Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Ik heb de uitzending niet gezien nog. Maar als ik zo lees wat de uitslag van de hond was ben ik dus terecht doodsbang dat een van ons eens zo n test moet doen en zijn of haar leven hangt er vanaf. Die zakken heel erg. En dan einde hond. Omdat de test niet deugd en de afnemers en beoordelers al helemaal niet.
Mag een hond nog wel ademhalen? En ik vraag me af of een goed getrainde politiehond voor deze test zou slagen? Of een blindegeleidehond?
. Maar mensen die ze van bovenaf willen aanraken zonder kennismaking? Willen ze echt niet. Laptopmuis schreef:Als de omschrijving 'lieve gezinshond, super sociaal en lief voor kinderen ook sociaal naar andere honden toe'. Want zo zegt de koper dat hij de hond gekocht heeft... met die beschrijving.
De vrouw wilde graag een airedaile terrier.
Dat het allemaal om het geld te doen is is misschien een beetje ... gek.
Maar als ik eerlijk ben, ik zou ook geen 600 euro betaald hebben voor een hond waar sprookjes over verteld zijn qua gezinshond. En aangezien die fokker de hond niet terug wilde...
Je zag ook bij de fokker dat de dieren dus 'buiten' leven en dus niet echt opgevoed worden als gezinshond. En dat was mijn eerste gedachte wel toen het eerste voorfilmpje kwam.
Je zou je eens moeten afvragen.. waarom doet een fokker een volwassen 2-jarige hond weg?
Normaal verkoopt men toch pups of oudere honden die niet meer geschikt zijn voor de verdere fok. Ik denk ook wel dat het karakter gewoon niet goed was voor mee te fokken...
MargreetW schreef:Heb je helemaal gelijk in, de fout ligt hier grotendeels bij de fokker, die hond ging natuurlijk niet voor niets weg. Maar hoe naïef ben je als gezin met 5 kinderen om zo'n hond te willen nemen?
MargreetW schreef:Dat is toch ook een reden om de hond te laten herplaatsen? De fokker heeft echt wel een voor zijn doen goede reden gehad om die hond weg te doen, wat het ook mag zijn.
En ik blijf het naïef vinden van die mensen om een hond waar ze dus al twijfels over hadden toch mee te nemen.
Ga maar eens op MP kijken, wegens omstandigheden, allergie, niet klikken, ik heb een onderzoek gelezen (zoekzoekzoek) dat 9/10 honden impulsaankopen zijn.
MargreetW schreef:Dat is toch ook een reden om de hond te laten herplaatsen? De fokker heeft echt wel een voor zijn doen goede reden gehad om die hond weg te doen, wat het ook mag zijn.
En ik blijf het naïef vinden van die mensen om een hond waar ze dus al twijfels over hadden toch mee te nemen.
Ga maar eens op MP kijken, wegens omstandigheden, allergie, niet klikken, ik heb een onderzoek gelezen (zoekzoekzoek) dat 9/10 honden impulsaankopen zijn.
Neej schreef:Nou sorry hoor, maar wat een onzinnig gedoe. Als gezin met VIJF!!! jonge kinderen moet je gewoon niet aan een hond beginnen.
Niet ieder gezin kan het aan nee, maar er zijn ook gezinnen met jonge kinderen die wel gewoon stabiel genoeg zijn om een goede omgeving te bieden aan een jonge hond. Om nou meteen alles over een kam te scheren.. lady62 schreef:maar een fokker heeft wel degelijk een verantwoording over zij folkproduct.
Een blinde kan zien dat deze hond extreem angstig is en dat had de fokker zeker moeten weten.
stel deze mensen hadden de hond gewoon mee naar huis genomen en uit angst een van hun kinderen gegrepen nee daar ben je mooi klaar mee en had het verhaal heel anders geweest.
Ik ga er maar van uit dat de fokker erkent is en daarmee geeft hij alle fokkers een slechte reclame.
Want er word tegen iedereen gezegd, als je een hond koopt ga dan naar een erkende fokker.
Dan verwacht je ook dat je op een eerlijke manier word geïnformeerd.
En dat is hier duidelijk niet gebeurt.
OnlyFroukje schreef:Die opmering in het programma " als groot gezin moet je een pup nemen" sorry hoor ik vind dat een belachelijke opmerking oudere honden kunnen net zo goed zijn voor zoon gezin en mss beter.. je hebt er geen 6de "kind" bij dan..maar ja het zal aan mij liggen