Levende dieren in sleutelhangers, China!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Re: Levende dieren in sleutelhangers, China!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:55

Ik lees al jaren boeken over China en de culturele revolutie en de hele opkomst en later ondergang van het communisme. Er is een dusdanige verstandhouding gecreëerd tussen mensen van angst voor alles dat er al totaal niet meer met respect met elkaar omgegaan kon worden, laat staan met dieren.
wanneer je een verkeerd woord zei werd je verlinkt en stonden er straffrn op waar je helemaal eng van wordt.

en nu nog steeds zien de mensen Mao Zedong als een held! Hij heeft het leven van miljoenen mensen op zijn geweten. Of door hongersnood of door uitvoering van het regime.

vervolgens komt er idd ook nog bij dat er geen gelijkheid is tussen man en vrouw. Pasgeboren meisjes worden gedood op de meest gruwelijke manieren, puur omdat een meisje veel geld kost vanwege de bruidsschat en ze gaat na het huwlijk bij de schoonouders wonen. Dus heeft de eigen familie er helemaal niks aan.

banketstaaf wang heeft idd een paar mooie boeken hierover geschreven, maar ook de autobiografie van Mao Zedong is heel intereesant.

maar als er zo met mensen omgegaan wordt, en een mensen leven is al zo weinig waard, waarom zou iemand zich dan druk maken over dierenleed?
Het is gruwelijk, maar waar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:05

Mister01, je post is wel een beetje kort door de bocht. Het mag allemaal wel iets genuanceerder.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:40

lieveli schreef:
Mister01, je post is wel een beetje kort door de bocht. Het mag allemaal wel iets genuanceerder.

Kort door de bocht?
ik zeg nergens dat het voor iedereen zo is, maar voor ern groot gedeelte was het zo en staan ze er nog steeds zo in.

toen ik een paar jaar geleden in china was werd Mao nog als een held beschouwd.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hitler als hrld beschouwen? Dat zal geen 70% van de bevolking zijn.

ik hoop alleen dat er snel veranderingen doordringen in de meerderheid van de mensen daar en dat ern leven in het algemeen, van mens en dier, meer waard gaat zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:01

Nou je deed het voorkomen alsof het voor de gehele bevolking zo is. Dat is natuurlijk niet zo en er zijn ook veel verwesterde Chinezen. Maar de situatie daar is natuurlijk nog steeds gewoon vaag en naar. Al die wack ass werkdruk en prestatiedrang.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:06

XxDancexX schreef:
Deze gaat over slachthonden...
Heel erg om te zien...
http://www.voicelessfriends.org/
Brrr... misselijk ben ik ervan :r
En boos. Hoe kunnen sommige mensen zo dom en genadeloos zijn?! Pff.. Sprakenloos.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:14

Ja mensen, het leven in China is zwaar. Men leeft daar onder zware indoctrinatie, heeft geen vrije toegang tot dingen als internet en als je op een of andere manier afwijkt van "de norm" (de lokale wel te verstaan) heb je een enorm probleem.

De communistische partij heeft nog steeds een enorme vinger in de pap in het dagelijks leven van de meeste mensen en is tevens degene die bepaalt wat mensen wel en niet mogen weten, waar mensen over mogen denken en hoe ze zich moeten gedragen. Alleen in de uithoeken van het land heeft de partij weinig invloed, maar daar leeft men veelal zonder water en elektriciteit, zoals men daar al honderden jaren doet.

Een kind opvoeden doe je daar niet zelf, dat word door de partij gedaan, door de gemeenschap. Verplicht. Doe je daar niet aan mee word je kind afgenomen en verdwijn je zelf. China is een angstcultuur pur sang, de partij doet het wat dat betreft beter dan de KGB en de Stasi in hun hoogtijdagen. Kinderen leren vanaf de geboorte dat Mao de grootste en de beste is en hoe ze zich zo goed mogelijk moeten aanpassen aan "de norm".

Mijn opa en oma zijn geboren in China, ik heb er familie wonen. Het leven daar kunnen wij ons niet voorstellen en er zijn maar weinig Nederlanders die daar kunnen overleven op de manier zoals zij dat doen. Maar ik zou het wel fijn vinden als niet alle Chinezen over een kam worden geschoren, want ondanks alles zijn het nog steeds mensen en daar zitten rotzakken tussen en schatten van mensen die zich heel bewust zijn van dingen. En sorry, maar als toerist, of zelfs expat, kom je niet in aanraking met het echte leven. Ze kunnen toneelspelen als geen ander en hebben complete systemen opgezet om de schijn op te houden. Mocht ik daar naartoe gaan, op familiebezoek of zo, dan mag ik me niet de illusie maken dat ik het echte China te zien krijg... nee, ik krijg precies te zien wat ze willen dat ik zie. Als ik zeg dat ik de niet-toeristische dingen wil zien krijg ik keurig een minder toeristische route te zien, maar reken maar dat die van te voren is goedgekeurd door de partij en dat ik dus niets onwelgevalligs te zien krijg of hooguit een heel klein beetje om mij het idee te geven dat ik het "echte" China gezien heb, of maar een beeld kan vormen van hoe men daar leeft... echt niet!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:36

