Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:38

Paperboy schreef:
Lekker topic, gatverdamme.......wat een gebeul.

Tja, soms moet je gewoon de beul spelen. Kun je het maar beter efficiënt en snel doen zoals de ts ook heeft gedaan :j

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:49

Freggle_Edge schreef:
Nou,degene die ik ken doet dat echt niet hoor. Die vriest ze levend in.

dan zijn het vreselijk beulen.. gadverdamme zeg... moet je je voorstellen hoe het voelt om een voor een je ledematen te voelen uitvallen.

Ik heb ook een tijd slangen gehad en die moesten inderdaad gevoerd worden... ik vroor ze zelf in... nadat ik ze dood had gemaakt dmv strekken....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:53

SharonIndezz schreef:
Freggle_Edge schreef:

dan zijn het vreselijk beulen.. gadverdamme zeg... moet je je voorstellen hoe het voelt om een voor een je ledematen te voelen uitvallen.

Ik heb ook een tijd slangen gehad en die moesten inderdaad gevoerd worden... ik vroor ze zelf in... nadat ik ze dood had gemaakt dmv strekken....

Als je bevriest ga je slapen. Je voelt er niets van. Je hartslag gaat vertragen.

Ik bedoel, bij onderkoeling.

SharonIndezz

Re: Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:58

ja moet zeggen dat mijn handen en oren lekker aanvoelen in de winter :) hoelang duurt het denk je voor een beesie in slaap valt?? geloof me dat dat erg lang duurt... beter een ferme klap dan inlaten slapen in de vriezer

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:01

SharonIndezz schreef:
ja moet zeggen dat mijn handen en oren lekker aanvoelen in de winter :) hoelang duurt het denk je voor een beesie in slaap valt?? geloof me dat dat erg lang duurt... beter een ferme klap dan inlaten slapen in de vriezer

Nee, bevriezing, dat is oppervlakkig. Onderkoeling gaat geleidelijk. Ik bedoel; Als jij in een koelcel komt ga je rillen. Je hele lichaam probeert je warm te houden. Als jij buitenloopt en je krijgt koude oren, dan treedt er langzaam een soort van bevriezing op. Plaatselijk. Je lichaam is immers warm.

Snap je het nog :+ ?! Bevriezing en onderkoeling is een verschil :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:01

Ik snap goed zat wat je bedoeld ;) maar ik blijf erbij dat onderkoelen/bevriezen een vreselijke dood is voor warmbloedigen

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:10

Zo heb ik eens een rat naar de andere wereld geholpen: beestje rende niet weg voor mij en liep er een beetje zielig en gedesoriënteerd bij. Die zal ook wel van gif gegeten hebben of een ziekte onder de leden hebben gehad.
Gewoon erop geslagen met de platte kant van een stevige schep. Moest zelf de tanden op elkaar zetten, maar 't heeft het beestje een lijdensweg bespaard en anders had de kat hem misschien gegrepen en was die ziek geworden of iets dergelijks...

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:15

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:17

goed gedaan ts.

Heb nu ook sinds deze week gifop zolder staan :o
Nadat de muizen mijn kraampakket en babykleren hebben lopen aanvreten ben ik ze toch echt zat.
Leuk voor de muizen nee, maar wat hen doen is niet leuk voor mijn portemonnee
En eerst een tijdje muisvriendelijke vallen gehad maar helaas deze werken niet dit keer.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:44

SharonIndezz schreef:
Freggle_Edge schreef:

Tja, het lijkt mij ook niet prettig. Voor mij uberhaupt een reden om nooit aan reptielen te beginnen. Ik ben daar veel te veel een trutje voor om levende dieren te voeren. Of om ze zelf om zeep te helpen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:50

Op mijn stage (stal) gingen we het voerhok schoonmaken en opruimen. Dan kom je ook ineens muizen tegen. Collega met wie ik aan het werk was, begint te stampen tot die de muis raakte.

Alleen toen was die nog niet dood. Tanden op elkaar gezet en zelf geprobeert het diertje dood te stampen. Heb hem maar uitgelegd dat ik het snap dat die muis gedood werd, maar dat ik dan wel wil dat het in een keer helemaal gedaan word. Niet dat die nog een half uur op de memsthoop ligt te spartelen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 09:46

Ik heb zelf ook een grote Boa Constrictor gehad en die gaf ik jumbo ratten, hele grote witte ratten.
Gelukkig zijn Boa's goede eters en kan je meestal zonder problemen dode ratten aanbieden, deze ratten kocht ik bij de reptielenwinkel en waren eerst humaan vergast en toen ingevroren.
Erg fijn is het uiteraard niet, dat is ook 1 van de redenen dat ik een ander tehuis voor mijn slang heb gezocht.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:23

