Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:21

Ik heb je lijstje van honden gezien! Maar zou een koningspoedel daar niet tussen passen?! Ik vind ze ook minder stinken dan andere honden en ze verharen natuurlijk niet. Tevens zijn ze zeeeeeer slim en kunnen volgens mij ook goed met kinderen voor zover ik er een aantal ken!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:48

Hanmar schreef:
Misschien pas ik niet helemaal in het 'Boktplaatje' - ik ben bijv. niet opgegroeid met honden, ik wilde er heel graag een, maar mijn ouders vonden het een minder goed plan - maar ben ik de enige die het een beetje extreem vindt dat een relatie afhangt van het al dan niet nemen van een hond? 't Wordt telkens min of meer vergeleken met kinderen en ik vind dat stiekem wel een beetje extreem.

Tja, daar zeg je me wat. Een hond die misschien nog niet eens bestaat lijkt extreem om een relatie stuk op te laten lopen. Alleen geeft TS aan dat dieren en specifiek honden een belangrijk deel van haar identiteit uitmaken. Ze geeft dus geen specifieke hond op maar haar toekomstbeeld en daarmee een deel van haar identiteit. Dat is een hoge prijs om te betalen voor een relatie en maakt dat de relatie op termijn wellicht minder kans van slagen heeft. Andersom is dat misschien ook wel zo, dat weet ik niet. Maar TS is ook degene die het hier voorlegt. Ik denk ook dat bokkers het daarom vergelijken met kinderen krijgen; sommige mensen zien 'ouder worden van een kind' als een substantieel onderdeel van hun identiteit, dáárom kan een relatie er op stuklopen als de ander dat niet wil of kan voldoen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:02

Hanmar schreef:
Misschien pas ik niet helemaal in het 'Boktplaatje' - ik ben bijv. niet opgegroeid met honden, ik wilde er heel graag een, maar mijn ouders vonden het een minder goed plan - maar ben ik de enige die het een beetje extreem vindt dat een relatie afhangt van het al dan niet nemen van een hond? 't Wordt telkens min of meer vergeleken met kinderen en ik vind dat stiekem wel een beetje extreem.

Omdat dat iemand zijn passie is. Ik kan mij geen leven voorstellen zonder een hondje in huis, gewoon echt niet. Dat is een relatie mij ook niet waard. Moest het nu een bevlieging zijn of iets waar de ander toch niet zo belang aan hecht, ok, dan kan je compromissen sluiten of het voorstel helemaal laten vallen.
Maar als het om iemands echte passie gaat, waar die al zijn of haar hele leven mee bezig is. Om dan maar zomaar te verwachten dat die dat opgeeft omdat jij het niet wil, dat gaat wel echt ver.

In een relatie zitten nog altijd twee individuen. Geen samengesmolten eenheid.

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 05:35

Share schreef:
Ik heb je lijstje van honden gezien! Maar zou een koningspoedel daar niet tussen passen?! Ik vind ze ook minder stinken dan andere honden en ze verharen natuurlijk niet. Tevens zijn ze zeeeeeer slim en kunnen volgens mij ook goed met kinderen voor zover ik er een aantal ken!

Volgens mij zijn de redenen waarom ze een Duitse Herder wil wel duidelijk...?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 05:58

Ts ik heb je openingspost gelezen. De rest niet. Ik kan je het nr van m'n ex geven. Hij s een hele leuke vent en is dol op honden. :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:35

Share schreef:

Ja maar een hond is toch een hond? En een koningspoedel is verder een middenmaat. Dus in die zin zeker ' aanwezig' in huis. Bedoel, stel je wilt een Bull Mastiff, maar woont klein en vriend lief oppert een shizu dan snap ik het wel (praktisch gezien dan) al zou ik dan dus kiezen voor geen hond. Of verhuizen naar een grotere woning of een andere vriend zoeken :+

Ik wilde graag een paard, maar ik wilde geen Fjord. Dan liever geen paard. Ik wilde graag een herder, maar geen beagle. Dan maar liever geen hond.

Je gaat in en relatie toch ook op zoek naar het type man dat bij je past? En niet een man neemt omdat hij 'ook' een man is, ook al heeft hij niet je voorkeur.

Ik denk dat consessies doen in deze alleen maar teleurstellend zal zijn.

