Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:48

ik blijf erbij dat hij een malamute kruising is. Hij lijkt sprekend op een malamute die hier rondloopt. Maar ik gok erop dat hij niet raszuiver zal zijn.
Fijn dat het beter gaat en hopelijk kom je ook nog achter de oorzaak van de afwijkende ontlasting.

Overigens staat in mijn lesstof ook dat het 'kan' verminderen na castratie. Maar ja , in diezelfde stof staat ook dat je een hond absoluut geen rauw vlees mag geven (en dan ook helemaal niet, ze hebben het niet alleen over varkensvlees) en dat je een hond zout moet geven om te braken, dus ik neem die stof jammer genoeg ook met een korrel zout....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:56

Allereerst: Wat een PRACHTIGE hond!

Fijn dat hij wat voeding/spijsvertering betreft begint op te knappen.

Wat het castreren betreft, dat kan zeker wel helpen tegen een voorhuidontsteking. Wij hebben een reu gehad die daar ook veel last van had en na de castratie nooit meer.
Dat was meer een bijverschijnsel, niet het doel van de castratie. Deze hond had een gehemeltespleet en hazenlip dus geen enkel risico dat hij kon ontsnappen en voor nageslacht zou zorgen.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:29

Fijn dat het de goede kant op gaat, dat jullie nu een plezierige en mooie tijd tegemoet gaan!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:33

Wat goed dat hij aangekomen is en weer eet!
Wel balen dat er geen oorzaak gevonden is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:14

prachtige langharige malamute zal vast nog meer door zitten maar wat maakt dat uit? haha gewoon een enorm mooie hond!!

Super dat hij beter gaat! En idd laat de ontlasting maar overal op controleren ook op alvleesklier problemen. Hopelijk komt het er uit wat hij mankeerd en is dat makkelijk en simpel op te lossen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 06:05

wat een prachtig dier, ik heb de kortharige versie gehad
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MUP68AMA.jpg

was volbloed husky, ken beide ouders en bij de geboorte geweest, maar ook een grote hond en woog 35 kilo, geen vet *D

ik meen dat de bruine kleur niet voorkomt bij de malamute maar hij heeft wel meer de kop en het haar ve malamute, ik gok dus kruising husky x malamute, soms worden deze kruisingen bewust gedaan om de snelheid vd een en de kracht vd ander te krijgen, ze worden dan ook alaskan husky,s genoemd, is niet erkend oid.

ben zo blij te lezen dat het beter gaat, reuen druppelen idd wel wat maar zo erg als jij omschrijft klinkt toch echt als een voorhuidontsteking, houd ook in de gaten dat hij geen prostaatproblemen heeft, castratie kan vaak goed helpen tegen het druppelen maar is geen garantie dat het over gaat.

tot de castratie kun je zn piem spoelen met hibiscrub, bij da te krijgen, dit om de ontsteking onder controle te krijgen.

succes met je prachthond.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 19:21

Bedankt voor de reacties weer. Morgen de casteratie,best spannend! Sowieso is hij papier loos en als hij een keer ontsnapt wil ik niet dat hij voor een nestje zorgt, honden genoeg in nederland.

Ontlasting vandaag was alweer wat beter. Ik laat het morgen als nog onderzoeken :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:18

Hoe is het gegaan?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 08:37

Castratie is goed gegaan. Hij heeft al geen last meer er van.

uitslag ontlasting binnen. Was via het lab gegaan en echt op alles getest. Wormen/parasieten, verteringstelsel, bacteriën. Echt alles. En er is uitgekomen dat hij nog steeds giardia heeft. Kuur heeft dus niet veel gedaan. Nu krijgt hij een veel langere kuur en dan wordt het weer gecontroleerd. Het is een hardnekkige parasiet maar gelukkig niet heel ernstig.. de dierenarts zei hij komt er wel vanaf en zijn weerstand wordt steeds beter dus dan is hij er ook minder vatbaar voor.

Dus, afwachten maar weer :-)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:47

zoals gezegd in het begin van het topic ;)
giardia IS ook een hardnekkige parasiet waar je echt niet zomaar van af komt, veeeel schoonmaken poesten wassen etc op internet is veel info te vinden maar je moet zelf hard werken om alles giardia vrij te krijgen, vooral nu hij al zoveel uitgescheiden heeft

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:05

Giardia is gewoon heel naar. Gelukkig heb je iig antwoord wat het is. Succes met de nieuwe kuur!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:53

Fijn dat het de goede kant op gaat. Nu hopen dat de nieuwe kuur goed aanslaat!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:12

fijn om te horen dat het iets 'simpels' is ipv een of andere ziekte.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:12

Ik wens je sterkte met de Giardia te lijf te gaan.. Behandel al je dieren! en ontsmet alle bakken,manden blablabla. Ook de bakjes waar bv water inzit buiten in de tuin... Ik heb het eens gehad en moest toen van hond tot papegaai meenemen met ontsmetten/behandelen. Alle kooien alle speeltjes alles. Als je het nu serieus neemt dan ben je strakjes van de ellende af. (ik heb met halamid schoongemaakt toen)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:42

Wat pipo zegt...alles echt goed schoonmaken.
Mijn hond heeft vier keer giardia gehad ondanks dat.
Kuren hielpen niet en de laatste keer heb Ik gwoon alles weggegooid, speeltjes, mand, kleed etc. En nieuw gekocht.
Daarna was het weg.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 07:04

Ja ik maak alles goed schoon. Mijn andere hond heeft het niet. Met de kuur die ik nu heb is alles na 3 weken 100% dood en ben je er vanaf.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 07:45

ik ben geen dierenarts, maar zou toch je andere hond ook meenemen.

Ik kreeg toen panacur voor alles. alleen de cavia's hoefde niet. Maar prefentief de katten, honden en papegaaien mee moeten nemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 07:52

Ik zou ook de andere hond meenemen. Na alle ellende wil je dat risico ook echt niet meer lopen lijkt mij :n

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 11:37

Ik heb de ontlasting van de andere hond laten testen ook hoor en die was goed :)