprobeerd.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:54

inderdaad jammer.. maar nog ''jammerder'' dat ze helemaal niks meer van zich laat horen !!