Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ze zullen eerder zo'n 15 dagen oud zijn geweest, zo niet ouder, en mams zal ze dus toch wel gevoerd hebben, anders worden ze niet zo zwaar. Bij geboorte wegen ze namelijk maar zo'n 100 gram. Helaas hebben ze het desondanks dus niet gered. 
Amaris schreef:Ik weet niet waar TS woont, maar bij ons in de omgeving is helemaal geen kattenopvang. Lekker makkelijk om dat tegen TS te roepen. Wij hebben alleen een asiel, en dat zal niet snel kleintjes weigeren maar kan wel degelijk helemaal vol zitten. Het is een particulier asiel, en nou ook weer niet zo heel groot.
Ze heeft de DA gebeld, die komen niet. Als het diertje verder nergens heen kan is zelf opvangen de beste optie. Dat is geprobeerd, met de beste intenties, maar is helaas niet goed afgelopen.
Om dan te roepen hoe het beter had gekund... naahh beetje flauw richting TS.
Wat ik wél hoop is dat de mama -als ze nog in de buurt is/blijft- gevangen wordt en gecastreerd wordt. Dat kun je het beste doen door haar naar het asiel te brengen, dan kost het de ouders van TS niets.
kirsten4 schreef:Ze waren echt geen 15 dagen hoor @Sofy, zaterdag liep de kat nog met een hele dikke buik, en zondag niet meer.
Voor 15 dagen zijn ze ook wel erg klein. Sommigen zeggen ook, 100 gram bij de geboorte, de dag erna al de helft erbij o.i.d. In ieder geval, ze waren echt 3 dagen oud hoor.
Bedankt @Boompje1985!
.
).

), kat gevangen en weggebracht naar de dierenambulance, deze heeft de kat weggebracht naar de dierenarts en laten castreren, op onze kosten dus, maar wel tegen asieltarief (scheelde 30 euro), en zodra hij weer goed wakker was is de kat weer teruggebracht bij ons en loopt hier nog altijd ergens rond....
. Cowgirl schreef:Verbijsterd ben ikEen dierenambulance die deze dieren niet heeft opgehaald....echt me bek valt open.
Sorry voor de taal maar dan mag je geen dierenambulance heten.
Gelukkig is het bij ons wel goed geregeld en zullen wij ten alle tijden dit soort dieren ophalen en voor opvang zorgen.
Sofy schreef:Wat gek Annemiek, je zou denken dat als ze onder dezelfde paraplu en zelfs in hetzelfde gebouw zitten dat het dan of bij allebei wel, of bij allebei niet kan. Bij de een wel (ambu wilde je uiteindelijk wel helpen en het voor asieltarief laten doen) en bij de ander niet (asiel zei stik er maar in) vind ik echt suf. Maar ja, zo zie je maar weer dat je soms net de juiste (of verkeerde) persoon kunt treffen en dat dat veel verschil kan maken.
Ik ben blij dat de ambu je iig wel goed heeft geholpen! En ik zou willen dat iedereen zo handelde als jij, echt ideaal!
Knip uit het oor vind ik overigens ook een raar verhaal dat het asiel dat niet wilde doen, dat is inderdaad standaard en erg prettig voor de ambu medewerkers, anders blijf je dezelfde katten vangen.
Sofy schreef:Dan zal de weegschaal niet het goede hebben aangegeven, in 3 dagen 250 g dan zijn het echt wonderkittens, vooral als ze ook nog eens te weinig voeding hebben gekregen. Bij ons zijn maandagavond kittens geboren, die waren gisterochtend 100g en vanochtend 120g, dus ongeveer 15-20 g per dag erbij. Dan kom je met een gewicht van 255 g op ongeveer 14/15 dagen oud.
Maakt verder ook niet uit overigens, hoogstens voor mensen in dezelfde situatie die hier meelezen.