Stelling: Katten mogen niet los buiten het eigen terein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Stelling: Katten mogen niet los buiten het eigen terein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:11

er staat "vrij zeker van zijn" dus nog (weinig maar ze is er) ruimte voor twijfel maar ik meen dat er een onderzoek geweest is waaruit bleek dat de meeste katteneigenaren niet het flauwste gedacht hebben hoe ver hun kat éigenlijk gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:13

Ja, je had je zelf wat ruimte gelaten voor weerwoord, dat had ik al gezien, slim hoor ;) Nou, je zat er dus naast.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:16

Niet zozeer voor weerwoord. Ik calculeer altijd wat ruimte in voor het geval dat het anders is dan ik denk. Ik ben nl. niet alwetend. :+ (Gelukkig maar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:17

Ja, zo kun je het ook zeggen, komt alleen op hetzelfde neer ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:18

Eh let's agree to disagree on that one.
Is nogal offtopic nl.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 01:13

Ik ben het eens met de stelling, ik zie geen enkele reden waarom eigenaren van katten niet hoeven te zorgen voor een deugdelijk afrastering voor hun dieren of andere maatregelen om te voorkomen dat iets of iemand er last van heeft.
Allereerst moet er mi een chip en registratie plicht komen voor katten, en worden katers verplicht gecastreerd, tenzij ze als 'dekkater' [registratieplicht] gehouden worden in een katdichte omheining.
Hierop moet gecontroleerd worden, en katten die niet volgens de verplichtingen worden gehouden worden net als bij runderen en schapen afgevoerd naar rendac
Katten die op andermans terrein komen zijn vogelvrij en mogen gevangen/geschoten worden.
Als blijkt dat de kat gechipt is krijgt de eigenaar een overlijdensbericht en een nota/boete.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen dan nog zo nodig 1 of meer katten moeten.
En dit gaat mijzelf geld kosten, want hier loopt er ook nog 1, maar dat is wel de laatste want deze ex kater richt veel schade aan ondanks dat hij in het broedseizoen s'nacht word opgesloten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 06:44

Ik heb afgelopen jaar maar liefst 6 honden van de weg gevangen die daar los rondliepen. Ik woon nl. aan een drukke N-weg waar hard gereden wordt. Ik heb de politie gebeld, die komen de chip uitlezen, bellen de eigenaar en als die bereikbaar is komt de eigenaar ze bij mij weer ophalen, zo niet neemt de politie de honden mee. Afschieten maar omdat de eigenaar zo dom is om de hond te laten ontsnappen?
Die 6 is trouwens echt maar een fractie van wat er loopt, mijn living zit nl aan de achterkant van het huis en ik woon ook nog in een bocht waardoor ik de rest van de weg niet kan overzien, dus zuiver toeval dat ik net langs het raam loop als er een hond passeert.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 07:12

Ach jeetje, het zoooooveelste afzeiktopic voor rondlopende katten. Tja, mijn buitenkat heeft alle vrijheid, maar zit toch echt altijd in de buurt (meestal de tuin of het parkje achter ons huis). En die laat ik lekker lopen, wat menig bokker er ook van vindt :D . Vrijwel alle buren (lang leve een dorp) kennen mijn kat, vinden haar een leukerd en dat is ze ook. Mijn binnenkat (heeft twee hele zware hartafwijkingen) is gelukkiger binnen, dus die blijft wel binnen. Onze stalkat (die woont op onze eigen stal met weiland e.d. woont dus in buitengebied en hebben we nodig voor het ongedierte (muizen/ratten). Deze kat zit voornamelijk op ons eigen terrein, mede omdat ze anders het water over moet, maar heel soms gaat ze even over het weggetje naar naast gelegen weiland (wat gebied is van Staatsbosbeheer). Geen mens die daar komt (op mensen van Staatsbosbeheer na). Maar, eerlijk is eerlijk, hij is niet zo'n avonturier en erg gehecht aan zijn eigen territorium. Maar goed, ik trek me in elk geval niets aan van al die zeurtopics en laat mijn katten gewoon hun leventje leiden. En ja, ben ook heel goed met mijn buren, mocht iemand me voor van alles gaan uitmaken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:36

Ik vind het heel belangrijk dat mijn katten vrij rond kunnen lopen en zie dan ook dagelijks hoeveel ruimte ze "nodig" hebben. De 3 hectare van mezelf en dat zitten ze ook nog wel eens bij de buren. Gelukkig zijn wij allemaal dierenliefhebbers en begrijpen we dat de kat niet weet waar de tuin van de buren begint.

Als ik in een woonwijk zou wonen (en dat kan ik me al niet voorstellen) met mensen om me heen die daar last van hebben waardoor ik mijn katten binnen zou moeten houden, dan zou ik geen katten nemen. Hetzelfde geld voor een hond. Vrij rondlopen met andere honden is voor mij een vereiste.

Ik zou de verantwoording dus wel bij mezelf neerleggen, maar ik zou het in geen geval pikken dat een buurman mijn dier wat aan zou doen. Die kan naar mij toe komen, maar van mijn dieren blijft hij af. Het neerschieten vind ik dan ook echt middeleeuws en niet passen bij het Nederland van nu.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 09:09

Maar mijn hond dan? Mijn hond zou ook wel de hele dag buiten willen lopen en een roedel willen vormen. Maar dat mag ook niet. Ik weet dat katten vaak als muizenvangers worden gehouden, maar ik heb het hier over huisdier katten, zegmaar (vergeten te vermelden kom ik nu achter) in woonwijken. Dat ze hier door de tuin lopen, oke. Maar dat ze de speeltuin vervuilen waar kleine kindjes spelen, dat vind ik erg. En als een hond alleen in een speeltuin loopt, heb je kans op 90 euro boete. Dat verschil snap ik niet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:20

ik vind dat er sowieso een hoop gedoe is tussen honden en katten. Je betaald je scheel aan hondenbelasting, opruimplicht etc. terwijl katten m'n hele tuin vol kakken.
Laat die beesten lekker binnen of in eigen tuin met een span net erover.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:25

hooiberg schreef:
Urielle schreef:
Sinds Bokt kijk ik verrast op als iemand mijn kinderen lief vindt, ik ga er in openbare gelegenheden bijna standaard vanuit dat iedereen kinderen stom en irritant vindt :')

Dat ligt er meer aan omdat 'opvoeden' iets is wat tegenwoordig niet meer echt vaak gebezigd wordt. Ouders die op zaterdagmiddag educatief met hun kinderen gaan winkelen, als iedereen snel even weekendzut wil halen, ouders die hun kinderen tegen het aanstromende verkeer in laten driewieleren, enzo. :-)
Ik ga er van uit dat jij een dergelijke faux-pas niet zou maken. :-)

We wonen nu eenmaal heel erg dicht op elkaar. Een vriendin van me had een overbuurmaan die elke nacht rond 1 uur zijn honden uitliet, en die honden blaften een kwartier lang de hele straat wakker. Wanneer hij erop werd aangesproken antwoorde hij met ``ze moeten nu eenmaal hond kunnen zijn, en dus vrij zijn om te blaffen wanneer ze willen''. Soms gaat het gewoon te ver, maar niemand vindt het erg als iemand een stille hond uitlaat, en niemand vindt het erg als er kinderen in de speeltuin rondhangen die niet de blaadjes van de bomen krijsen.

Maar ga er niet vanuit dat 'mijn hormoonspiegel is een beetje krom, dus de hele wereld vindt mijn kinderen superlief' of 'mijn hondje ziet er schattig uit, dus de hele wereld vind mijn hondje het belangrijkste wat bestaat' of 'mijn racefiets is duur, dus ik mag iedereen van zijn sokken rijden', etc...