ik heb alleen de eerste pagina gelezen en echt te walgelijk voor woorden dat die arme diertjes daar in die sleutelhangers zitten :( ..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:59

mick75: dat klinkt een beetje griezelig... :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:10

ik geloof mick wel hoor,china is ook voor mensen geen leuk land... :n

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:43

Mister01 schreef:
Ingrid_92 schreef:
Als je het niet gezien hebt, betekent het niet dat het ook daadwerkelijk niet bestaat. Op de eerste pagina van dit topic zag ik al een filmpje voorbij komen met een levende schildpad in een sleutelhanger. Walgelijk.
Daarnaast zijn landen als China, Japan en Korea ook goed in "schijn ophouden". Ze weten wel wat de toeristen willen horen. Denk bijv. aan christenvervolging. Als je daar als toerist komt, krijg je te horen dat daar absoluut geen sprake van is. Ze hebben zelfs kerken waar je diensten kunt bijwonen, maar dat is allemaal nep, toneelspel. De daadwerkelijke christenen, vindt je in de straatjes buitenaf, ver buiten het toeristengebied waar een reisleider o.i.d. je nooit mee naar toe zal nemen. Mensen die gewoon gemarteld en gedood worden.

En zo zijn er nog wel veel meer dingen in die landen die gewoon vreselijk mens- en dieronterend zijn. En dan verwachten ze dat zo'n land de wereldmacht gaat krijgen -O- Ik denk daar maar liever niet aan...

Dat ik het niet gezien heb betekent zeker niet dat het niet bestaat maar ik geloof nog altijd mijn eigen ogen boven een filmpje op het internet, wat aan alle kanten gemanipuleerd kan zijn. Ik heb lang genoeg tussen de Chinezen gelopen om te weten wat daar mode/hip was en geloof me, dieren in zakjes zaten daar niet bij :+
Ik was zelf niet in toeristengebied en ik ben ook in straatjes buitenaf geweest maar ik zit hier ook nog altijd en ik heb niks engs of raars mee gemaakt hoor. Nu ben ik ook geen christen maar ik heb alles overleefd hoor!

Dat wat Mick hierboven schrijft, dàt bedoel ik dus ;) Ik ken mensen die er geweest zijn om daar het "onderschot" van de samenleving te gaan helpen, maar die stuitten dus precies op wat Mick hierboven beschrijft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:57

Telpeva schreef:
nafnaf schreef:
jeetje.. ik krijg de neiging om al die dingen te kopen en dan allemaal openknippen.
walgelijk, dat je zoiets kan verzinnen :n

Als beelddenker zie ik dat voor mij: knipperdeknipknip, FREEDOM!!
*goudvisjes plonsen verdwaasd neer op straat, en vragen zich af: wtf, where's my water?'*
Flauw grapje in een serieus topic maar kon het niet laten, vergeef me

Ragdollcat, er zijn helaas voldoende docu's over wat er zoal gebeurd in china met de bevolking, en wat ze zoal met hun eigen kinderen doen. Pijn en stress lijkt daar (voor mijn gevoel dan) iets te zijn dat alom geaccepteerd is, ipv dat het iets is dat ook vermeden kan worden. Ze vermijden het niet voor zichzelf, niet voor hun eigen kinderen, dan vind ik het niet gek dat dat er voor de dieren ook niet is. Heb 1x een zeer erge docu gekeken over kinderen in china die opgeleid worden voor in het circus, dat is nu jaren geleden en ik kan er nog steeds boos om worden dat er zo harteloos met mensen, en dan voornamelijk de kinderen, omgegaan wordt. Kan kijken of ik hem nog kan vinden (als daar vraag naar is heet dat, het is zeker geen docu voor de 'leuk' hij is echt heel erg)

Daar heb ik wel eens stukken van gezien en over gehoord en ook de documentaire ervan gezien op de TV, walgelijk.

Maar dat rechtvaardigt hoe dan ook niet dat er dieren op een walgelijke manier gebruikt worden en of gemarteld/mishandeld of wat dan ook.

Of het om een ding gaat, een stuk robot.........laat ze liever hiervoor miniatuurrobotjes gebruiken ipv echte levende hulpeloze dieren.