Oude eigenaar eist kat terug!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:16

_San87_ schreef:
Air schreef:
Wie zijn jullie eigenlijk om te bepalen dat ze teruggaan naar de ''eigenaren'' en waar ze ''horen''? Bokkers spelen weer voor rechter. :x

En dat er mensen zijn die bij problemen in hun relatie anderen als schuldig gaan aanwijzen, ik zou me rotschamen.

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, hoor :').

Mag jij mij gaan quoten. Ik heb namelijk nergens gezegd dat de TS nu eigenaar was :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:16

Air schreef:
Wie zijn jullie eigenlijk om te bepalen dat ze teruggaan naar de ''eigenaren'' en waar ze ''horen''? Bokkers spelen weer voor rechter. :x

En dat er mensen zijn die bij problemen in hun relatie anderen als schuldig gaan aanwijzen, ik zou me rotschamen.

Voorbeeld:

Dus als er iemand op mijn paard past omdat ik & mijn vriend op vakantie gaan en mijn vriend zegt tegen de oppasser: ''hou maar''. En ik ben het hier niet mee eens, zou de oppasser ze dus mogen houden!? Omgekeerde wereld..

En waar ik mijn paard neerzet etc, dat is mijn zaak, niet de zaak van degene die erop gepast heeft want iedereen vind in zijn ogen dat 'ie het beste voor zijn beesten zorgt.

Zelfde geld bij mij voor mijn katten/hond/parkiet/konijnen. Ik zou erheen gereden zijn, en het betreffende dier meteen meenemen, en je denkt toch niet dat ik daarvoor ga betalen?

- mijn relatie zou door zo'n geintje ook wel een flinke klap krijgen want van mijn beesten moet je afblijven, die zijn me heilig.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:17

Air schreef:

Jij "bepaald" toch ook dat TS alle recht heeft ze te houden? :')
Zij vraagt om een mening, wij geven ons mening.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:20

Als jou vriend als eigenaar op de papieren staat, klopt het inderdaad niet dat jij je dieren zonder enige vorm van schaamte weer op komt halen.
Die mensen moeten dan opdraaien voor jou relatieproblemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:22

Air schreef:
_San87_ schreef:

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, hoor :').

Mag jij mij gaan quoten. Ik heb namelijk nergens gezegd dat de TS nu eigenaar was :)

Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat TS eigenaar is. Ik zou als ik jou was je eigen berichten eens teruglezen, dan zal je zien dat jij hetzelfde doet als ieder ander in dit topic, alleen in voordeel van de TS.

Waarom mag jij dat wel en de rest niet?

Apple

Het lijkt mij niet nodig om nu persoonlijk naar elkaar te worden.

TS heeft inmiddels besloten vanavond de katten terug te geven.

Wiwabalia

Dat vind ik niet. Dieren maken onderdeel uit van een gezin. Het maakt geen donder uit dat het paard op naam staat van mijn vader, ik betaal de stalling en doe de verzorging dus inprincipe is het dier van mij/ons, zo werkt dat in Nederland en niet anders.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:23

wie zegt dat er relatieproblemen zijn, mischien een miscommunicatie maar is niet gelijk een probleem.
maar het loopt nu wel een beetje ver van alles af.
de katten gaan terug. helaas voor de ts.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:24

Air schreef:

Bokkers spelen voor rechter, wat een aparte opmerking. Als je het topic doorleest zie je dat er ook heel veel mensen achter jou mening stonden.. Sommige mensen niet, dat 'probleem' heb je wel vaker op een discussieforum. :P

Ik ben blij dat de katten terug gaan naar 'het stel' (zal voor de zekerheid niet de term eigenaren gebruiken voordat dat verkeerd geïnterpreteerd wordt), maar hoe ze het hebben aangepakt verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:25

Joscaa schreef:
Air schreef:

Jij "bepaald" toch ook dat TS alle recht heeft ze te houden? :')
Zij vraagt om een mening, wij geven ons mening.

Ik heb dat nergens bepaald :)
Ik was het met TS eens dat ze ze niet zo maar 1,2,3 meer zou gaan teruggeven.

Je zegt de pot verwijt de ketel San87, gaat in deze dus absoluut niet op, ik verbied namelijk niemand een mening te hebben.
Zeggen dat iemand de rechtmatige eigenaar is is geen mening meer.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:26

Ik versta sommige van jullie reacties echt niet.
Dat ik mij beter voel dan de eigenaren, en de katten naar mij toe trek.
Hoe kom je daar bij?
We hadden de katten gekregen, even het topic goed doorlezen.
Neen het meisje wil de katten eigenlijk niet. Maargoed ze heeft nu besloten haar vriend hierin te volgen. En zonder schriftelijk bewijs staan we nergens behalve als we het naar de vrederechter sturen. Maar zoals eerder zover ga ik niet gaan.

