Paperboy schreef:Lekker topic, gatverdamme.......wat een gebeul.
Tja, soms moet je gewoon de beul spelen. Kun je het maar beter efficiënt en snel doen zoals de ts ook heeft gedaan
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Freggle_Edge schreef:Nou,degene die ik ken doet dat echt niet hoor. Die vriest ze levend in.
SharonIndezz schreef:Freggle_Edge schreef:Nou,degene die ik ken doet dat echt niet hoor. Die vriest ze levend in.
dan zijn het vreselijk beulen.. gadverdamme zeg... moet je je voorstellen hoe het voelt om een voor een je ledematen te voelen uitvallen.
Ik heb ook een tijd slangen gehad en die moesten inderdaad gevoerd worden... ik vroor ze zelf in... nadat ik ze dood had gemaakt dmv strekken....
hoelang duurt het denk je voor een beesie in slaap valt?? geloof me dat dat erg lang duurt... beter een ferme klap dan inlaten slapen in de vriezer SharonIndezz schreef:ja moet zeggen dat mijn handen en oren lekker aanvoelen in de winterhoelang duurt het denk je voor een beesie in slaap valt?? geloof me dat dat erg lang duurt... beter een ferme klap dan inlaten slapen in de vriezer
?! Bevriezing en onderkoeling is een verschil
maar ik blijf erbij dat onderkoelen/bevriezen een vreselijke dood is voor warmbloedigen 
SharonIndezz schreef:Freggle_Edge schreef:Nou,degene die ik ken doet dat echt niet hoor. Die vriest ze levend in.
dan zijn het vreselijk beulen.. gadverdamme zeg... moet je je voorstellen hoe het voelt om een voor een je ledematen te voelen uitvallen.
Ik heb ook een tijd slangen gehad en die moesten inderdaad gevoerd worden... ik vroor ze zelf in... nadat ik ze dood had gemaakt dmv strekken....
Arrabel schreef:Rond 10:00 vond ik op de grond in het magazijn van mijn werk een muis, het is duidelijk dat hij gif heeft gegeten want ik kon hem zo pakken.
Ik heb hem nu in een donkere doos gezet zodat hij rustig kan sterven maar nu anderhalf uur later leeft hij nog.
Ik hoor hem ook zachtjes knarsen met zijn tandjes, iets wat bij ratjes betekend dat ze pijn hebben dus dat zal bij muizen ook wel zo zijn.
Ik heb een lokdoosje bekeken en daar zit Rodenticide en Coagulant in.
De Coagulant is een antistollings middel zodat de muis van binnen dood bloed.
Maar hoe lang duurt dat dan?
En heeft het beestje pijn?
Het zou misschien het beste zijn om het beestje meteen uit zijn lijden te verlossen maar dat durf/kan ik niet....
[ Image ]
Citaat:Dit kan je echt niet maken, ik zou er gelijk een stoeptegel op laten vallen of zijn nekje breken. Arm beest.
8nnemiek schreef:Ik heb zo'n soort wasmand / prullenbak:
[ Afbeelding ]
Muis kan wel tegen de wand aan springen, maar bij het gat komt ie nooit
Junia schreef:Goed gedaan TS!
Ik heb toen ik een jaar of 12/13 was ook ooit een vergiftigd muisje gevonden. Ik weet niet of er een naam bestaat voor een penny op muizen gebied, maar ik was echt een Muizenpenny. Het beestje kreeg een doosje met zaagsel en voer van de hamster en brood, wc rolletjes om zich in te verstoppen, een zacht nestje en alles. Ik noemde het diertje Miezemuis en ze heeft nog 3 dagen geleefd, terwijl het bloed uit haar neusje stroomde. Ik denk dat ze helse pijnen heeft geleden. Nadat ze was overleden heb ik haar in de tuin begraven met een kruisje dat ik van takjes had gemaakt. Hoewel ik verdrietig was, was ik er heilig van overtuigd dat ik goed voor het muisje had gezorgd en dat haar laatste dagen fijn en veilig waren geweest, mede doordat ik haar zo vaak had geknuffeld en geaaid. Volgens mij heb ik zelfs nog ergens een foto van haar.
Ik zal dat nooit vergeten, omdat ik nu weet dat ik iets verschrikkelijks heb gedaan. Dat arme diertje heeft al die tijd vreselijk geleden en was waarschijnlijk doodsbang voor mij met m'n goedbedoelde knuffelsessies. Ik neem het mezelf nog steeds kwalijk dat ik het beestje niet gelijk heb doodgemept, maar het heb laten lijden omdat ik dacht dat zo'n beestje het fijn vond als ik het zou vertroetelen en verzorgen. Omdat ik de illusie had dat ze er iets aan zou hebben als ze nog een dagje langer leefde.
Nu ben ik altijd de eerste die klaarstaat om een zieke/gewonde/vergiftigde muis dood te meppen, en dan vinden mensen het vaak erg zielig dat ik zo'n diertje schijnbaar harteloos in 1x dood sla, maar ik weet waarvoor ik het doe; voor Miezemuis.
Wat een naar en toch mooi verhaal....