Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hanmar schreef:Misschien pas ik niet helemaal in het 'Boktplaatje' - ik ben bijv. niet opgegroeid met honden, ik wilde er heel graag een, maar mijn ouders vonden het een minder goed plan - maar ben ik de enige die het een beetje extreem vindt dat een relatie afhangt van het al dan niet nemen van een hond? 't Wordt telkens min of meer vergeleken met kinderen en ik vind dat stiekem wel een beetje extreem.
Hanmar schreef:Misschien pas ik niet helemaal in het 'Boktplaatje' - ik ben bijv. niet opgegroeid met honden, ik wilde er heel graag een, maar mijn ouders vonden het een minder goed plan - maar ben ik de enige die het een beetje extreem vindt dat een relatie afhangt van het al dan niet nemen van een hond? 't Wordt telkens min of meer vergeleken met kinderen en ik vind dat stiekem wel een beetje extreem.
Share schreef:Ik heb je lijstje van honden gezien! Maar zou een koningspoedel daar niet tussen passen?! Ik vind ze ook minder stinken dan andere honden en ze verharen natuurlijk niet. Tevens zijn ze zeeeeeer slim en kunnen volgens mij ook goed met kinderen voor zover ik er een aantal ken!
Share schreef:Ik heb je lijstje van honden gezien! Maar zou een koningspoedel daar niet tussen passen?! Ik vind ze ook minder stinken dan andere honden en ze verharen natuurlijk niet. Tevens zijn ze zeeeeeer slim en kunnen volgens mij ook goed met kinderen voor zover ik er een aantal ken!

Ik heb het hem specifiek gisteren nog gevraagd of het om het ras ging en hij zei dat dat echt absoluut niet het geval is.
xSlvna schreef:Ik vind het zelf ook vreselijk, mijn hond is leuk zolang die in de keuken of tuin is, of ik met haar in de natuur wandel, maar ze moet echt niet langs me gaan hangen, likken, springen. Af en toe als ik wil spelen dan wel, maar ik vind het ook maar een stinker met haar uitval![]()
Is een 'stoer' ras niks voor hem, een stafford, pitbull? Iets waar die mee kan pronken, vinden mannen sowieso vaak sneller leuk dan een poedel.
Verder een lastige situatie, want ik snap beide kanten wel.
essiesilly schreef:xSlvna schreef:Ik vind het zelf ook vreselijk, mijn hond is leuk zolang die in de keuken of tuin is, of ik met haar in de natuur wandel, maar ze moet echt niet langs me gaan hangen, likken, springen. Af en toe als ik wil spelen dan wel, maar ik vind het ook maar een stinker met haar uitval![]()
Is een 'stoer' ras niks voor hem, een stafford, pitbull? Iets waar die mee kan pronken, vinden mannen sowieso vaak sneller leuk dan een poedel.
Verder een lastige situatie, want ik snap beide kanten wel.
snap ik je post niet of vind ik dit echt een heel rare post..
Hanmar schreef:Ik zeg ook niet dat ik me niet kan voorstellen dat het wellicht uiteindelijk maakt dat de relatie minder kans van slagen heeft - enkel en alleen dat ik de vergelijking met kinderen wat extreem vindt. Als honden een belangrijk deel van je 'identiteit' vormen dan is het uiteraard een hekel punt in de relatie, maar wat ik bedoel is dat het al dan niet krijgen van een kind een heel ander soort discussie is; een hond wordt ten eerste minder oud, ten tweede eist het minder aandacht op dan een baby, daarbij kan het heel goed zo zijn dat 1 persoon veel meer zorg draagt dan de ander wat met een kind lastiger is ('houdt papa niet van me?') en als het echt niet gaat, is een hond toch makkelijker te herplaatsen dan een kind (nu ga ik heel Bokt over me heenkrijgen en ik bedoel dus ook niet dat dat ideaal is, alleen dat het vergeleken met een kind WEL makkelijker zou gaan, hypothetisch).

Maarja, dit gaat niet werken zo