Moraal van het verhaal: de veroorzaker van het probleem kan doorgaans niet inschatten wat de gevolgen zijn voor iemand anders. Ja, als je een kat hebt, hebben andere mensen er last van. Zo ook met honden, paarden, kinderen, luidsprekers, noem maar op. Probeer de schade een beetje te beperken door rekening te houden met elkaar en wees een beetje tolerant door rekening te houden met elkaar. Een incidentele azijnzeiker daargelaten zal het meestal wel goed komen. :j

_/-\o_ _/-\o_

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:31

Mag een duivenmelker nog wel zijn duiven vrij laten vliegen? Straks schijten ze op je was ;)

Vind het wel vervelend voor de mensen die er zoveel last van hebben, maar vind het raar dat die kennelijk alleen hier zitten...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:35

Bij mij in de buurt wonen veel mensen met een kat en de meesten lopen buiten, nu heb ik zelf mijn tuin bestraat maar mijn buurvrouw niet enndie grijpt om de haverklap in de kattenstront en ik kan me voorstellen dat ze daar niet blij van wordt. Ook vaak hoor je ze knokken, midden in de nacht en dan vraag ik me wel af waarom ze hun poes of kat 's avonds niet binnenhalen want ze kunnen een herrie maken! Ik heb geen hekel aan katten maar men zou een beetje meer aan de buren kunnen denken. Wij ruimen ook netjes de drollen van de hond op. Het is inderdaad rekening houden met elkaar en helemaal als je in de stad woont want ik kan me voorstellen als je buiten woont dat niemand er last van heeft.

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:44

Ik heb twee katten waarvan er een buiten loopt en gecastreerd is. De ander nog niet omdat hij daar te klein voor is. Ik heb mijn kat alleen in het plantsoen zien poepen en als hij binnen is gaat hij op de bak. Ik woon in een steegje en de buren hebben 4 katten die precies voor mijn deur poepen. Dat vind ik dan wel weer vervelend. Ik heb ook een klein strookje grond met plantjes. ieder jaar knap ik het op maar naar een paar weken is alles volgekakt en uitgegraven.

Maar in december kunnen wij naar ons nieuwe huis en dan heb ik een tuin. De kleine kat kan dan ook naar buiten want die kan niet onder de schutting door en eroverheen gaat m voorlopig ook nog niet lukken. Als hij oud genoeg is wordt hij ook gecastreerd. dit omdat ik niet wil dat mijn katten andere poezen gaan dekken. Ze zijn ook gechipt. Ik vind dat alle dieren naar buiten moeten kunnen. Een dier is niet geboren om zijn hele leven binnen te zitten. Mijn zwager en schoonzusje hebben twee raskatten en hebben voor hun een groot ren met dikke takken erin zodat deze twee alsnog naar buiten kunnen. We vinden het toch ook zielig als ons paard de hele dag op stal moet blijven?

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:58

Katten mogen best buiten op eigen terrein maar niet op die van een ander
De buren van ons hebben katten nou bahh
Ze lopen heel vaak bij ons, schijten bij ons lopen in de stallen bij de pony's in de varkens stallen
Een keer zeiden de buur kinderen dat hun kat een big mee had genomen van ons weg, dan kunnen die kinderen goed verhalen verzinnen, liegen en irritant zijn
Die beesten lopen ook bij de pony's en dan heeft me zusje zo'n stoere pony die die beesten opjaagd en naar de trappen maar wij hebben ook een 6 maand oud veulen en die gaat naar ieder beest toe en als die naar een kat gaat en als die kat bijt
Laats was ook een kat van hun aangereden, eigen schuld dan moet je die katten maar niet los laten lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:22

EskeGirl schreef:
Maar mijn hond dan? Mijn hond zou ook wel de hele dag buiten willen lopen en een roedel willen vormen. Maar dat mag ook niet. Ik weet dat katten vaak als muizenvangers worden gehouden, maar ik heb het hier over huisdier katten, zegmaar (vergeten te vermelden kom ik nu achter) in woonwijken. Dat ze hier door de tuin lopen, oke. Maar dat ze de speeltuin vervuilen waar kleine kindjes spelen, dat vind ik erg. En als een hond alleen in een speeltuin loopt, heb je kans op 90 euro boete. Dat verschil snap ik niet.

