Overlast van honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:30

Mooi gezegd Liljebo, ben het helemaal met je eens. :j

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:25

liljebo schreef:
Ik raad iedereen die lukraak fokt van harte aan om eens een tijd in een asiel en zwerfkattenopvang mee te draaien. Ik heb het gedaan en als ik ergens pissig om kan worden, dan is het wel over eigenaars die hun ongecastreerde kater/poes gewoon rond laten lopen

Een totaal gebrek aan verantwoordelijkheid.

Wat betreft het overeenkomen met de eigenaars van de moeders van de verwekte kittens van TS kan ik alleen dit zeggen :Grote B*S* (en dat zeg ik niet snel)

Op de eerste plaats zal het merendeel van de eigenaars van de poezen niet weten door wie de kat is gedekt (enig idee hoeveel poezen door zo'n kater worden gedekt???) en worden veel, heel veel, poezen simpelweg gedumpt als ze zwanger zijn of worden de kittens verzopen of in een zak op straat gegooid. In de vuilnisbak worden ze overigens ook wel aangetroffen.

Op de tweede plaats werken de eigenaars van de verwekte kittens samen met TS ijverig mee aan een overbevolking van katten, met als gevolg mishandeling, vergiftiging, uit de auto gooien, als voetbal gebruiken (daadwerkelijk meegemaakt) etc etc mee omdat katten nu eenmaal voor veel mensen geen z*k waard zijn gezien er teveel zijn-
En dan zwijg ik nog over de katten die door het ongeremd fokken (want ja, kittens zijn zo leuk... :r ) op straat worden gegooid en daar als straatkatten voor overlast zorgen en voor nog meer kittens.

Asociaal.

Dat er voor een dekking van een kat 300 wordt gevraagd terwijl hij er op straat op los fokt, vind ik ook asociaal. Kunnen de eigenaars van de poezen beter de poes even bij ts op straat loslaten. Hebben ze een gratis dekking. :)*

Overigens zijn mensen met loslopende honden die mensen, paarden, andere honden etc aanvallen ook aso. Je hond hoort aan de lijn of onder appél. En uiteraard dient men poep op de stoep of op een gazon e.d. op te ruimen.
Dat neemt niet weg dat ik vrijwel nooit meemaak dat een hond in mijn kruis duikt, tegen mij opspringt of in mijn gezicht hijgt, En ik heb toch echt in een asiel gewerkt, jaren bij hondenclubs getraind, op tentoonstellingen geweest, in parken en bossen gekomen en evenementen bezocht waar honden komen.
Ligt het dan aan mij?
:o?

*moest even spuien*
Ennuh.. ik ben eigenaar van zowel kat als honden.

_/-\o_ Goed verwoordt!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:27

Tja, ieder (huis)dier die rondloopt kan natuurlijk potentieel overlast veroorzaken.

Zelf heb ik een kat (gecastreerd vrouwtje) die lekker buiten rondloopt en ... voor zover ik weet... geen overlast veroorzaakt. Nu woon ik dan ook wel vrijstaand en om ons huis heen zijn 3 lege/bouw/wildernis percelen (zijkanten en achter het huis), dus ze kan lekker haar gang gaan en (nogmaals voor zover ik weet) komt mijn kat niet van die percelen af, ze loopt iig altijd in de buurt als ik haar roep.
Ook hebben we hier een aantal permanente zwervers, deze zijn allen gecastreerd omdat ze (sproei) overlast bij ons veroorzaakten en ik gewoonweg uit principe niet wil dat hier open katers rondlopen. Verder lopen er hier geen andere katten (met eigenaar dus) rond, daarvoor woon ik waarschijnlijk te ver van andere woonkernen of de ene dominante zwerver mept ze allemaal weg... dat is ook een optie lol

Mijn kat zelf zou ook prima als binnen/tuin/terras kat kunnen fungeren, ze is dan wel een jager maar in het najaar en winter is ze toch echt liever binnen en moet ik haar vaak onder haar protest buiten zetten :')
Mocht mijn woonsituatie veranderen (verhuizen) en zou ik in bijv een woonwijk terecht komen zou het afhankelijk zijn van de situatie of mijn kat nog wel of niet buitenkomt... verkeer, jachtgedrag, poepen, in andere tuinen komen, op auto's slapen ed zijn factoren die ik daarin meeneem.

