Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Do_ schreef:Zag dit topic en bedacht mij dat ik een interresant artikel gelezen heb.
http://ascn.nl/nieuws/nieuws/onderzoek- ... bij-honden
).
.
.
. Nikka schreef:Woogy schreef:een hond hoort dan ook eigenlijk niet ouder te worden dan een jaar of vijf. Gezien ze bij ons zo'n drie keer zo oud worden komen de meeste problemen van onze doorgefokte honden vanzelf.
Wie zegt trouwens dat wolven dat niet krijgen? Wordt ieder dood dier bekeken wat er gevonden wordt?
Heb je linkjes überhaupt wel gelezen, daar gaat het niet eens over wolven maar gewoon over honden.

geerke schreef:bij ongecastreerde reuen is het wachten op prostaatproblemen en bij teefjes op melkklierkanker en baarmoeder kanker.

kiki1976 schreef:Onze reu is wel geholpen maar dat was echt omdat hij last had van hormoontjes. Zodra hij een loopse teef rook wilde hij amper tot niets eten. Maar om uit te sluiten of een castratie voor hem ging werken heeft hij eerst een prik gehad (chemische castratie). Hierdoor kreeg hij zoveel rust in z'n lijf dat we toen besloten hebben hem te laten castreren.
Mijn 18 maanden oude reu heeft het vol gehouden om 3,5 week niet te willen eten(wat ik hem ook voorschotelde)
Dus nu chemisch gecastreerd dmv een chip en na 2 weken waren alle klachten verdwenen.
).yarrah schreef:_Do_ schreef:Zag dit topic en bedacht mij dat ik een interresant artikel gelezen heb.
http://ascn.nl/nieuws/nieuws/onderzoek- ... bij-honden
Als je nog wat beter op het net gaat zoeken zijn er veel meer artikelen over het wel of niet casteren van reu/teef. En dat heeft me doen besluiten om mijn teef intact te houden.
Wat me opvalt is dat de teven die geholpen zijn bij mij in de buurt (en het lijkt dat de dierenarts goede zaken doet, want alleen mijn hond is niet geholpen).
Dat de teven zijn allemaal te dik zijn. Dat ze ook veel problemen hebben met de warmte. De vachten behoorlijk zijn veranderd zijn (dat wist ik, dat gebeurd veel bij ruwharige honden (ik heb een cairn) en dan haast niet meer te trimmen zijn). Gedragsverandering ze zijn veel lusteloser.
Wat ik zelf heel vervelend vond is dat de dierenarts me gelijk vertelde dat ik mijn teef (toen 4 maanden oud) moest helpen. En dat moest vooral net na de eerste loopsheid. Ik had al 10 jaar geen hond meer gehad en was perplex (in de tussentijd is er dus veel veranderd). Ik heb ook gelijk gezegd dat dus niet gebeurde.
Zijn argumenten vond ik niet overtuigend en ik ben gelijk het net opgegaan voor meer informatie en na het lezen van voornamelijk canadeze onderzoeken. Heb ik het niet gedaan.
Nu is haar loopsheid maar eens in de 8 maanden. Daar heb je totaal geen last van en de reuen moeten niet in de buurt komen. Mijn ouders hebben een keer op haar gepast toen wij op vakantie waren en ze was loops, maar hebben dat niet eens in de gaten gehad.
Maar iedereen moet weten of zijn hond geholpen moet worden of niet, maar mijn hond blijft intakt.
MightyMike schreef:Dikker worden heb je zelf in de hand ben ik het niet mee eens. Dierenartsen praten er niet voor niets over lijkt mij. Wij hadden hiervoor een boxerteef die we wel gesteriliseerd hadden. We hebben haar na 2 loopsheden laten helpen, daarvoor was ze nooit dik. Daarna verschilde ze heel veel in gewicht, op dezelfde afgemeten hoeveelheid brok. Extraatjes krijgen ze hier eigenlijk niet. Ben er door mijn ervaring zeker van overtuigd dat ze er wel dik van kunnen worden.
Ninja is altijd erg onzeker geweest, al was ze ook wel hondsbrutaal.
Eigenlijk was ze gewoon stronteigenwijs en een duveltje onder haar lieve uiterlijk, maar ook een schat van een hond. We hadden wel veel problemen met haar vacht, maar of dat door de castratie kwam ... geen idee. Geboren met een lekkende hartklep. Ze is 12,5 jaar geworden en ingeslapen omdat ze gewoon op was.
kiki1976 schreef:Onze teef is wel geholpen. In haar geval hadden we geen andere keuze, ze had namelijk een baarmoederontsteking en cyste's in haar baarmoeder.
Als ze geen baarmoederontsteking had gekregen dat was ze de volgende loopsheid gedekt (mits ze toen daarvoor werd goed gekeurd, heupen, knieën, hart etc).
Onze reu is wel geholpen maar dat was echt omdat hij last had van hormoontjes. Zodra hij een loopse teef rook wilde hij amper tot niets eten. Maar om uit te sluiten of een castratie voor hem ging werken heeft hij eerst een prik gehad (chemische castratie). Hierdoor kreeg hij zoveel rust in z'n lijf dat we toen besloten hebben hem te laten castreren.
Wilawander schreef:MightyMike schreef:Dikker worden heb je zelf in de hand ben ik het niet mee eens. Dierenartsen praten er niet voor niets over lijkt mij. Wij hadden hiervoor een boxerteef die we wel gesteriliseerd hadden. We hebben haar na 2 loopsheden laten helpen, daarvoor was ze nooit dik. Daarna verschilde ze heel veel in gewicht, op dezelfde afgemeten hoeveelheid brok. Extraatjes krijgen ze hier eigenlijk niet. Ben er door mijn ervaring zeker van overtuigd dat ze er wel dik van kunnen worden.
Ja daarom word het ook vermeld en pas je dus het voer aan. En dat heb je zelf in de hand. Lijkt me logisch als je weet dat ze dikker kunnen worden dat je dan de hoeveelheid gaat aanpassen.
Fellor schreef:Woogy schreef:Ik verbaas me er serieus over hoeveel mensen nog zeggen een nestje te willen van hun honden. Zijn dit honden met papier? Is het medisch verantwoord? Is het puur voor de leuk? Puppy's zijn altijd makkelijk te verkopen, maar hoeveel van de impuls puppy's belanden op marktplaats of in het asiel??
Inderdaad..