Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:23

Zoolgangster schreef:
NeverGiveUp schreef:
Van kattenpoep ga je toch niet dood?

Of zeg ik dan iets doms..

Kan me herinneren dat ik zelf ook weleens in de stront heb gelegen vroeger :')

Nu je het zegt: vroeger kwam ik eens een mevrouw tegen, we maakten een praatje en ik vertelde dat we 2 katten hadden. Haar gezicht betrok en boos zei ze: ik ben BLIND door toxoplasmose, kwam door besmetting via kattenpoep.

Maar meestal is het alleen gevaarlijk voor ongeboren kinderen, al ken ik nog een volwassene die hardstikke ziek werd door toxoplasmose, moest zelfs opgenomen worden in het ziekenhuis.
Als je er ziek van zou worden, was je het al geweest hoor, geen paniek. :) Al zou je besmet zijn, meestal merk je er niks van.

Oh daar heb ik nooit van gehoord haha.

Nee ik ben niet zo snel bang voor wat vuiligheid hoor.. Kinderen worden nou eenmaal vies.
Drugsspuiten zouden een rede zijn dat ik mijn kinderen niet in de speeltuin laat spelen, wat kattenstront niet..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:24

Perfekt? Wat een onzin, het is gewoon ranzig.
Als ik ga tuinieren wil ik niet elke 5 minuten in een drol graaien en ik wil niet dat mijn dochter naar me toe komt huppelen; kijk eens mama, wat ik in de zandbak vind!
Walgelijk is het gewoon, wanneer zien katteneigenaren dat nu eens in?

Een enkel drolletje is echt niet zo'n punt maar daar blijft het niet bij, de gemiddelde kat komt al snel 2x daags kakken en als er dan 3 in de buurt lopen heb je al 6 drollen per dag.
En als je ze gewoon zag liggen, is wegscheppen ook niet zo'n probleem, maar ze worden zo leuk ingegraven dus je ziet ze niet tot je erin graait.
Bah, echt bah.

En ik ben zeker geen kattenhater, heb er zelf 3, ook 3 honden trouwens.
Maar ik woon in het buitengebied, mij katten kakken in het bos en ik heb geen buren binnen 500 meter.
Als wij ergens in de bouw zouden wonen hadden we geen katten of bleven ze in eigen huis/tuin.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:25

Jeetje wat een asociaal briefje.. Ik hoop dat de kat snel terecht is, en dan wel levend/gezond :(:)

Wij hebben ook twee katten, waarvan één buiten komt en de ander over een paar weken ook (we hebben haar net uit het asiel) en de ene kat schijt netjes in onze eigen plantenbak en jaagt onbekende katten de tuin uit :D

Nachtlampje

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:28

Briefje kopieëren en overal onder hangen op elke poster van de vermiste kat.
Evt nog bijzetten/typen dat je dit een betreurenswaardige reactie vind. Wedden dat dan in ieder geval de hele straat in verontwaardiging is en er ééntje met een heel rood hoofd rondloopt..
Hij/zij heeft je het gegeven om te lezen, dan mogen anderen het ook, niet :D

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:30

Weet je wat ik zo beangstigend vind aan dit briefje? De maker heeft zich verdiept in methoden om dieren te doden. Die sponsmethode is echt gruwelijk.
Hierdoor neem ik het heel serieus op. En nogmaals, de politie ook verwacht ik.
Die spelfouten zeggen mij minder. Zou ik (als ik de dader was) ook doen om enige herkenning te voorkomen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:32

anneliesdj schreef:
Een enkel drolletje is echt niet zo'n punt maar daar blijft het niet bij, de gemiddelde kat komt al snel 2x daags kakken en als er dan 3 in de buurt lopen heb je al 6 drollen per dag.

Wat voor laxerends krijgen die katten? Ik ken alleen maar katten die 1 keer per dag poepen :)

Briefje is wel heel erg en asociaal. Ik zou er toch mee naar de politie gaan. Mensen die dieren op zo een manier dood ( willen) maken zijn een gevaar voor de samenleving want de stap naar geweld richting mensen is niet zo heel groot.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:34

.
Laatst bijgewerkt door Dorith op 21-03-25 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:36

Inderdaad wel een asociaal briefje. Ik zou eerder de kat vangen en naar het asiel brengen dan zo'n beestje wat aan doen die kan er immers ook niet aan doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 06:46

_MelloW_ schreef:
Fred_Kroket schreef:

Als je buren 4 katten hebben is het gewoon echt niet meer grappig hoor om dat een paar keer op een dag te doen en daarnaast je plaatsvervangend te schamen als je met vrienden in de tuin zit die naar kattenzeik meurt...

