Grote zwarte spin kruipt been omhoog - brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_

Re: Grote zwarte spin kruipt been omhoog - brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:13

Waarom heb ik dit topic geopend..
en dan ook nog met m`n domme kop dat filmpje kijken.. :=

Hier echt een fobie voor spinnen.. Paniek aanval, huilen, hyperventileren enzovoort.
Van de week had ik er ook 1 op m`n kamer zitten en was helemaal alleen thuis. Heb een goede vriend op gebeld, deze heeft me eerst kostelijk uitgelachen maar hij heeft me gelukkig wel bevrijd van het monster. Maar dat ik s nachts nou lekker geslapen heb, nee..

Mijn ex dacht een keer leuk te zijn. Hij deed net alsof die een spin in z`n handen had en kwam achter me aan.. Dus ik ren naar boven maar hij kwam me achterna. Dat heeft hij geweten. Hij is nog nooit zosnel weer beneden geweest van de trap. Daarna heeft ie nooit meer zo`n geintje uitgehaald.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:55

Ik heb vandaag een goed daad verricht....
Heb het harige monster niet dood gemaakt maar buiten neer gezet, wel aan de kant van de buurvrouw zodat ie niet weer hier naar binnen zou gaan :+

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:58

Mary1971 schreef:
Heb het harige monster niet dood gemaakt maar buiten neer gezet, wel aan de kant van de buurvrouw zodat ie niet weer hier naar binnen zou gaan :+

Haha goedzo! :)

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:06

farpz schreef:
Mary1971 schreef:

Haha goedzo! :)

Voel me ook best trots :o

Zal maar niet zeggen hoe ik stond te trillen hahaha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:09

farpz schreef:
sanso schreef:
ohja en voor de mensen die denken dat een spin voor zijn lol over de grond zou rennen om jou bang te maken, spinnen rennen voor hun leven, stel je eens voor als je door een kudde agressieve olifanten moet rennen van de een naar de andere plek, geloof me, dan ren je voor je leven.

laat spinnen lekker leven, zonder spinnen zou er immers geen leven op aarde mogelijk zijn.

Inderdaad, lekker laten leven. Je had hem toch net zo goed naar buiten kunnen zetten?

Zal ik de overige dames (en een enkele man) dan maar laten schrikken?
Dit is onze Chileense vogelspin genaamd Ursula:
[ Video ]
Wij zijn thuis hartstikke aan haar gehecht, we hebben haar al 14 jaar! :)

haha spinnetjes...vriend van me man heeft ook allemaal vogelspinnen in huis in terraria en 1 keer bleven we "slapen" na avondje doorzakken nou zelfs met drank op geen haar op me hoofd die er aan dacht om ook maar 1 oog dicht te doen gozer wou ze deurtjes niet voor me dichtplakken met ducktape ik was echt in veronderstelling dat die spinnen makkelijk t deurtje konden openen...
dat we smorgens naar huis gingen ben ik gaan slapen echt spinnen zijn t gewoon niet voor mij

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:14

Beetje jammer weer dat hij/zij meteen doodgemaakt moest worden omdat jij bang bent.. Belabberde reden natuurlijk. Dier heeft je niks gedaan en moest het toch maar met het leven bekopen. Wel fijn dat jij veilig bent hoor. Die gemene spinnen ook altijd..

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:21

NathalietjeB schreef:
haha spinnetjes...vriend van me man heeft ook allemaal vogelspinnen in huis in terraria en 1 keer bleven we "slapen" na avondje doorzakken nou zelfs met drank op geen haar op me hoofd die er aan dacht om ook maar 1 oog dicht te doen gozer wou ze deurtjes niet voor me dichtplakken met ducktape ik was echt in veronderstelling dat die spinnen makkelijk t deurtje konden openen...
dat we smorgens naar huis gingen ben ik gaan slapen echt spinnen zijn t gewoon niet voor mij

Onze vogelspin kon het deksel van haar oude terrarium trouwens wel omhoog tillen. :P Maar ze zit nu in het terrarium waar eerst onze slangen in zaten en daar komt ze echt niet uit hoor, dan zou ze het glas helemaal opzij moeten schuiven. (tenzij m'n moeder weer eens vergeet het terrarium dicht te doen haha, is ook wel eens gebeurd en toen liep ze over de grond heen :P)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 15:02

Yaemyn schreef:
Beetje jammer weer dat hij/zij meteen doodgemaakt moest worden omdat jij bang bent.. Belabberde reden natuurlijk. Dier heeft je niks gedaan en moest het toch maar met het leven bekopen. Wel fijn dat jij veilig bent hoor. Die gemene spinnen ook altijd..