Men laat de hond evengoed in de speeltuin schijten en daar staat de baas nog bij te kijken ook.
Ik ben blij dat sommige honden niet los lopen, ze zijn namelijk niet allemaal even vriendelijk. Jij wilt zo graag dat ze los lopen in een roedel, je bedoelt zodat ze het doen in de USA, die zwervers? Dat vind jij een goed idee? Dan moet je ook niet piepen als je hond door een andere loslopende herder of iets gegrepen wordt. Of dat onderling de dieren gaan dekken. Want ook onder de hondenpopulatie is veel niet gecastreerd. En ik spring liever tussen 2 vechtende katten, dan 2 vechtende honden.
Edit: over opvoeding gesproken, dat mogen meerdere hondenbazen idd ook wel eens doen. Zoveel mensen hebben hun dier niet onder appel, maar vinden het wel normaal ze los te laten lopen en niet aan te lijnen wanneer een andere hond in zicht komt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-13 10:28, in het totaal 2 keer bewerkt

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:23

Ik heb 2 katten en die komen buiten. Mijn buren hebben er geen problemen mee. De buurman heeft een moestuintje en daar staat zo een piep apparaat in om vogels en katten uit zijn tuintje te houden. Hij vind onze katten leuk en ik heb gevraagd of hij last van ze heeft maar hij vind het zelfs leuk als ze even komen buurten.

Onze buren op de hoek hebben een papegaaien buiten zitten waar de hele buurt knettergek van word omdat die beesten van 6 uur in de morgen tot ongeveer 9 uur in de avond zitten te krijsen. Je kan elkaar soms niet eens verstaan. Daar hebben we ook wat van gezegd maar daar word niets aan gedaan..

Mijn katten zullen ongetwijfeld poepen op plaatsen anders dan hun bak maar ook daar heb ik geen klachten over gehad en iedereen kent onze katten. De buurvrouw aan de andere kant heeft ook twee katten en daar hebben de andere buren ook geen last van.

Jagen doen ze niet, tenminste ze hebben nog nooit iets meegebracht. Komt misschien omdat ze de eerste anderhalf jaar op een flatje hebben gewoond.

En als er klachten komen bekijk ik dat dan wel weer, klagen staat vrij.. En dan zullen we een oplossing moeten verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:26

JustHorez schreef:
Katten mogen best buiten op eigen terrein maar niet op die van een ander
De buren van ons hebben katten nou bahh
Ze lopen heel vaak bij ons, schijten bij ons lopen in de stallen bij de pony's in de varkens stallen
Een keer zeiden de buur kinderen dat hun kat een big mee had genomen van ons weg, dan kunnen die kinderen goed verhalen verzinnen, liegen en irritant zijn
Die beesten lopen ook bij de pony's en dan heeft me zusje zo'n stoere pony die die beesten opjaagd en naar de trappen maar wij hebben ook een 6 maand oud veulen en die gaat naar ieder beest toe en als die naar een kat gaat en als die kat bijt
Laats was ook een kat van hun aangereden, eigen schuld dan moet je die katten maar niet los laten lopen

Een kat die een 6 maanden oud veulen bijt :')

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:29

Ik vind dit weer het zoveelste 'het is maar waar je je druk om kan maken' topic.
Ik woon in een buurt met veel katten en veel honden. Erg gezellig en ik heb er totaal geen last van.
Mijn konijnen lopen vaak los in de tuin en dan komen er wel eens katten kijken... dan laat ik de hond even in de tuin en weg is die kat weer.
Straks mogen de vogels niet eens meer los vliegen omdat ze op je zouden kunnen poepen...
Of wat dacht je van slakken... die maken de hele tuin vies joh, met hun slijmspoor...
Koeien... die stinken als je op de weg ernaast rijdt...

