Papegaaien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:41

Broccoli schreef:
Ik was dit topic kwijt, blij dat ik hem weer gevonden heb!

En jeetje This_is_me wat lijkt jouw amazone op mijn overleden amazone...

Ik vind alle amazones van een foto best veel op elkaar lijken. Maar zet je er tien naast elkaar dan haal je die van jou er zo tussen uit. Eigenwijze beesten zijn het :')

@Papegera: wat rot zeg. Lijkt mij vreselijk om te moeten kiezen. Fijn je een goed plekje gevonden hebt en ook nog contact hebt.

Nadine_S

Re: Papegaaien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:55

Klopt, maar ik schrok er zelfs een beetje van dit keer.
Eigenwijs en chagrijnig als je pech hebt :P

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:33

Haha ja inderdaad. Te laat naar bed en je hebt een chagrijnige vogel. (Alleen in de ochtend dan he, verder is ie het zonnetje in huis...)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:46

Die van mij kon echt om alles chagrijnig worden hahaha :')
Heb nu een Edelpapegaai, die is veel milder!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 14:45

Wij zijn net verhuisd (op mezelf gaan wonen met vriend) en de papegaai bloeide helemaal op :) Hij was al vrolijk, maar nu kletst ("kletst") hij super veel en roept ons als hij naar ons toe wil. Of klautert zelf de trap op :D

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:09

Dat is goed nieuws!
CoCo had dat overigens ook. Toen ik ging verhuizen was hij veel vrolijker. En kwam er ook meer uit zijn kooi. Inmiddels zijn we een jaar of tien verder en is hij iedere dag uit zijn kooi zodra wij thuis zijn :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:17

Ik heb weleens gehoord dat motorolie helpt tegen plukken.
Serieus, geen grap.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:18

Het begint bij mij nu wel te kriebelen.. ik wil ook weer een gaai aanschaffen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een gaai die door omstandigheden weg moet of uit een opvang.
Iemand ervaring hiermee en adressen?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:50

Heb toevallig net een advertentie zien staan van iemand, waarvan het kind ligt gehandicapt is en autisme heeft, waardoor het niet goed ging met de gaai samen. Was op marktplaats :)

Verder geen ervaring mee.. Zag net wel dat het bedrijf waar ik stage ga lopen het hele school jaar, een pas geboren kaketoe jong heeft :D :D We gaan donderdag langs :D

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:37

Er zijn verschillende stichtingen die zich bezighouden met het op een goede manier opnieuw huisvesten van opgevangen vogels. Misschien moet je eens googelen!?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:59

Hallo Bokkers,

Mag ik hier even heel brutaal binnen vallen met een vrachtlading vragen? :') Mijn vader had vroeger een Amazone papegaai, Sjaq was een echte mannen liefhebber maar ik kon er ook het een en ander mee maar door verhuizing naar een flat heeft mijn vader heb weg moeten doen wegens ruimtegebrek. Ik zal dit even nader toelichten voordat mensen het misschien niet begrijpen. Sjaq kon niet met vrouwen overweg en dus ook niet met mijn moeder en zat daarom in de kweekstal van mijn vader bij de putters, kanaries en de hele zooi. Gelukkig was mijn vader daar meer dan binnen dus Sjaq vond het best. :')

Nu is het zo dat ik twee valkparkietjes heb, alletwee opgevangen onder het motto als ze beter zijn kunnen ze naar een goed baasje, ja amehoela ze staan nu naast me om mijn aandacht te schreeuwen. := :')

Nu is het 'virus' van een papegaai toch wel blijven hangen en zowel mijn vriend als ik vinden het geweldig. Nu kweekt de baas van mijn vader vele soorten papegaaien en kaketoes, hij heeft momenteel een jonge rose kaketoe en dat beest is veerloos al het einde. :') Laat staan als hij straks mooi in de veren zit en volledig op kleur is. :j Maar is er iemand die een rose kaketoe in huis heeft, hoe zijn hun in de omgang? En dan hebben we een ander dilemma, drie jonge katten. Kunnen we hun leren de kaketoe met rust te laten? Dit gaat vrij redelijk met af en toe een harde gil dat ze het moeten laten. :+

Maar lang verhaal geschreven en eigenlijk is mijn vraag dus, hoe zijn de ervaringen met kaketoes ?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:41

Hoi en welkom!

