Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

piezze schreef:ik zou het niet doen, sneu voor de hond en TS is nog pas 15, veel te jong om je leven aan te moeten passen aan een hond. Kan als je volwassen bent nog genoeg.
MIsschien beter een kat? Die kunnen veel beter tegen alleen zijn. Je moeder is ook veel te lang van huis.
Percy schreef:piezze schreef:ik zou het niet doen, sneu voor de hond en TS is nog pas 15, veel te jong om je leven aan te moeten passen aan een hond. Kan als je volwassen bent nog genoeg.
MIsschien beter een kat? Die kunnen veel beter tegen alleen zijn. Je moeder is ook veel te lang van huis.
TS heeft toch ook een mama? Neem aan dat die er achter staat. Mijn dochter is 15 en heeft een hond maar die hoeft haar leven daar echt niet voor aan te passen. Hond leeft gewoon in het gezin.
mika11 schreef:Hebben jullie hem op marktplaats gevonden of bij een fokker?
Mocht je hem op markplaats hebben gevonden, kijk dan heel goed uit.
Er staan genoeg leuke, gezonde hondjes tussen, maar ook heel veel broodfokhondjes en honden met problemen waar mensen vanaf willen.
Dan spiegelen ze je iets moois voor, wat niet zo blijkt te zijn.
(dwergkeesjes zijn te koop bij alle broodfokkers omdat ze zo geliefd zijn)
Daarom de tip, als je gaat kijken: kijk goed naar de omgeving waar het hondje woont, het gedrag, gezondheid en waarom de mensen er vanaf willen.
Dan heb je de meeste kans dat je een goed hondje zult vinden.
Ook zijn keeshondjes erg actief en honden uit de keeshondengroep staan erom bekend dat ze graag en veel kunnen blaffen of keffen.
mika11 schreef:mika11 schreef:Hebben jullie hem op marktplaats gevonden of bij een fokker?
Mocht je hem op markplaats hebben gevonden, kijk dan heel goed uit.
Er staan genoeg leuke, gezonde hondjes tussen, maar ook heel veel broodfokhondjes en honden met problemen waar mensen vanaf willen.
Dan spiegelen ze je iets moois voor, wat niet zo blijkt te zijn.
(dwergkeesjes zijn te koop bij alle broodfokkers omdat ze zo geliefd zijn)
Daarom de tip, als je gaat kijken: kijk goed naar de omgeving waar het hondje woont, het gedrag, gezondheid en waarom de mensen er vanaf willen.
Dan heb je de meeste kans dat je een goed hondje zult vinden.
Ook zijn keeshondjes erg actief en honden uit de keeshondengroep staan erom bekend dat ze graag en veel kunnen blaffen of keffen.
Ik quote mezelf.
Oenka schreef:wist je dat een hond minstens 4 keer per dag uit moet waaronder 1 uitlatingsbeurt MINSTENS een uur achtereen moet zijn? Anders krijgt zo'n dier niet genoeg beweging.
Veel mensen doen dit uiteraard niet, maar het hoort wel! Uit jouw verhaal lees ik dat je dat al niet kunt bieden, dus alleen daar alleen al om zou ik het niet doen
Luckystory schreef:Ik snap de reacties hier niet goed.
Wij hadden altijd honden, zolang ik het mij kon herinneren. (Dus al zeker meer dan 20 jaar)
En geen kleine hondjes, maar Duitse en Mechelse herdershonden. En bij ons was overdag ook nooit iemand thuis.
En daar werd zelden mee gewandeld. Alleen in het weekend ofzo gingen ze mee naar het bos, maar dat was dan een echt uitje. Of mee naar de Ardennen voor een dagje of weekend etc. Maar 'uitlaten' hebben we nooit gedaan.
Verder liepen ze gewoon in de tuin. Ze mochten wel binnen in huis als we zelf thuis waren en kwamen s'avonds bijvoorbeeld mee in de woonkamer liggen als we tv keken. Maar verder altijd buiten, s'nachts ook.
Onze honden werden altijd heel oud (De meesten zijn wel 13 of 14 geworden) en waren zelden ziek.
