Locanda schreef:Wow, ik ben er echt voor om je heel goed te verdiepen in dieren, en de omstandigheden super te hebben voordat je er aan begint. Maar het is toch ook weer geen hogere wetenschap? (vloeken in de kerk dit misschien) Ja, een speciale/aparte vissoort wel.
Wij hebben goudvissen in de badkuipen (drinkbakken) van onze paarden, om het water insectvrij te houden. (bijkomend voordeel is dat je aan de vissen de waterkwaliteit in de gaten kan houden, als de vissen vrolijk zijn is het water goed) Met vriesweer wil ik natuurlijk niet dat ze erin zitten, terwijl het dicht vriest. Dus dan gaan ze gewoon in een ruim aquarium thuis. (langzaam laten wennen, in een koele kamer) Steentjes, gemengd plantje, voertje, water handmatig verversen/bijhouden dat het helder is.
No problem, vissen zijn al jaren super gezond en fit! Dus om er nou een hele studie aan te besteden, beetje gezond verstand en wat leesvoer, kom je ook ver mee.
Zomers gooi ik mijn paarden gewoon het land, maar dat wil ik 's winters absoluut niet. Dus dan doe ik ze in een stal van 2.5 bij 2.5. Langzaam laten wennen en ze vinden het dan geen probleem. Want ze hebben de oortjes altijd naar voren, als ik ze voer 
Hallo zeg!! Goudvissen zijn ook vissen. Voor jou mischien niet speciaal. Maar voor een andere wel. En wie zegt dat het water goed is? Check je telkens de waterwaardes? En wie zegt dat ze gezond zijn? Gok dat ze nogal vergroeid zullen zijn