Animal Event 2013.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Re: Animal Event 2013.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:20

zo we maken ons klaar voor dag 2 op AE, het weer lijkt heel mooi te worden dus op naar een hele fijne dag met leuke shows

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:28

Ik ga ook m'n bed uit voor dag 2. M'n hond gistere avond maar even op dieet gezet, had veel brok gescoord, maar bij de runner kon k m echt maar met heel veel moeite mee krijgen! Jezus, stond ik daar voor schut zeg met m'n zogenaamde goed opgevoede berner... Haha ach. Vandaag hersenwerk voor baasjes en nog n workshop. En natuurlijk wedstrijd leukste hondentruc! Komen daar nog mensen kijken? Ik ben met de berner!

Iedereen veel plezier vandaag!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:03

Heb jij gisteren met de berner ook Trics en Trucs gedaan? Op dat hondenkrukje en om de paal etc?

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:11

Ja klopt! Dat paaltje ging niet echt, raakte ze n beetje van in de stress ( krabben en zelfs n keer weglopen) maar t krukje ging dan weer heel goed :) heb jij ook mee gedaan aan die workshop?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:20

Dan kunnen zat mensen zich vandaag aan ons irriteren :') :D

Lopen met 2 honden, waarvan 1 altijd de boel afbreekt aan de lijn.(hij springt en piept en blaft) Moeten van de therapeuten juist zulke situatie's opzoeken om het beter onder controle te kunnen krijgen. We hebben vanmiddag een consult bij een therapeut op AE, dus ben heel benieuwd met wat voor tips zij komen :j

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:22

Wat vinden jullie eigenlijk van die frisbee's die uitgedeelt worden? De "reclamefrisbee's "(om het zo maar even te noemen) met "Hebbes" erop staan werden (en worden, geheid ook vandaag en morgen) door heel het park uitgedeelt aan elke bezoeker die langskomt, ongeacht met hond of zonder. Wij frisbeeën met professionele frisbee's en wij zitten in de wetenschap dat die reclamefrisbee's levensgevaarlijk voor honden zijn. Je hond bijt een keer flink in zo'n ding en het plastic zit in een klap diep in het gehemelte, als ze even HARD bijten. De frisbee's kan je ook niet normaal gooien, ze zwieberen alle kanten op omdat ze te licht zijn. Hierdoor kan er dus een blessure bij de hond ontstaan omdat de frisbee te hoog de lucht in kan gaan en de hond dan veel te hoog springt waardoor er dus blessure's kunnen ontstaan bij de hond. Mensen die NIET in deze wetenschap zitten zullen de frisbee's met een lach op hun gezicht aannemen, niet bewust van de problemen die dit kleine dingetje kan veroorzaken bij de hond. Die gaan er leuk mee gooien, hond bijt er een keer flink in omdat ie het erg leuk vind, en daar zit je met de problemen.
Op Animal Event kwam er zo'n man naar ons toe, met zo'n frisbee. "Wilt u er een ? Leuk voor de hond!"
Mijn moeder had meteen ff gezegt wat zo'n ding kan veroorzaken, niet boos , gewoon heel kalm en kort. En we kregen ons toch een ongelooflijk boze en lakse kop terug! Niet normaal! We zijn maar gewoon doorgelopen. Verderop kwamen we er nog een tegen, er lag daar een stapeltje op de grond. MijnBorder Collie Yentl snuffelde er even aan, en ik zei tegen m'n hond : Kom, we gaan weer verder. Vrouw keek de hond aan, ging op haar hurken zitten en schoof zo die frisbee bij mijn hond in de bek. Ik heb gezegt dat wij professionele frisbee's hebben en dat we dus die frisbee van haar niet nodig hebben (op een kalme en rustige toon, mijn moeder had meteen haarfijn uitgelegd hoe die frisbee's in de mond te werk gaan, zo ben ik niet, durf ik namelijk ook niet :o :P ). Toen begon ze: Zou je deze er niet bij willen hebben dan? De hond vind hem zo te zien erg leuk :j . Toen werd ik een beetje pissig omdat ik door wou en die vrouw bleef maar dringen. Ik heb toen maar voorzichtig uitgelegd wat zo'n frisbee doet in de mond bij een keer hard bijten, en dat ik verder wou gaan. Weer zo'n zelfde lakse en deze keer ook arrogante kop terug. Ik was er klaar mee en ben maar snel doorgelopen
Zo tot zover mijn verhaal, als je het volledig hebt gelezen, toppie! Respect!

