En dan.... Wow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:21

macholoverr schreef:
Even voor de duidelijkheid, De mensen naar wie ik hem dee hebben mij belooft dat ik de eerste keuze kreeg om hem terug te nemen. Dit hebben ze niet gedaan & deden heel geheimzinnig waar hij heen was gegaan, echter kon ik hier dus niks aan doen. En ergens voel ik me gewoon schuldig tegen over hem. Vandaar dit topic...

Maar als je hem nu al niet terug mag nemen omdat je moeder dat tegenhoudt waarom zou dat een paar jaar eerder wel mogelijk zijn geweest. Hij moest toch weg vanwege een reden?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:28

Wat fijn dat we nu ook een andere kant kunnen horen!
Gelukkig willen zijn eigenaren ook het beste voor hem, en dat is fijn,
Weten ze zijn fokker niet? Waar hij gefokt is,
Ze kan anders ook wat asielen afbellen / vragen
Die nemen vaak ook "probleemgevallen" op!

Ik kan wel vragen op beagleboard waar ik lid van ben,
Maar ik wil dat niet doen zonder toestemming van de eigenaar :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:33

Estera schreef:
Nee, ze zou zich juist wel schuldig voelen wanneer Bikkel mijn dieren iets aan zou doen, omdat zij dan de keuze heeft gemaakt om Bikkel naar mij te doen en ze weet wat mijn dieren voor mij betekenen.

Een ieder van ons zou zich toch vreselijk voelen wanneer jouw hond tijdens een logeerpartijtje het konijn van de kinderen van het logeeradres opvreet? Ook al had je ze er voor gewaarschuwd?

Ik zal haar dit topic laten lezen, maar haar hond, haar keuze.

Ik bedoelde meer in de zin van zijn andere dieren van iemand anders dan minder erg ? Als ze daar bij jou al bang voor is is het imo niet verstandig de hond te herplaatsen...

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:34

beatje schreef:
Sorry Estera,dat vind ik een portie l*lkoek dat ze bang is dat hij jou dieren wat aan zou doen.Zelf denk ik dat jij de ideale baas voor het hondje zou zijn zo te lezen,Jij kent de hond ,kent zijn problemen en bent alleen.Als hij bij een vreemde dieren dood bijt is het dan niet erg?
Juist jij kent de hond en kan hem inschatten.

Daarom gaat de hond niet naar een adres met katten of andere kleindieren. Want ook dat zou ze erg vinden, maar als het om een dier van mij gaat zeker nog wel wat erger, mij kent ze tenslotte. Dus l*lkoek is het imo zeker niet.

Ik laat mijn schoonzusje alles lezen, dan kan ze alle suggesties en meningen zelf lezen!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:36

Goed idee estera..

Ik denk alleen dat zelfs wanneer er iemand is die hem een goed plekje geeft en hem wellicht opnieuw onder de knie krijgt dat het altijd oppassen is met zo een hond,, je zal de binnen deur maar niet goed aangetrokken hebben en staat bij de voordeur je pakketje aan te nemen hond springt naar buiten en grijpt het dochtertje van de buurvrouw :n nee lijkt me niet handig zo een hond te herplaatsen bij iemand die hem niet kent....

Maar denk dat mijn punt wel duidelijk is inmiddels... Ik hoop alleen dat er echt het beste wordt gekozen voor bikkel..en vooral ook mensen en dieren die met hem samen moeten leven en er verder geen ongelukken meer gaan gebeuren...

Wij hebben hier zelf ook een idioot van een hond... Tegen ons hartstikke lief maar mag niet meer los zonder muilkorf.. Hoewel hij de kippen links laat liggen en mijn zoon op hem kan paardje rijden zo gemeen is hij tegen alles van buiten af.. ( met name de kleine hond van de buren en buurtkatten ( en ja ook de onze ) .. Dat zijn de consequenties die je neemt bij aanschaf van een dier.. Het kan goed gaan maar ook verschrikkelijk fout..
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 26-03-13 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Angeliquee18

Re: En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:39

Maar dat hoeft niet tat_jana.. dat ligt er helemaal aan waar het probleem vandaan komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:39

ik heb hem gekocht omdat ik me paard weg moest doen... Toen kwam hij! Ik zou toen ook geen paard meer aanschaffen omdat ik het gewoon niet kon betalen... Daarom mocht ik een hondje. En beagles lijken op mij, koppig eigenwijs enz... Ik heb het nu ook gehad met beesten aanschaffen en weg doen.. Het doet me zeer! Ik heb me eigen paardje, me eigen hondje en het is goed so. Maar ik heb er echt spijt van, hoe het gegaan is. Deze mensen die bik van me overnemen kogen tegen mij. Enig idee hoe pijn dat doet??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:40

Estera schreef:
anneliesdj schreef:
Tjah, ze is bang dat de hond bij jou je kippen iets aan zal doen? En haar eigen kinderen en de 4e op komst dan?
Bij mij kreeg hij een enkeltje.