Apple: We hadden gisteren duidelijk meegegeven dat we beschikbaar waren vanaf 17u30. De baas van mijn vriend zou hiermee niet kunnen lachen even tussendoor katjes regelen, mss boodschappen doen :-)

Bedankt verder voor de troostende berichten. Vind het erg jammer voor de katten zelf voornamelijk...

StalNollie

Re: Oude eigenaar eist kat terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:31

ach mischien vinden de katten het daar wel leuker als bij jou wie weet.
de volgende keer een goede les op papier met handtekening.

maar die vriendin wil ze niet, maar wil niet zeggen dat ze het niet goed krijgen. mijn vriend wil mijn paard ook niet maar is er verder wel helemaal dol mee.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:32

Ik vind het heel netjes van je TS :j
De jongen is duidelijk slachtoffer geworden van zijn erg makkelijke vriendin. Maar ik geloof wel dat hij zijn best wil doen de poezen een goed huis te geven, anders zou hij écht niet zo volhardend zijn. En die voorraad voer kan je mooi gebruiken voor een lieve asielpoes. Of check op Facebook eens de talloze opvang voor zwerfkatten pagina's, daar zijn beestjes die heel hard zitten te hopen op een fijn huisje :)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:41

Jullie kregen de katten van een van de eigenaren. Je mag er vanuit gaan dat de eigenaren dit samen besloten hadden. Kwestie van communicatie, zou je toch denken. Jullie zijn er blij mee en gaan er vanuit dat ze blijven. Kan me goed voorstellen dat je erg teleurgesteld bent wanneer de andere eigenaar (de vriend) ineens de katten terug wil hebben. Je hebt het beste met de katten voor, dat is duidelijk. Ik vind het erg schappelijk van je dat je de katten alsnog overdraagt aan ze. Zeker gezien het gezeul over en weer. Voor jou een les dat je de volgende keer alles even zwart op wit zet met een handtekening, zoals in het asiel ook gebeurt. Misschien als alles een beetje gezakt is dat je dan op zoek gaan naar twee katten die gewoon bij jullie kunnen blijven. Sterkte.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 12-02-13 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:42

StalNollie schreef:
ach mischien vinden de katten het daar wel leuker als bij jou wie weet.
de volgende keer een goede les op papier met handtekening.

maar die vriendin wil ze niet, maar wil niet zeggen dat ze het niet goed krijgen. mijn vriend wil mijn paard ook niet maar is er verder wel helemaal dol mee.

Nu we kunnen ze het wel eens vragen aan de katten. Maar weet niet als ze daarop een antwoord zullen geven. :-)
Ja inderdaad volgende keer alles op papier. Tot hoe lang ze blijven want hier ging het ook maar 3 dagen zijn. En afspraken maken voor 'wat als'.

Nu we gaan niet meteen om nieuwe katten lopen. Deze waren al en deel van ons gezin geworden.
En ik vind het klink klare onzin om te zeggen dat aangezien de eigenares de katten al langer heeft ze liever ziet.
Nu ik veronderstel dat je een pasgeboren kind ook even graag ziet als dat hij 15jaar oud is.
Het is maar net hoe je naar je dieren kijkt. Voor de 1 is het een mode artikel, voor de andere een volwaardig deel van de familie.
De een verkoopt zijn paard als hij niet meer goed is voor de sport, de andere niet.
En hierover kan je niet over twisten dit is maar hoe je ertegenaan kijkt...

Amaris

Re: Oude eigenaar eist kat terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:46

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat... laat je nog even wat weten TS?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:47

Nou, als deze twee katten na 1,5 week al deel uitmaken van je familie zie ik echt niet in waarom dat niet zou gebeuren met andere katten :)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:51

laat de katten lekker zelf kiezen ; heel de dag knuffelen snoepies geven spelen als ze komen
stel je vooor laat de katten maar kiezen hopelijk komen ze naar jou toe en is het ook op gelost

nu even serieus
ik zal gewoon even infomeren en kijken wat er gezegt word,,
uiteraard zeg ik ge geven is GEGEVEN..!!

ben benieuwd hoe het afloopt!!
succes

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:52

caboclo schreef:
laat de katten lekker zelf kiezen ; heel de dag knuffelen snoepies geven spelen als ze komen
stel je vooor laat de katten maar kiezen hopelijk komen ze naar jou toe en is het ook op gelost

nu even serieus
ik zal gewoon even infomeren en kijken wat er gezegt word,,
uiteraard zeg ik ge geven is GEGEVEN..!!

ben benieuwd hoe het afloopt!!
succes

Mischien moet je even bijlezen. ;)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:56

Gulpje schreef:
Nou, als deze twee katten na 1,5 week al deel uitmaken van je familie zie ik echt niet in waarom dat niet zou gebeuren met andere katten :)

het gaat gewoon om de manier
ja je heb zo weer nieuwe katten...

