Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jadeken

Re: Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:28

Ejn niet alleen bij katten ....
We hebben tegenwoordig al heel wat tamme huiskonijnen de velden n uit geholpen :(
Die beesten overleven niet in het wild hoor ....
Ookal een hondje dat weggelopen was teruggebracht
Ook al genoeg katten weer bij hun baasje kunnen brengen
Is het nou zoveel moeite om op een stuk papier te schrijven : kat gevonden ? en even naar de supermarkt het gaan opkleven ..
Je moest eens weten hoe gelukkig dat de mensen zijn ..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:29

AnnemiekvM schreef:
Mioux schreef:
Ja maar als jij n dier vind wat is de moeite om ook even wat dingen te doen? even poster maken en stuk of 5 op hangen in de buurt, lijkt me t werk niet, chip uitlezen lijkt me ook geen moeite. Zou jij ook willen als jij je dier kwijt bent toch? dat iemand beetje moeite doet om de eigenaar te vinden

Ze heeft toch Amivedi ingelicht, facebook gebruikt. Natuurlijk doe je moeite.
Maar ik vind dat je als eigenaar ook heel veel moeite moet doen om je dier terug te vinden!

Natuurlijk. En wie zegt dat dit niet gebeurt. Je kan als eigenaar nog zoveel moeite doen, als de vinder geen moeite neemt om het gevonden dier te melden, dan kun je zoeken tot je een ons weegt.

Ik vind het de plicht van de vinder dat het gevonden dier bij alle instanties gemeld wordt, Amivedi, dierenambulance en asiel. Daarnaast vind ik dat je als vinder naar de dierenarts (of asiel of ambu) moet gaan om te checken op eventuele chip.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:30

Aan de andere kant... als iemand de kittypoes kwijt is.. zouden die toch ook wel overgaan tot pamfletten ophangen? Ik heb toen ik kleine babypoes kwijt was direct de dierenasiels op de hoogte gebracht, mocht iemand hem vinden is het een kwestie van even naar hun bellen om te checken of iemand een kittypoes mist. T was dat de kleine zo snel weer gevonden was, want na 24 uur ga ik ook posters ophangen.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:44

Heel veel mensen denken dat hij uiteindelijk wel weer terug komt. Of weg is pech. Hij komt niet weer terug. Niet iedereen is zo meelevend met zijn dier.

Ik zou hem wel alle kleuren doen als mijn poesje weg zou zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:46

Ik denk dat TS gewoon de posters moet hangen wie weet mist iemand die kleine enorm en is die radeloos nu aan het rondrijden terwijl die bij hun binnen zit...
ieder baasje is anders maar om nou zomaar te zeggen ja is gedumpt of dergelijke..nee...
ook kan je de dierenambulance bellen en de kat op laten halen als je zelf al die moeite niet wilt nemen denk ik dan

Ben benieuwd naar een update TS !

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:55

Minx2000 schreef:
Heel veel mensen denken dat hij uiteindelijk wel weer terug komt. Of weg is pech. Hij komt niet weer terug. Niet iedereen is zo meelevend met zijn dier.

Ik zou hem wel alle kleuren doen als mijn poesje weg zou zijn.

maar dan verdien je hem in mijn ogen niet meer terug. Ik snap ergens nog wel dat je niet veel moeite wilt doen om de eigenaar van het diertje te zoeken, maar ik kan er met mn kop niet bij de de eigenaar weinig moeite gaat doen om het dier terug te vinden als het er gek op is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:00

Hoi TS,
wat leuk dat jij een poesje hebt gevonden en dat jullie nu voor hem zorgen.
Je hoeft niet bang te zijn dat ze hem innemen als je de chip laat lezen.
Vorig jaar is er bij mij ook een kitten aan komen lopen, de dierenambulance is toen op zondag bij mij aan huis geweest om even te scannen en om ontvlooiing en ontworming te brengen.

Na overleg mocht het poesje gewoon bij mij blijven totdat de eigenaar zou komen, het is namelijk beter dat ze in een huiselijke omgeving zitten dan in een druk asiel.
Tot op de dag van vandaag is er niemand gekomen en heb ik aan Alice (ja die uit wonderland) een hele leuke gezellige kat.
Krijg veel complimenten dat ze zo goed opgevoed en sociaal is.