Mijn slangen voeren vond ik ook echt het grootste nadeel van de hobby.. Ik had eigenlijk alleen goede eters, dus voerde nooit levend.. Maar had ook grote boa vrouwen liggen, en die hadden niet voldoende aan een rat.. Dus die kregen ook welleens een konijntje..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:41

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vind gif strooien een van de ergste dingen om een dier dood te maken. Dat is gewoon een hele langzame en pijnlijke dood, want alles valt 1 voor 1 uit van binnen. Het arme muisje heeft gewoon zitten knarsen van de pijn. Afschuwelijk. Goed dat je toch lef hebt getoond TS door hem tegen de muur aan te gooien, dat moet je ook wel kunnen.
Ik zal de meeste dieren laten lopen, tenzij je er echt overlast van hebt. Ik zal dan nog eerder een muizenval plaatsen, dan is hij vaak in 1 keer dood.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:08

Ik vraag me toch echt af hoe iedereen die het hier heeft over humane vallen zijn muizenplaag daarmee heeft weten uit te roeien. Wij hebben ook eens muizen in huis gehad, en die zaten gezellig aan alle bedrading van de keuken te knagen. Alles inbouw en niet goedkoop, noch er zomaar uit te halen. Eerst meerdere in-leven-latende vallen neergezet, pindakaas, kaas, snoepgoed, vleeswaren, echt van alles geprobeerd. Maar nee hoor, muizen liepen er met een boog omheen. Zelfde verhaal met klapvallen, al konden we die niet overal neerzetten vanwege katlief. Een flinke Noorse boskat die zelf bang was van de muizen... Leuk is anders, maar als je ze laat zitten zijn het er binnen no time tientallen. Dus ja, ook hier is er gif neergelegd. Overigens nooit een lijk gevonden (denk daar maar niet teveel over na) maar ook nooit gekke luchtjes zoals iemand eerder in dit topic hihi.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:26

Humane vallen zijn juist afschuwelijk.
Deze dieren worden uit hun territorium gezet waar ze totaal de weg niet weten.
Bovendien kan een huismuis niet overleven in het bos of het weiland, die heeft nooit geleerd om te gaan met roofdieren en weet niet welke planten en zaden hij kan eten.
De meeste muizen overlijden dan ook een hongersdood of worden opgegeten. Lijkt me geen toffe dood...

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:37

nee, maar een stalmuis is geen huismuis... denk ik

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:49

Arrabel schreef:
Rond 10:00 vond ik op de grond in het magazijn van mijn werk een muis, het is duidelijk dat hij gif heeft gegeten want ik kon hem zo pakken.
Ik heb hem nu in een donkere doos gezet zodat hij rustig kan sterven maar nu anderhalf uur later leeft hij nog.
Ik hoor hem ook zachtjes knarsen met zijn tandjes, iets wat bij ratjes betekend dat ze pijn hebben dus dat zal bij muizen ook wel zo zijn.
Ik heb een lokdoosje bekeken en daar zit Rodenticide en Coagulant in.
De Coagulant is een antistollings middel zodat de muis van binnen dood bloed.
Maar hoe lang duurt dat dan?
En heeft het beestje pijn?
Het zou misschien het beste zijn om het beestje meteen uit zijn lijden te verlossen maar dat durf/kan ik niet....

[ Image ]

Dit kan je echt niet maken, ik zou er gelijk een stoeptegel op laten vallen of zijn nekje breken. Arm beest.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:53

Ze heeft hem al tegen de muur doodgegooid Ailill. Vind ik knap zat van TS, ik zei ook altijd dat ik zo'n dier wel uit z'n lijden zou verlossen maar als je ernaast staat is het toch goed moeilijk.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 11:58

Citaat:
Dit kan je echt niet maken, ik zou er gelijk een stoeptegel op laten vallen of zijn nekje breken. Arm beest.

Moet je wel even een stoeptegel bij de hand hebben, die trek je ook niet zo makkelijk van de grond met -5.
Daarbij denk ik niet echt dat mijn baas het zal appreciëren als ik stenen van de parkeerplaats ga verwijderen.
Meteen het nekje breken, misschien zijn mannen daar makkelijker in die hebben nog een jagers instinct denk ik, maar voor een dame is dat best moeilijk!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:31

Goed gedaan TS!

