. Onder valse voorwendselen gedumpt bij ons
. Hoezo probleem verplaatsen...
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Onder valse voorwendselen gedumpt bij ons
.
. 44Myrthe44 schreef:Niet amen.
Dus omdat onze overheid wel subsidie geeft laten we de honden in de asiels hier zitten?
en helpen we het buitenland terwijl de overheid er daar er niks aan doet, en als het zo door gaat ook niks aan gaat doen, want de honden worden toch wel gered door buitenlanders...
LDRD schreef:Hier dezelfde ervaring. Misschien is het aanbod in Nederland er wel, maar wordt het gewoon heel slecht aangeboden (zie mijn eerdere post over zoeken op sites). Ik heb geen tijd om maandenlang alle asiels te blijven bellen of mailen of er misschien een geschikte hond zit.Jij trekt mijn zoektocht in twijfel? Tsja, daar kan ik niks meer mee hoor. Je zult mij op mijn woord moeten geloven dat zo'n hond gedurende een half jaar niet te vinden is geweest. Een paar posts terug heb ik aangegeven wat er met mijn zoekwensen nu bijvoorbeeld zit. En dan zeg ik dat ik zéker niet op zoek was naar projektjes, daar had ik er net één van achter de rug namelijk en was gewoon op zoek naar een gezellige huishond zonder al te grote gebruikaanwijzing.
. De meeste asiels hier draaien ook op giften, donaties en sponsorships van individuele mensen en bedrijven. Het is hier in NL echt niet zo rozengeur en maneschijn zoals geclaimd wordt in de OP. Huertecilla schreef:anneliesdj schreef:Ja, waarom??
Misplaatste ´voelgoed´.
Voor het kijk mij eens een hondje redden kan ook hetzelfde in NL mét doneren van het verschil in kosten aan het asiel. Veel groter goed effect![]()
Maar ja, een ´ik heb een hondje gered van de dierenbeulen in spanje´ doet het bij de borrel in de kantine van de manege/tennisclub veel beter bij de vriendinnen dan ´ik heb een asielhond´
anneliesdj schreef:amyz schreef:mijn motieven om voor een buitenlandse hond te kiezen waren schrikbarend eenvoudig en egoïstisch; ik wilde een leuke hond die bij me past en me aanspreekt. En die kon ik in nl niet vinden. Easy as pie.
Ik hoor ontzettend veel van dit soort verhalen.
De meeste mensen die ik hier krijg willen ook helemaal de wereld niet verbeteren of al die zielige hondjes redden, die willen gewoon een leuke huishond, als die toevallig uit het buitenland komt en gered is van een oliebol-leven; beter maar bijzaak.
dierenfan schreef:vandaar dat er in ons NL asiel al een half jaar lang een onherplaatsbare buitenlander zit zeker?????
Ja, ze is ONTZETTEND lief richting mensen maar dat is ook het engiste voordeel van haar. Verder moeten alle, ja ALLE andere dieren gewoon dood, sloopt ze alles wat los en vast zit en is ze hyperactief. Geen hond die altijd aan de riem kan omdat ze enorm veel behoefte heeft aan rennen, rennen en nog eens rennen. Dit kan bij ons wel op een goed omheinde weide maar op straat zou niet kunnen. Als er 1 dier voorbij komt (vogel bijv.) dan is ze weg om te vangen en gezien ze een x podenco is dan weten velen al wel hoe snel ze zal zijn.
Deze hond komt zeker te weten uit buitenland alleen al het uiterlijk zegt genoeg. Ze is alleen niet gechipt maar ik weet al zeker 1 stichting die zeer veel honden uit buitenland haalt en deze niet chipt.
En ja, vorig jaar ook nog 2 op straat gevonden met chips uit Frankrijk die nooit in NL geregistreerd geweest zijn. Beiden nooit meer opgehaald en beiden niet plaatsbaar.
Ik vind het afschuwelijk dat er zulke honden uit het buitenland gehaald worden en dat wij als NL asiel het op mogen knappen als het te moeilijk wordt. Ook een aanvraag gekregen voor een 'geredde hond' uit Spanje. Deze zou lief en sociaal zijn en had binnen 1 week al een maltezer dood gebeten maar de stichting wilde hem niet terug nemen. Na veel gezeik hebben ze het gedaan en stond hij weer terug op MP als geweldig leuke gezinshond die in elke situatie past en goed overweg kon met in elk geval honden en katten........................