Maar wat vinden jullie hiervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:34

Volgens mij staan die mensen er met de beste bedoelingen. Had je verwacht dat ze al de frisbees in de prullenbak zouden doen na jullie opmerking?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:49

Daarnaast zijn die mensen vaak ingehuurd door het bedrijf en niet de bedenker zelf van de actie. Ze mogen dus ook niet zeggen, nou, dan delen we ze maar niet meer uit want ze worden betaald om ze uit te delen. Denk dat je beter het bedrijf een mailtje met je uitleg kan sturen, kunnen ze de volgende keer een betere actie bedenken :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:58

vonneke schreef:
Volgens mij staan die mensen er met de beste bedoelingen. Had je verwacht dat ze al de frisbees in de prullenbak zouden doen na jullie opmerking?

Nee dat niet, het is hun reclame, en ze kunnen ook niet zomaar ermee stoppen, dat snap ik. Maar waarom ze dat uberhaupt toelaten op Animal Event

Amable schreef:
Daarnaast zijn die mensen vaak ingehuurd door het bedrijf en niet de bedenker zelf van de actie. Ze mogen dus ook niet zeggen, nou, dan delen we ze maar niet meer uit want ze worden betaald om ze uit te delen. Denk dat je beter het bedrijf een mailtje met je uitleg kan sturen, kunnen ze de volgende keer een betere actie bedenken :)

Ik snap het heel goed dat ze die reclame niet zomaar weg kunnen gooien, maar een iets minder lakse kop of een gewoon Okee, was al genoeg geweest. Maar nog steeds vind ik dat Animal Event die reclame niet moet toestaan, al vanaf het begin niet.
Verzin iets anders leuks. Er is zoveel te bedenken: Een stoffen speeltje voor de hond (met reclame dan), een sleutelhanger met een klein frisbee-tje, van alles!

Maar dat mailtje is een slim idee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:05

Waarom zouden ze zoiets niet toe mogen staan?
Er wordt zoveel uitgedeeld.

Misschien zijn er anderen die nooit geen problemen ondervinden met deze frisbees en nooit geen 'professionele' gebruiken?

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:08

vonneke schreef:
Waarom zouden ze zoiets niet toe mogen staan?
Er wordt zoveel uitgedeeld.

Misschien zijn er anderen die nooit geen problemen ondervinden met deze frisbees en nooit geen 'professionele' gebruiken?

Dan heb je waarschijnlijk een klein hondje die niet hard bijt, maar een grotere hond(ong vanaf maatje BC, maar kleinere sterkere honden ook) bijt hem zo stuk en er zit zo een stuk plastig in het gehemelte. Het is gevaarlijk voor de hond, dat wil ik er alleen mee duidelijk maken

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:14

Is het trouwens aan te raden om te gaan met een hond van anderhalf jaar? Afgelopen jaren wel geweest maar altijd zonder hond. Ben een beetje bang dat het veel te druk is voor 'm maar het is aan de andere kant wel een goeie oefening voor hem om mee te gaan naar grotere plekken/evenementen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:08

Kim1987kim schreef:
Ja klopt! Dat paaltje ging niet echt, raakte ze n beetje van in de stress ( krabben en zelfs n keer weglopen) maar t krukje ging dan weer heel goed :) heb jij ook mee gedaan aan die workshop?

Ja, met een beagle :) Ik stond naast je met dat krukje en dat paaltje. Ik vond het onhandig dat dat paaltje vastgehouden moest worden, had zo amper bewegingsruimte zelf.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:42

Leverage schreef:
Is het trouwens aan te raden om te gaan met een hond van anderhalf jaar? Afgelopen jaren wel geweest maar altijd zonder hond. Ben een beetje bang dat het veel te druk is voor 'm maar het is aan de andere kant wel een goeie oefening voor hem om mee te gaan naar grotere plekken/evenementen.

Ik ga met mijn hondje van bijna 9 maanden.
Heb ook gelezen dat iemand met eentje van 9 weken gaat, dat vind ik persoonlijk wel heel jong.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:44

Ik kom ook met mijn hond van anderhalf jaar

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:47

Je ziet hier zat puppys
tis al best druk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:44

Weet nog niet of ik morgen kom. Mijn man heeft vannacht zijn schouder uit de kom gehad. Zit er wel weer in, maar veel pijn. Balen want hij wilde graag naar de roofvogels...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:21

Als je je hond meeneemt en je merkt dat het wat veel wordt dan kun je toch even een rustige plek opzoeken en hem even laten ontspannen.
Mijn honden vonden het ook druk, heb ze even in het water laten spelen na de workshop hersenwerk voor baasjes, dat is voor hun ontspanning. En we zijn wezen lunchen in de tent, daar hebben ze rustig gelegen en zelfs een dutje gedaan onder tafel, we waren wel op een rustige plek gaan zitten.
Dus tussendoor even uit de drukte halen.
Nou zijn mijn honden wel wat gewend, neem ze ook wel eens mee naar de stad en de markt bijv. Ze weten dan ook dat ze rustig kunnen gaan zitten of liggen als we ergens staan te kijken.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:46

Had je gisteren Hersenwerk v baasjes gedaan om 12 uur?

