welke hondenbrok is nu écht gezond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:41

Misschien ook leuk om nu duidelijk foto's van de vacht etc. te maken en over een paar maand, als ze dan volledig op orijen staan, dat weer te doen, kijken of je verschil ziet :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:43

Weet niet of dat nut heeft omdat ik haar altijd doe scheren.Ze heeft zo'n lange pluizige vacht die snel klit nml.
Maar ze is naar mijn idee iets te dunnetjes,ik voel teveel botjes dus als dat gaat veranderen weet ik genoeg.
Het is ook maar een klein hondje van zo'n 2kg,is kleiner dan onze rooie obese kater hahaha
Ik zal een foto zoeken en hier plaatsen...........

Bij deze onze Trixy :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 23-01-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:47

wij voeren hier altijd Royal Canin.. is wel wat duurder maar een prima soort voer. Om de vacht van je hond mooi te laten glanzen kan je eenmaal per week een rauw ei over de brokken doen. De meeste honden vinden dit heerlijk, het is niet schadelijk en ze glanzen er prachtig van

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:50

En wat maakt Royal Canin een prima soort voer? De hoeveelheid granen? De BHA/BHT?
Moet een gezonde hond niet al uit zichzelf glanzen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:50

Fijn dat ze het nu eten, hopen dat dat ook blijft voortduren. Maar 100 gram voor een hondje van nog geen 2 kilo? Klopt dat wel? Onze kruising russel whippet van 12 kilo krijgt 150 gram brokjes per dag. Van orijen kreeg ze 175 gram. Maar dat at ze niet echt fijn. En zij traint mee voor marathons en loopt dus heel erg veel.

Zooplus kan idd vlot leveren.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:56

Wij voeren hier kivo/carnibest/smuldier word afgewisseld.

Daar voor voerde we altijd brok van het merk cavom.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 14:02

Op de zak staat voor actieve hondjes tussen de 1 en 5 kg 75-100gram per dag.
Maar ik voer zowiezo op het oog,als het te weinig is krijgt ze gewoon meer hoor. :j Maar in het begin wil ik het langzaam opbouwen omdat ze nog wel eens brokjes uit doet spugen,dus kleine hoeveelheden lijkt me voor het begin beter voor dat kleine maagje.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:19

Ga je het voer mengen met het oude voer?
Dat deed ik met de overstap naar andere brokken wel altijd.
Maar naar de kvv weer niet!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:26

Heike schreef:
Ik geef mijn hond caracroc. Heel goed voer voor een betaalbare prijs.

De dierenwinkel waar ik normaal voer koop gaat sluiten. Ik was dus naar een andere dierenwinkel gegaan om te kijken of ze daar caracroc verkochten. Zegt die jongen in de winkel. "Dit is ook goed voer" wijzend naar hun eigen brok wat je zelf kunt scheppen. Dus ik vraag "Wat zit daar in?" Zegt hij "ik heb geen idee"

Nou, dat is goed advies waar ik wat aan heb. Heb nu een andere winkel gevonden waar ze wel Caracroc voeren.

Hier geen goede ervaringen met carocroc. Zit maar 30% vlees in en mijn hond liet er verschrikkelijke scheten van. ik voer nu kvv en acana adult.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 14:26

Nee ik meng niet,lijkt me niet zo goed.Gewoon de overstap klein maken met kleine porties en die langzaam opvoeren naar de gewenste hoeveelheid.
Mij lijkt dat de hond anders teveel ingredienten doorelkaar krijgt en of dat zo goed pakt in de maag?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:47

Maar nu voer je in eerste instantie dus minder als aanbevolen?
En in wat voor tijd bouw je dat op dan?
Die ene van mij valt meteen in als die een dag minder eten krijgt dan ze nodig heeft.

De meeste DA adviseren wel altijd bij de overstap naar een andere brok eerst te mengen.
2 dagen 1/4 nieuw 3/4 oud 2 dagen 1/2 van beide en 2 dagen 1/4 oud en 3/4 nieuw.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 14:57

Ik voer gewoon aantal keren kleine porties,als ze zich in een keer ermee vol kan duwen zal ze denk ik een gedeelte weer terug spugen(omdat ze soms de brokjes gewoon doorslikt,nu kauwt ze het eerst stuk) of er geen zin meer in hebben vrees ik.
Dus ik kijk gewoon wat en hoe het t beste gaat,verhongeren doet ze hier echt hoor hahaha

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:01

Een paar keer in kleine portie's voeren is prima hoor, je kent je hond daarmee het beste :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:05

joda schreef:
wij voeren hier altijd Royal Canin.. is wel wat duurder maar een prima soort voer. Om de vacht van je hond mooi te laten glanzen kan je eenmaal per week een rauw ei over de brokken doen. De meeste honden vinden dit heerlijk, het is niet schadelijk en ze glanzen er prachtig van

dit meen je toch zeker weer niet.dit zijn dus mensen die geen verstand van goede voeding hebben.en andere advies gaan geven.ts goed dat je voor orijen kiest,en zou het toch niet het voer voor jou zijn,dan koop nooit royal canin in ieder geval

