Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liljebo schreef:Ik raad iedereen die lukraak fokt van harte aan om eens een tijd in een asiel en zwerfkattenopvang mee te draaien. Ik heb het gedaan en als ik ergens pissig om kan worden, dan is het wel over eigenaars die hun ongecastreerde kater/poes gewoon rond laten lopen
Een totaal gebrek aan verantwoordelijkheid.
Wat betreft het overeenkomen met de eigenaars van de moeders van de verwekte kittens van TS kan ik alleen dit zeggen :Grote B*S* (en dat zeg ik niet snel)
Op de eerste plaats zal het merendeel van de eigenaars van de poezen niet weten door wie de kat is gedekt (enig idee hoeveel poezen door zo'n kater worden gedekt???) en worden veel, heel veel, poezen simpelweg gedumpt als ze zwanger zijn of worden de kittens verzopen of in een zak op straat gegooid. In de vuilnisbak worden ze overigens ook wel aangetroffen.
Op de tweede plaats werken de eigenaars van de verwekte kittens samen met TS ijverig mee aan een overbevolking van katten, met als gevolg mishandeling, vergiftiging, uit de auto gooien, als voetbal gebruiken (daadwerkelijk meegemaakt) etc etc mee omdat katten nu eenmaal voor veel mensen geen z*k waard zijn gezien er teveel zijn-
En dan zwijg ik nog over de katten die door het ongeremd fokken (want ja, kittens zijn zo leuk...) op straat worden gegooid en daar als straatkatten voor overlast zorgen en voor nog meer kittens.
Asociaal.
Dat er voor een dekking van een kat 300 wordt gevraagd terwijl hij er op straat op los fokt, vind ik ook asociaal. Kunnen de eigenaars van de poezen beter de poes even bij ts op straat loslaten. Hebben ze een gratis dekking.![]()
Overigens zijn mensen met loslopende honden die mensen, paarden, andere honden etc aanvallen ook aso. Je hond hoort aan de lijn of onder appél. En uiteraard dient men poep op de stoep of op een gazon e.d. op te ruimen.
Dat neemt niet weg dat ik vrijwel nooit meemaak dat een hond in mijn kruis duikt, tegen mij opspringt of in mijn gezicht hijgt, En ik heb toch echt in een asiel gewerkt, jaren bij hondenclubs getraind, op tentoonstellingen geweest, in parken en bossen gekomen en evenementen bezocht waar honden komen.
Ligt het dan aan mij?
![]()
*moest even spuien*
Ennuh.. ik ben eigenaar van zowel kat als honden.
Goed verwoordt!
. Baasjes aanspreken is ook lastig, er staat namelijk geen naam bij.....
). Dus heb ik een 20m riem. Ga ik lekker naar het strand waar niemand komt mag hij los. Hij luistert namelijk prima, maar niet strak genoeg om door een druk park te wandelen.

dierenfan schreef:in 4 dagen tijd hebben wij 18 ja 18!!!! kittens binnen gekregen in de opvang. Allen tussen de 3 dagen en 6 weken leeftijd. Gelukkig allen met moeder erbij en ja allemaal op straat gevonden.
Dat mensen niet beseffen wat ze die dieren aan doen!!! Ook weer een hoogdrachtig poesje binnen ze is geschat op 10 maanden jong![]()
Inmiddels in totaal al weer meer dan 50 kittens in de opvang en dat komt heus niet alleen doordat mensen de poezen niet laten helpen niet geholpen katers zijn nog vele malen erger (een poes kan maar 1 dracht en nest tegelijk doen en max. 3 per jaar 1 kater kan zeer veel nesten maken dat is niet bij te houden)
Nou ja, wij gaan maar weer op volle kracht aan het werk de komende maanden om dit allemaal in goede banen te leiden. Nog zo'n 200 te gaan als we naar het gemiddelde kijken van de laatste 3 jaar. Elk jaar hopen we er minder binenn te krijgen omdat alles geholpen wordt (ja ook de kittens worden in de opvang al geholpen) en omdat er elk jaar weer grote vang acties zijn en een hoop wilde katten geholpen worden. helaas elk jaar weer blijkt het hopen nog niet van toepassing te zijn....
MENSEN DENK NA A.U.B. EN LAAT ZE HELPEN!! OOK BINNENKATTEN
dierenfan schreef:in 4 dagen tijd hebben wij 18 ja 18!!!! kittens binnen gekregen in de opvang. Allen tussen de 3 dagen en 6 weken leeftijd. Gelukkig allen met moeder erbij en ja allemaal op straat gevonden.
