Op zich wel wat beter,vind ze vandaag wel wat meer kwijlen aan de 'slechte kant' maar als dat alles is voor nu,prima dan. Evenwichtsverlies is er nog steeds maar niet meer zo erg. Eetlust is goed,al blijft ze mager. Het is een oudje geworden, fikse opstartproblemen s ochtends, flink stijf. maar al bij al maakt ze nog een gelukkige indruk! oogdruppels gaan we minderen om te kijken of ze zonder kan. Positief dus!
Kentaro
Geplaatst: 29-04-13 21:12
Wat fijn om een positieve update te lezen!! Nu maar hard hopen dat dit zich ook zo voort zet!! Heb je nog andere lekkere dingen voor haar kunnen vinden die ze goed kan eten?
ik weet dat TS nu tussen door die schapenvet blokjes voert bij het eten. verder eet Rumba ook gewoon weer brokjes als er maar iets van sausje overheen zit is het goed. (TS staat met een vroege dus vermoed dat ze al op bed ligt )
Kentaro
Geplaatst: 29-04-13 21:28
Dat klinkt heel positief, dat ze brokjes eet!! Misschien kan ze anders eens de vloeibare schapenvet proberen!? Dus dan niet een bonbon, maar het als 'sausje' over de brokjes. Ken veel honden die dat erg lekker vinden
Ik geloof dat er nogal wat toevoegingen in het vloeibare schapenvet zitten die niet helemaal juist zijn kentaro.
Hier eigenlijk vrij goed,soms een kleine valpartij maar lijkt haar niet veel te deren. Wel af en toe nog steeds een groene neusuitvloeing aan haar rechterneusgat. Verder de vraag of bij jullie honden de lymfeklieren onder de kaak te voelen zijn?
Kentaro
Geplaatst: 02-05-13 12:58
Dat wist ik niet, maar gaf voor m'n gevoel al liever de bonbons dan het vloeibare Daar blijf ik dan ook lekker bij Is die uitvloeing 'normaal' volgens de dierenarts? Weet je dat ik dat niet eens weet.... Ga vanavond thuis gelijk voelen! Nu heb jij natuurlijk een ander type hond (bijvoorbeeld de aders liggen bij jouw hond meer aan de oppervlakte dan bij die van ons), maar wil het nu ook weten
De groene kleur zou op een infectie kunnnen duiden,maar het is raar omdat ze niet niest of hoest. Eetlust etc verder normaal. Ben benieuwd of jij ze kunt voelen.Houd me op de hoogte!
Kentaro
Geplaatst: 02-05-13 13:50
Ik laat het zeker even weten! Fijn dat haar eetlust goed is!
ik volg je topic al een poosje in stilte,was echt bang dat ze dit niet zou redden,maar gelukkig toch wel betere berichten inmiddels..
aangezien ik een hond heb gehad met lymfeklierkanker check ik regelmatig de lymfeknopen van mij honden,en onder hun keel kan je ze voelen,als zijnde 2 kleine knikkertjes...
Dank je voor de geruststelling,dan voel ik ze inderdaad. Wel voel ik nog een bultje, maar deze zit los aan de rechterkant.Rumba heeft veel bulten en wratjes en een onbekende versie,soort bloedbleinen. Maar ik ben weer gerust gesteld
Sinds gisteravond schud bud veel met zijn kop en laat zijn rechteroor hangen.Ik denk dat er iets in zit. Ben eerder naar huis gegaan van mijn werk om toch langs de dierenarts te gaan.Ze zijn heel druk vandaag dus bellen me nog terug om te overleggen.Zou vervelend zijn om zo het weekend in te gaan. Hij krabt er niet aan,schud enkel maar.
Kentaro
Geplaatst: 03-05-13 13:16
Mijn Kazuo doet precies zo als ie last van z'n oor heeft (en dat kan net zo plotseling komen als weer weg zijn ) Hij gaat bijna kwijlen als je dan met je vinger in z'n oor gaat jeuken.... Maar kan helaas niet zeggen of het voor jou hond nu hetzelfde is?! Hoop uiteraard van wel!
Hij vind het altijd heerlijk als ik in zijn oren zit en kwijlt dan inderdaad ook.Alleen niet zo smakelijk al dat oorsmeer Hij loopt ook hele tijd met een scheve kop en steekt continu zijn neus in de lucht inclusief tongelen. Zit hem dwars,t mannetje.
Kentaro
Geplaatst: 03-05-13 13:26
dat klinkt minder..... (en wat een smeerlappen het zijn..... het liefst likt hij daarna m'n vinger af.... ) hoop dat je gauw contact met je dierenarts hebt!
Dierenarts denkt aan fikse oorontsteking, kunnen vanmiddag terecht gelukkig. Door flapperen is het gesprongen waarschijnlijk. Reageer hier weer als ik terug ben
Nou weer terug,ze kon het trommelvlies niet zien dus onduidelijk of daar een gaatje in zit en of er iets in het oor zit.Er zat ontstekingsvocht/bloed voor. Nu de veiligst mogelijke AB oordruppels 2x per dag en een AB kuur voor 7 dagen. Vrijdag terug op controle.Voor nu een oorontsteking onduidelijk waardoor. Omdat hij al pijnstillers krijgt heb ik het niet eerder gemerkt.
Ook opnieuw bloed laten prikken om te zien of zijn bloedarmoede verergerd is. Maandag de uitslag.Spannend!
Hij was overigens aangekomen (48,7 kg),gelukkig niet te dik maar hoeft niet zwaarder te worden.