Kitten hoog zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:46

Resistance schreef:
suuzepuus schreef:
Voor een meisje van 10 is het ook zielig..... voor dit beestje vind ik het ook zielig. en al helemaal als de ts de middelen niet heeft om ervoor te zorgen..... (denk aan problemen tijdens de bevalling waarbij een keizersnede of iets in die richting nodig is.....)

TS had hier toch ook niet op gerekend? Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat kan weleens gebeuren. Ik vind dat er hier verschrikkelijk moeilijk word gedaan. Wat proberen jullie te bereiken? Het is niet jullie kat, dus jullie hebben er al helemaal niets over te zeggen. Als je zo nodig kritiek moet leveren, houd dat dan voor je. TS heeft al genoeg kritiek gehad. Wat dacht je van tips geven zodat de bevalling en het nestje zelf zo goed mogelijk verloopt? :)*

het enige wat ik zei was arm dier en succes..... daar reageer jij op!!! ik doe niet heel verschrikkelijk moeilijk..... ik lever geen kritiek. Waar zijn jouw bevallingstips?????

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:56

JustHorez schreef:
sorry hoor maar het is ook maar een kat

Pardon hoezo het is maar een kat
Katten zijn ook dieren en dieren zijn betere wezens dan mensen _/-\o_

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:36

hesterve schreef:
Pff wat een gezever van sommige zeg! Blijf lekker steeds het negative herhalen.... prima als je iemand wilt voorlichten hoe het anders kan maar doe dat dan op een nette toon, zeker als de ts de verantwoordelijke voor die dieren niet is maar haar ouders.
ts Goed van jullie dat je al mensen hebt gevonden die de kittens willen hebben! De keus om te enten en te Chippen kan je best aan de nieuwe eigenaren geven. Hopelijk gaat de bevalling goed!

Dankje:-) voor de nieuwe mensen hoorde dat kittens op 9weke. Hun eerste enting krijgen en hun 2de op 12 weken. Dan kan mooi de nieuwe eigenaren doen.

We hebben nu een verhuis doos er bij voor der we moeten alleen nog een soort van deurtje maken we laten dan de bovenkant dicht voor minder stress en andere dieren om dr heen en natuurlijk een druk broertje.
We hebben me broertje vandaag ook uitgelegt dat ie de eerste week de baby's niet mag paken.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:37

animalwoman schreef:
JustHorez schreef:

Indd vind het een rare reachti!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:54

Pfoee wat een gezeik zeg lijkt de peuterspeelzaal wel

Ik ben wel nieuwsgierig naar je kat, heb je een foto van bovenaf van afgelopen week??
Mijn kat is vorig jaar ook bevallen van 4 kittens, is helemaal goed gegaan en ze was ook precies een jaar.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:23

trysteffy schreef:
AustriaTrick schreef:
Weet niet of het al gezegd is, maar een kat kan weer zwanger raken al een paar dagen na de bevalling geloof ik..

Oohh dat wist ik niet.
Nou we houden haar mooi binnen als dr baby's er zijn!

Maar als de poes net bevallen is hoelang moet je wachten tot ze gesteliciteerd kan worden?

Volgens mij al heel snel, even op google kijken!
Zo snel mogelijk in ieder geval, die van mij waren met de keizersnede geboren en direct gesteliciteerd.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 01:08

Ik kom hier berichten tegen over problemen tijdens de bevalling, keizersnedes etc. Erg veel poezen krijgen kittens rond het 1e levensjaar, meestal zonder problemen.

Als jullie geen kittens meer willen in de toekomst, dan zo snel mogelijk laten steriliseren. Voor vragen rondom sterilisatie kun je het beste de dierenarts bellen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 06:57

ou
Poiuytrewq schreef:
Pfoee wat een gezeik zeg lijkt de peuterspeelzaal wel

Ik ben wel nieuwsgierig naar je kat, heb je een foto van bovenaf van afgelopen week??
Mijn kat is vorig jaar ook bevallen van 4 kittens, is helemaal goed gegaan en ze was ook precies een jaar.

Zal vanavond even weer nieuwe foto's plaatsen:-)

trysteffy

Re: Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 09:56

Sorry dat er gisteravond geen foto's zijn geplaats maar hier zijn ze van vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:15

Citaat:
Exil kan dodelijk zijn voor katten !!! zeker voor kittens en oudere katten of zwakkere dieren; google er maar eens op. Verdiep je eens in je pretnestje.

Dit was ook mijn eerste gedachte...Ik heb al veel gehoord over vergiftigde
en zelfs dode kittens/katten die hiermee ontwormt waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:14

AustriaTrick schreef:
Volgens mij al heel snel, even op google kijken!
Zo snel mogelijk in ieder geval, die van mij waren met de keizersnede geboren en direct gesteliciteerd.

Juist niet te snel, de melkproductie moet alweer opgedroogd zijn, anders is dat gebied veelsteveel doorbloed en verliest de kat onnodig veel bloed tijdens de sterilisatie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:20

Al een keer een sterilisatie gezien? volgens mij niet, want er hoort niets te bloeden tijdens een sterilisatie ;)
als de baarmoeder tot rust komt dan zijn de bloedvaten wel minder groot en is de baarmoeder minder broos, waarop je veel minder kans hebt op bloeding, maar in wezen komt er geen drup bloed aan te pas.
vanaf 6 weken kunnen ze gewoon gesteriliseerd worden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:34

Ziet er goed uit TS.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:41

Ik vermoed dat je al genoeg gehoort hebt over dat dit super slecht is ongeacht of het een ongelukje was dus hier houd ik mij overstil.