Ik kan nog wel even door gaan want we maken erg veel mee met buitenlandse honden maar iedereen snapt inmiddels wel dat ik erg huiverig ben voor die honden naar NL halen. En ja, ik weet ook wel dat wij alleen de probleemgevallen te zien krijgen.
Het klopt wel dat NL asielen niet veel honden hebben over het algemeen en als wij leuke honden hebben dat ze zo weer weg zijn echter niet veel wil niet zeggen dat er helemaal geen zijn. maar mensen die besluiten NU NU NU een hond in huis te willen hebben vangen wel eens bot al vind ik het erg raar als er alleen al op dierenasiels.com meer dan 1000 honden staan (dan zitten er altijd nog veel meer) je durft te beweren dat er in NL asielen geen geschikte hond zat!! Misschien niet in een asiel binnen 25 km maar dan rijdt je toch wat verder??
Brainless schreef:Huertecilla schreef:Voor het kijk mij eens een hondje redden kan ook hetzelfde in NL mét doneren van het verschil in kosten aan het asiel. Veel groter goed effect![]()
Maar ja, een ´ik heb een hondje gered van de dierenbeulen in spanje´ doet het bij de borrel in de kantine van de manege/tennisclub veel beter bij de vriendinnen dan ´ik heb een asielhond´
*proest*
De meeste mensen weten geeneens dat mijn honden uit het buitenland kwamen.
Ook vertel ik het (soms) liever niet om discussies (zoals hier gevoerd) en vooroordelen te voorkomen.
_San87_ schreef:Overigens ontvangen asiels in Nederland bijna geen subsidie van de Nederlandse overheid. De meeste asiels hier draaien ook op giften, donaties en sponsorships van individuele mensen en bedrijven. Het is hier in NL echt niet zo rozengeur en maneschijn zoals geclaimd wordt in de OP.
anneliesdj schreef:_San87_ schreef:Overigens ontvangen asiels in Nederland bijna geen subsidie van de Nederlandse overheid. De meeste asiels hier draaien ook op giften, donaties en sponsorships van individuele mensen en bedrijven. Het is hier in NL echt niet zo rozengeur en maneschijn zoals geclaimd wordt in de OP.
Vertel mij wat er aan onwaarheid staat dan?
.essiesilly schreef:het valt mij ook op dat er steeds meer oproepen op fb voorbij komen van weggelopen honden uit spanje..
wat ik persoonlijk altijd een beetje gek vind, mensen die hun hondje uit het buitenland halen (moeten ze zelf weten) vinden dat er helemaal geen 1 hondje aan hun wensen voldoet in nederland en belgie.. nu staan er 1023 honden op dierenasiels.com allemaal verschillende honden, lang haar korthaar, groot klein, wel met katten niet met katten enz enz
hier zit dan helemaal GEEN hondje bij voor jullie? en een hondje uit een oostblok land waar je niks van weet, welke je nog nooit in het echt gezien hebt (dus maar op de leuke verhalen van de stichting afgaan die het meestal toch mooier laten lijken dan het is want ja de hondjes moeten ook verkocht worden) die op straat gevonden is is dan wel perfect? ik snap het gewoon niet
_San87_ schreef:anneliesdj schreef:
Vertel mij wat er aan onwaarheid staat dan?
Dat was mijn fout, ik bedoelde in dit topic.
Overigens, denk je dat dierenasiels.com volledig is?
Zoolgangster schreef:Uiteraard staat het een ieder vrij een hond waar dan ook vandaan te nemen, zolang het beest geen hondsdolheid heeft.
Maar dit blijf ik toch vreemd vinden: Nederlanse honden op Marktplaats zijn "rotzooi" maar de "rotzooi" uit het buitenland is wèl goed genoeg? Van buitenlandse honden weet je nog minder van de herkomst dan van Nederlandse...
Met kans op over het hoofd geziene gore ziektes en parasieten erbij... En vaak honden die gewend zijn alles te jatten wat er maar te jatten valt en te desnoods doden of te bijten om te overleven.
