Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:15 euro voor het weekend is verlies draaien! Maar dat wordt hier gezien als redelijke prijs...
Zwerte schreef:Ik weet niet meer precies hoe het wettelijk geregeld is, maar elke vorm van veterinaire prijsafspraken is verboden. Volgens mij valt de farmacie daar net zo hard onder.
Maar dan alsnog, als er daar een adviesprijs voor komt, blijven de verschillen net zo goed bestaan. De winstmarge bepaald de praktijk zelf en komt bovenop de inkoopprijs/adviesprijs. De farmaceutische industrie kan dat niet ineens gaan bepalen.
Het nare hieraan is dat mensen meteen oordelen dat ze geldkloppers zijn, als er een grotere winstmarge op bijv medicatie zit. Maar over het algemeen zit er dan op bijv knaagdieren een veel lagere marge, of zelfs verlies. Zo probeert elke praktijk het beste evenwicht te vinden tussen geld verdienen en patienten helpen (omdat mensen te beroerd zijn geld uit te geven aan goedkope dieren....)
Shadow0 schreef:Zwerte schreef:15 euro voor het weekend is verlies draaien! Maar dat wordt hier gezien als redelijke prijs...
Dat heb ik nergens gelezen eigenlijk? Wel dat dat erg meevalt, maar er is beslist wel begrip voor meer. Maar het verschil tussen 15 weekend en 50 week (het gaat niet om een afspraak in het weekend) is gewoon erg groot. En ik kan die 50 euro gewoon niet rijmen met de handeling.
galley schreef:Moeilijk dat mensen niet willen lezen eigenlijk, want ik ontzeg mijn dier geen zorg, ik kijk naar de mogelijkheden en schrik van de prijs. Het dier moet binnenkort in worden geslapen, niet per direct.
En inderdaad zit ik nu even financieel niet ruim, persoonlijke omstandigheden zijn dingen die je niet altijd in de hand hebt. Als het echt heel dringend was had ik natuurlijk mijn ouders wel om het geld gevraagd, maar als het niet hoeft wil ik dat liever niet natuurlijk.
irmalouise schreef:Sommige mensen konden altijd wel alles betalen maar nu niet meer overal hoor je dat mensen hun baan kwijt raken enz, en ja wat dan.
Dan heb je een dier waarvoor je altijd prima kon zorgen en nu niet meer.
sallandval schreef:Tsja, dat dierenartsen een mooie auto hebben lijkt me logisch aangezien ze die voor hun werk nodig hebben. ik ken echt geen dierenartspraktijken die winst draaien hoor; geld gaat op aan lonen, gebouw, materiaal en continuïteit. Als je makkelijk rijk wilt worden kies je wel een ander beroep dan dierenarts.
heel vervelend dat je op dit moment te weinig geld hebt om je dier een passend einde te geven TS. Maar ik vind het niet chique om dan maar te gaan roepen dat de dierenarts een belachelijk bedrag vraagt. Je zou je ook af kunnen vragen of je zelf misschien andere prioriteiten had kunnen stellen.
galley schreef:sallandval schreef:Tsja, dat dierenartsen een mooie auto hebben lijkt me logisch aangezien ze die voor hun werk nodig hebben. ik ken echt geen dierenartspraktijken die winst draaien hoor; geld gaat op aan lonen, gebouw, materiaal en continuïteit. Als je makkelijk rijk wilt worden kies je wel een ander beroep dan dierenarts.
heel vervelend dat je op dit moment te weinig geld hebt om je dier een passend einde te geven TS. Maar ik vind het niet chique om dan maar te gaan roepen dat de dierenarts een belachelijk bedrag vraagt. Je zou je ook af kunnen vragen of je zelf misschien andere prioriteiten had kunnen stellen.
Ik ken meerdere dierenartsen, en die hebben toch echt alles behalve moeite rond te komen, maar dat is enkel wat ik heb gezien.
Andere prioriteiten stellen doe ik niet, die staan al prima al zie jij schijnbaar beter waar ze zijn dan ik. Ik zal verder maar netjes blijven maar het schiet me wel een beetje in het verkeerde keelgat zoals je dat nu zegt.
_Nicky schreef:Wij waren pas met een kip in laten slapen € 42,00 kwijt. Eerlijk gezegd schrokken we hiervan, wij waren de derde die week met een kip kwamen die dezelfde symptomen had als de vorige twee. Vermoedelijk ging/gaat het om een virus, maar met nog dertien andere kippen hebben we er wel over nagedacht om iemand langs te laten komen die ze de nek om kan draaien.![]()
Gelukkig tot op heden geen andere zieke kippen, maar anders is het een duur grapje als ze het allemaal krijgen...
Lara_Silver schreef:Kelly_Taco schreef:Als je geen 50 euro overhoudt in de maand zou je niet aan huisdieren moeten beginnen.
Amen, zo is het en niet anders!
Wuis schreef:_Nicky schreef:Wij waren pas met een kip in laten slapen € 42,00 kwijt. Eerlijk gezegd schrokken we hiervan, wij waren de derde die week met een kip kwamen die dezelfde symptomen had als de vorige twee. Vermoedelijk ging/gaat het om een virus, maar met nog dertien andere kippen hebben we er wel over nagedacht om iemand langs te laten komen die ze de nek om kan draaien.![]()
Gelukkig tot op heden geen andere zieke kippen, maar anders is het een duur grapje als ze het allemaal krijgen...
Een vriend van mij heeft ooit een kip in laten slapen bij de DA, allereerst was de reis erheen een drama, en daarnaast heeft het beest ook nog een vreselijke doodsstrijd gehad. De volgenden hebben ze eigenhandig geholpen (schep op het hoofd). Klinkt gruwelijk, maar de kip bij de DA heeft erg geleden en de anderen niet.
Kuggur schreef:Nooit genoeg van te krijgen, het zeiken over dierenartsprijzen. Natuurlijk niet gehinderd door enige kennis van inkoopsprijzen van medicatie of de kosten van een dierenartsenpraktijk in het algemeen.
Zoals ik eerder opmerkte, neem dan géén dieren, als je dergelijke kosten niet wil/kunt dragen.
Kuggur schreef:irmalouise schreef:Sommige mensen konden altijd wel alles betalen maar nu niet meer overal hoor je dat mensen hun baan kwijt raken enz, en ja wat dan.
Dan heb je een dier waarvoor je altijd prima kon zorgen en nu niet meer.
Nogmaals, hoe is dát de verantwoordelijkheid van de dierenarts.
En op je vraag "wat dan" is het antwoord nogal voor de hand liggend. Wat zijn je prioriteiten financieel gezien, wil je op vakantie/uitgaan/spelcomuter (vul wat voor dure luxusuitgave dan ook in) of wil je een hond?
In mijn ervaring haten mensen dierenarts uitgaven omdat het geen "leuke" uitgaven zijn, en ze vaak onverwacht komen.
Probleemloos een gave rashond kopen voor 1200 euro, maar jammeren over een paar honderd euro dierenartskosten, als er iets mis is gegaan.