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:43

Def schreef:
Ik vind dit weer het zoveelste 'het is maar waar je je druk om kan maken' topic.
Ik woon in een buurt met veel katten en veel honden. Erg gezellig en ik heb er totaal geen last van.
Mijn konijnen lopen vaak los in de tuin en dan komen er wel eens katten kijken... dan laat ik de hond even in de tuin en weg is die kat weer.
Straks mogen de vogels niet eens meer los vliegen omdat ze op je zouden kunnen poepen...
Of wat dacht je van slakken... die maken de hele tuin vies joh, met hun slijmspoor...
Koeien... die stinken als je op de weg ernaast rijdt...

:D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:45

Wij hebben zelf 5 katten en een buurt met enorm veel katten, honden en andere huisdieren. Ik snap de stelling, maar moet zeggen dat ik nog nooit een kat midden in een van de vele kinderspeeltuinen heb zien poepen hier in de buurt. Heb ook nog nooit in de poep gestaan of zoiets in de speeltuinen, en ik denk dat de meeste katten bij ons in de buurt het toch echt in de bosjes doen. Mijn eigen kat (1 van de 5) doet zijn behoeftes altijd op de kattenbak en gaat niet verder dan de achtertuin, hij wilt namelijk altijd bij 1 van de gezinsleden in de buurt blijven (volgt wel als je daarbuiten gaat, loopt overal achteraan :P ) en met die kat hebben wij dus echt geluk, de andere 4 zijn nu eenmaal buitenkatten, we kunnen ze niet binnenhouden daar worden ze compleet gestoord van... Ik snap inderdaad dat mensen last kunnen hebben van katten in bijvoorbeeld de tuin, maar ik denk dat daar ook vast oplossingen voor te vinden zijn. Katten zijn helaas iets minder goed in de hand te houden dan honden..

Bij ons vinden de buren het overigens ook geen probleem dat de katten in de tuinen komen, wij krijgen ook vreemde katten in de tuin waar we af en toe de poep van moeten opruimen, maar goed, dat hoort er nou eenmaal bij als je een tuin heb (vind ik) en ben het eens met Def trouwens :P

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:46

veel succes met registratieplicht, dan zou je bij iedereen zijn hele huis door moeten kammen op zoek naar katten en hoeveel het er zijn... kopen ze er 10 bij is er niemand die dat ziet als ze binnen zitten...
de meeste boeren vragen niet om zoveel katten, maar katten voelen zich fijn op een boerderij, dus dieren die niet op hun plek zijn en weglopen van huis genieten daar ook. dat die katten allemaal nestjes krijgen is ook voor de boer niets aan te doen, castreren en steriliseren is ontzettend duur, zeker voor dieren die niet van hem zijn, en op een plek waar er steeds nieuwe aan komen lopen.
misschien moeten ze daar eens een oplossing voor zoeken, waar ( duidelijk aantoonbare)zwerfkatten tegen kosten van narcose, antibiotica en materiaal geholpen kunnen worden, want het stelt werkelijk niets voor ( als ze geen infectie krijgen) boeren die de moeite nemen ze te vangen en daarheen te brengen, zouden beloond moeten worden voor hun good will, en je hebt al een heel "overschot" minder.

mijn katten zitten in huis en hebben een ren van 4 x 6, maar snap dat niet iedereen dit wil/kan.

wel leuk om een petitie te tekenen tegen afschieten van 13.000 katten PER JAAR, maar denk er eens over na als al deze dieren blijven leven?? waar moeten die heen? asiels zitten al vol met katten die wel te benaderen zijn, heel crue en vind het echt heel zielig maar deze katten help je er niet mee door ze te vangen en in een kooi te mikken hopende dat het deurtje ooit open gaat en ze meegaan naar een gezelliger huisje... krijg je nog meer katten met gedragsproblemen omdat ze gek worden door opsluiting en verveling.

zie vaak mensen in de praktijk die wachten met casteren of steriliseren tot de kat een jaar is, want vroeger is zielig... zelfs mensen die wachten tot er een nest in zit en dan pas laten helpen, ligt er een dikke moederpoes op de operatietafel waar je de baarmoeder moet verwijderen vol levend grut.. als meer mensen hun verantwoordelijkheid nemen en ze vroeg laten helpen zou al een hoop schelen, dieren kosten geld..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:52

tja......