Heel fijn dat ik veilig ben inderdaad. Bedankt voor je bezorgdheid! :')

http://www.cracked.com/article_19315_th ... rc=fanpage

Dit is ook zo'n lekker artikel over spinnetjes en hun zupahpowers.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:42

Ik zag net ook zo'n hele dikke zwarte spin -O-
Ik heb hem onder een kopje gezet...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:15

farpz schreef:
Haha, we hadden haar terrarium wel open staan hoor, zodat ik mooi dichtbij kon filmen. :) Misschien vind je het ook minder eng omdat ze minder snel het gevoel geven dat ze bij je kleren snel in kunnen kruipen (omdat ze wat groter zijn en vaak trager bewegen). Maar maak je geen illusie, ze lijkt nu heel traag, maar ze kan echt supersnel zijn! ;)

ik wou het net vragen, kunnen chileense niet ontzettend snel zijn (kunnen ze allemaal wel) maar heb er een keer eentje gehad en die renden binnen 2 seconden van mn hand naar mn schouder :')

hou zelf liever van Mexicaanse roodknie.. die zijn naar mijn idee toch wat rustiger :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:19

het schijnt dat ieder mens ongeveer 1 spin per jaar op eet, tijdens het slapen.
Dus ...niet met je mond open slapen. :D

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:28

Zondag-maandag nacht, dus de eerste dag dat ik naar school moest na vakantie, kon ik niet slapen. Dus ging ik om half 5 een spin vangen :+ Diertje heeft 2 dagen op mn kamer gestaan (onder een kopje, had m half verstopt om m niet te zien, wou hem maandag vrijlaten maar was het vergeten. := ) en toen is ie gestorven..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:51

sanso schreef:
ohja en voor de mensen die denken dat een spin voor zijn lol over de grond zou rennen om jou bang te maken, spinnen rennen voor hun leven, stel je eens voor als je door een kudde agressieve olifanten moet rennen van de een naar de andere plek, geloof me, dan ren je voor je leven.

laat spinnen lekker leven, zonder spinnen zou er immers geen leven op aarde mogelijk zijn.

het kan me vrij weinig schelen dat ze rennen omdat wij hier rondlopen.
ze zijn doodeng, er is geen enkele spin waar ik niet bang voor ben :n
ik begin te gillen, te trillen, rond te rennen en te huilen van angst voor de krengen, bij mij in huis gaan ze gewoon dood!!
ik heb ze niet gevraagd om binnen te komen en ze zijn ook zeker niet gewenst!!

ik heb echt een fobie voor spinnen, kikkers en padden, maar ook voor alle soorten insecten (alleen vlinders, op afstand, zijn nog te doen) gewoon dood met die miniatuurmonsters!!

mijn vriend (werkt in een dierentuin) dacht laatst ook grappig te zijn toen hij een krekel naar mijn schoen te gooide... hij vond het een heel stuk minder grappig toen ik door de angst van mijn stokje ging... toen had meneer in eens wel spijt...

die krioelende monsters worden ook niet buiten gezet, want ik weet zeker dat ze daarna gewoon zich weer omdraaien en sneller binnen zijn dan ik...

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:53

Gatsie! Wat een eng ding! -O-

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:39

Laura_Stella schreef:
Zondag-maandag nacht, dus de eerste dag dat ik naar school moest na vakantie, kon ik niet slapen. Dus ging ik om half 5 een spin vangen :+ Diertje heeft 2 dagen op mn kamer gestaan (onder een kopje, had m half verstopt om m niet te zien, wou hem maandag vrijlaten maar was het vergeten. := ) en toen is ie gestorven..

Hier had ik gisteravond een spin gevangen, en die had een vriendin net 2 uur geleden bevrijd :Y)
Hij was wel lekker rustig :j