Dat mensen niet beseffen wat ze die dieren aan doen!!! Ook weer een hoogdrachtig poesje binnen ze is geschat op 10 maanden jong![]()
Inmiddels in totaal al weer meer dan 50 kittens in de opvang en dat komt heus niet alleen doordat mensen de poezen niet laten helpen niet geholpen katers zijn nog vele malen erger (een poes kan maar 1 dracht en nest tegelijk doen en max. 3 per jaar 1 kater kan zeer veel nesten maken dat is niet bij te houden)
Nou ja, wij gaan maar weer op volle kracht aan het werk de komende maanden om dit allemaal in goede banen te leiden. Nog zo'n 200 te gaan als we naar het gemiddelde kijken van de laatste 3 jaar. Elk jaar hopen we er minder binenn te krijgen omdat alles geholpen wordt (ja ook de kittens worden in de opvang al geholpen) en omdat er elk jaar weer grote vang acties zijn en een hoop wilde katten geholpen worden. helaas elk jaar weer blijkt het hopen nog niet van toepassing te zijn....
(mijn man belde de dierenarts eens dat zijn poes hem aanrandde, dierenarts lag blauw.) Resistance schreef:Onze kater dekt inderdaad wel eens poezen, maar wij hebben tot nu toe alleen maar enthousiaste mensen over de vloer gehad met: "Wat zijn het toch prachtige kittens geworden". Zodra er klachten komen houden we hem binnen, maar zolang dat niet het geval is loopt hij gewoon lekker buiten rond.
Mist schreef:Resistance schreef:Onze kater dekt inderdaad wel eens poezen, maar wij hebben tot nu toe alleen maar enthousiaste mensen over de vloer gehad met: "Wat zijn het toch prachtige kittens geworden". Zodra er klachten komen houden we hem binnen, maar zolang dat niet het geval is loopt hij gewoon lekker buiten rond.
ah...dus jij bent een van de mensen waar ik mijn aidskatten aan te danken heb ?... ik vang ze op namelijk, geweldige beesten, maar ik haat de (ex)eigenaren omdat ze het nooit zover zouden moeten hebben laten komen![]()
Een ongecastreerde kater buiten laten lopen is zowel niet aangenaam voor je buren, maar dodelijk voor de kat zelf. Ongecastreerde katers vechten namelijk en daar lopen ze grote risico's mee. dodelijke risico's ...maar ja, kat crashed en wordt wel opgevangen door een buur of een dierenambulance en dan als ze geluk hebben komen ze bij een opvang terecht, en niet bij een DA die ze gelijk doodspuit.
grow up en laat die kat castreren, neem je verantwoordelijkheid.
Resistance schreef:Mist schreef:ah...dus jij bent een van de mensen waar ik mijn aidskatten aan te danken heb ?... ik vang ze op namelijk, geweldige beesten, maar ik haat de (ex)eigenaren omdat ze het nooit zover zouden moeten hebben laten komen![]()
Een ongecastreerde kater buiten laten lopen is zowel niet aangenaam voor je buren, maar dodelijk voor de kat zelf. Ongecastreerde katers vechten namelijk en daar lopen ze grote risico's mee. dodelijke risico's ...maar ja, kat crashed en wordt wel opgevangen door een buur of een dierenambulance en dan als ze geluk hebben komen ze bij een opvang terecht, en niet bij een DA die ze gelijk doodspuit.
grow up en laat die kat castreren, neem je verantwoordelijkheid.
Hahahaha, laat me niet lachen. Onze kater heeft geen aids. Hij is voor alles ingeënt, en wordt bijna maandelijks gecontroleerd. Hij vecht niet met andere katers, hij is er eerder vriendjes mee. Mijn kater komt altijd thuis, en als hij ooit Aids zou hebben zou ik hem niet door iemand anders op laten vangen. Het is namelijk mijn kater, en als hij aids zou hebben zou hij binnen blijven. Als we er ooit achter komen dat hij iets heeft wat hij door kan geven, komt hij zeker weten niet meer buiten. Daar kan je van op aan.
Liever geen vooroordelen stellen terwijl je de kat niet kent, en het baasje ook niet.
Resistance schreef:Hahahaha, laat me niet lachen. Onze kater heeft geen aids. Hij is voor alles ingeënt, en wordt bijna maandelijks gecontroleerd. Hij vecht niet met andere katers, hij is er eerder vriendjes mee. Mijn kater komt altijd thuis, en als hij ooit Aids zou hebben zou ik hem niet door iemand anders op laten vangen. Het is namelijk mijn kater, en als hij aids zou hebben zou hij binnen blijven. Als we er ooit achter komen dat hij iets heeft wat hij door kan geven, komt hij zeker weten niet meer buiten. Daar kan je van op aan.
Liever geen vooroordelen stellen terwijl je de kat niet kent, en het baasje ook niet.

Cowgirl schreef:http://www.ikzoekbaas.nl
Neem toch in vredesnaam eens je verantwoordelijkheid! Dat domme achterlijke gedoe altijd...gatver.
Raskatten fokker....pfff alleen voor het geld zeker.![]()
Maar ik haal ze wel weer uit de sloot hoor als ze verzopen zijn ....die o zo leuke kittens.
Nu snel weg hier....
.