11 maand is opzich kwa bevalling niet een extreem lastige situatie.
onze kat heeft de leeftijd van 10 maand jongen gehad 3 stuks. Op het moment dat ze zwanger raakte was zij nog een wilde dame. Wij hebben haar vlak na de bevalling uit het asiel gehaald.
De bevalling is niet zwaar verlopen het duurde wel iets langer dan gemiddeld. Maar haar bekken hebben zich netjes aangepast ongeacht haar jonge leeftijd.
Volgens mij is 8 maand ook de tijd dat het redelijk normaal is. Voor uit onze menselijk oogpunt is dit natuurlijk niet zo. Maar 8 maand is wel de tijd dat het diertje zich redelijk aan kan passen aan het opkomende nestje.
Verder zal ik je wel vast zeggen gezien ze zo vroeg al haar energie in de kleine kittens moet steken is de kans vrij groot dat ze heel klein zal blijven. Wij hebben ook een mini katje ze is inmiddels als weer 14 maar altijd heel klein gebleven vergeleken met andere katten. Tja maar wat wil je ook als je eerst alle energie in kittens steekt en vervolgens ook nog melk moet produceren.

Veel succes met het nestje ik hoop dat het een mooi klein nestje is zodat het niet al te zwaar op haar lichaam wordt.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:43

Hopelijk gaat alles goed komen met je poes en het nestje als het er is.

Ongelukje kan gebeuren. Gebeurd is gebeurd niets meer aan te veranderen.

Wij hebben onze poes al jaren op de kattenpil staan en nog nooit ergens last van gehad. Ondertussen is ze 12 en heeft ze regelmatig een nestje gehad omdat wij vergeten zijn om de pil te geven. Kan gebeuren en we raken ze elke keer weer kwijt via marktplaats voor 20 euro. En wat krijgen ze dan? Ja alleen een kitten die niet geent is of gechipt. Hebben we nog nooit gedaan dus waarom nu wel. Mensen hebben er geen problemen mee en anders doen ze het maar zelf. Ze groeien op op een boerderij bij ons en ja ongelukje kan gebeuren.

Daarnaast vind ik de reactie van dat je geen dieren moet nemen als je weinig geld heb respectloos. Dat je geen geld hebt voor een sterilisatie zegt nog niet dat je niet dat je niet voor ze kan zorgen.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:47

@nowylover zelf niet zo'n fan van de poezenpil maar het is idd ook een oplossing.
En wat betreft geen geld voor een sterilisatie. Helemaal mee eens. De prijzen stijgen tot belachelijke hoogtes tegenwoordig zeker in de grote steden betaal je al gauw prijzen waarvan ik denk nou... wij hebben toen der tijd onze kat laten steriliseren (nou eigenlijk castreren alles is verwijderd) voor 60 euro give or take. de kat van de buren is een paar week terug voor 350 euro gesteriliseerd ik neem dus aan dat het hier ook om een castratie gaat en alles verwijderd is. Want een sterilisatie zelf van doorsnijden van buizen is namelijk een veel kleinere ingreep. Dus ik neem aan dat die goedkoper is.
Nou dat is toch echt een behoorlijk verschil...

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:00

Geef wel eerlijk toe dat hij niet altijd even goed betrouwbaar is maar het werkt in de meeste gevallen eigenlijk altijd. En het zijn bij ons thuis ook idd de prijzen die gewoon niet normaal meer zijn.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:20

Ik denk dus daarom dat me ouders het niet deden door die prijs.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:42

De poezenpil had een oplossing kunnen bieden, maar bij langdurig geven kan deze tumoren op de melkklieren en misschien ook wel op andere plaatsen veroorzaken.
Ik vind de ophef verder in terug in deze topic wel een beetje te! Als het poesje krols is, is haar lichaam er ook klaar voor om een nestje te krijgen, dat regelt de natuur. Natuurlijk is het beter om langer te wachten, maar dit is een ongelukje en daar is nu niks meer aan te veranderen.
Ik hoop dat ze een mooi en gezond nestje krijgt en vergeet niet van de kittens te genieten als ze er zijn. Ze zijn maar heel kort baby ;)
Sterkte en ik blijf volgen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:12

Mijn dierenarts heeft soms een sterilisatie/castratie maand dit jaar in february en dat was 90€ voor steriliseren

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:07

animalwoman schreef:
Mijn dierenarts heeft soms een sterilisatie/castratie maand dit jaar in february en dat was 90€ voor steriliseren

Waar is dat?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:48

Een beetje wazzige foto maar zo trefde ik haar net aan!

Haha plat dik kat!

Afbeelding

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:52

animalwoman schreef:
JustHorez schreef:

+1

weer zo iemand inderdaad die het maar een kat vind.. pff ik haat mensen die dieren niets waard vinden

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:14

Haha vooral als ze ligt of zit dan is ze ineens heeel dik he.
Onze poes is ook al aardig dik maar ik heb geen idee wanneer ze ongeveer gaat bevallen. Gaat niet lang meer duren denk ik, en als je dr over haar buikje aait voel je aan allebei de zijkanten harde bobbels.
En de buik puilt echt uit!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:18

animalwoman schreef:

kan zelfs voor 65 euro maar gok dat dat te ver rijden zal zijn voor ts.