Ik heb geen ervaring met ze, maar ik heb me er toen wel iets in verdiept omdat ze mij ook leuk leken. Ik had de kweker waar ik Felipe vandaan heb gevraagd hoe zij zijn enz (ook voor een beginnende vogelhouder). Komt erop neer: erg speels en aanhankelijk, maar ook snel verveeld en grote slopers. En natuurlijk goede praters :) Kleurtje is geloof ik zo het enige wat verschilt aan de 'gewone' kaketoe. Maar erg rustig zijn ze niet ;-) Druk= of speels en leuk en gezellig, of schreeuwen en wild zijn. Ligt aan jou denk ik dan :) Hoe je ermee om gaat.

Ik zit erover te denken om een 2e erbij te nemen (een kleinere). Zit te twijfelen of 1 kooi dan kan qua samenleven en of de kooi groot genoeg is voor 2.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 21:06

Hmm, ik wilde foto's van Felipe toevoegen, maar Bokt blijft zeggen: foto mag 960x960 zijn. De foto is maar 487px × 650px... Hoe kan ik nou nog foto's toevoegen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:33

Via tinypic.com uploaden. :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:37

mag ik mij hier melden. wij hebben een grijze roodstaart en een naaktoogkaketoe.
ik kom niet veel mensen tegen met deze kaketoe. dus misschien hier mensen die deze soort kennen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:38

Ik ken hem ook niet, ben wel benieuwd hoe die eruit ziet. :oo

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 21:39

Ik zal eens googlen.

Haha, net alsof 'ie een blauw oog heeft. Ziet er wel leuk uit! :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:43

Afbeelding

de duidelijkste foto die ik heb :D

het schijnt niet de makkelijkste huiskamervogel te zijn..
ze is best lief en tam, maar kan soms heerlijk schreeuwen.
de bedoeling is om de de grijze en de kaketoe bij elkaar te zetten, alleen komen we er steeds niet aan toe kwa tijd.
is een behoorlijk proces.. dus moeten we in de vakantie gaan doen denk.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:49

hier effe stipje om te volgen

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 21:52

Nogmaals onze groene kerel: Felipe.

Hij houdt van een tukje in het zonnetje..
Afbeelding

Soms een knabbel aan de hond
Afbeelding

Of natuurlijk een pen.
Afbeelding

Hij heeft niet altijd zin om op de foto te gaan trouwens.
Afbeelding

Maar hij helpt je graag met het uitzetten van een strategie bij een spel op de computer!
Afbeelding

En ook met een 'echt' spelletje speelt hij graag mee :j
Afbeelding

Douchen vindt hij heerlijk, al kijkt hij naderhand nooit alsof hij er plezier aan beleeft...
Afbeelding

Mijn vriend neemt 'm zelfs wel eens mee naar het toilet! :=
Afbeelding

Na een zware dag samen genieten van een lekker biertje. :9
Afbeelding

Om vervolgens tevreden een tukje te doen. :z
Afbeelding

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:49

Aaaah wat een leuke vogel is Felipe... Ik heb ik en deuk gelegen om de "wc" foto.. :')

Een naaktoog kaketoe. Daar had ik nog nooit van gehoord. Nu ik de foto er bij gezien heb weet ik wel van het bestaan af. Maar nooit geweten dat het een type naaktoog was. Kan ze, afgezien van schreeuwen :) ook nog wat praten?

Vind zelf de geelkuifkaketoe het mooiste.. Maar het zijn geen makkelijke vogels.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:40

@This_is_me

Ik was Felipe+vriend al een poos kwijt, krijg ik opeens een whatsappje met foto.. Het lijkt net alsof hij vraagt: 'Ben je al klaar om af te vegen? :D'

Zo'n schattig koppie overigens, moet ook telkens nog lachen bij de foto :)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:09

Is jullie hond niet bang voor Felipe?

Mijn kat nl wel.. Die durft niet zoveel als CoCo los loopt.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:37

This_is_me schreef:
Is jullie hond niet bang voor Felipe?

Mijn kat nl wel.. Die durft niet zoveel als CoCo los loopt.

Mijn ouders hebben 2 honden, degene waar Felipe aan knaagde is een echte goedzak. Ik zou niet zeggen dat hij Felipe leuk vindt, hij is er ook niet bang voor, maar heeft er niet altijd zo'n zin in.
De andere hond vertrouw ik niet met de vogel, hij staart altijd erg en likt dan continu z'n lippen af.. Hele lichaam verstijft en zijn concentratie is volledig op Felipe gericht. Dat vind ik niet zo fijn, dus ik laat geen van 2 met mekaar iets doen.
In mijn eigen huis heb ik alleen Felipe, dus die mag vrij rondlopen en -vliegen :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:32

Wat een heerlijke foto's! Echt om te smelten!
Heb ook nog een leuke van mijn Edelmeisje, maar ook ik krijg die niet op bokt... Probeer ook wel via Tinypic.