Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lieveli schreef:Mister01, je post is wel een beetje kort door de bocht. Het mag allemaal wel iets genuanceerder.
..
Mister01 schreef:Ingrid_92 schreef:Als je het niet gezien hebt, betekent het niet dat het ook daadwerkelijk niet bestaat. Op de eerste pagina van dit topic zag ik al een filmpje voorbij komen met een levende schildpad in een sleutelhanger. Walgelijk.
Daarnaast zijn landen als China, Japan en Korea ook goed in "schijn ophouden". Ze weten wel wat de toeristen willen horen. Denk bijv. aan christenvervolging. Als je daar als toerist komt, krijg je te horen dat daar absoluut geen sprake van is. Ze hebben zelfs kerken waar je diensten kunt bijwonen, maar dat is allemaal nep, toneelspel. De daadwerkelijke christenen, vindt je in de straatjes buitenaf, ver buiten het toeristengebied waar een reisleider o.i.d. je nooit mee naar toe zal nemen. Mensen die gewoon gemarteld en gedood worden.
En zo zijn er nog wel veel meer dingen in die landen die gewoon vreselijk mens- en dieronterend zijn. En dan verwachten ze dat zo'n land de wereldmacht gaat krijgenIk denk daar maar liever niet aan...
Dat ik het niet gezien heb betekent zeker niet dat het niet bestaat maar ik geloof nog altijd mijn eigen ogen boven een filmpje op het internet, wat aan alle kanten gemanipuleerd kan zijn. Ik heb lang genoeg tussen de Chinezen gelopen om te weten wat daar mode/hip was en geloof me, dieren in zakjes zaten daar niet bij
Ik was zelf niet in toeristengebied en ik ben ook in straatjes buitenaf geweest maar ik zit hier ook nog altijd en ik heb niks engs of raars mee gemaakt hoor. Nu ben ik ook geen christen maar ik heb alles overleefd hoor!
Ik ken mensen die er geweest zijn om daar het "onderschot" van de samenleving te gaan helpen, maar die stuitten dus precies op wat Mick hierboven beschrijft. Telpeva schreef:nafnaf schreef:jeetje.. ik krijg de neiging om al die dingen te kopen en dan allemaal openknippen.
walgelijk, dat je zoiets kan verzinnen
Als beelddenker zie ik dat voor mij: knipperdeknipknip, FREEDOM!!
*goudvisjes plonsen verdwaasd neer op straat, en vragen zich af: wtf, where's my water?'*
Flauw grapje in een serieus topic maar kon het niet laten, vergeef me
Ragdollcat, er zijn helaas voldoende docu's over wat er zoal gebeurd in china met de bevolking, en wat ze zoal met hun eigen kinderen doen. Pijn en stress lijkt daar (voor mijn gevoel dan) iets te zijn dat alom geaccepteerd is, ipv dat het iets is dat ook vermeden kan worden. Ze vermijden het niet voor zichzelf, niet voor hun eigen kinderen, dan vind ik het niet gek dat dat er voor de dieren ook niet is. Heb 1x een zeer erge docu gekeken over kinderen in china die opgeleid worden voor in het circus, dat is nu jaren geleden en ik kan er nog steeds boos om worden dat er zo harteloos met mensen, en dan voornamelijk de kinderen, omgegaan wordt. Kan kijken of ik hem nog kan vinden (als daar vraag naar is heet dat, het is zeker geen docu voor de 'leuk' hij is echt heel erg)