Jannepauli

Re: Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:46

Er is maar één ding over te zeggen: als je in een relatie een wezenlijk deel van jezelf moet opgeven, dan is de relatie niet goed.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:17

Ik zeg ook niet dat ik me niet kan voorstellen dat het wellicht uiteindelijk maakt dat de relatie minder kans van slagen heeft - enkel en alleen dat ik de vergelijking met kinderen wat extreem vindt. Als honden een belangrijk deel van je 'identiteit' vormen dan is het uiteraard een hekel punt in de relatie, maar wat ik bedoel is dat het al dan niet krijgen van een kind een heel ander soort discussie is; een hond wordt ten eerste minder oud, ten tweede eist het minder aandacht op dan een baby, daarbij kan het heel goed zo zijn dat 1 persoon veel meer zorg draagt dan de ander wat met een kind lastiger is ('houdt papa niet van me?') en als het echt niet gaat, is een hond toch makkelijker te herplaatsen dan een kind (nu ga ik heel Bokt over me heenkrijgen en ik bedoel dus ook niet dat dat ideaal is, alleen dat het vergeleken met een kind WEL makkelijker zou gaan, hypothetisch).

Jij wil een herder, je vriend wil geen hond. Dat is een lastige situatie en er zijn drie opties; of je accepteert dat dit een probleem gaat worden in de toekomst maar laat het voor nu op zijn beloop; of je maakt het uit, omdat de kans dat een hond erin zit te klein is en het voor jou een te belangrijk onderdeel van je leven is; of beide partijen zullen wat water bij de wijn moeten doen. Een voorbeeld zou wat mij betreft toch echt zijn dat je moet kijken of het probleem misschien in het ras ligt. Dat jij graag een herder wilt is duidelijk, maar een herder is nu eenmaal een bepaald type hond en dat moet je wel liggen; ik kan me heel goed voorstellen dat het voor iemand die geen honden gewend is niet de meest logische keuze is. Als je hierop geen compromis wilt sluiten, dan beginnen opties 1 en 2 dus de boventoon te voeren. Niet ingewikkelder maken dan het is!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:23

Ik vind het zelf ook vreselijk, mijn hond is leuk zolang die in de keuken of tuin is, of ik met haar in de natuur wandel, maar ze moet echt niet langs me gaan hangen, likken, springen. Af en toe als ik wil spelen dan wel, maar ik vind het ook maar een stinker met haar uitval :r
Is een 'stoer' ras niks voor hem, een stafford, pitbull? Iets waar die mee kan pronken, vinden mannen sowieso vaak sneller leuk dan een poedel.
Verder een lastige situatie, want ik snap beide kanten wel.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 13:32

Nogmaals dames, het gaat hem NIET om het ras. Het gaat hem over een hond in het algemeen, of het nou en chihuahua, een pitbull, of een herder is. :D Ik heb het hem specifiek gisteren nog gevraagd of het om het ras ging en hij zei dat dat echt absoluut niet het geval is.

Over of ik zelf wel of geen tijd heb voor een hond: nee, op dit moment heb ik inderdaad geen tijd om ALLEEN en hond te nemen. Daarom doe ik het ook nu nog niet, zoals al meerdere malen vermeld staat dat het pas over een paar jaar gaat, in ieder geval als we verhuisd zijn. Mochten we dan alsnog uit elkaar zijn zou ik pas een hond nemen als ik er tijd voor heb: ik weet wat ik doe en ik heb (veel meer dan genoeg) ervaring met honden. :j

Verder over de dubbele hypotheek: dat zal niet gebeuren, mijn vriend wilt sowieso een huis kopen of hij nou met mij is of vrijgezel is. Ik heb nog helemaal geen inkomen behalve mijn bijbaantje omdat ik student ben dus het is niet van mij afhankelijk, en mochten we uit elkaar zijn dan komt hij echt niet met een hoge hypotheek te zitten. Hij kiest alleen voor een huis die hij zelf in zijn eentje kan bekostigen.

Maar zoals ik al heb vermeld, we zien wel hoe het loopt. We hebben het nu leuk en daar gaat het om! Verder wil ik niet te veel details over mijn relatie (of andere privédigen) op internet zetten, ik hoop dat jullie dat begrijpen :D

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:41

Mijn ex was ook niet zo'n dierenfan maar toen we gingen samenwonen gingen wel mijn cavia's mee. En al snel volgde een konijn, een Vlaamse reus, dus die stop je niet zomaar even in een kooitje. We zijn inmiddels uit elkaar, maar hij heeft het konijn gehouden. Hij is er helemaal dol mee. Vroeger was ie als de dood dat het konijn iets kapot zou maken, maar inmiddels zitten er hele gaten onderaan de gordijnen en trekt dat beest alle plakplinten los, hij vreet aan alle planten en als de mogelijkheid er is graaft ie ze uit. En mijn ex? Die vindt het allemaal geen probleem meer!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:47

xSlvna schreef:
Ik vind het zelf ook vreselijk, mijn hond is leuk zolang die in de keuken of tuin is, of ik met haar in de natuur wandel, maar ze moet echt niet langs me gaan hangen, likken, springen. Af en toe als ik wil spelen dan wel, maar ik vind het ook maar een stinker met haar uitval :r
Is een 'stoer' ras niks voor hem, een stafford, pitbull? Iets waar die mee kan pronken, vinden mannen sowieso vaak sneller leuk dan een poedel.

snap ik je post niet of vind ik dit echt een heel rare post..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:51

Wil je ten eerste even complimenteren met hoe doordacht je hiermee omgaat.