En ja ik ben voor ontwikkelingshulp, maar een hond uit het buitenland halen heeft niks met ontwikkelingshulp aan het buitenland te maken. Integendeel, het leert buitenlanders niet hun eigen problemen op te lossen, maar te dumpen in het buitenland.
xXLianneXx schreef:heidy_wilco schreef:oa. Hondsdolheid (oke, ze komen nog wel voor bij vossen en vleermuizen, maar niet meet bij de huis, tuin en keuken dieren). Maar ik ga ervan uit dat daar goed op gecontroleerd word. Zullen eerder de "smokkelaars" zijn...
Dus doordat 1 persoon een hond van de straat geplukt heeft op vakantie die hondsdolheid bleek te hebben zijn ineens alle buitenlandse honden een gevaar vanwege hondsdolheid? De organisaties zorgen dat de honden netjes geënt, gechiped, ontwormd en ontvlooit zijn, die nemen geen hondsdolheid mee hoor.
anneliesdj schreef:Zoolgangster schreef:Uiteraard staat het een ieder vrij een hond waar dan ook vandaan te nemen, zolang het beest geen hondsdolheid heeft.
Maar dit blijf ik toch vreemd vinden: Nederlanse honden op Marktplaats zijn "rotzooi" maar de "rotzooi" uit het buitenland is wèl goed genoeg? Van buitenlandse honden weet je nog minder van de herkomst dan van Nederlandse...
Met kans op over het hoofd geziene gore ziektes en parasieten erbij... En vaak honden die gewend zijn alles te jatten wat er maar te jatten valt en te desnoods doden of te bijten om te overleven.
En ja ik ben voor ontwikkelingshulp, maar een hond uit het buitenland halen heeft niks met ontwikkelingshulp aan het buitenland te maken. Integendeel, het leert buitenlanders niet hun eigen problemen op te lossen, maar te dumpen in het buitenland.
Kijk weer allemaal vooroordelen zonder uit te zoeken hoe het zit.
LDRD schreef:Ik verbaas me er toch over dat veel mensen denken dat je hier in Nederland gewoon even een hondje uit het asiel haalt dat zomaar bij je past.
Ik heb het zelf inmiddels ervaren dat dit toch helemaal niet meevalt.
anneliesdj schreef:_San87_ schreef:
Dat was mijn fout, ik bedoelde in dit topic.
Overigens, denk je dat dierenasiels.com volledig is?
Ja dat denk ik, dat wordt gezegd door asielen en staat op de site.
Zodra ze plaatsbaar zijn gaan ze op de site.
En wat bedoel je met 'ik bedoelde in dit topic'? Ik heb het ook over dit topic.
. Onze honden staan er namelijk niet op.
. Dus ook dierenasiels in NL draaien op wat de maatschappij hen geeft, net als de asiels in Spanje, Portugal en weet ik het waar, enkel de accommodatie is beter (al hebben wij echt geen vloerverwarming in de kennels
). dierenfan schreef:amyz schreef:Aha, eerst problemen in eigen land oplossen lees ik veel. Dus ik had eigenlijk een hond moeten kiezen die me niet aansprak?
Heb in mn profiel hoop info staan, oa over de buitenlandse ziektes. Wat veel mensen overigens niet weten is dat een hond die meegaat op vakantie naar Spanje t ook kan oppikken. In nl kunnen mediterrane ziektes overigens niet worden overgedragen door gebrek aan zand vlieg.
Ik wilde helemaal geen sielugh hondje redden en evenmin wilde ik `problemen oplossen` . mijn motieven om voor een buitenlandse hond te kiezen waren schrikbarend eenvoudig en egoïstisch; ik wilde een leuke hond die bij me past en me aanspreekt. En die kon ik in nl niet vinden. Easy as pie. Er worden ook paarden geïmporteerd maar daar hoor je dan gek genoeg weer nooit iemand over op Bokt![]()
Ik ben dolgelukkig met mijn Spaanse schone en had me geen betere hond kunnen wensen. Heb hoop werk gestoken in het uitzoeken van goede stichtingen, want hoewel ik niet probeer de wereld te redden heb ik ook geen trek in het bijdragen aan de ellende door bij een foute stichting te adopteren.