Sinds maart heb ik Rooie turk erbij als aanloper, precies hetzelfde verhaal.
Als ze voor oktober zich niet melden krijgt hij een nieuw huisje van mij.
(iemand nog een leuke rooie kater die denkt dat hij een siamees is? ;) )

Laat gewoon even de chip lezen, misschien zijn de eigenaren op vakantie en heeft de oppas het laten ontsnappen.
Niet alle mensen zijn gek op katten of weten wat ze moeten doen als ze kwijt zijn, vooral een oppas voor de vakantie maakt nog weleens foutjes. (Heb ooit 2 Teddykonijnen moeten vangen omdat de oppas bang voor ze was en een cavia in bad moeten doen omdat deze in verf was gevallen. Als het aan mij lag ging niemand meer op vakantie ;) )

Jij bent toch ook gek met je dieren, stel je voor dat jij er 1 zou moeten missen. Dan zou je ook blij zijn als hij weer terug kwam. En voor hetzelfde geld komt er helemaal niemand of heeft hij geen chip en heb jij een leuk katje erbij zonder schuldgevoel.

Succes ts :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:04

Ik heb het topic gevolgd wat een reacties allemaal.
Hoe gaat het nu met het katje? Heeft de dierenarts nog gekeken voor een chip? Heb je het katje nog of is het al opgehaald?
Blijft wel spannend zo. Mag je anders het katje houden van je ouders?

Kan inderdaad nu ook met de vakantie tijd dat de kat ontsnapt is door de oppas pff er kunnen zoveel dingen gebeurd zijn altijd moeilijk.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:29

Bij ons vlogen laatst een stel mooie parkieten en duiven rond. Die waren dus ook overduidelijk losgelaten (of ontsnapt.... Al lijkt ons dat sterk) Hebben nog geprobeerd de parkieten te vangen, maar helaas. Ook geen oproepjes gelezen. Parkieten zien we niet meer vliegen, duiven nog wel. Scheelt dat bij ons wel maïs wordt geknoeid (boerderij), maar toch.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:49

Ik snap werkelijk niet dat sommige hier denken dat als het "maar" een HTK of boerderij kat is je er maar recht op heb om hem te houden of niks hoeft te doen of dat de eigenaar hem vast sowieso wel kwijt wil. Ik heb drie HTK katten en ik zou werkelijk alles op alles zetten om ze terug te vinden. Ze zijn alle drie gechipt. Oke zou flyers, marktplaats enz gebruiken maar ja tot hoe ver gaat een flyer. Ik zou vooral als eigenaar er op vertrouwen dat zijn chip wordt gelezen en dat ze dan weer bij me terug komen. Ik ken juist heel veel mense n die hun dier chippen dus de kans is zeer groot. Ieder dier uit het asiel wordt sowieso gechipt en als je komt voor de eerste enting zit hij er vaak al voor een tientje erbij. Maar die actie heeft op deze manier weinig zin.

Maar als iemand de kat lekker binnen houd, geen chip laat lezen en niet naar flyers enz kijkt/reageerd tja wat moet je dan nog als eigenaar doen. Draai de situatie eens om. Wat zou je doen als één van jouw dieren je ontglipt.

Tijdje terug heb ik een hond gevonden op straat zonder halsband enz. Uiteraard naar het asiel gebracht om de chip te laten lezen en de eigenaar was super blij. Hun zoontje had de deur open gemaakt en de hond was meteen er van door geschoten. Was nog een jong ding. Die hond zou ik toch ook niet meteen houden. Waarom een kat dan wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:57

Inderdaad! ! Ik zou gek worden als iemand mijn kat binnen zou houden!
Wij hebben er toen dus alles aan gedaan om de eigenaar te vinden. Maar die was er niet.
Ben mijn katje een keer kwijt geweest en echt. .. Ik werd gek!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:19

TS hebben we al een update ?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:26

Ik heb het verhaal ook een beetje in grove lijnen gelezen
ben ook wel benieuwd hoe het er nu voor staat

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 07:37

Ook hier iemand die benieuwd is hoe het er nu voor staat :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 07:50

Godsallemachtig wat zitten er hier een aantal mensen walgelijk ts te commanderen. "Ja er is inmiddels al 2 uur voorbij, heb je dit al gedaan, dat al gedaan, ik snap niet dat je nog niks hebt gedaan."
Bah, houd er even rekening mee dat ts 14 is.
Ik geloof van harte dat TS haar best doet om de eigenaar te vinden, of ze nu wel of niet de chip laat controleren. Een chip controleren kost hier bij de DA ook geld en als de moeder van TS dat niet wilt doen, dan ga je daar als 14 jarige niet zomaar tegenin.
Alsof wij hier op bokt allemaal zo heilig zijn en altijd doen wat we zo hard blèren op bokt. Bah.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:56

wat een vreemde dierenarts heb je dan als die voor het lezen van een chip al geld wil zien.....

TS is inmiddels wel al online geweest, maar reageert helaas niet meer in dit topic
ik ben benieuwd of ze nu de moeite hebben genomen om te kijken of er een chip in het beestje zit ??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:14

Ik geef ts groot gelijk dat ze niet meet reageert. Kom zeg, ze hoeft zich niet te verantwoorden.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:20

Vereentjex schreef:
Mioux schreef:
In welke regio woon jij TS vereentje? Misschien als ik in de buurt woon kan ik de fb ook delen met fotos, maar blijf voorstander van posters in de buurt en dierenarts en asiel, daar bellen de eerste mensen toch vaak heen en zoeken vaak in de buurt

Overijssel/ Gelderland net op de grens en dan denk ik het dichtst bij Zwolle/ Kampen in de buurt. Het is echt poldergebied met alleen maar boederijen dus ideale plek om te dumpen zegmaar daarom denken we dat ook zo snel. maar zal posters maken en in de dierenwinkel vragen of ik die op mag hangen.

dit is best in de buurt van mij. dit katje lijkt familie van mijn katje. dit jaar was er een nestje met zo'n soort kat erbij. had ie een chip? wormen?
want in jou richting is er 1 van het nestje gegaan.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:23

Wij hebben 2,5 week geleden 4 kittens hier in het bos gevonden. Zeer waarschijnlijk ook gedumpt. Ze kende namelijk de kattenbak al en ze waren heel snel aan ons gewend en dat gebeurt met wilde katten niet zo snel.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen het in hun botte kop halen om dieren te dumpen..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:24

Jans schreef:
TS is pas 14, afhankelijk dus nog van haar moeder. Ik kan me voorstellen dat ze ook niet tegen haar moeder in wil gaan.

Een goed.moment om de puberteit mee te beginnen }:)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:37

Vereentjex schreef:
.....mijn jonge kat!!!!!!
Maandagavond vonden mijn vriendin en ik een klein katertje voor onze deur, al krabbend en miauwend.
Dus ik was behoorlijk verbaasd want sinds wanneer hebben wij drie katten?, wij dat katje roepen en meteen begint hij te spinnen en was voor mijn gevoel iets te 'lief' voor een 'zwerver'. Dan gaat er gelijk een belletje rinkelen: 'wie wil er nu weer op vakantie!!!!!!' en daar word dan dit katje de dupe van.
Kan hier echt kwaad om worden! neem dan geen dier! Als je toch op vakantie wil! maar het gebeurt zowat ieder jaar bij ons een jaar geleden ook al een klein rood katertje, die we uiteindelijk WEL een goed plekje hebben gegeven (toen hadden we al 2 katten dus kon die er niet meer bij)
Maar Clowntje Cody (zoals we hem hebben genoemd haha) mag wel blijven, aangezien ik, mijn vriendin xH0RS3S en broertje helemaal verliefd op zijn geworden. Wie herkent dit nog meer en maakt zich er flink kwaad over?!!!

Ik vind je OP op z'n minst een klein beetje voorbarig.

Ik ben twee weken geleden mijn poezenbeest kwijt geweest, en dat was vooral NIET omdat ik op vakantie ging. Ik heb 3 nachten hier door de straten heen gelopen op verschillende tijdstippen om haar te roepen. Op dag 4 ben ik gaan flyeren en pamfletten gaan plakken en nog geen 3 uur na dat ik de laatste lantaarnpaal had geplakt was ze thuis. Toeval???

Mijn poesje draagt overigens een chip en een halsband maar dat was voor degene waar ze wellicht heeft gehuisd geen reden om haar naar huis te sturen.

Dus voordat je jezelf wat toe bedeeld, zou ik eerst alle instanties (zoals je in latere posts aangeeft) op de hoogte stellen en pamfletten hangen bij de dierenwinkel, supermarkten, welkoop, fourage etc.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:42

Bij ons een aantal keer katten bij ons gedumpt.
Eentje was zelfs net van zijn moeder weggehaald, en ze waren niet gechipt.
En bij eentje hadden we zelfs vlak van te voren te horen gekregen dat er een nestje was met rode katten en poezen. week later was er een rode kitten bij ons verstopt neergezet. Was dat we het hoorde miauwen anders was het waarschijnlijk te laat ontdekt.

