Weer een zorgenkindje in huis, duimen jullie mee ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MondyJoker

Re: Weer een zorgenkindje in huis, duimen jullie mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:57

Zie nu oas de foto's van jullie prutske, wat heeft die een aandoenlijk koppie zeg <3 !!
Hoe gaat het verder met ze ?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:41

Wow wat doe jij veel voor deze dieren, ik neem mijn petje af voor je.

Wat boffen deze dieren toch ontzettend met je.

Wat hebbe ze toch een aandoenlijke koppies zeg.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 20:15

Het gaat prima met Evy en Prutske.
Ze hebben deze namiddag lekker buiten gelopen samen met de rest, bij hun "tuinhuisje".
Het is bijna een beloning voor hun om daar te mogen zijn, want het ligt daar altijd vol met knabbeltjes en Evy kent dat natuurlijk niet.
Ze verzameld alles wat ze tegenkomt, maar dan moet ze weer delen met de anderen.
Telkens komt er eentje iets weg pikken, erg grappig om te zien.
Soms komt daar wel eens een woordenwisseling van, maar dat is altijd heel snel over.
Kortom, ze loopt gewoon prima mee.
Daarnet nog even uitgelaten en ze rennen allemaal door het donker naar de weide om te plassen, Evy rent er achteraan.
Komt ook telkens mooi mee naar binnen, dus wel handig.
Ze liggen nu fijn naast me in de mandjes, aan de pc ;) dagelijks ritueeltje voor de avond, dat slaan ze niet over.

Prutske mag als het mooi weer is ook naar buiten, maar niet zolang.
Als de temperatuur goed is mag ze gaan spelen, anders blijft ze binnen.
Komt natuurlijk door haar longetjes, anders moesten we niet zo voorzichtig zijn.
Ze reageert prima op de medicatie en komt nu ook heel goed bij in gewicht.
Over 10 dg moet ik weer naar de dierenarts om haar te laten checken en kijken of ze nog langer medicatie nodig zal hebben.
Ik vermoed dat het wel zal meevallen.
En dan is het enkel nog wachten op de operatie van haar liesbreuken. :D

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:44

Weer eens een update :
Vanavond met Prutske naar de dierenarts geweest voor controle.
Het rochelen is minder geworden, maar je hoort dat er toch nog wat slijmpjes zitten.
Verder doet ze het echt supergoed, ze komt heel goed bij in gewicht.
Is op korte tijd ruim 400 gr bijgekomen, wat best veel is voor een chihuahua pupje.
Ze moet nu voor de komende 14 dg nog bijkomende antibiotica nemen en samen daarmee nog eens 14 dg de ontstekingsremmer/ontzwellers.
Als de antibiotica op is, moet ik nog een week langer doorgaan met de ontstekingsremmer.
Daarna weer terug op controle.
Dierenarts vind dat ze het super doet, maar heeft schrik dat als we nu stoppen, ze terug zou hervallen en dat het een chronisch probleem van de longen zal worden.
Dat kan je met zo'n spring-in-het-veld wel missen ;)
Dus vanaf morgen gaat ze gewoon verder met haar medicatie.
Vind ze ook helemaal niet erg, want ze krijgt dan telkens kleine lapjes vlees, waarin we de pilletjes verstoppen.
Dus als ik vraag : wie moet er een pilletje ? Dan komt ze meteen aanrennen :D

Pruts mag nu ook vaker mee in de auto, om te wennen, zodat ze later niet wagenziek zou worden.
Vind ze erg leuk !
En ze gaat mee wandelen aan een tuigje, de kleine "woelrat".

Ook Evy doet het super.
Ze zit nu zowat op het gewicht wat ze mag hebben, er mag nog een klein beetje bijkomen.
Ze gaat regelmatig mee wandelen, is pas mee naar het bos geweest en heeft daar een wandeling van 6 km gedaan. Op de wandeling heb ik haar halfweg los geklikt en heeft ze gewoon een paar km met ons mee gelopen zonder leiband. Ze houdt me dan heel goed in het oog en blijft vlak achter me.
Ik neem haar ook regelmatig mee op bezoek hier en daar bij "hondenmensen", zodat ze kan wennen aan andere mensen en omgevingen. Ook dat begint goed te gaan, ze laat zich nu rapper opnemen om op de schoot te zitten.
Ze gaat ook sneller naar de kinderen toe en vind het leuk dat ze dan aandacht en aaitjes krijgt.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:55

Fijn dat het zo goed gaat met beide.
Hoop echt dat je voor evy nog een passend huisje kan vinden met mensen die wel wat tijd in haar willen steken en ze uiteindelijk een fijn huisje krijgt!!
Respect dat je dit voor de beestjes doet zo lief!
*leest weer mee*

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 20:03

Ik ben nu bv ook op bezoek aan het gaan bij mensen (ouder koppel) die nog niet zo lang geleden hun hond hebben moeten inslapen.
Ze komen van een New Foundlander af, dus vinden een chihuahua veel te klein.
Toch zie ik dat ze prima reageren op haar en Evy ook op hun. Ze voelt zich na een 10 tal minuten al echt op haar gemak bij hun. Bleef ook gelijk op schoot zitten de eerste keer.
Op andere plaatsen loopt ze me na als ik opsta van mijn stoel. Bij hun blijft ze gewoon naast mijn stoel liggen en kijkt me na.
Vind ik heel leuk om te zien dat ze zich toch kan aanpassen.
Stiekem hoop/droom ik dat ze ooit daar mag wonen, zou super zijn.
Maar dat zal wel niet gebeuren, omdat ze van een maatje groter houden :D

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:31

Dat is jammer maar misschien als extra hondje? Hoop het ook voor je als de band met hun misschien wel kan werken!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:56

Fijn zon positieve update! Hopelijk komt t met prutske ook helemaal goed!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 11:46

Over een weekje moet Pruts weer naar de DA voor controle.
Dan gaan we ook eens bekijken wanneer we de operatie kunnen inplannen.
Als ze goed op gewicht is, kan het al sneller, anders moeten we nog wat geduld hebben.
Ze weegt nu ongeveer anderhalve kg, dus al een heel hondje geworden.
Lekker mollig ding !

Ik had eerder al besloten om even een pauze te houden met het opvangen, tot deze twee laatste helemaal in orde zijn.
Na wat overleg met mijn ventje heb ik nu besloten om er voorlopig helemaal een slotje op te zetten.
Eerst eens lekker tijd om met de kinderen allerlei dingen te doen, want ze hebben ook ieder hun hobby's waar best wat tijd in kruipt.
Later als ik wat ouder ben en de kinderen groot of het huis uit, heb ik nog tijd zat om "pelskinderen" op te vangen.
We gaan nu nog voor een paar hondjes die we in de loop van tijd opgevangen hebben een leuke plek zoeken, zodat het hier ook wat rustiger is.
Pruts moet nog wat blijven tot na het herstel van haar operaties en dan zal ook zij een leuke thuis krijgen.
Als dat allemaal gebeurd is, kan ik met een gerust hart vooruit kijken.
Het is echt tijd om even een andere, rustiger weg in te slaan.
Er staan in de nabije toekomst nog een paar grote operaties op planning van onze kinderen en dan ben ik daar meer dan nodig.