Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammy_xxs schreef:Nou de meningen verschillen erg zie ik
Misschien zie ik het allemaal als een sprookje inderdaad. Maar ik me niet voorstellen dat mijn schoothond ineens zo erg zou veranderen dat hij niet meer met andere honden kan.
Hij is zo sociaal als ik weet niet wat, en wilt echt alleen maar spelen.
Sammy_xxs schreef:Wilawander schreef:Als ze echt willen vechten en het loopt langzaam hoog op dan kan je nog zo'n overwicht hebben dan voorkom je dat echt niet. En niemand zit 24 uur constant boven op zijn honden.
Ja maar dat langzaam hoog oplopen moet je al in de gaten hebben gehad toch?
Dus dan kan je al actie ondernemen zonder dat het escaleert.
Sammy_xxs schreef:Dus ik laat jullie zowiezo weten hoe dat ging. Als ik zie dat Reno ( mijn hond ) toch wat dominanter gaat worden in het bijzijn van een andere hond, neem ik de risico niet.
Het is gewoon passen en meten!
En ik heb geen haast, ik blijf zoeken tot ik de perfecte match heb voor ons gezin
Sammy_xxs schreef:Ja maar kiki dat is het nou juist, het KAN misgaan maar het KAN ook goed gaan.
En als je voorkeur voor een reu ligt, waarom dan een teef nemen?
Zahlina schreef:Yeah wat een gezeur!!!!
Waarom wil je zo graag je gelijk bewijzen Kiki.
Als het goed gaat is het mooi en als het niet goed gaat dan kan TS er op dat moment op reageren.
Frederieke_ schreef:Ik zou ze zeker castreren!nu vechten ze misschien nog niet, maar stel dat je hem koopt en ze gaan dan vechten, heeft castreren geen zin meer want dan is het al te laat.. als je er toch niet mee gaat dekken, gewoon castreren
aisie schreef:Precies in je eentje ga zulke honden nooit los krijgen. Achterpoten optillen helpt echt niet. Ik heb meerdere keren vechtende honden uit elkaar moeten halen en dat waren geen vechthonden maar herders en dobermann kruisingen en in je eentje red je het niet. Ik wens je veel succes en hoop dat alles goed gaat. Maar je hebt er duidelijk geen ervaring mee anders gaf je deze antwoorden echt niet.
liekensancho schreef:@nikka, omdat het bij jóu goed gaat gaat het in heel de wereld goed met 2 reuen? ik schreef het wel wat cru inderdaad, heb je gelijk inmaar ik heb het ook over de rassen verderop
.
het ligt aan baas das nummer 1 maar ook ras, omstandigheden etc...
kiki1983 schreef:Ëstera, dat is idd de moeilijkheid met staffords. Ik wou dat ze gewoon normaal loslieten zoals elke andere hond doet en dan weer opnieuw grijpt dat maakt het zoveel makkelijker. Het vasthouden en het schudden is echt het ergste..
Wilawander, klinkt heel stom dat ik dit zeg. Als ik op straat 2 vechtende staffords zie spring ik er gelijk tussen. Als ik ook maar een herder zie loop ik een blokje op. Heb daar toch zo'n irrationele angst voor.
Ik heb liever een DH in mijn arm hangen bij zoiets als een hond die blijft hangen en niet lost. Die van ons lossen gelukkig op commando door dat we pakwerk doen
Wilawander schreef:kiki1983 schreef:Ëstera, dat is idd de moeilijkheid met staffords. Ik wou dat ze gewoon normaal loslieten zoals elke andere hond doet en dan weer opnieuw grijpt dat maakt het zoveel makkelijker. Het vasthouden en het schudden is echt het ergste..
Wilawander, klinkt heel stom dat ik dit zeg. Als ik op straat 2 vechtende staffords zie spring ik er gelijk tussen. Als ik ook maar een herder zie loop ik een blokje op. Heb daar toch zo'n irrationele angst voor.
Meen je dat nu?Ik heb liever een DH in mijn arm hangen bij zoiets als een hond die blijft hangen en niet lost. Die van ons lossen gelukkig op commando door dat we pakwerk doen
LoesLucky schreef:De zogenaamde vecht rassen, de stoere honden, vindt hij ok. Maar de drijvers, herders en jachthonden vindt hij verschrikkelijk. De eerst genoemde rassen zijn direct in hun taal, ze naderen van voor, de andere lopen in een boog om je heen en naderen vaak van achteren (dit is wat ik hier ervaar). Dit kunnen mijn reu, en ook de teef, niet waarderen waardoor ze vaak al boos reageren.