anneliesdj schreef:Laat ik het dan zo zeggen; je gaat inzien hoe kwetsbaar en onschuldig een klein kind is.
Ik kan me zo voorstellen wat er gebeurd als ik een filmpje plaats van een dergelijk voorval en bij hondjes die vervelend zijn moet het kind eerst 2x gebeten zijn voor hier wordt gesuggereerd dat inslapen misschien beter is.
Ook een westie kan heel wat schade aanrichten en als die echt wil kan hij een kind ook zeker wel vermoorden. Het zal vast zo'n vaart niet lopen maar is dat relevant? Waarom noem je dat? Het komt op mij over alsof je het allemaal wel mee vind vallen.
'als je een kindje hebt ga je inzien hoe kwetsbaar en onschuldig een klein kind is'...en dat kan je niet als je geen kinderen hebt??
er komen hier geregeld mensen met kinderen,en heb gewerkt met kinderen,én tot slot heb ik ook nog eens neefjes en nichtjes die langs komen ,ik weet best een klein beetje ,al heb ik geen kinderen zelf,dat een kind heel kwetsbaar is...
moet ook wel als je het type hond hebt als wij hier hebben en je laat kinderen op bezoek komen...
ik zeg alleen dat ik schrik hoe mensen het dier hier afdoen als "beest"en hoe makkelijk er gedaan wordt over een enkeltje DA,iets wat voor mij iets is waar ik alleen maar aan kan denken met heel veel verdriet,en wat nooit zomaar gedaan zal worden...komt allemaal zo hard en kil over,alsof je het over een pakje boter hebt wat je weggooit,tis wel een leven waar je over beslist en als het goed is ook nog eens een leven waar je ooit of nog steeds,heel veel van gehouden hebt...
en ja,ik vind een westie of klein hondje inderdaad wat anders in schadelijkheid als een grote hond..zie er eigenlijk alles behalve een kindermoordenaar in.
maar ik moet wel zeggen,ik heb geen kinderen en bekijk het daardoor mss meer uit een 'hondehart' en niet uit een 'kinderhart',dus mijn oplossing zou eerder neigen naar een rustige plek te creeren voor het hondje,als het te laten inslapen,veilig voor het kindje,veilig en rustig voor het hondje..
maar het opent hier wel mijn ogen hoé makkelijk sommige mensen een hond voor een "enkeltje" dierenarts gaan met hun hond waar ze ooit eens met lieve oogjes naar stonden te kijken toen ze het ophaalde bij de fokker...
onvoorwaardelijke liefde die je altijd van je hond hebt gekregen ,wordt zo van de mens zijn kant af wel wat anders...