Overlast tamme kraai, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:52

MightyMike schreef:
Wordt het dier daar niet agressiever van? Voed hij elk jaar een nieuwe jonge vogel op? Je woongenot kan er toch echt flink minder van worden..

Een voordeel, hijj heeft een ander huis gekocht, dus eind van het jaar zijn we er vanaf. *\o/* ja elk jaar het zelfde liedje.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:53

Het is toch ook niet voor niets verboden lijkt mij, helemaal wanneer ze de dieren dan los laten vliegen en anderen er overlast van hebben. Ik neem aan dat onze buren daar helaas geen weet van hadden van te voren en deze vogel ook een eenmalige actie was, maar goed.

MightyMike

Re: Overlast tamme kraai, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:53

Haha, vrouwke, nog even volhouden dan, maar klinkt als een fijne oplossing. Al voel ik mee voor zijn nieuwe buren straks..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:57

vrouwke schreef:
MightyMike schreef:
Wordt het dier daar niet agressiever van? Voed hij elk jaar een nieuwe jonge vogel op? Je woongenot kan er toch echt flink minder van worden..

Een voordeel, hijj heeft een ander huis gekocht, dus eind van het jaar zijn we er vanaf. *\o/* ja elk jaar het zelfde liedje.

bestaan er echt mensen die expres z'on dier uit het nest halen om ''op te voeden''?
Ik vind dat vrij gestoord.
Mijn ekster was uit het nest gevallen,en hij leefde nog....ik zou nooit een vogeltje uit het nest halen. :(

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:31

Mensen die zeggen dat de kinderen van de TS wel bang zullen zijn geworden van de vogel omdat de TS zelf er een drama van maakt hebben duidelijk nog nooit te maken gehad met een hardnekkige agressieve vogel als een kauw of kraai. Geloof me zo'n beesten kunnen zò lelijk doen dat kinderen geen volwassenen nodig hebben om er een trauma van te krijgen :D .

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 02:14

Er zijn duizenden mensen bang voor spinnetjes, maar bang zijn voor vogels is not done??

Ik heb echt een fladder fobie. Alles wat vleugels heeft moet ik niet. Ben niet te beroerd om een stukje om te lopen omdat er ergens een duif zit (niet grappig op de dam) of als er ganzen in de berm zitten om om te keren en een andere route te fietsen. Van zee meeuwen op het strand krijg ik het Spaans benauwd en eet nooit bij de febo want daat zitten altijd vogels. Ben me er wel van bewust dat het nu wel een beetje erg wordt, maar ik kan er niets aan doen.

Ts: wees het voor dat je kinderen ook zo bang worden, ik let continue op die beesten, maar jeetje dit is echt een rot zak.

Als je de verzorger aan treft, misschien vragen wanneer ze terug komen?

Tot die tijd; succes met de waterpistolen

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:30

Liess_, misschien moet je toch hulp zoeken, want dit klinkt als een enorme fobie en weerhoud je van veel leuke dingen doen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:36

Het weerhoud me niet hoor :D alleen bij de febo eten doe ik niet. Iedereen voert die beesten en ze zijn echt brutaal.

Maar voorderest heb ik er zelf niet veel last van, maar loop er wel een stukje voor om (met een grote boog) of mijn vriend tussen mij en de vogel haha

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:45

Liess__, toevallig komt er vanmiddag bij TLC een programma waar mensen van een dergelijke fobie af worden geholpen. Is best interessant! Ik geloof dat het om 15:00 uur is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:06

Amaris schreef:
Iemand heeft het hier enigszins laatdunkend over 'kauwtjes' alsof je het over een formaat merel hebt.

Ik weet het niet hoor... maar de kauwen die ik hier wel eens in de tuin heb zijn toch echt behoorlijke joekels. Okee, het zijn geen kraaien, maar het zijn toch best behoorlijke vogels.

TS: misschien kun je inderdaad eens de gepimpte versie van een waterpistool bekijken.
Je weet wel , die dingen die je even moet oppompen zodat er wat druk achter komt. Kun je er nog een spelletje van maken met de kids 'raak de vogel'. Niet zo aardig misschien, maar jammer dan hoor.