Dat vind ik wel een ander uiterste, dan snap ik de frustratie. Ik heb het over incidenteel een x een drol.

Ken je het gedrag van een kat? Als die een plekje hebben uitgekozen dat voor hun ideaal is als toilet blijven ze terugkomen. En dan komen ook andere katten eens langs om hun behoeften te doen.

Wanneer zien katteneigenaren het eens in dat het niet over incidenteel een drol gaat? Wanneer zien katteneigenaren eindelijk eens in dat dit briefje wellicht ronduit asociaal is, maar wel het gevolg van hun nalatigheid om hun kat maar te laten rondhuppelen waar dat katlief wil?
Waarom moet ik met zakjes rondlopen om mijn hondendrol op te pakken, waarom moet ik van mijn paard stappen op diens mest in de riool te stampen? Voor een propere, hygiënische leefomgeving!!! Katten staan daar precies boven?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 07:42

Mijn katten leggen meer dan 1 x p.d. een drol.. 2a3x zelfs. Krijgen toch normaal voedsel.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 07:44

Dit gaat natuurlijk ver veel te ver, maar manmanman wat snap ik de frustratie goed! met een buurvrouw met 5 katten die overal maar piesen en poepen. heb er mn hele tuin voor betegeld omdat ze elk stukje aarde aangrepen als kattenbak. leuk hoor katten, prima, maar ik laat mn hond toch ook niet in andermans tuin schijten. zijn mogelijkheden zat om katten binnen te houden en anders in je tuin met schrikdraad

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:45

Sammie schreef:
Kat is zeker makkelijk.. Maar ze schijten wel in andermans tuin. Oh wat makkelijk... Vandaar dat de asiellen al jaren BOMVOL zitten.

Als eigenaar ben je wel verantwoordelijk voor je dieren, daar valt dus ook onder dat je dier geen overlast veroorzaakt bij anderen.

Ik heb met opzet een buitenkat (drie binnenkatten) omdat het hier stikt van de muizen en ratten. Nu met de sneeuw komen ze ook weer volop naar binnen (althans, mijn binnenkatten verblijden me elke ochtend dat het sneeuwt of vriest met een dode muis dus ik veronderstel dat de muizen binnen eten komen jatten).
Ik ben dolblij met mijn buitenkat en de twee buitenkatten van mijn buren en de buitenkatten van de omliggende boerderijen, want die houden de populatie nog enigszins in bedwang. Gelukkig ook niemand die hier zeurt over buitenkatten, die ziektes die muizen en ratten over kunnen brengen zijn een groter gevaar voor de volksgezondheid dan de kattenstront.

(Wat ik me trouwens afvroeg, tuinieren jullie niet met handschoenen aan? )

En even over honden: die schijten hier overal, incl. voortuinen en opritten en de eigenaren laten ze nog onbekommerd tegen je haag aanpissen ook... Kunnen die beesten niks aan doen natuurlijk maar zo vanzelfsprekend is het blijkbaar niet van 'je laat je hond niet....' , ik woon net buiten de bebouwde kom dus opruimen ho maar :r

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:49

naja wat erg! (heb niet het hele topic gelezen) Is het ook bekend van wie dat briefje is?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:10

Zoolgangster schreef:
Nu je het zegt: vroeger kwam ik eens een mevrouw tegen, we maakten een praatje en ik vertelde dat we 2 katten hadden. Haar gezicht betrok en boos zei ze: ik ben BLIND door toxoplasmose, kwam door besmetting via kattenpoep.

Maar meestal is het alleen gevaarlijk voor ongeboren kinderen, al ken ik nog een volwassene die hardstikke ziek werd door toxoplasmose, moest zelfs opgenomen worden in het ziekenhuis.
Als je er ziek van zou worden, was je het al geweest hoor, geen paniek. :) Al zou je besmet zijn, meestal merk je er niks van.

Toxoplasmose kun je ook krijgen door onvoldoende verhit of rauw vlees van besmette varkens, schapen of geiten te eten. Of ongewassen groenten die bemest zijn met mest van besmette dieren.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:20

lifaya schreef:
Echt te triest voor woorden, zou er mee naar de politie stappen want als iemand zo iets bewust doet om een kat in zijn tuin, wil ik niet weten wat er gebeurd als kinderen perongeluk een bal tegen het raam trappen...