Ik denk, dat als je je vriend uiteindelijk zover krijgt een hond te nemen, dat het dan wel goed komt. Gezien zijn afkeer tegen honden gebaseerd is op het onbekende en angst daarvoor.
Compleet irrationeel is zijn angst natuurlijk niet, het blijven dieren en dieren kunnen bijten. Maar goed, het is nog gevaarlijker om een oppas in huis te halen (gecertificeerd of niet) dan je eigen opgevoede hond bij je kind te laten die je al jaren kent.

En de herder staat er natuurlijk bekend om dat hij zijn roedel (inclusief kind) beschermt. Zo beschermt mijn jachthond die buiten echt wel achter katten aangaat, mijn eigen kat wel. Omdat hij bij de roedel hoort.

Mijn ex had ook niks met dieren en snapte dan ook niet hoe je het gezellig kon hebben met een hond. Mijn passie icm met een oppashond heeft ertoe geleid dat hij nu zelf een hond heeft van dat ras. En hij zou hem voor geen goud meer kwijt willen ondanks dat het hem wel beperkt in z'n vrijheid (iets wat voor hem best belangrijk is).

Het enige wat me zorgen baart is dat alleen al er over praten ertoe kan leiden dat het bijna uit gaat. Maar goed, daar zullen jullie zelf wel uitkomen en het onderwerp even laten rusten als je er toch geen haast bij hebt lijkt me dan ook een juiste keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:53

essiesilly schreef:
xSlvna schreef:

snap ik je post niet of vind ik dit echt een heel rare post..

Idd een rare post. Je koopt geen hond om er mee te pronken. Wat hier misselijk van de mannen die denken dat ze alles zijn omdat ze pitbull of stafford hebben. Beesten zijn totaal niet afgericht. En zo krijg je dus nog meer slechte verhalen over de ras.

Ik heb zelf wel het geluk dat mijn vriend dol op honden is. Maar hij ziet er tegenop als ik mijn (terror)kat meeneem, als we gaan samenwonen. Maar ik doe mijn dieren niet weg voor iemand. Zelfs niet voor iemand waar ik gek op ben en oud mee wil worden. En hij weet ook zodra ik het financieel goed heb, dat er ook een paard komt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:15

Hanmar schreef:
Ik zeg ook niet dat ik me niet kan voorstellen dat het wellicht uiteindelijk maakt dat de relatie minder kans van slagen heeft - enkel en alleen dat ik de vergelijking met kinderen wat extreem vindt. Als honden een belangrijk deel van je 'identiteit' vormen dan is het uiteraard een hekel punt in de relatie, maar wat ik bedoel is dat het al dan niet krijgen van een kind een heel ander soort discussie is; een hond wordt ten eerste minder oud, ten tweede eist het minder aandacht op dan een baby, daarbij kan het heel goed zo zijn dat 1 persoon veel meer zorg draagt dan de ander wat met een kind lastiger is ('houdt papa niet van me?') en als het echt niet gaat, is een hond toch makkelijker te herplaatsen dan een kind (nu ga ik heel Bokt over me heenkrijgen en ik bedoel dus ook niet dat dat ideaal is, alleen dat het vergeleken met een kind WEL makkelijker zou gaan, hypothetisch).

Voor iemand die als prioriteitenlijstje heeft:
1 kind
2 huisje
3 beestje

snap ik wel dat de vergelijking mank gaat. Maar als ik TS goed begrijp is háár prioriteitenlijstje
1 beestje
2 huisje
3 misschien kind

Dus voor haar is het opgeven van het idee ooit een hond te hebben een grotere aderlating dan om geen kind te krijgen.

Ik heb dat net zo. Ik wil geen kinderen maar als mijn man ze per sé wel had gewild zou dat voor mij geen reden zijn geweest om de relatie te verbreken, dan had ik gewoon nog eens nagedacht of kinderen écht niet in mijn leven zouden passen en had ik er misschien toch gekregen en ze wellicht heel leuk gevonden. Maar als mijn man geen honden in huis zou willen had hij bij mij dus geen schijn van kans gemaakt. Ik wil simpelweg geen leven zonder honden, dat zou dus een deal breaker zijn. Thank God denken we hetzelfde over beide issues.

