Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

MyWishMax schreef:En telkens in die situaties brengen? Knap dat je daar over kan oordelen. Zoals ik al zei, ik kom amper tot niet in een losloopgebied, en als ik er al kom is dat bijvoorbeeld op een zondagochtend om half 7 om naar het aanlijngebied te gaan of om haar even te laten zwemmen.Zodra er een loslopende hond aan komt, zijn wij weg.
Gini schreef:Maar net zoals een paard heeft een hond verschillende stapjes om ongenoegen te uiten. Een hond die meteen overgaat naar borstels en een opgetrokken lip vind ik toch ook al wel...tja....vals is misschien een wel heel sterk woord, maar in mijn hoofd schaar ik die toch al onder de agressieve honden. Het is zoals een paard dat vanuit het niets de oren in de nek legt en stampt.
Normaal komen daar eerst tekenen aan vooraf, wanneer die overgeslagen worden, zowel bij paard als hond, dan vind ik het dier "vals" (nogmaals, vals is misschien wat te sterk).
Geryon schreef:En dan heb je je gemuilkorfde hond aan de riem, komt er een loslopende hond aan die wilt spelen maar dan gaat aanvallen omdat de gemuilkorfde hond agressief wordt.![]()
Ben het wel met je eens. Maar ik heb dit toch een aantal keer gelezen.
sallandval schreef:Geryon schreef:En dan heb je je gemuilkorfde hond aan de riem, komt er een loslopende hond aan die wilt spelen maar dan gaat aanvallen omdat de gemuilkorfde hond agressief wordt.![]()
Ben het wel met je eens. Maar ik heb dit toch een aantal keer gelezen.
Maar dan treft de eigenaar van de gemuilkorfde aangelijnde hond in elk geval geen blaam; die heeft er alles aan gedaan om gedoe te voorkomen.
Makkelijkste is natuurlijk om, zoals TS, je hond sociaal gedrag aan te leren én te leren komen als je roept. Al dan niet mbv cursus.

Niet naar plekken gaan waar honden veel loslopen en waar je ze al vanaf een grote afstand kunt zien. Geryon schreef:De kop van onze Engelse was zo plat als het maar kan haha. Maar we hebben het altijd goed op kunnen lossen gelukkig.Niet naar plekken gaan waar honden veel loslopen en waar je ze al vanaf een grote afstand kunt zien.
meggiemeg schreef:Ik zie alleen het verschil niet waarom de muilkorf wel af mag als het ineens geen losloopgebied meer is, die hond kan dan nog steeds verkeerd zijn....
Citaat:Ik vind dat een ieder zelf moet bepalen wat hij/zij doet in een losloopgebied, wil jij je hond om wat voor reden dan ook niet los hebben dan is dat jou keuze.
Wat ik echter wel frappant vind is dat een ieder daar zo lekker zijn mening over klaar heeft, vaak kruisen deze gebieden elkaar en kan je soms niet anders dan een stuk van een wandelroute meepakken omdat dat net zo loopt... Hoe moet je dan daar gaan wandelen? Maar niet gaan omdat de routes elkaar kruisen en jou hond geen toonbeeld is voor hoe we het graag zien?
akishino schreef:[quote="dierenfan"
Ik verwacht dat mensen die daar lopen ook sociale honden hebben. Als ze waarschuwen dan neem ik ze op tijd bij me maar zeg dan wel op nette toon tegen die mensen dat het erg onhandig is in een losloop gebied te gaan lopen met een hond valse hond. Met de hoop dat ze dat begrijpen en snappen en deze gebieden gaan weren.
Citaat:Ik verwacht dat mensen die daar lopen ook sociale honden hebben
). Ik zie ook niet in waarom wij niet naar een losloopgebied mochten. Mijn hond beet niet, gromde niet, snauwde niet, luisterde prima, vond het ook leuk om eens een keer los te struinen, maar zat niet te wachten op toenadering van andere honden.