Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:44

gohya schreef:
Ik lees steeds dat het vies is en hondje in een karretje,maar niemand geeft antwoord als ik al 2 keer vraag: Wát vind je vies aan een hondje? zijn het de haren of wát dan.

Wij hebben geen grote honden (met een super zelf onderhoudende vacht, dus worden weinig gewassen). Als ik dan zie waar ze dagelijks doorheen lopen..... Het hoge gras waar net een andere hond tegenaan heeft staan piesen..... Als ik net even niet oplet, gaan ze ergens liggen rollen waar het vast niet naar bloementjes ruikt......
Nu ben ik gek op m'n honden en knuffel ze bijna dood. Maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat lang niet alle mensen er gek op zijn :)

(nathas, wat fijn dat het weer goed gekomen is!!)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:47

Een winkel medewerker die naar de w.c. is geweest en zijn junior heeft vast gehouden,zou die áltijd zijn handen wassen? of gaat die zonder handen wassen de vakken weer vullen en de onverpakte groente bijvullen.
Ik vind trouwens mensenharen vele malen smeriger dan hondenharen.Vooral als je dan bij de kassa op het plateu een grote zwarte mensenhaar ziet liggen.Gadver!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:54

Gohya, dat is weer een andere discussie, net zoals je uit eten gaat dat je mag hopen en ervanuit gaat dat de kok zijn handen heeft gewassen en niet in je eten getuft heeft :Y) het gaat hier puur dat sommige mensen vinden dat hun kleine scheetje mee mag de winkel in, terwijl als ik mijn herder mee zou nemen ( al dan niet getild) dan waarschijnlijk te horen zou krijgen dat het niet mag. Een hond is een hond 2 kilo of 40 kilo, het mag gewoon niet en het zou fijn zijn dat winkeliers daar geen onderscheid in zouden maken.

gohya

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:57

Zolang de winkeliers het goed vinden,blijf je hondjes in de karretjes houden.
Logisch toch dat ik hem dan in zijn mandje mee neem in een karretje.
Maar ik vind dat je een hulphond nooit mag verbieden in een winkel.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:59

gohya schreef:
Een winkel medewerker die naar de w.c. is geweest en zijn junior heeft vast gehouden,zou die áltijd zijn handen wassen? of gaat die zonder handen wassen de vakken weer vullen en de onverpakte groente bijvullen.
Ik vind trouwens mensenharen vele malen smeriger dan hondenharen.Vooral als je dan bij de kassa op het plateu een grote zwarte mensenhaar ziet liggen.Gadver!

Misschien moeten we daar maar niet teveel over nadenken.
Wat dacht je van al die mensen die de hele bak uitspitten naar dat een kleine witloofje of die ene prei die er een beetje schoon uit ziet. Als je dat ziet gebeuren sla je de prei of de witlof ook maar even over.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:02

ukje schreef:
gohya schreef:

Misschien moeten we daar maar niet teveel over nadenken.
Wat dacht je van al die mensen die de hele bak uitspitten naar dat een kleine witloofje of die ene prei die er een beetje schoon uit ziet. Als je dat ziet gebeuren sla je de prei of de witlof ook maar even over.

idd evenals er in de broodjesbakken nepnagels liggen aan t eind van de dag -O-

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:03

gohya schreef:

Maar waarom laat je hem niet gewoon buiten?
Zou fijn zijn dat iedereen de regels maar laat voor wat het is, neem aan dat jij op je weide ook regels hebt en als die genegeerd worden dat je dat ook niet wil?
Bedoel dat niet kwaad maar een hond mag er gewoon niet in, waarom dan toch je hond mee naar binnen nemen?

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:08

Bah bah bah, gelukkig nog nooit gezien.. Wat vies zeg! Een boete erop zetten zeg!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:09

In mijn supermarkt tijd zette ik mensen met honden gewoon weer buiten, grote of kleine hond, pup of senior de honden mogen niet naar binnen. Klaar. En dat is nadat ik ben vertrokken gewoon gebleven :)
Ik vind het alleen niet zozeer onhygienisch, ik zit meer in mijn hoofd met: straks springt die hond de kar uit en rent de winkel door waardoor mensen omgelopen worden of over de dieren struikelen of waardoor de schappen omvallen, of de hond die gewoon iets uit de schappen pakt in z'n bek of Wat als die hond een andere klant bijt?

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:10

Ik vind dat een hond in geen enkele winkel hoort. En zeker niet in een winkel met etenswaren.