Dit soort mensen heeft volgens mij juist zelf kinderen die bij anderen ballen tegen de ramen schoppen. En waag het dan niet om daar iets van te zeggen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:37

Belachelijk, maar ik zit zelf ook niet te wachten op die kattenpoep in de tuin. Echt walgelijk als je die poep tegenkomt als je lekker aan het tuinieren bent.
Ik heb zelf ook een kat, maar die gaat alleen in de zomer naar buiten en dan wel aan een lijn in mijn eigen tuin, omdat ik niet wil dat de buren er last van hebben.
Hebben we van jongs af aan aangeleerd en dat vindt ze helemaal prima. Ze gaat altijd lekker onder een plant in de schaduw liggen.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:39

Jeetje, wat een idoot..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:39

Urielle schreef:
(Wat ik me trouwens afvroeg, tuinieren jullie niet met handschoenen aan? )

moeten de kinderen dan ook maar met handschoenen in de zandbak spelen?

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:53

Ik kan zeer goed begrijpen dat die meneer?! dit zo beu is,
We hebben het hier ook, en deze buurt lopen gigantisch veel katten die dan ook nog eens in onze voortuin komen schijten, meestal nog niet netjes ingegraven.

Nou natuurlijk hebben katteneigenaren hier geen last van, hun katten komen overigens niet in hun eigen tuin.

Het gaat hier ook niet over eens één kakje maar heel die voortuin ligt vol, nou netjes hoor.

Dus als ik een kat zie in de voortuin dan verjaag ik die ja! Maar vergiftigen is net een stap tever

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:54

Mensen het gaat hier om een WEGLOPER, niet een kat die altijd buiten is en de buren terroriseert :+

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:04

Jezus, wat een onbeschofte gek joh!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:08

Nouja belachenlijk zeg! Hoe zielig ben je dan :s
Wij hebben hier ook heel veel katten lopen, en ja die schijten overal,
Wij hebben onze tuin zo gemaakt, dat er geen katten inkunnen,
Nou probleem opgelost toch :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:08

Pfff. Die eeuwige discussie over kat wel of niet buiten laten. Alsof je een kat dan maar de hele dag gaat opsluiten in huis. En anders moet je maar geen kat nemen.. -_-'. Natuurlijk is het irritant en ik zou ook niet willen dat een kat bij iemand in de tuin schijt, maar moet ik hem dan maar niet buiten laten of vastbinden aan een touwtje?

Nouja anyway, waar het hier om gaat is natuurlijk het briefje. Gewoon echt achterlijk en super asociaal. Waar slaat dit op? Ik snap het ook niet hoor, maar ik zag dat je in Rdam woont? Verbaast me dan tegelijkertijd weer niks, kom daar regelmatig en is soms echt aso hoe die mensen met elkaar omgaan. Bah :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:28

De toon van het briefje had heus wel anders gekund, maar ik ben het wel eens met de schrijver ervan. Het is nou eenmaal zo dat katten óveral scheiten, behalve thuis en anderen hebben daar dan weer last van.

(Ook al gaat het in dit geval om een kat die altijd binnen is, maar dat kon die schrijver ook niet ruiken)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:32

Prinslover schreef:
maar moet ik hem dan maar niet buiten laten of vastbinden aan een touwtje?

Het zou een idee kunnen zijn. Moeten andere mensen dan maar continue met hun handen in de schijt zitten, omdat het jouw kat is? Van wie is die kat nou eigenlijk? Van jou toch? De buurman wiens tuin is doelwit vraagt daar toch niet om??

Overigs denk ik wel dat de discussie nu weer richting extremen gaat. Je niet storen aan 1 drol en als eigenaar je iig wel wát druk maken over je huisdieren scheelt al een hoop frustratie. Ik vind sommige eigenaren wel erg makkelijk reageren hier en sommige tuinliefhebbers iets te gefrustreerd. Kom elkaar in het midden gewoon tegen. Als tuinliefhebber zelf voorzorgsmaatregelen nemen en als katteneigenaar (van katten die buiten willen lopen) niet enkel je schouders ophalen en het zal je tijd wel duren..

Vergiftigen is NOOIT een optie, maar met water gooien, doppen strooien, koffiedik, schoonmaakazijn, spuitsensoren, satéprikkers in de grond be my guest. En als eigenaar gewoon je verantwoording nemen..