Begrijpen wij elkaar niet? Ze gaat Bikkel zelf niet houden, ook vanwege de kinderen, maar ze wil hem ook niet bij mij kwijt, bang dat er iets met mijn dieren gebeurd. Daar zou ze zich heel erg naar onder voelen en dat kan ik snappen.

Uit je verhaal begrijp ik dat de hond dus niet bij katten, kippen kinderen, vriendinnen en moeders kan, die heeft hij allemaal al gebeten. Dan zou de hond dus nergens plaatsbaar zijn.
Je kunt ook iemand zoeken die het probleem wil aanpakken, ongeacht of die katten, kippen of een vriendin in huis heeft.
Ik heb hier ook een hond lopen die een hele waslijst bij zich had, 99% is als sneeuw voor de zon verdwenen binnen 24 uur.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:06

macholoverr schreef:
ik heb hem gekocht omdat ik me paard weg moest doen... Toen kwam hij! Ik zou toen ook geen paard meer aanschaffen omdat ik het gewoon niet kon betalen... Daarom mocht ik een hondje. En beagles lijken op mij, koppig eigenwijs enz... Ik heb het nu ook gehad met beesten aanschaffen en weg doen.. Het doet me zeer! Ik heb me eigen paardje, me eigen hondje en het is goed so. Maar ik heb er echt spijt van, hoe het gegaan is. Deze mensen die bik van me overnemen kogen tegen mij. Enig idee hoe pijn dat doet??

Sorry maar dit is gewoon dom, had je wat beter in het ras verdiept had je dit kunnen voorkomen :n

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:44

Zeven pagina´s gezever. Waarom moet iedere hond zo nodig leven? Sneu voor dit beestje, maar het is een extreem moeilijk te managen geval. Er zijn genoeg onbeschadigde honden die een goed huis zoeken, dáár kun je beter je energie in steken, in plaats van dit duidelijke euthenasie geval. Weg ermee.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:47

Kuggur je vertaald t erg bruut,, maar t is wel waar :(

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:06

Ts ik hoop dat je nu eens leert niet telkens dieren weg te werpen.
Ben altijd weer verbaast in wat voor razend tempo dit bij jou gaat.
[JITP] Mijn nieuwe powny!!
Ik noem 1 klein voorbeeldje, je had hem 3 weken en weg moest hij weer.
Ook lees ik alleen maar excuses doormiddel achter je moeder te verschuilen.
Kom op je bent volwassen !

Ik hoop voor dit hondje echt het aller beste.
Estera fijn dat we ook de andere kant van het verhaal hebben kunnen lezen.
Het blijft sneu voor de hond :(:) en je broer en zijn vriendin want ze zullen ongetwijfeld gek op hem zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:15

laat me verleden verdomme is met rust! Echt he teven mik zitten zeuren helpt jou gelukkig te maken ofso?? Iedereen gaat op zijn bek en geoof me als mensen tig keer terug vallen op iets van jou kotsen ze je ook uit! Dus laat mijn verlede met rust !

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:22

Misschien zou je eens normaal moeten gaan typen ipv in de verdediging schieten en gelijk gaan schelden... Je bent geen 15 meer hoor... Verantwoordelijk worden we allemaal door vallen en opstaan de 1 valt alleen wat vaker dan de ander..

Je hebt je toen onverantwoordelijk gedragen ( en dat blijft je hoe dan ook altijd bij... ) daarbij reageer je enorm raar op mede bokkers dus het is niet geheel onlogisch dat deze er dingen bij gaan halen die er nu niet toe doen... Ik hoop dat je met deze struikelpartij in de toekomst even beter na denkt :) en niemand zal zich ooit meer een topic van jou herinneren ;) maar imo als je al herkent wordt met topics over dieren weg doen... Ben je niet goed bezig... Wens je het allerbeste maar trek je handen aub af van deze hond,, ga ook niet langs het zal de hond alleen maar meer beschadigen...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:27

Volwassen reactie +:)+
en dat te bedenken dat jij even oud ben, sjongejonge, hoop toch dat ik niet zo reageer.
en ik zocht idd dat topic ook al, kon hem alleen niet zo snel vinden :n dat zijn dus al 3 dieren die ts heeft weggedaan in zo te zien nog geen 2 jaar tijd :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:32

haha ik en volwassen?? Sorry een normale volwassene die haalt niet steeds het verleden er bij en ik vind het niet zo gek dat ik so reageer! bekijk het maar eens van uit mijn schoenen en hoe ik me voel. Daar naast als je me volgt noet je ook weten dat ik dislexy heb.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:35