Over de quote hieronder: Hier vind ik dat je wel een punt hebt :)

stvieee schreef:
Dat vind ik ook smerig.. heb het hier gelukkig nog nooit gezien!
Snap het punt van BaileyMix ook wel, je hebt soms van die ouders die kinderen leren dat alles vies is. Dat is pas irritant! Kinderen die je niet eens een hand durven te geven, omdat ouders zeggen dat het vies is..

Of kinderen die al beginnen te huilen als ze een hond zien, omdat ouders hun leren dat honden eng zijn. :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:11

Patsab schreef:
gohya schreef:

Maar waarom laat je hem niet gewoon buiten?
Zou fijn zijn dat iedereen de regels maar laat voor wat het is, neem aan dat jij op je weide ook regels hebt en als die genegeerd worden dat je dat ook niet wil?
Bedoel dat niet kwaad maar een hond mag er gewoon niet in, waarom dan toch je hond mee naar binnen nemen?

Als ik die buiten vast bind hangt die zichzelf op óf hij word gestolen.Daarbij vertrouw ik hem niet als mensen hem blijven aaien,hij kán dan gaan bijten.Als ik hem bij me heb in het karretje is dat voor iedereen veiliger.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:12

Ik vind het gewoon smerig. Je weet niet waar die honden geweest zijn en hun zitten in het karretje. Kinderen zitten normaal gezien niet met hun voeten in de kar dus wat die onder hun schoenen hebben hangen komt dan ook niet in het wagentje. Ik zou niet echt blij van worden als er allemaal hondenhaar in het karretje zit. Ik ben echt veel viezer van vreemd honden haar dan van vreemd mensen haar. En je weet niet waar ze allemaal ingezeten hebben voor ze de winkel inkomen. Nee ik vind het smerig in een supermarkt en wat mij betreft mag daar een boete opstaan voor zowel de hondeneigenaar als de supermarkt zelf.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 25-10-13 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Senna012

Ik vind het ook vies.
Als wij de hond mee nemen in een winkelwagentje doen wij er een dekentje onder :P

Carrotcake

Quote uit een Amerikaans onderzoek;

Sommige winkelwagentjes bevatten meer bacteriën dan een wc-bril van een openbaar toilet. Dat toont een Amerikaanse studie aan.

De wetenschappers bestudeerden monsters van 85 winkelwagentjes op de aanwezigheid van bacteriën. Ze ontdekten dat op 72 procent van de winkelwagentjes sporen van uitwerpselen zaten. Op de helft hiervan werd de E-coli bacterie gevonden.

De oorzaak? Winkelwagentjes worden veel minder vaak gereinigd dan het toilet. Toch zijn niet alle bacteriën die werden aangetroffen een gevaar voor onze gezondheid. Veel bacteriën zijn onschuldig, maar sommige kunnen je wel ziek maken.

Dus wat lopen jullie te miepen over een hond in een winkelwagentje? Denk je nou echt dat die vakkenvuller die net zijn kont heeft afgeveegd zijn handen ontsmet voordat ie weer de komkommertjes bijvult of jouw brood/kaas gaat snijden? Het zijn geen horeca mensen hoor. (Al hoop je dat die dat wel steenvast doen.)
Of zoals eerder genoemt een kind die met haar schoenen in een winkelwagentje zit? Of misschien heeft jouw winkelwagentje wel weken lang bij iemand op zijn balkon/in de tuin gestaan en heeft gediend als vuilnisbak.....
Of als vuurkorf voor jongeren heeft gediend?
Moet ik even door gaan?

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:13

Buiten het feit dat het niet hygiënisch is , er zijn genoeg mensen die niets van honden moeten weten .
Het mag gewoon niet ! Ik heb hier al een paar keer zien voorbijkomen : Ja het mag niet , maar het personeel zegt er niets van , dus doen wij het toch.

Ga je ook 100 per uur rijden, daar waar je 50 mag en zeggen :
nou ja, de politie heeft mij nog niet tegen gehouden en er staan geen flitspalen , dus doe ik het toch :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:13

sennag schreef:
Ik vind het ook vies.
Als wij de hond mee nemen in een winkelwagentje doen wij er een dekentje onder :P

De mijne zit niet eens IN het karretje,maar in zijn mandje met dekentje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:15

lepolight schreef:
nou ja, de politie heeft mij nog niet tegen gehouden en er staan geen flitspalen , dus doe ik het toch :+

Daar kan je iemands leven mee ontnemen,dat is héél wat anders.
En Ja helaas genoeg mensen die zo denken op de weg.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:16

Lisa_H schreef:
In mijn supermarkt tijd zette ik mensen met honden gewoon weer buiten, grote of kleine hond, pup of senior de honden mogen niet naar binnen. Klaar. En dat is nadat ik ben vertrokken gewoon gebleven :)
Ik vind het alleen niet zozeer onhygienisch, ik zit meer in mijn hoofd met: straks springt die hond de kar uit en rent de winkel door waardoor mensen omgelopen worden of over de dieren struikelen of waardoor de schappen omvallen, of de hond die gewoon iets uit de schappen pakt in z'n bek of Wat als die hond een andere klant bijt?