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen denken dat je een buitenlander kiest omdat je de wereld wilt verbeteren. Vanuit dat oogpunt is het idd logischer om dan maar in ons kleine kikkerlandje te beginnen. Echter willen de meeste mensen niet meer of minder dan ik; een goede match. Als je die hier niet kunt vinden is er toch niets mis mee om over de grens te kijken?
Maar jij hebt doorgezet en door gezet en nu een heel leuke hond gekregen dus echter je kan wel zeggen dat ze in het begin veel meer problemen gaf dan dat je vermoedde en dat een gemiddelde honden eigenaar hier niet tegen op had willen of kunnen boksen (voordat ik fout zit, zij had toch dat enorme vluchtgedrag??)
Ik zie daarnaast ook wel erg veel buitenlandse honden die als ze eenmaal weggelopen zijn makkelijk dagen, weken of zelfs maanden of jaren zich hier in het wild redden en niet laten vangen. Vind dat geen normaal gedrag voor een huishond
is een klein ettertje, die mensen hadden geen idee wat ze aan het doen waren en na bijna een jaar hadden ze geen tijd meer voor haar. Hoewel ik haar al af en toe gezien had geloof ik dat ik uiteindelijk meer wist over Havanna, want uk bleek toch echt minder leuk dan hoe ze werd omschreven. T is dat ze zo klein is... Dat is dus mooi voorbeeld van `rotzooi van een ander` . begint nu langzaam op een hond te lijken maar is grotendeels te danken aan het goede voorbeeld dat Havanna geeft.... _San87_ schreef:Nou, dierenasiels.com is niet volledig. Onze honden staan er namelijk niet op.
In dit topic wordt beweerd dat Nederlandse asiels op subsidie draaien, dit is deels waar, maar dit geldt maar voor twee weken per dier. Dit is dus maar een fractie van alle kosten die gemaakt worden omdat er maar weinig dieren zijn die daadwerkelijk maar twee weken in het asiel zitten.
De rest van de kosten worden betaald door het asiel zelf, die draait op bijdragen van particulieren, bedrijven en tot op zekere hoogte de dierenbescherming. Dus ook dierenasiels in NL draaien op wat de maatschappij hen geeft, net als de asiels in Spanje, Portugal en weet ik het waar, enkel de accommodatie is beter (al hebben wij echt geen vloerverwarming in de kennels
).
anneliesdj schreef:En die hebben allemaal gore ziekte's en parasieten, zijn niet gechipt en geent, jatten alles wat los en vast zit, lopen weg zodra ze de kans krijgen en vreten alles op wat beweegt.![]()
Als het zo was, was ik allang geen opvanger meer
anneliesdj schreef:_San87_ schreef:Nou, dierenasiels.com is niet volledig. Onze honden staan er namelijk niet op.
In dit topic wordt beweerd dat Nederlandse asiels op subsidie draaien, dit is deels waar, maar dit geldt maar voor twee weken per dier. Dit is dus maar een fractie van alle kosten die gemaakt worden omdat er maar weinig dieren zijn die daadwerkelijk maar twee weken in het asiel zitten.
De rest van de kosten worden betaald door het asiel zelf, die draait op bijdragen van particulieren, bedrijven en tot op zekere hoogte de dierenbescherming. Dus ook dierenasiels in NL draaien op wat de maatschappij hen geeft, net als de asiels in Spanje, Portugal en weet ik het waar, enkel de accommodatie is beter (al hebben wij echt geen vloerverwarming in de kennels
).
Met 'onze' bedoel je een asiel? Hoe moet ik dan een hond vinden uit jullie asiel? Slim bezig![]()
Nederlandse asielen krijgen subsidie, dat is gewoon een feit, voor hoelang heb ik niet genoemd.
Buitenlandse asielen moeten het hebben van giften alleen en als ze geluk hebben komt er een stichting helpen. Dierenbescherming kennen ze daar niet eens.
En ik heb nergens genoemd dat er vloerverwarming is in kennels?
. En wij hebben gewoon een website en mensen weten ons prima te vinden
. Maak je maar niet druk.
. Just sayin'.anneliesdj schreef:Bij mijn weten adverteren stichtingen niet alleen op MP maar ook op baasje gezocht ed.
Alleen dierenasiels.com is uitsluitend voor nederlandse asieldieren.