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:52

Agh gut, is het weer zover. Hier nog iemand met een gedumpt katje. Paar jaar geleden, toen we terug kamen van vakantie.. een zwart-wit uitgehongerde kat voor de deur. Echt graatmager. We hebben een kleine hond, dus die kat kreeg wat hondenbrokken. Schrokken alsof ze in geen jaren eten had gehad, arm dier. Ze bleef maar rond zwerven. Op een dag is ze stiekem ons huis in geglipt. Mijn broer lag toen ziek op de bank, ze heeft de hele dag bij hem gelegen. Vanaf toen hebben we foto's gemaakt en op Amivedi gezet, posters gemaakt en door het hele dorp gehangen, rondgebeld, allemaal sites afgespeurd en mensen met katten gevraagd of ze haar herkenden. Helemaal niks. Ze heeft nu een fijn thuis, bij ons :) Ze heeft onbeperkt brokjes en krijgt eenmaal daags blikvoer. Wormenkuren, dierenarts bezoekjes en af en toe een periode van vers vlees. Lastige kat om op gewicht te houden. Wanneer ze honger heeft, eet ze zoveel in één keer op dat ze het er vrij snel weer uitkotst. Heb gehoord dat dat er helaas altijd in blijft zitten..

Een jaar terug ongeveer is er wederom een kat (dit keer een gecastreerde Cyper) bij ons aan komen lopen. Prachtig mooi en lief beest. Wederom hetzelfde gedaan als bij de vorige en gelukkig kwam de eigenaar van deze kat binnen een dag aanzetten. Beestje was uit logeren bij de ouders van de eigenaar omdat hij op vakantie was, maar was ontsnapt en weggelopen. Oeps.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:03

Vereentjex schreef:
Nou nog niks, krijg hier half bokt over me heen terwijl we juist het goede proberen te doen.

Laat dan gewoon de chip checken.

Als je langs een asiel rijd nemen ze niet gelijk het beestje in. Je kan aangeven dat je voor het katje wil zorgen. En anders het katje gaat wil houden als er geen eigenaar bekent is. Heel simpel. Dus in zo verre vind ik het WEL egoïstisch dat je nieteens even de moeite neemt om langs te gaan bij een DA of asiel om GRATIS! De chip uit te laten lezen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:11

nonskagek schreef:
Agh gut, is het weer zover. Hier nog iemand met een gedumpt katje. Paar jaar geleden, toen we terug kamen van vakantie.. een zwart-wit uitgehongerde kat voor de deur. Echt graatmager. We hebben een kleine hond, dus die kat kreeg wat hondenbrokken. Schrokken alsof ze in geen jaren eten had gehad, arm dier. Ze bleef maar rond zwerven. Op een dag is ze stiekem ons huis in geglipt. Mijn broer lag toen ziek op de bank, ze heeft de hele dag bij hem gelegen. Vanaf toen hebben we foto's gemaakt en op Amivedi gezet, posters gemaakt en door het hele dorp gehangen, rondgebeld, allemaal sites afgespeurd en mensen met katten gevraagd of ze haar herkenden. Helemaal niks. Ze heeft nu een fijn thuis, bij ons :) Ze heeft onbeperkt brokjes en krijgt eenmaal daags blikvoer. Wormenkuren, dierenarts bezoekjes en af en toe een periode van vers vlees. Lastige kat om op gewicht te houden. Wanneer ze honger heeft, eet ze zoveel in één keer op dat ze het er vrij snel weer uitkotst. Heb gehoord dat dat er helaas altijd in blijft zitten..

Een jaar terug ongeveer is er wederom een kat (dit keer een gecastreerde Cyper) bij ons aan komen lopen. Prachtig mooi en lief beest. Wederom hetzelfde gedaan als bij de vorige en gelukkig kwam de eigenaar van deze kat binnen een dag aanzetten. Beestje was uit logeren bij de ouders van de eigenaar omdat hij op vakantie was, maar was ontsnapt en weggelopen. Oeps.

Dat heb je zo goed opgelost, lijkt me vreselijk om met een schuldgevoel te blijven zitten omdat het beestje misschien wel ergens een eigenaar had.