Overlast van honden:
Ik ben opgegroeid met honden en houd ontzettend van honden maar heb er zelf geen.
Er zijn verschillende situaties waarin ik wel degelijk overlast heb van honden.
In de regio zaanstad waar ik woon zijn amper losloopgebieden. Ik fiets altijd naar mijn paard toe die 10 km verderop in de polder staat, daarbij kom ik over een fietspad waar absoluut geen auto's komen. Hier worden veel honden uitgelaten omdat ze hier wel 'vrij' rond kunnen lopen (al vermoed ik dat er officieel wel een aanlijnplicht geldt daar).
Prima... kunnen de beestjes lekker hun pootjes strekken en achter een bal aanhollen.
Echter het onder appèl staan is nog wel eens een groot probleem en eigenaren die zo opgaan in hun spel met de hond dat ze daardoor fietsers te laat opmerken, hond wordt teruggeroepen op het moment dat ik passeer, echter hond draait zich om naar de baas (want ze roept... wat wil ze), en let daardoor nergens anders op (is gefocussed op baas)... dat zijn juist de momenten waarbij ik bijna een hond onder mijn wiel heb.
Het moment dat de eigenaar de hond terugroept, hond netjes reageert, maar gefocussed is op de baas en niet op de fietser die langskomt.
Hond is netjes onder appèl dat wel... probleem ligt echt bij de eigenaar die het andere verkeer niet in de gaten houdt of de snelheid waarop het verkeer naar ze toekomt verkeerd inschat.

Andere situatie:
Zoals ik zei... ik woon vrijstaand dus ik heb geen idee waar 'die hond' woont.
Iedere ochtend (06.30) en iedere avond (23.00) hoor ik 5 minuten geblaf van een hond. Tja wat is een paar minuten... maar toch, op een gegeven moment gaat het je tegenstaan omdat de eigenaar er blijkbaar niets aan doet.
Ik vermoed dat de hond naar buiten wordt gegooid om even ze behoefte te doen (ik ga niet van het slechtste uit hoor, ga er verder vanuit dat de hond overdag ook lekker op wandeling gaat, 't gaat puur om die late avond en vroege ochtend behoeften), en de hond meldt zich bij de baas zodra hij klaar is door te gaan blaffen zodat hij weer naar binnen kan.
Onze hond deed dit vroeger ook... echter wij woonden buiten/boerderij, en dat was 1 blafje, en naar 1 minuut weer 1 blaf etc..
Het is niet eens zo dat ik er zelf 'last' van heb, maar ik hoor hem altijd wel, en ik heb meer last van plaatsvervangende ergenis in de zin van: de buren zullen maar kleine kinderen hebben... of je zal maar een lichte slaper zijn en altijd om 05.30 op moeten staan voor je werk.

En ach... honden die kruizen snuffelen, ja die kom ik ook met regelmaat tegen maar dat kan ik geen overlast noemen. Af en toe voel je dan een blosje opkomen als je je bedenkt dat je net toevallig ook ongesteld bent lol maar ja...
Valt me wel op dat het vaak labradors oid zijn, maar dat kan ik natuurlijk ook mis hebben.
Sowieso de grotere honden, chihuahua's kunnen lastig bij kruizen komen :j
Opspringen doen ze bij mij alleen op uitnodiging (als ik ze gek maak lol), en in gezicht hijgen... zulke grote honden kom ik zelden tegen, behalve als ik op de grond zit en dus automatisch ook met ze speel, dan wil er nog wel eens een lik in mijn gezicht terecht komen... maar ja, dan moet ik ook maar niet met ze spelen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:47

Wat ik ontzettend naar en aso vind is als jouw hond niet onder appél staat maar hem wel los laat lopen.
Gisteren was ik aan het werk bij de kinderboerderij en onze kippen lopen gewoon los over het erf en het stukje richting de mesthoop. Dat stukje naar de mesthoop is vrij toegankelijk er zit geen hek voor.
Opeens komt er een enorme duitse herder aan die 1 van onze jonge kipjes grijpt (beestje was nog zo jong dat hij niet niet tokte maar nog piepte, hadden we net een week ervoor los gelaten zodat die vrij over het erf kon struinen). Baasje erbij maar beest luisterde er niet naar en liet niet los. Kipje is doodgebeten voor de ogen van minimaal 10 kleine kinderen.