Ik heb 2 mooie grote voilieres in de tuin, en vannacht hoorde ik voor de zoveelste keer vogels tegen het dak vliegen. Ik sprong mijn bed uit en zag de kat vol in het gaas hangen....
Vanmorgen vond ik de zoveelste dode vogel, die zich dood gevlogen had.... dan wordt ik wel een beetje moe van de katten van een ander.

Ik heb mijn honden aan de riem en alleen op plekken waar ze los mogen, gaan ze los.
Mijn honden laat ik niet in de tuin van een ander poepen, gaten graven etc.
Als er dan tegen mij gezegd wordt, ja dan moet je maar dit of dat doen (schrikdraad etc) want dan heb je geen last van de katten van een ander ben ik vrij verbaasd....
Waarom moet ík kosten maken voor een dier dat niet van mij is.
Als ik vraag aan de buurvrouw of ze het dan erg vind dat mijn honden in haar tuin schijten (en zij heeft er 6 of 7 op straat lopen) dan is ze haast beledigd....
En iedereen roept maar (en in sommige gevallen zal dat best zo zijn) dat de buren geen last van de katten hebben.
jammer, dat ik de kat van een straat verderop in mijn tuin heb zitten....... op het moment dag en nacht

Aan de andere kant, vind ik katten echt schatten van beesten en het is dat ik al 3 honden had, anders had er zo een kat in huis gekomen (dat moet ook wel, anders moet ik heel snel opzoek naar ander werk), maar vind het beleid wel een beetje dubbel

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:47

Regestraitie plicht geldt hier waar ik woon toevallig ook, maar ik weet dat de helft evengoed niet geregistreerd is. En dan nog...
Een buurman heeft het gisteren toevallig gehad over een zwerfhond die was opgevangen in een kwekerij. Dier had een halsband met telefoonnummer, dus gebeld. Nou er werd stellig ontkent dat die hond niet van hen was. Ga maar eens bewijzen dat het wel zo is. Nu wordt ze maandag door de gemeente DA opgehaald en afgemaakt, want er is geen asiel. Ik heb trouwens gezegd dat ze haar wel bij mij kunnen brengen. Ik kan haar niet halen, geen vervoer en o te lopen is 8 km wel een beetje ver voor mij. (In openbaar vervoer en taxi´s worden geen honden toegelaten, met uitzondering van trein waar ze een muilkorf om moeten).

Ga jij maar eens A een kat vangen (niet alle katten laten zich makkelijk pakken, zeker buitenkatten niet)
en dan B bewijzen dat een kat nog van iemand is waarbij hij geregistreerd staat.
C controleren of mensen dieren hebben en die geregistreerd hebben.

Het idee is leuk, maar in de praktijk werkt het gewoon niet.

De paarden die hier op de weg chaos veroorzaken zijn ook nooit van iemand.... en ook bij paarden geldt registratie plicht.

Of katten nu wel of niet een eigenaar hebben maakt feitelijk niks uit voor overlast en de overlast die een kat veroorzaakt is niet uniek. Wat een kat kan, kunnen een heleboel "wilde" dieren, waar je dus niks over kunt zeggen, ook. Waarom dan alleen je druk maken over die kat?
Waarom je druk maken?

Ik ken mensen die wilden dat lammetjes verdwenen omdat die mekkerden. Moesten die allemaal in een ruk naar de slager om zo´n buurman. Maar zelf hadden die een alarm op de auto dat dag en nacht loeide (omdat ze toen nog geen systemen hadden die afsloegen) wat ze gewoon niet hoorden.
Er zijn mensen die bezwaar maken tegen kwakende kikkers...
Spelende kinderen.
Tikkende klok...
Er is altijd wel wat te vinden om je druk om te maken. Zegt veel meer over de mensen die zich druk maken dan de "veroorzaker van de overlast".