Ik kan er echt niet bij dat mensen het raar vinden dat kinderen bang zijn van zo'n grote zwarte vogel incl snavel. :roll:

Mocht je het over mij hebben (je mag me best gewoon met m'n naam aanspreken hoor ;) ) aangezien ik 'kauwtjes' zeg, dat heeft niks met laatdunkend te maken maar meer met het feit dat ik die dieren simpelweg altijd kauwtjes noem.
Kauwen ( :Y) ) zijn inderdaad geen mussen of merels, maar ik las dit verhaal met een grote kraai in gedachten en dan is een kauw toch wel echt even wat anders voor 't beeld, die zijn toch een stuk kleiner. Dat mensen er wel bang van zijn vind ik overigens niet raar maar goed, dat had ik ook al eerder genoemd. :)
Al helemaal als je niks met vogels hebt en zo'n dier heeft toch nog best een flinke snavel.

TS hoe is het inmiddels, nog steeds last? En wanneer komen de buren eigenlijk terug (misschien heb ik daar overheen gelezen)?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 08:34

We hebben wat dagjes weg gehad van de week in de vakantie, dus we zijn niet zoveel thuis geweest. Had gehoopt dat de buren gister weer zouden komen, maar de auto staat tot nu toe nog niet voor de deur, ben bang dat ze nog een weekje hebben.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:45

Het zijn kauwtjes. Een kraai heeft verschillende formaten. Kauwtjes zijn de kleinsten. Ik heb ook een kauwtje gehad: zebedeus. Hij was uit het nest gevallen en ik heb hem groot gebracht. Ik heb hem nooit gekortwiekt of zo, dus na ongeveer een jaar bleef hij langer weg. Daarna zag ik hem met een ander kauwtje. Dat werd een setje. Hij kwam steeds minder .. af en toe een hapje bedelen. En na 2 jaar heb ik hem niet meer gezien. Kauwtjes die je niet kortwiekt blijven niet.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:54

Heb je niet toevallig een bench voor de hond TS? En iemand in de buurt die niet bang voor de kauw is? Dan kan diegene hem in de bench zetten als jullie buiten willen zitten. Bakje water en voer erbij en dan laat je hem weer los als jullie naar binnen gaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:45

Bedoel je nu de kauw in de bench met eten en drinken? Dan krijg je hem al nooit meer van je erf af als die al ooit van plan was verdere horizonnen op te zoeken, lekker gratis eten bij de buren := .

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:25

Kwanyin schreef:
Bedoel je nu de kauw in de bench met eten en drinken? Dan krijg je hem al nooit meer van je erf af als die al ooit van plan was verdere horizonnen op te zoeken, lekker gratis eten bij de buren := .

Dan zet je hem met bench in al in de tuin van de buren. Geen eten en drinken geven is ook niet echt aardig lijkt mij.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:34

Dan hebben de buren hem net uit zijn kooi gelaten om vrij rond te fladderen en dan ga jij hem terug opsluiten en op hun terrein zetten? Is het dan niet veel aardiger om eerst gewoon aan de buren te vragen of ze vogel terug willen opsluiten in plaats van het zo duidelijk te maken? :D

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:35

De buren zijn niet thuis.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:39

Een paar jaar geleden is er een verzwakt kauwtje op mijn bord neergestort toen we buiten aan het eten waren. Die hebben wij wel 3 dagen verzorgd om hem aan te laten sterken. Was hartstikke tam, maar gelukkig niet vervelend. Hij bleef echter zo strak bij ons dat hij ook op de fiets meeging. Hij zat trots op het stuur. We vonden hem erg leuk, maar het leek ons niet de bedoeling om het eeuwig zo te houden. Gelukkig is hij in een bocht van het stuur gevlogen toen we in een ander deel van de stad fietsten en daarna is hij nooit meer teruggekomen. We hebben hem stiekem vreselijk gemist, maar het was wel een uitkomst dat hij op die manier is vertrokken. Zou niet weten hoe dat anders had gemoeten! Ik hoop wel dat hij zich heeft kunnen redden in het wild.

http://www.youtube.com/watch?v=xQ0q-xPE3Ww

Nu was dat echt nog een jonkie en hij was heel bescheiden voor een kauw, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet goed van wordt en dat je kinderen bang zijn voor hem. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:48

Oh jakkes, wat een verhaal. Daar zou ik ook he-le-maal niet blij van worden -O-
Ben zelf heel erg bang voor vogels (slaat eigenlijk nergens op, ze zullen me heus niet opeten... maar ik vind ze gewoon eng :o ), dus zo'n tamme kraai die op me zou komen zitten zou voor mij een regelrechte nachtmerrie zijn :=
Begrijp heel goed dat je hier niet goed van wordt. Erg vervelend dat je kinderen nu bang zijn, ik weet zelf hoe vervelend/lastig het is als je bang bent voor vogels (vooral wanneer je in een stad bent waar ze regelmatig zeer dicht over je hoofd suizen).