Ik heb toen ik een jaar of 12/13 was ook ooit een vergiftigd muisje gevonden. Ik weet niet of er een naam bestaat voor een penny op muizen gebied, maar ik was echt een Muizenpenny. Het beestje kreeg een doosje met zaagsel en voer van de hamster en brood, wc rolletjes om zich in te verstoppen, een zacht nestje en alles. Ik noemde het diertje Miezemuis en ze heeft nog 3 dagen geleefd, terwijl het bloed uit haar neusje stroomde. Ik denk dat ze helse pijnen heeft geleden. Nadat ze was overleden heb ik haar in de tuin begraven met een kruisje dat ik van takjes had gemaakt. Hoewel ik verdrietig was, was ik er heilig van overtuigd dat ik goed voor het muisje had gezorgd en dat haar laatste dagen fijn en veilig waren geweest, mede doordat ik haar zo vaak had geknuffeld en geaaid. Volgens mij heb ik zelfs nog ergens een foto van haar.

Ik zal dat nooit vergeten, omdat ik nu weet dat ik iets verschrikkelijks heb gedaan. Dat arme diertje heeft al die tijd vreselijk geleden en was waarschijnlijk doodsbang voor mij met m'n goedbedoelde knuffelsessies. Ik neem het mezelf nog steeds kwalijk dat ik het beestje niet gelijk heb doodgemept, maar het heb laten lijden omdat ik dacht dat zo'n beestje het fijn vond als ik het zou vertroetelen en verzorgen. Omdat ik de illusie had dat ze er iets aan zou hebben als ze nog een dagje langer leefde.

Nu ben ik altijd de eerste die klaarstaat om een zieke/gewonde/vergiftigde muis dood te meppen, en dan vinden mensen het vaak erg zielig dat ik zo'n diertje schijnbaar harteloos in 1x dood sla, maar ik weet waarvoor ik het doe; voor Miezemuis.
Laatst bijgewerkt door Junia op 25-01-13 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:32

8nnemiek schreef:
Ik heb zo'n soort wasmand / prullenbak:
[ Afbeelding ]
Muis kan wel tegen de wand aan springen, maar bij het gat komt ie nooit :D

Dat is pas zielig, dan heeft ie dus een hele, hele lange lijdensweg. Wees dan zo stoer om er meteen een eind aan te maken.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 12:36

Junia schreef:
Goed gedaan TS!

Ik heb toen ik een jaar of 12/13 was ook ooit een vergiftigd muisje gevonden. Ik weet niet of er een naam bestaat voor een penny op muizen gebied, maar ik was echt een Muizenpenny. Het beestje kreeg een doosje met zaagsel en voer van de hamster en brood, wc rolletjes om zich in te verstoppen, een zacht nestje en alles. Ik noemde het diertje Miezemuis en ze heeft nog 3 dagen geleefd, terwijl het bloed uit haar neusje stroomde. Ik denk dat ze helse pijnen heeft geleden. Nadat ze was overleden heb ik haar in de tuin begraven met een kruisje dat ik van takjes had gemaakt. Hoewel ik verdrietig was, was ik er heilig van overtuigd dat ik goed voor het muisje had gezorgd en dat haar laatste dagen fijn en veilig waren geweest, mede doordat ik haar zo vaak had geknuffeld en geaaid. Volgens mij heb ik zelfs nog ergens een foto van haar.

Ik zal dat nooit vergeten, omdat ik nu weet dat ik iets verschrikkelijks heb gedaan. Dat arme diertje heeft al die tijd vreselijk geleden en was waarschijnlijk doodsbang voor mij met m'n goedbedoelde knuffelsessies. Ik neem het mezelf nog steeds kwalijk dat ik het beestje niet gelijk heb doodgemept, maar het heb laten lijden omdat ik dacht dat zo'n beestje het fijn vond als ik het zou vertroetelen en verzorgen. Omdat ik de illusie had dat ze er iets aan zou hebben als ze nog een dagje langer leefde.

Nu ben ik altijd de eerste die klaarstaat om een zieke/gewonde/vergiftigde muis dood te meppen, en dan vinden mensen het vaak erg zielig dat ik zo'n diertje schijnbaar harteloos in 1x dood sla, maar ik weet waarvoor ik het doe; voor Miezemuis.

Pffff |( Wat een naar en toch mooi verhaal....
Ik heb als kind ook dingen met dieren gedaan, uit al mijn goedheid, waar ik nu vreselijke spijt van heb.
Daar leer je van denk ik, zoals jij en ik.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:59

ik had een konijn met myxomatosis gevonden....mijn biologieleraar die tevens da was, zei al, dood maken, die redt het niet...ik eten gegeven, oogjes verzorgt, je kent het, na een paar dagen sotnd ik bij diezelfde DA voor de deur....kunt u mijn konijntje laten inslapen..... |(

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:59

ik had een konijn met myxomatosis gevonden....mijn biologieleraar die tevens da was, zei al, dood maken, die redt het niet...ik eten gegeven, oogjes verzorgt, je kent het, na een paar dagen sotnd ik bij diezelfde DA voor de deur....kunt u mijn konijntje laten inslapen..... |(