maar jij doe ook toch niet je hond weg om vervolgens weer een nieuwe aanteschaffen??

het gaat er gewoon om eerst wel goed dan weer niet..

stel ik geef iemand 100 euro en zeg hier hou het maar en kom 1 week later terug vane mag ik mijn 100 euro terug? dan zeg jij toch ook van je mag me kont kussen....??

ook omdat de katten beter af zijn bij TS zal ik daarom al voorkeur hebben..
mensen moeten niet zo aan zich zelf denken maar ook in het belang van de dieren...

anders had ik ook net zo goed me paarden kunnen houden ook al weet ik dat ik er niet voor de volle 100% voor kon gaan..

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:57

Ik laat iets weten. Ik hoop dat ze al geweest zijn voor ik thuis ben. Zie dit eigenlijk echt niet zitten.

Gulpje: zal ongetwijfeld zo zijn :-).
Maar toen ze op logement kwamen waren we eigenlijk nog niet op voorbereid katten te nemen. We zijn er zowat ingesukkeld. We waren voorzien dat ze terug weggingen. Maar we vonden ze super! Dus we waren door het dolle heen dat ze ze niet terug wou....

Caboclo: Dan kiezen de katten voor ons hoor :-)
Ze zijn absoluut niet geinteresseerd in hun eigenaren. Luisteren ook totaal niet naar hun naam. En ik geef aan alles en iedereen bijnamen, en daar luisteren ze wel al naar...
Nuja zal ze niet gaan roepen hoor :-) Zou het erg zielig vinden voor de katten zelf.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:58

kelly? wat moet ik bij lezen dan?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:59

Fijn dat het zo opgelost is TS, ik snap best dat het voor jou een beetje zuur is maar fijn dat je zelf ook ziet dat de er hier gewoon een beetje een soort van miscommunicatie is geweest :) Nodig dat stel gewoon uit voor een bakkie koffie vanavond en klets er even over, misschien valt het allemaal wel mee :)

@cabocio, maar 100 euro heeft geen twee baasjes :) Als ik morgen zeg "die hond ben ik zat, ik breng 'm naar het asiel" en mijn vriend komt thuis.. Nou dan is ie echt niet gelukkig en ben ik goed zuur hoor :+ Hoewel mijn hond namelijk officieel op mijn naam staat (chip, raad van beheer etc) is dat helemaal niet ter zake doende omdat er al 3 jaar TWEE mensen zijn die voor t dier zorgen, namelijk mijn vriend en ik sámen :)

Gulpje schreef:
Soms ben je dingen niet van plan maar komen ze op je pad he :) Mijn hond zat ook niet in de planning maar werd mij feitelijk "in de schoot geworpen" en hoewel ik na 3 dagen al riep "Die gaat nooit meer weg" en ik echt niet zonder dat gekke beest kan, had er nu waarschijnlijk nog geen hond geweest als we Ol niet toegeschoven hadden gekregen :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:00

caboclo schreef:
Gulpje schreef:

het gaat gewoon om de manier
ja je heb zo weer nieuwe katten...

heel verhaal..

Daar gaat het hier niet om. Lees even goed. Als TS zich zo makkelijk hecht aan twee katten die pas 1,5 week bij haar thuis wonen zal het ook geen probleem zijn om gek te worden op andere katten.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:01

Neej schreef:
Fijn dat het zo opgelost is TS, ik snap best dat het voor jou een beetje zuur is maar fijn dat je zelf ook ziet dat de er hier gewoon een beetje een soort van miscommunicatie is geweest :) Nodig dat stel gewoon uit voor een bakkie koffie vanavond en klets er even over, misschien valt het allemaal wel mee :)

@cabocio, maar 100 euro heeft geen twee baasjes :) Als ik morgen zeg "die hond ben ik zat, ik breng 'm naar het asiel" en mijn vriend komt thuis.. Nou dan is ie echt niet gelukkig en ben ik goed zuur hoor :+ Hoewel mijn hond namelijk officieel op mijn naam staat (chip, raad van beheer etc) is dat helemaal niet ter zake doende omdat er al 3 jaar TWEE mensen zijn die voor t dier zorgen, namelijk mijn vriend en ik sámen :)

Gulpje schreef:
Soms ben je dingen niet van plan maar komen ze op je pad he :) Mijn hond zat ook niet in de planning maar werd mij feitelijk "in de schoot geworpen" en hoewel ik na 3 dagen al riep "Die gaat nooit meer weg" en ik echt niet zonder dat gekke beest kan, had er nu waarschijnlijk nog geen hond geweest als we Ol niet toegeschoven hadden gekregen :)

Klopt, soms zit er een bijzonder kadootje tussen :j