Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mjetterd schreef:Kimbers schreef:Voor de mensen die hun hond niet of nauwelijks uitlaten, hoe zit dat dan met het sociale leven van jullie hond? Is in mijn ogen een vereiste dat je hond regelmatig met andere honden in contact moet komen.
Hoe zie je een sociaal leven van een hond voor je bij honden die niet met andere honden kunnen?
Exact. Hond van ex dacht dat ze een kat was (ja echt)(allemaal kattendingetjes en gewoonten die zij had die je normaal niet bij honden ziet, oa uitgebreid wassen en typische slaaphouding), zat sinds pup tussen de katten dus ja
Kimbers schreef:Voor de mensen die hun hond niet of nauwelijks uitlaten, hoe zit dat dan met het sociale leven van jullie hond? Is in mijn ogen een vereiste dat je hond regelmatig met andere honden in contact moet komen.
Kimbers schreef:Voor de mensen die hun hond niet of nauwelijks uitlaten, hoe zit dat dan met het sociale leven van jullie hond? Is in mijn ogen een vereiste dat je hond regelmatig met andere honden in contact moet komen.
Kimbers schreef:Hoe kan je er zat van worden dat iedere hond maar sociaal moet zijn? Ik hoop dat iedere hondeneigenaar daar toch wel naar streeft aangezien honden roedeldieren zijn en behoefte hebben aan contact met soortgenoten.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen zijn mensen wel lekker makkelijk hoor. Aan problemen kun je namelijk werken, maar het is makkelijker om te roepen dat je hond 'gewoon' niet zo sociaal is of bang is of wat dan ook.
Kimbers schreef:Hoe kan je er zat van worden dat iedere hond maar sociaal moet zijn? Ik hoop dat iedere hondeneigenaar daar toch wel naar streeft aangezien honden roedeldieren zijn en behoefte hebben aan contact met soortgenoten.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen zijn mensen wel lekker makkelijk hoor. Aan problemen kun je namelijk werken, maar het is makkelijker om te roepen dat je hond 'gewoon' niet zo sociaal is of bang is of wat dan ook.
Mossje_bobb schreef:Kimbers schreef:Hoe kan je er zat van worden dat iedere hond maar sociaal moet zijn? Ik hoop dat iedere hondeneigenaar daar toch wel naar streeft aangezien honden roedeldieren zijn en behoefte hebben aan contact met soortgenoten.
We proberen ook haar minder bang te laten zijn voor andere honden. Maar als ze een keer toen ze een half jaar oud was is gebeten door een hond en daarna een jaarlater is ze niet meer bang, maardan ziet een hond haar als een prooi en wil haar 'opeten'. Net toen ze haar vertouwen ij andere honden weer bijna terug had.
MyWishMax schreef:Het is voor een hond helemaal niet zo normaal om met alle vreemde honden op te kunnen schieten, wij mensen vinden dat wenselijk. Ik doe mijn volwassen hond er absoluut geen plezier mee, zelfs niet als ze alleen langslopen. Met behulp van een GT kunnen we andere honden normaal passeren, maar ik ga alsnog niet in een druk bos lopen. Ze raakt er gestrest van. Nu zorg ik er wel voor dat ze een paar honden buiten onze pup heeft waar ze regelmatig mee in contact komt, maar die moet ik zorgvuldig uitzoeken. Zij is zelf onzeker en angstagressief, bij andere onzekere honden gaat ze haar punt maken. Zij komt dus alleen in contact met dominante zelfverzekerde reuen (behalve de teef van mijn schoonouders, maar die ziet ze dagelijks en kent ze vanaf dat die hond een pup was. Maar daar moeten we alsnog bij opletten)
Mijn pup komt ook alleen in contact met honden die ik ken en 100% vertrouw. Hij moet juist leren vreemde honden te negeren.
Dus ja, ze hebben sociale contacten, maar nee, ze komen niet in contact met vreemde honden.