Als, als, als....

Dan mogen ze ook kinderen verbieden, want die rennen ook door het gangpad, worden overreden door winkelwagentjes, lopen mensen onderuit, pakken waren uit de schappen, enz enz....

Ik heb nog nooit een hond gezien die uit het karretje sprong en "paniek" veroorzaakte. En nee, ik neem mijn honden niet mee naar de supermarkt. Behalve wanneer ze pup zijn en de eerste paar dagen bij mij zijn...

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:19

gohya schreef:
lepolight schreef:

Daar kan je iemands leven mee ontnemen,dat is héél wat anders.
En Ja helaas genoeg mensen die zo denken op de weg.

Ja maar het gaat mij om het feit dat je weet dat het niet mag , maar toch doen omdat je er niet wordt op aangesproken.

gohya

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:26

Uhm ja ik doe het omdat het mag van de supermarkt.
Ja het is fout,maar doet niet iedereen wel eens een keertje iets wat niet mag?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:31

Lisa_H schreef:

Ik weet niet watvoor honden jij kent, dat je ze van dit alles verdenkt. :+

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:32

Op mijn werk ben ik het nog niet tegen gekomen, wel 1 keer iemand met een chi-dinges. Die mocht naar binnen (wat ik niet snap van mijn leidinggevende). Bij ons wordt er ook op gestaan dat degene die met de vleeswaren/vlees/kaas/brood bezig is, gewoon z'n handen wast.
ik zou er als kassiere, echt wel wat van zeggen als ik iemand met een hond de winkel in zie lopen. Ik vind het zelf ook erg onhygienisch om een hond in het winkelwagentje te doen (ongeacht hoe schoon/vies de winkelwagentjes zijn, want wat ik er af en toe in tegen kom, is ook niet fris). Onhygienisch omdat je niet weet waar ze met hun vacht allemaal door heen hebben gelopen, waar ze in gestaan hebben etc. Kinderen die in de winkelwagentjes zitten vind ik ook niet kunnen, maar hier kun je weinig van zeggen (naar mijn gevoel).
Ik vind zo'n hondenbuggy dan wel weer kunnen, ongeacht of het verboden is ja of nee, maar dan blijven ze in ieder geval rustig, uit de buurt van de schappen en kunnen ze geen andere mensen in de weg lopen.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:42

gohya schreef:

Je kunt een keertje iets doen wat niet mag en daarbij niemand tot last zijn..
Maar als je je hond mee neemt naar de winkel , zijn er veel mensen die zich daar aan ergeren en dat is het verschil. Sommige mensen vinden het niet hygiënisch ,anderen zijn gewoon doodsbang voor honden en je hebt ook mensen die totaal niet van honden moeten weten.
Ik heb zelf ook een hond , maar het laatste wat ik wil is dat iemand last heeft van mijn hond.
Ik wou een hond en niemand anders , dus zorg ik er voor dat niemand zich kan ergeren aan mijn hond. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:42

Afgezien van het feit of het niet hygiënisch is of wel....ik vind het gewoon complete onzin om je hond mee te slepen. En helemaal van die kleine klitklakkertjes.....het zijn honden, geen accessoires! Zo'n dier gaat echt niet dood als hij een half uurtje zonder baasje moet doorbrengen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:43

lepolight schreef:
gohya schreef:

Je kunt een keertje iets doen wat niet mag en daarbij niemand tot last zijn..
Maar als je je hond mee neemt naar de winkel , zijn er veel mensen die zich daar aan ergeren en dat is het verschil. Sommige mensen vinden het niet hygiënisch ,anderen zijn gewoon doodsbang voor honden en je hebt ook mensen die totaal niet van honden moeten weten.
Ik heb zelf ook een hond , maar het laatste wat ik wil is dat iemand last heeft van mijn hond.
Ik wou een hond en niemand anders , dus zorg ik er voor dat niemand zich kan ergeren aan mijn hond. :)

Nou geloof me,niemand heeft last van mijn hondje.Hij kan nergens bij komen en slaapt altijd in zijn mandje tijdens het winkelen.
Ze zien hem amper zitten,en hij is erg klein.Heb altijd alleen maar positieve reacties gehad van mensen in de supermarkt.
En ergeren? ach mensen ergeren zich toch áltijd wel ergens aan? is het niet aan een hondje dan is het wel aan kinderen in de winkel.