En we hebben daar nooit echt problemen mee gehad, ze waren altijd braaf en luisterden goed.
Als ik die andere reacties zo lees, zou niemand een hond mogen nemen.
Want bijna iedereen zal toch wel full-time werken of studeren etc...
Mijn tip zou gewoon zijn om ervoor te zorgen dat het hondje overdag in de tuin kan. (Uiteraard wel zodat hij een plekje heeft waar hij ook droog kan liggen bij regenweer.) Eventueel meteen een tweede hond nemen. Zodat ze elkaar gezelschap kunnen houden.
En dan is dat beestje helemaal niet zo afhankelijk meer van jullie tijdschema.
Oenka schreef:Ik studeer kynologie, en dan leer je wel eens wat
Dat jij denkt dat ie het er goed op doet wil, niet zeggen dat het ook zo is!
Oenka schreef:Onbegrijpelijk dat zoveel mensen zich geschikt vinden voor een hond als ze alleen al niet aan de eisen van het uitlaten voldoen. En dan nog kijken naar de rest...

als jullie zeggen dat dat allemaal veel te kort is; ik heb genoeg tijd om langer met hem te lopen.
EskeGirl schreef:Oenka schreef:Ik studeer kynologie, en dan leer je wel eens wat
Dat jij denkt dat ie het er goed op doet wil, niet zeggen dat het ook zo is!
Ach, mijn hond maak je niet meer blij met uren wandelen(vroeger misschien, maar hij
is 12 en stukken minder actief). Hij slaapt de godganze dag en geniet van korte wandelingen als hij maar lekker kan struinen. Maar uren lopen, nee.
Eens in de zoveel tijd wandelen we wel eens een uur, 1x in de week, vaker hoeft van hem niet. En dat weet ik omdat ik mijn hond door en door ken.
Bij de jack russel van mijn opa en oma moet je wel ruim 4x per dag uit.
Oenka schreef:Onbegrijpelijk dat zoveel mensen zich geschikt vinden voor een hond als ze alleen al niet aan de eisen van het uitlaten voldoen. En dan nog kijken naar de rest...
kriistellx schreef:Als we morgen gaan kijken mogen we hem misschien gelijk meenemen aangezien we 2,5 uur moeten rijden. We hebben 2 weken proeftijd, als hij echt niet kan wennen aan onze levensstijl dan mag hij gerust weer terug naar zijn vorige baasjes. Maar ik heb er alle vertrouwen in
EskeGirl schreef:Oenka schreef:Onbegrijpelijk dat zoveel mensen zich geschikt vinden voor een hond als ze alleen al niet aan de eisen van het uitlaten voldoen. En dan nog kijken naar de rest...
Als je mijn hond 's avonds nog eens uit wil laten rond 11 uur kijkt hij je aan of je gek bent. Terwijl dat beest van mijn opa en oma heel graag wandelt. Ik denk dat iedere
hond daarin anders is. Maar als je verder wil discusieren moet dat misschien via pb...
Oenka schreef:kriistellx schreef:Als we morgen gaan kijken mogen we hem misschien gelijk meenemen aangezien we 2,5 uur moeten rijden. We hebben 2 weken proeftijd, als hij echt niet kan wennen aan onze levensstijl dan mag hij gerust weer terug naar zijn vorige baasjes. Maar ik heb er alle vertrouwen in
Kan je aan de 4 keer per dag uitlaten voldoen waarvan 1 keer minstens een uur???
Dat lees ik namelijk niet
kriistellx schreef:Als we morgen gaan kijken mogen we hem misschien gelijk meenemen aangezien we 2,5 uur moeten rijden. We hebben 2 weken proeftijd, als hij echt niet kan wennen aan onze levensstijl dan mag hij gerust weer terug naar zijn vorige baasjes. Maar ik heb er alle vertrouwen in
Edit: en over het uitlaten: ik kan hem heus wel langer uitlaten hoor, wat in de OP staat was een "schets" om het zo maar even te zeggenals jullie zeggen dat dat allemaal veel te kort is; ik heb genoeg tijd om langer met hem te lopen.