_Cowgirl schreef:MyWishMax schreef:Het is voor een hond helemaal niet zo normaal om met alle vreemde honden op te kunnen schieten, wij mensen vinden dat wenselijk. Ik doe mijn volwassen hond er absoluut geen plezier mee, zelfs niet als ze alleen langslopen. Met behulp van een GT kunnen we andere honden normaal passeren, maar ik ga alsnog niet in een druk bos lopen. Ze raakt er gestrest van. Nu zorg ik er wel voor dat ze een paar honden buiten onze pup heeft waar ze regelmatig mee in contact komt, maar die moet ik zorgvuldig uitzoeken. Zij is zelf onzeker en angstagressief, bij andere onzekere honden gaat ze haar punt maken. Zij komt dus alleen in contact met dominante zelfverzekerde reuen (behalve de teef van mijn schoonouders, maar die ziet ze dagelijks en kent ze vanaf dat die hond een pup was. Maar daar moeten we alsnog bij opletten)
Mijn pup komt ook alleen in contact met honden die ik ken en 100% vertrouw. Hij moet juist leren vreemde honden te negeren.
Dus ja, ze hebben sociale contacten, maar nee, ze komen niet in contact met vreemde honden.
Ik ben van mezelf uit erg voorzichtig, heb de hond van mijn oma één keer los laten lopen in het bos en toen is er een jonge Boxer op gesprongen. ('t is een Boomer, lijkt vooral op een Shih Tzu). Sinds die tijd "mogen" mijn hondjes echt niet meer naar grote honden die ik niet ken, ben veel te bang dat er iets gebeurt.
Kennis van ons hun Jack Russel is gebeten door 'n Rotweiler, eigenaar en Rotweiler waren natuurlijk nergens meer te bekennen, in het bos kan ze alleen spelen met hondjes die ik vertrouw of als de eigenaar mij ook op een vriendelijke manier benadert, anders lopen we lekker door..
_Cowgirl schreef:Ik weet dat er ook goede grote honden tussen zitten, het ligt puur aan de opvoeding. Maar mijn hondje is echt inimini (zie onderschrift als je foto's wilt) en dan ben ik toch al snel wat voorzichtiger met grote honden. Één hap en mijn hondje is weg.
Ik merk wel dat mensen met grote honden inderdaad vaak als schuldig worden gezien, terwijl die kleintjes ook gemeen kunnen zijn. Ik ben één keer gebeten door een hond en dat was toch echt een Teckel.
Dus ik snap je helemaal, ook al sta ik aan de 'andere' kant Magrathea schreef:Kimbers schreef:Hoe kan je er zat van worden dat iedere hond maar sociaal moet zijn? Ik hoop dat iedere hondeneigenaar daar toch wel naar streeft aangezien honden roedeldieren zijn en behoefte hebben aan contact met soortgenoten.
Zie maar eens een eigenaar te vinden die zijn hond vrijwillig op laat eten.
Er komt hier niet veel voorbij maar als er dan iemand voorbij komt schieten ze als duveltjes uit een doosje tussen de dennenbomen vandaan om vervolgens hard blaffend mee te rennen.Percy schreef:Terugkomend op het uitgekeken raken op de tuin van honden: dat is hier echt niet het geval. Ze snuffelen wat af en ze hebben mij buiten niet nodig. Er zijn er drie, eigenlijk vier maar de oudste doet niet meer mee, die elkaar vermaken, met elkaar spelen en elkaar geurtjes opsnuffelen. Verder wordt er heel veel in de wei gesnuffeld. Waar ze zich uitstekend mee vermaken is mensen de stuipen op het lijf jagenEr komt hier niet veel voorbij maar als er dan iemand voorbij komt schieten ze als duveltjes uit een doosje tussen de dennenbomen vandaan om vervolgens hard blaffend mee te rennen.
Ik vind het leuk om met ze te wandelen en te spelen en zij vinden dat ook leuk maar ze vermaken zich prima zonder mij.
Percy schreef:Terugkomend op het uitgekeken raken op de tuin van honden: dat is hier echt niet het geval. Ze snuffelen wat af en ze hebben mij buiten niet nodig. Er zijn er drie, eigenlijk vier maar de oudste doet niet meer mee, die elkaar vermaken, met elkaar spelen en elkaar geurtjes opsnuffelen. Verder wordt er heel veel in de wei gesnuffeld. Waar ze zich uitstekend mee vermaken is mensen de stuipen op het lijf jagenEr komt hier niet veel voorbij maar als er dan iemand voorbij komt schieten ze als duveltjes uit een doosje tussen de dennenbomen vandaan om vervolgens hard blaffend mee te rennen.
Ik vind het leuk om met ze te wandelen en te spelen en zij vinden dat ook leuk maar ze vermaken zich prima zonder mij.