Citaat:
Bolletjesgeweer
Citaat:
Ik zou die kat opwachten met een schep en die kan echt een rotklap voor zijn kop krijgen
Citaat:
laten zien dat het beest vals is en spuitje derin
Van sommige reactie's valt mijn mond open. Dat je de kat maar ergens anders uit moet gooien, zodat hij niet meer terug kan komen. Of een flinke schop verkopen, zodat het beest later kan overlijden.
Als eerste vraag ik mij af of de eigenaar wel weet dat de kat zoveel onrust veroorzaakt. Wij hebben zelf een kat die 24/7 naar buiten kan (Wat imo ook het meest diervriendelijk is) en wij houden echt niet constant in de gaten wat hij uitspookt. Nu is dit een luilak en een konijn in zijn vorige leven geweest, maar mocht hij ergens overlast veroorzaken, dan kunnen wij daar alleen wat aan doen als we het weten. Meldt iemand het, dan zullen wij maatregelen treffen. Maar iemands kat ontvreemden of ernstig verwonden? Dat het zelfs maar in je op komt...
Er werden een aantal sterke punten opgenoemd in dit topic, waaronder het feit dat wanneer je deze kat verjaagd er direct een andere voor in de plaats krijgt. Katten zijn minder ver gedomesticeerd dan de hond en hebben nog steeds sterk territoriumdrift, tenzij iemand een uitstekend kattentrainer is zonder hiermee de kat geestelijk te 'mishandelen' wens ik je veel succes om dit af te leren.
Daarnaast zijn veel katten (Niet iedere) avonturiers, verkenners. Als onze kat verplicht binnen moest blijven, zou hij zich verschrikkelijk vervelen. Een huis is een plaats met vaste geuren, en mits je je huis niet compleet tot kattenparadijs hebt verbouwd,een ontzettend saaie plek voor een kat. Buiten kan hij jagen (In ons geval op wild als muizen en dergelijke), zwerven en iedere andere behoefte uiten die vaak niet in een huis geuit kunnen worden.
Mijn advies is om de chip te laten controleren (Wellicht kan je iets regelen met het asiel) en als daar niets uit komt, het dier achterlaten in het asiel. Dan is het blijkbaar een verloren of baasloze kat, waardoor hij wél weer in het asiel mag blijven.
Of iets dergelijks als dit, of genoemd in de onderstaande reactie;
Matsje schreef:Je kan op internet electronische 'kattenverjagers' kopen. apparaatje wat een hele nare hoge toon geeft (onhoorbaar voor mensen) als hij beweging detecteert. Wel even opzoeken of konijnen daar geen last van hebben. Je kan deze verjager zo hoog als je wilt instellen dus dan kan je hem altijd nog boven de hoogte van je konijn plaatsen, en in jouw geval zou ik er 2 doen om je hele tuin te kunen dekken. Bij ons wagen de katten zich er echt niet meer aan!
Deze oplossingen lijken mij het meest voor de hand liggend.
Laatst bijgewerkt door Leonyr op 21-05-13 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt