Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ketly schreef:Ik vind het toch wel de grootste onzin die er is, dat je geen dwerghamstertje mag houden. Wil mijn driepotige rusje echt niet weg doen hoor..
Mir_U schreef:Overigens wordt een egel genoemd als beschermde inheemse diersoort en mag daarom niet worden gehouden (Flora en faunawet)
gaat hier niet om wilde Europese egels.
Laptopmuis schreef:Telegraaf maakt er weer een lachertje van. Waarom wasberen wel en lama's niet. Nou lijkt me wel duidelijk. Een lama ga je niet kopen als je geen weide hebt, een wasbeer houden mensen gewoon in huis.
Cowgirl schreef:Volkomen terecht en nu maar hopen dat de lijst aangevuld word.
Slangen, spinnen, leguanen etc etc. Nog net niet verkrijgbaar bij de supermarkt.
Ik juich strengere eisen alleen maar toe.
Brainless schreef:Jette schreef:Hoe zit het dan voor dierentuinen? Mogen die dan ook geen steppe zebra's meer houden?
Dierentuinen kunnen een vergunning krijgen.
Nu hebben ze die ook voor bv tijgers ed.
Brainless schreef:Jette schreef:Hoe zit het dan voor dierentuinen? Mogen die dan ook geen steppe zebra's meer houden?
Dierentuinen kunnen een vergunning krijgen.
_Tara_ schreef:Brainless schreef:Dierentuinen kunnen een vergunning krijgen.
Ik dacht dat die dieren op de verboden lijst helemaal niet meer gehouden mochten worden, ook niet door bedrijven.
Dit staat er: Bron: http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... nleed.htmlCitaat:Onder meer wasberen, elanden, steppezebra’s en luipaardkatten mogen niet meer door bedrijven of particulieren in Nederland worden gehouden, gefokt of verhandeld. Deze dieren zijn te gevaarlijk voor mensen, kunnen ziektes als SARS overdragen of zijn niet te domesticeren.
Laptopmuis schreef:een dierentuin valt volgens mij niet onder een bedrijf.
Volgens mij bedoelen ze met bedrijven vooral dierenwinkels.
Maar ok. Ik dacht dat een dierentuin ook gewoon als bedrijf werd gezien. Ach ja. Ik ben alsnog erg sceptisch of dit er ook echt allemaal zo door gaat komen. 
Marleen_vA schreef:Voor geïnteresseerde, mijn website; http://www.marleens-chins.webs.com
Hier kan je ook mijn huisvesting en diertjes op zien. naar mijn idee prima!
Voor onze chinchilla's vroeger hadden we een ren van 2 meter breed en 5 meter lang. Daar zaten er drie in. Je zag ze dan echt 'vliegen' door de ren. ik kan me niet voorstellen dat ze dat bij jou ook doen. Met recht dat hier wat aan gedaan wordt!