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:50

Zijn hier mensen ook bewust komen kijken bij de Flyball wedstrijden gisteren? Of is dat toch minder leuk als bezoeker?
Vraag Het me af als coach van een wedstrijdteam wat gisteren meeliep ;)
Wij hadden namelijk het idee dat het voor het publiek niet zo boeiend was om te kijken?

Nadeel als je als deelnemer komt; ik heb echt werkelijk helemaal niks van AE meegekregen verder.......

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:57

Mijn broertje en ik hebben wel een aantal wedstrijden bekeken, vonden we wel leuk om te kijken!
Mijn vader, stiefmoeder en zusje zijn er na 2 al weggelopen ;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:18

Ik heb zelf niet zoveel met flyball, ik zou waarschijnlijk wel even kijken maar dan 2 rondes bijvoorbeeld.

Het uitdelen van die frisbees: ik denk dat men gewoon niet beter weet. Zelfs de organisatie van AE niet. Je moet enigszins bekend zijn met de sport wil je dat weten.

Zelf kom ik morgen met mijn BC van 1 jaar. Waarmee ik ook meedoe met het frisbeeen (natuurlijk wel nog als beginneling)
Ik hoop met een hoop workshops mee te doen (waaronder die van Femke voor de hondenfotografie) en een hoop plezier te hebben, maar zoals ik het hier hoor gaat dat wel lukken!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:24

Seni schreef:
Ik heb zelf niet zoveel met flyball, ik zou waarschijnlijk wel even kijken maar dan 2 rondes bijvoorbeeld.

Het uitdelen van die frisbees: ik denk dat men gewoon niet beter weet. Zelfs de organisatie van AE niet. Je moet enigszins bekend zijn met de sport wil je dat weten.

Zelf kom ik morgen met mijn BC van 1 jaar. Waarmee ik ook meedoe met het frisbeeen (natuurlijk wel nog als beginneling)
Ik hoop met een hoop workshops mee te doen (waaronder die van Femke voor de hondenfotografie) en een hoop plezier te hebben, maar zoals ik het hier hoor gaat dat wel lukken!

Workshop van Femke is erg leuk en leerzaam, heb je blijvend wat aan :j

Wat betreft de frisbee's: Volgens mij hoef je niet erg bekend met de sport te zijn om te weten en te snappen dat als een hond hard in dat soort plastic bijt dat het breekt en in hun bek komt te zitten. Ik vind het niet verantwoord ...

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:31

Ben benieuwd! Geloof het zo dat het leerzaam is!

Het is ook zeker niet verantwoord. Maar mensen gooien ook regelmatig met een stok, hoe vaak ik ze wel niet op de praktijk binnen heb zien komen en door zijn gegaan naar chirurgie.. En dan gewoon echt niet beseffen dat dat levensgevaarlijk kan zijn!

Maar een frisbee met een inkoopsprijs van 50 cent, of een "echte" frisbee met een prijs van 12 euro. Snap wel dat je dan voor het maken van. Reclame dan die goedkope pakt (maar het blijven gevaarlijke frisbees..)

Ik snap jou zeker! Maar hun ook wel

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:37

Seni schreef:
Ben benieuwd! Geloof het zo dat het leerzaam is!

Het is ook zeker niet verantwoord. Maar mensen gooien ook regelmatig met een stok, hoe vaak ik ze wel niet op de praktijk binnen heb zien komen en door zijn gegaan naar chirurgie.. En dan gewoon echt niet beseffen dat dat levensgevaarlijk kan zijn!

Maar een frisbee met een inkoopsprijs van 50 cent, of een "echte" frisbee met een prijs van 12 euro. Snap wel dat je dan voor het maken van. Reclame dan die goedkope pakt (maar het blijven gevaarlijke frisbees..)

Ik snap jou zeker! Maar hun ook wel

Okee, dankjewel, ik snap dat hun natuurlijk geen "echte " frisbee kunnen gebruiken, maar in belang van de hond kunnen ze dan toch ook iets anders verzinnen
Zie een paar posts eerder van mij
Applelover schreef:
Ik snap het heel goed dat ze die reclame niet zomaar weg kunnen gooien, maar een iets minder lakse kop of een gewoon Okee, was al genoeg geweest. Maar nog steeds vind ik dat Animal Event die reclame niet moet toestaan, al vanaf het begin niet.
Verzin iets anders leuks. Er is zoveel te bedenken: Een stoffen speeltje voor de hond (met reclame dan), een sleutelhanger met een klein frisbee-tje, van alles!

Maar dat mailtje is een slim idee :j