Ik vind dit niet kunnen. je laat je hond niet los rondrennen bij een kinderboerderij als je weet dat hij vrij veel jachtinstinct heeft.
Wij hebben bv de katten van de boerderij geleerd alleen muizen te vangen. Die pakken dus ook de cavia's, kippen, kuikentjes en al het andere kleine grut niet.

Edit: typo's

TinkerTreas

Re: Overlast van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:48

Ik heb zowel honden als katten. Ik probeer ervoor te zorgen dat mijn dieren geen/zo weinig mogelijk overlast veroorzaken. De katten komen niet vrij buiten. De honden lopen in de wijk alleen aangelijnd, ze lopen alleen los in losloopgebieden en ze luisteren goed bij het loslopen.
Mijn katten veroorzaken geen overlast. Mijn honden soms wel. Ze slaan wel eens aan als ze wat horen en als ik hier in de straat een andere hond tegen kom vallen ze daar naar uit (zodra we de straat uit zijn doen ze het niet meer).
Ik probeer ervoor te zorgen dat mijn honden zo min mogelijk blaffen.

Overlast ervaar ik soms van andere honden (niet luisteren, maar wel los op straat). Maar ook veel van katten. Niets is zo smerig als kattenstront tussen je planten of in de zandbak. Ik kan de zandbak niet even open laten staan of er is alweer in gepiest of gescheten.
We willen onze tuin nog katproof gaan maken, maar er staat nu nog een heg, dus dat is lastig. Maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat wij een schutting met schrikdraad ofzo neer moeten gaan zetten voor andermans katten.
Tot die tijd laat ik de honden een pleziertje beleven als ik een kat in de tuin zie O:) . Baasjes aanspreken is ook lastig, er staat namelijk geen naam bij.....

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:14

Ik heb een hond en een kat.

Mijn hond staat niet strak onder appel (apostrof doet het niet, dus mijn hond staat niet onder fruit :+ ). Dus heb ik een 20m riem. Ga ik lekker naar het strand waar niemand komt mag hij los. Hij luistert namelijk prima, maar niet strak genoeg om door een druk park te wandelen.

En ja, ik ondervind zelf ook last van niet-luisterende honden. Maar ben je nu serieus TS. ALLE honden springen of het zijn keffertjes?
Dan heb ik blijkbaar toch geen hond, want keffen kan die niet (dat is bij hem toch echt wel een blaf) en tegen mensen springen doet ie al helemaal niet.

En dan zelf je ongecastreerde kat los laten lopen... nee lekker is dat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:26

in 4 dagen tijd hebben wij 18 ja 18!!!! kittens binnen gekregen in de opvang. Allen tussen de 3 dagen en 6 weken leeftijd. Gelukkig allen met moeder erbij en ja allemaal op straat gevonden.

Dat mensen niet beseffen wat ze die dieren aan doen!!! Ook weer een hoogdrachtig poesje binnen ze is geschat op 10 maanden jong :( :(

Inmiddels in totaal al weer meer dan 50 kittens in de opvang en dat komt heus niet alleen doordat mensen de poezen niet laten helpen niet geholpen katers zijn nog vele malen erger (een poes kan maar 1 dracht en nest tegelijk doen en max. 3 per jaar 1 kater kan zeer veel nesten maken dat is niet bij te houden)

Nou ja, wij gaan maar weer op volle kracht aan het werk de komende maanden om dit allemaal in goede banen te leiden. Nog zo'n 200 te gaan als we naar het gemiddelde kijken van de laatste 3 jaar. Elk jaar hopen we er minder binenn te krijgen omdat alles geholpen wordt (ja ook de kittens worden in de opvang al geholpen) en omdat er elk jaar weer grote vang acties zijn en een hoop wilde katten geholpen worden. helaas elk jaar weer blijkt het hopen nog niet van toepassing te zijn....