1. Ga eens normaal typen! en dan bedoel ik niet op dyslexie, maar op je aanvallendheid e.d. sjongejonge.

2. Ik volg je niet, het stond mij ergens bij, zoals wel bij meer bokkers blijkt :)

3. Een normale volwassene zou letten op punt 1 ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:36

Hebben we het over typfouten dan ? We hebben het over de vorm van reageren... En volwassen ben je imo wel als je iemand even met de neus op de feiten drukt jij had ook kunnen reageren als in " ik weet dat het niet zo slim was maar ik kan het verleden niet terug draaien maar hoop t beste voor bikkel" ipv laat me verleden verdomme met rust... Zoek zelf de verschillen maar ( ok zit ik hier nou serieus een kind van 5 jaar jonger op te voeden ? ) excuus ik trek me terug uit het topic... Succes verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:49

mooiso, ik wil mijn fouten best toegeven maar niet zo als het nu gaat! En me aangevallen voelen?? Sorry dat recht heb lees het topic dan maar eens door en lees maar even hoe slecht men me vind en mijn omgang met beesten! En niemand maar dan ook niemand vraagt wat er daarna met ze is gebeurt... Erg jammer!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:50

Ik heb al sowieso meerdere keren gevraagd of iemand wist hoeveel eigenaren ertussen zaten
tuurlijk 't zal niet alleen jouw schuld zijn geweest(immers die anderen hebben hem ook weer weggedaan). Maar jíj hebt er ook schuld in. En om je handen omhoog te houden en onschuld te pleiten, is dan imo not done.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:56

macholoverr schreef:
mooiso, ik wil mijn fouten best toegeven maar niet zo als het nu gaat! En me aangevallen voelen?? Sorry dat recht heb lees het topic dan maar eens door en lees maar even hoe slecht men me vind en mijn omgang met beesten! En niemand maar dan ook niemand vraagt wat er daarna met ze is gebeurt... Erg jammer!

Eerlijk je reageert ook alleen op het slechte... Dus vindt je het werkelijk raar dat er ook slechte dingen aangehaald worden... Ik heb je geloof ik nergens zien zeggen dat je de tips erg waardeert en je er zeker iets mee gaat doen ?
Haal er ipv negatieve aandacht ook de wijze lessen uit en laat het nooit meer gebeuren..
Je bent gewoon onverantwoordelijk geweest en ik vindt dat je daar best voor op de blaren mag zitten ja.. Het gaat hier niet om een versleten spatel welke je maar even vervangt..
Ik heb gerust ook stomme dingen gedaan waar ik niet trots op ben... En ik schaam me rot als iemand dat aankaart.. Maar neem wel mijn verantwoordelijkheid ipv in de verdediging te schieten...

Je kunt het niet meer terug draaien,, maar je kunt er wel voor zorgen dat het nooit meer gebeurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:59

whahaha dan moet je even 1 pagina terug lezen... Een heel mis je ogen open doen... Heel miss kun je dan lezen dat ik het toe geef en daar naast staat er ook bij hoeveel eigenaren hij heeft gehad! Maar ik heb het nu over mijn pony verleden... Het word er bij gehaalt maar waar de pony is kan niemand schele....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 02:04

*zucht*
Ik vind t jammer dat je zo doet alsof je boven ons staat ts. Tenminste zo typ je. Vreselijk demotiverend
Je kan dit nu eenmaal verwachten als je een topic op bokt opent over dit soort dingen. Had je dan beter over na moeten denken.

macholoverr schreef:
Dit was echter toen ook zeker NIET mijn bedoeling & ik zoek een oplossing En hoef ik niet de grond ingetrapt te worden hoe jij het zou doen, dit is gebeurd, kan er niet aan doen helaas & niemand van deze mensen trouwens! Hij heeft een hele schatiige uitstraling waar mensen voor vallen.

Pagina 1, het eerste bericht van jou als je tegengas krijgt. Nergens van goh misschien had ik langer moeten doorzetten. Of uberhaupt een normale reactie?! Meteen aanvallend ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 02:06

heb ik er spijt van nope dr zijn nu verschillende oppzie's dat is wat ik wou berijken! En nu ga ik lekker slapen truste!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 02:19

*slikt in wat ze eigenlijk wilde zeggen om een ban aan de broek te voorkomen voor zover dat nog gaat lukken *

Geen spijt van als in ik heb er geen spijt van bikkel weg gedaan te hebben... ?
Ik hoop echt met al mijn ziel en zaligheid dat dat niet waar is...

Hoopt hoopt hoopt hoopt dat ze dit verkeerd begrepen heeft al zou het alleen maar zijn voor die arme bikkel die goddank nu een lief baasje heeft die er wel aandacht aan wil geven ik haal me vinkje nu weg bij het topic omdat ik verder niemand wil gaan beledigen en mn bokt acount mij te dierbaar is voor wel zinnige leuke gesprekken...

Ohja en voor spelfouten hebben we anno 2013 spellingscontrole :)* ook geschikt voor dislectie :)*