Syringomyelie, wanneer maak je die moeilijke keuze??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:39

Cassidy schreef:
En voor Kuggur: A mind is like a parachute, it only works when it is open.

Jaah, Wijze Waarheden!
"Keep an open mind – but not so open that your brain falls out"

Okay nu verlaat ik dit in en in trieste topic over het doodmartelen van een hond dmv syringomyelie wiens "overgang" nu verzacht moet worden met "energiewerk". Hij is daar vast ontzettend dankbaar voor, barstende koppijn maar hey, zijn aura wordt tenminste fijn gemasseerd 8)7
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 04-06-13 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 20:40

marleen_usar schreef:
Ligt er ook aan wat een hond kan hebben, de 1 gilt moord en brand als je op een poot staat en de ander helemaal niet.Mijn hond laat denk ik ook niet echt goed zien als er iets ergs zou zijn, die zou ook nog vrolijk over komen.En dat vind ik juist zo moeilijk in jou geval, is het uiterlijke schijn of niet?

Dat berichtje over kleinzerig was hierop.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:29

Kuggur schreef:
Cassidy schreef:
En voor Kuggur: A mind is like a parachute, it only works when it is open.

Jaah, Wijze Waarheden!
"Keep an open mind – but not so open that your brain falls out"

Okay nu verlaat ik dit in en in trieste topic over het doodmartelen van een hond dmv syringomyelie wiens "overgang" nu verzacht moet worden met "energiewerk". Hij is daar vast ontzettend dankbaar voor, barstende koppijn maar hey, zijn aura wordt tenminste fijn gemasseerd 8)7

Die mooie quote heb ik al eerder gehoord. O ja, die had je eerder aangegeven, betwijfel of hij van jezelf is. Toch mooi dat je dingen napraat, maar vooralsnog blijkt er weinig van die "open mind without your brains falling out ":D

Het blijft uiteindelijk de beslissing van de ts, of en wanneer ze hem laat gaan. Mag je een mening over hebben maar heb je verder geen invloed op. Hoe zeer je tegen mij en haar tekeer gaat of je frustraties hier loopt te botvieren.

En ik blijf het uitermate triest vinden dat je geen ruimte open laat voor een second opinion of een andere kijk op dingen....jammer hoor....

Mellow

Re: Syringomyelie, wanneer maak je die moeilijke keuze??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:21

Je mening geven of opdringen, 2 verschillende dingen. Ligt er toch aan hoe je het brengt. Zou het mijn hond zijn, ja dan had ik er al wat aan gedaan, maar met de vrolijkheid in het filmpje toch ook met de twijfel, doe ik er goed aan. Maar ts is daar nog niet aan toe. En dat jullie dan opdringen ze MOET het dier inslapen, zeg dan het is beter om hem te laten gaan. En ik begrijp ts wel, een vrolijk hondje op het filmpje, dan is het toch ook moeilijk om zo'n beestje te laten gaan? Sommige geven hun mening, vervolgens stelt ts het uit en krijgt ze ineens behoorlijk rot commentaar. Je kan je advies ook wel anders brengen, het is al moeilijk genoeg.

Onze hond van 8 jaar terug, blind, suikerziekte, kreeg een hersenbloeding, in laten slapen. Na die tijd op televisie honden gezien die na een hersenbloeding herstelden. Getwijfeld of het de beste beslissing was. Zijn lijf en hart e.d. waren nog goed en sterk. Maar hij was al 10, blind en heupjes waren ook niet goed. En toch heb ik wel eens getwijfeld. In mijn hoofd wist ik het al, maar mijn hart dacht soms wat anders. Verstand en gevoel...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:41

Het blijft altijd moeilijk om de beslissing op tijd te maken. Als je een dier dan laat gaan en je hoort vervolgens weer van een andere therapie of een succesverhaal van de genezing van een ziek dier, dan ga je twijfelen of je beslissing wel de juiste is. En idd verstand en gevoel. En er met je snuffert te dicht opstaan waardoor je het op een gegeven moment gewoon niet meer ziet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:06

Ons hondje huppelde blij, vrolijk en kerngezond naar de praktijkruimte van de DA. En toch hebben we haar in laten slapen die avond. En weet je waarom? Omdat ze naast een glaucoom ook epilepsie had ontwikkeld. Het was een gezond, vrolijk hondje. Wat, als ze niet zo verschrikkelijk stoïcijns was geweest, het had uitgegild van de pijn. Nu kneep ze alleen wat met haar oogje. En als ze vrolijk en blij het trapje op sprong in de woonkamer en de zon kwam verkeerd in haar ogen klapte ze net zo hard weer achterover doordat de zon haar epilepsie triggerde. Kiki was bijna zestien toen we haar 's avonds op 4 mei, net na Dodenherdeking in hebben laten slapen. We hebben haar vanaf mijn zesde gehad.

Hadden we het kunnen rekken met medicijnen? Vast. Hadden we de 'scherpe randjes' er vanaf kunnen halen? Vast. Maar heb je zelf wel eens gruwelijke hoofdpijn gehad? Zo erg dat je jankend en kotsend boven de wc hangt, wensend dat je dood gaat? Wat doen 'scherpe randjes' dan?

Er bestaat niet zoiets als 'te vroeg'. Wel 'te laat'. En het fijne van de eigenaar van een dier zijn is dat wij ze daarvoor kunnen behoeden. Een dier weet niet of het nog een week lang had kunnen leven, zonder scherpe randjes of met 2 minuten spelen. Een dier weet wél dat het een week lang te lang heeft geleefd met ondragelijke pijnen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:53

Ik ben wel benieuwd hoe het inmiddels met Baxter is.