MENSEN DENK NA A.U.B. EN LAAT ZE HELPEN!! OOK BINNENKATTEN

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:30

dierenfan schreef:
in 4 dagen tijd hebben wij 18 ja 18!!!! kittens binnen gekregen in de opvang. Allen tussen de 3 dagen en 6 weken leeftijd. Gelukkig allen met moeder erbij en ja allemaal op straat gevonden.

Dat mensen niet beseffen wat ze die dieren aan doen!!! Ook weer een hoogdrachtig poesje binnen ze is geschat op 10 maanden jong :( :(

Inmiddels in totaal al weer meer dan 50 kittens in de opvang en dat komt heus niet alleen doordat mensen de poezen niet laten helpen niet geholpen katers zijn nog vele malen erger (een poes kan maar 1 dracht en nest tegelijk doen en max. 3 per jaar 1 kater kan zeer veel nesten maken dat is niet bij te houden)

Nou ja, wij gaan maar weer op volle kracht aan het werk de komende maanden om dit allemaal in goede banen te leiden. Nog zo'n 200 te gaan als we naar het gemiddelde kijken van de laatste 3 jaar. Elk jaar hopen we er minder binenn te krijgen omdat alles geholpen wordt (ja ook de kittens worden in de opvang al geholpen) en omdat er elk jaar weer grote vang acties zijn en een hoop wilde katten geholpen worden. helaas elk jaar weer blijkt het hopen nog niet van toepassing te zijn....

wat verschrikkelijk,, heel veel succes ermee!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 06:41

dierenfan schreef:

Jep. Ik heb ook in de zwerfkittenopvang en in een asiel gewerkt. Vandaar dat ik dus ook noemde dat TS en gelijkgestemden maar eens een poos dat werk moeten gaan doen; te maken moeten krijgen met het overschot aan katten en alle dierenellende die daaruit voortkomt. Misschien dat dat de oogkleppen weghaalt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:06

dierenfan schreef:

Inderdaad, ook binnenkatten. Want vroeg of laat belandt een binnenkat ook per ongeluk buiten en die éne keer kan genoeg zijn. Verder is het geen lolletje om aangerand te worden door je eigen krolse poes :+ (mijn man belde de dierenarts eens dat zijn poes hem aanrandde, dierenarts lag blauw.)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:11

Resistance schreef:
Onze kater dekt inderdaad wel eens poezen, maar wij hebben tot nu toe alleen maar enthousiaste mensen over de vloer gehad met: "Wat zijn het toch prachtige kittens geworden". Zodra er klachten komen houden we hem binnen, maar zolang dat niet het geval is loopt hij gewoon lekker buiten rond.

ah...dus jij bent een van de mensen waar ik mijn aidskatten aan te danken heb ?... ik vang ze op namelijk, geweldige beesten, maar ik haat de (ex)eigenaren omdat ze het nooit zover zouden moeten hebben laten komen -:(-

Een ongecastreerde kater buiten laten lopen is zowel niet aangenaam voor je buren, maar dodelijk voor de kat zelf. Ongecastreerde katers vechten namelijk en daar lopen ze grote risico's mee. dodelijke risico's ...maar ja, kat crashed en wordt wel opgevangen door een buur of een dierenambulance en dan als ze geluk hebben komen ze bij een opvang terecht, en niet bij een DA die ze gelijk doodspuit.

grow up en laat die kat castreren, neem je verantwoordelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:53

Mist schreef:
Resistance schreef:
Onze kater dekt inderdaad wel eens poezen, maar wij hebben tot nu toe alleen maar enthousiaste mensen over de vloer gehad met: "Wat zijn het toch prachtige kittens geworden". Zodra er klachten komen houden we hem binnen, maar zolang dat niet het geval is loopt hij gewoon lekker buiten rond.

ah...dus jij bent een van de mensen waar ik mijn aidskatten aan te danken heb ?... ik vang ze op namelijk, geweldige beesten, maar ik haat de (ex)eigenaren omdat ze het nooit zover zouden moeten hebben laten komen -:(-

Een ongecastreerde kater buiten laten lopen is zowel niet aangenaam voor je buren, maar dodelijk voor de kat zelf. Ongecastreerde katers vechten namelijk en daar lopen ze grote risico's mee. dodelijke risico's ...maar ja, kat crashed en wordt wel opgevangen door een buur of een dierenambulance en dan als ze geluk hebben komen ze bij een opvang terecht, en niet bij een DA die ze gelijk doodspuit.