Kunnen jullie niet in contact komen met degene die de dieren van de buren nu verzorgt, hem/haar het verhaal uitleggen en vragen om de kraai op te sluiten? Het is nu zo'n heerlijk weer, zonde als je kinderen nu niet buiten durven vanwege die vogel.
En na de vakantie van je buren e.e.a. met hen zelf bespreken, ben dan ook wel benieuwd naar hun reactie eigenlijk. Hoe kom je erbij om een jonge vogel uit z'n nestje te halen...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:53

Fiffill schreef:
Amaris schreef:
Iemand heeft het hier enigszins laatdunkend over 'kauwtjes' alsof je het over een formaat merel hebt.

Ik weet het niet hoor... maar de kauwen die ik hier wel eens in de tuin heb zijn toch echt behoorlijke joekels. Okee, het zijn geen kraaien, maar het zijn toch best behoorlijke vogels.

TS: misschien kun je inderdaad eens de gepimpte versie van een waterpistool bekijken.
Je weet wel , die dingen die je even moet oppompen zodat er wat druk achter komt. Kun je er nog een spelletje van maken met de kids 'raak de vogel'. Niet zo aardig misschien, maar jammer dan hoor.

Ik kan er echt niet bij dat mensen het raar vinden dat kinderen bang zijn van zo'n grote zwarte vogel incl snavel. :roll:

Mocht je het over mij hebben (je mag me best gewoon met m'n naam aanspreken hoor ;) ) aangezien ik 'kauwtjes' zeg, dat heeft niks met laatdunkend te maken maar meer met het feit dat ik die dieren simpelweg altijd kauwtjes noem.
Kauwen ( :Y) ) zijn inderdaad geen mussen of merels, maar ik las dit verhaal met een grote kraai in gedachten en dan is een kauw toch wel echt even wat anders voor 't beeld, die zijn toch een stuk kleiner. Dat mensen er wel bang van zijn vind ik overigens niet raar maar goed, dat had ik ook al eerder genoemd. :)
Al helemaal als je niks met vogels hebt en zo'n dier heeft toch nog best een flinke snavel.

TS hoe is het inmiddels, nog steeds last? En wanneer komen de buren eigenlijk terug (misschien heb ik daar overheen gelezen)?

Oh, blijkbaar was jij het dus. Geen idee, heb alleen het woord 'kauwtje' opgeslagen en niet gekeken wie het schreef.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:55

Ah zo, het klonk een beetje verwijtend :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:58

Fiffill schreef:

Y;(

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:01

Ik snap hoe je kinderen zich voelen, zelf ben ik 14 en sinds ik ben aangevallen door een tamme kraai ben ik heel bang voor vogels. Ik hoop dat het snel word opgelost en dat je kinderen weer gewoon buiten kunnen spelen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:05

Amaris schreef:
Fiffill schreef:

Y;(

Haha maakt niet uit hoor, kan ook aan mij liggen :Y)

Paardje1005 schreef:
Ik snap hoe je kinderen zich voelen, zelf ben ik 14 en sinds ik ben aangevallen door een tamme kraai ben ik heel bang voor vogels. Ik hoop dat het snel word opgelost en dat je kinderen weer gewoon buiten kunnen spelen :)

Wat rot dat je daardoor zo bang bent voor vogels! Ook voor kippen ed?

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:06

Paardje1005 schreef:

Wat rot dat je daardoor zo bang bent voor vogels! Ook voor kippen ed?[/quote]

Ja ook, zelfs voor een klein musje. Dit weekend hadden we een logeer parkiet in huis, zelfs die vond ik eng ook al zat hij in zijn kooi.