De vergelijking heeft dus niets te maken met hoe oud een hond/kind wordt of hoe makkelijk het te herplaatsen is, maar alles met de wensen voor iemand in zijn leven. Als die niet overeen komen is de discussie dus altijd ingewikkeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:52

Volgens mij hoort een huis sowieso prioriteit 1 te zijn voordat je aan kinderen of huisdieren gaat denken, een beetje stabiliteit qua o.a. woning en inkomsten is wel handig voordat je een dergelijke verantwoordelijkheid op je neemt :o

TS:

Lijkt me idd verstandig om het voor nu even te laten rusten, het heeft weinig zin om er nu over door te gaan als je nu nog helemaal geen plek en tijd hebt voor een hond :)

Kans is nu alleen maar groot dat je vriend er steeds meer tegenop gaat zien als het elke keer weer gezeur is over honden... hij weet nu hoe jij er over denkt, het zaadje is gezaaid, en hij kan zelf nu wennen aan het idee waardoor hij er wellicht wel klaar voor is tegen de tijd dat de omstandigheden er zijn dat er een hond zou kunnen komen.

Aan veel bezwaren kun je natuurlijk wel wat doen, gewoon die hond regelmatig wassen zodat hij niet meurt, goed borstelen tegen de haren, pootjes af doen als die buiten rondgeraust heeft en goed opvoeden, dan heb je weinig last van de gorigheid die vaak van honden af komt :P

En inderdaad de mogelijkheid dat het dier helemaal niet in de huiskamer rond gaat hangen maar meer buiten leeft en een plekje in een bijkeuken heeft ofzo?

Wellicht kun jij aan dat idee van een buitenhond wennen terwijl hij aan het idee van überhaupt een hond went.

Zoals je hem omschrijft denk ik ook wel dat hij het best in zich heeft :)

Maar wellicht is hij gewoon bang dat hij op de 2e plaats komt te staan en geeft dat een onzeker gevoel.
Dat als het straks niet bevalt, hij dan het onderspit delft en je voor de hond kiest.

Dat zeg je nu natuurlijk eigenlijk al, dat het hebben van een hond belangrijker is dan je relatie...dus dat is dan best een akelig idee natuurlijk voor zo'n gozer :(:)

Wat dat betreft zou je hem natuurlijk wel kunnen geruststellen dat je inderdaad wel een hond wil, maar dit pas doet wanneer je het zo kunt organiseren dat jij zelf alle verzorging kan doen, en het dier niet in huis hoeft te komen waardoor hij baas blijft in eigen huis.

Dan is het allemaal wat minder intimiderend en kan hij gewoon meer vrijblijvend wennen aan de hond, en er mee geconfronteerd worden rondom huis wanneer hij daar zelf voor kiest, en het zo leuk gaan vinden omdat jij het dier goed opgevoed hebt en schoon houdt en hem niet opdringt verder, dan kan hij de leuke kanten er van zien en zelf naar dat dier toegaan en ervoor kiezen om er eens mee te spelen of wandelen als het goed klikt :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:56

Even een update, het is uit.. :(

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:57

Goh wat vervelend! Hoe dat nu zo? Heb nooit gereageerd in je topic wel mee gelezen.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:00

Tooske schreef:
Goh wat vervelend! Hoe dat nu zo? Heb nooit gereageerd in je topic wel mee gelezen.

+1 :(:)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 17:03

Hij zei dat hij het toch niet aan kan.. Z'n zus is op bezoek geweest met haar hond en toen wist hij het direct al, hij kreeg er zo'n naar gevoel bij. Dus nu zijn we uit elkaar.. We gaan zo nog wel koken en eten, maar dan ga ik naar huis. Ik denk dat hij spijt gaat krijgen, maar goed.. Het is klaar nu. Ik hoef niet meer elke keer als hij me aankijkt te denken: 'Oh nee, straks begint hij er weer over!'.. Ik voel me wel echt verrot -O- Maarja, dit gaat niet werken zo

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:05

Ach wat vervelend zeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:07

Hij had wellicht hetzelfde gevoel... :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:13

Wat ellendig zeg.........sterkte meid!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:23

Ik wil je veel sterkte wensen. En misschien komt er een tijd dat je gaat beseffen dat dit het beste is wat je had kunnen overkomen.

Probeer nu iig dingen op een rijtje te zetten. Het had toch niet gewerkt als hij van je had geeist dat je je grote droom voor altijd in de kast had gezet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:48

kaniche schreef:
Even een update, het is uit.. :(

:(:)

En was de hond nu de druppel of toch nog iets anders?