Hahahaha, laat me niet lachen. Onze kater heeft geen aids. Hij is voor alles ingeënt, en wordt bijna maandelijks gecontroleerd. Hij vecht niet met andere katers, hij is er eerder vriendjes mee. Mijn kater komt altijd thuis, en als hij ooit Aids zou hebben zou ik hem niet door iemand anders op laten vangen. Het is namelijk mijn kater, en als hij aids zou hebben zou hij binnen blijven. Als we er ooit achter komen dat hij iets heeft wat hij door kan geven, komt hij zeker weten niet meer buiten. Daar kan je van op aan.

Liever geen vooroordelen stellen terwijl je de kat niet kent, en het baasje ook niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:57

Je laat een ongecastreerde kater vrij rondlopen, de commentaren die je krijgt zijn oordelen (en onderbouwde), geen vooroordelen, er is een verschil.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:59

Resistance schreef:
Mist schreef:

Hahahaha, laat me niet lachen. Onze kater heeft geen aids. Hij is voor alles ingeënt, en wordt bijna maandelijks gecontroleerd. Hij vecht niet met andere katers, hij is er eerder vriendjes mee. Mijn kater komt altijd thuis, en als hij ooit Aids zou hebben zou ik hem niet door iemand anders op laten vangen. Het is namelijk mijn kater, en als hij aids zou hebben zou hij binnen blijven. Als we er ooit achter komen dat hij iets heeft wat hij door kan geven, komt hij zeker weten niet meer buiten. Daar kan je van op aan.

Liever geen vooroordelen stellen terwijl je de kat niet kent, en het baasje ook niet.

Hij geeft sperma door. Laat hem binnen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:23

Jou kater vecht niet met andere katers?
En dat weet jij omdat jij hem iedere minuut van de dag volgt?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:12

Resistance schreef:

Er komen erg goede argumenten voorbij om je dekkater binnen te houden. Sommige negeer je en andere wuif je weg, heel jammer.
Ik zou het eens gaan bespreken met je ouders.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:20

www.ikzoekbaas.nl

Neem toch in vredesnaam eens je verantwoordelijkheid! Dat domme achterlijke gedoe altijd...gatver.
Raskatten fokker....pfff alleen voor het geld zeker. :r
Maar ik haal ze wel weer uit de sloot hoor als ze verzopen zijn ....die o zo leuke kittens.

Nu snel weg hier.... }:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:21

Cowgirl schreef:
http://www.ikzoekbaas.nl

Neem toch in vredesnaam eens je verantwoordelijkheid! Dat domme achterlijke gedoe altijd...gatver.
Raskatten fokker....pfff alleen voor het geld zeker. :r
Maar ik haal ze wel weer uit de sloot hoor als ze verzopen zijn ....die o zo leuke kittens.

Nu snel weg hier.... }:)

Jammer, ik vermaak me kostelijk met dergelijke comments :D.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:54

Liever geen vooroordelen stellen terwijl je de kat niet kent, en het baasje ook niet

wat een super baasje ben je !!! hij is zelfs tegen FIV+ geent (wat niet mogelijk is!) en hij wordt maandelijks gecontroleerd ? waarop dan ? laat je een snaptest doen elke maand ...of weet je uberhaupt wat het is ? of wat kattenaid is (FiV)

Je bent 15 jaar maar je komt totaal niet over als iemand van die leeftijd, of iemand die om haar kat geeft.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:51

Ik vind eigenlijk sowieso dat je katten binnenshuis moet houden. Ze schoppen stennis met de buurtkatten, poepen in andermans tuin, etc. Wij houden ze ook binnen. Dit voornamelijk omdat je niet weet wat andere mensen je kat aan zouden willen doen om bovenstaande redenen en er zijn onwijs veel katten die worden dood gereden, zeker als kitten. Ken iemand die een buitenkat had waar ze frituurvet overheen hadden gegooid. Mij niet gezien hoor. :(