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:11

Nee Royal vind ik ook niet het beste (heb het in het verleden gevoerd aan mn ouwe hond)
Ze schijten zich het boord van de reet hahaha en vaak ook kotsen.(sorry voor mn hondetaal)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:00

@FH: zal wel goed gaan, denk ik, is een goede brok. In verhouding wel redelijk veel, vind ik, hier krijgen de honden van zo'n 30-35 kg maar 300 gram per dag van vergelijkbaar voer.
Ik zag hier meteen verschil, onze herplaatser kreeg Proplan en nu dus bij ons Platinum, ze glanst prachtig, de lichte plekken (bruine labrador) beginnen binnen korte tijd bij te kleuren en veel mooier in model, veel minder ontlasting en niet meer stinken, nu tandsteen nog weg krijgen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 18:07

Ik heb het voer net afgewogen en 100gram is een flinke mok vol. :wow:
Voor zo'n klein hondje best veel,ze hebben net nog een handje vol gehad en ze aten het met heel veel smaak!!!! :9
Ik ben zo blij met de nieuwe brokjes :):) ,dankzij de wijze ervaringen van andere mensen +:)+ anders was ik waarschijnlijk nooit op dat merk gekomen. :o?
Eigenlijk heb ik me er zowiezo nooit echt in verdiept :o ,ben altijd zó bezig met mn fjord en d'r zomereczeem dat dit erbij is ingeschoten. -O-

Ik hoop in ieder geval ook dat ze het lekker blijven vinden en dat ze het er goed op doen. :j

@Avaluna: ik ga denk ik toch ook de anti tandsteengel proberen van die site je me doorstuurde,lijkt me het proberen waard. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:10

Die van ons krijgt (Taste of the Wild) 200 gram per dag en ze weegt 20 kilo.
2 x 100 gram

Niet gek dat ze het lekker vinden hoor, vleesgehalte is veel hoger dan bij de brok die je hiervoor voerde.

En Joda; RC is GEEN goede brok

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:27

Jammer dat mensen soms iets zeggen maar als er uitleg wordt gevraagd er niet meer wordt gereageerd.

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:57

als je mij bedoelt ponyparadijs dan was ik even ergens anders mee bezig..toelichting op royal canin..lees maar op de zak..en tja dat van dat ei adviseerde onze oude dierenarts ons. En verder als je me niet kent veroordeel me dan niet

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:57

Even een toevoeging;
Vers vlees is niet altijd de beste oplossing, ook al wilt men dat graag geloven.
Onze BC heeft ontzettend duur vers vlees gekregen, waar enkel en alleen maar vlees in zat en heeft hierdoor echt aan de dunne gezeten. Ander vers vlees moet hij überhaupt niet, dat gaat er gewoon niet in. Het enige wat hij wilt is RC brok of het 'nep-vlees-van-de-supermarkt.
Iets anders gaat er niet in of maakt hem ziek.

Overigens doet hij het op Royal Canin erg goed. Gezonde ontlasting, niet te veel/te vaak en hij stinkt niet. Zijn vast glanst en hij is ontzettend levenslustig.
Laatst bijgewerkt door Leonyr op 23-01-13 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:58

Ik voer sinds een half jaartje Orijen in combinatie met biologisch kvv. Hond doet het er goed op en het is voer waar ik echt achter sta.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:03

Leonyr schreef:
Even een toevoeging;
Vers vlees is niet altijd de beste oplossing, ook al wilt men dat graag geloven.
Onze BC heeft ontzettend duur vers vlees gekregen, waar enkel en alleen maar vlees in zat en heeft hierdoor echt aan de dunne gezeten. Ander vers vlees moet hij überhaupt niet, dat gaat er gewoon niet in. Het enige wat hij wilt is RC brok of het 'nep-vlees-van-de-supermarkt.
Iets anders gaat er niet in of maakt hem ziek.

Overigens doet hij het op Royal Canin erg goed. Gezonde ontlasting, niet te veel/te vaak en hij stinkt niet. Zijn vast glanst en hij is ontzettend levenslustig.

Diarree is opzich heel normaal als een hond net is overgestapt. Hij hoeft een stuk minder te drinken en niet iedere hond heeft dat door ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:03

joda schreef:
als je mij bedoelt ponyparadijs dan was ik even ergens anders mee bezig..toelichting op royal canin..lees maar op de zak..en tja dat van dat ei adviseerde onze oude dierenarts ons. En verder als je me niet kent veroordeel me dan niet

lees maar op de zak,kom op zeg.
als ik iets wil verkopen zeg ik altijd dat het goed is,beetje verder kijken.en wat betreft dat ei dat klopt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:04

joda schreef:

Lees maar op de zak? _O-
Je bent wel erg goed gelovig in commercie.
Wat je ook op de zak kan lezen is dat er nauwelijks vlees in zit.... beetje raar niet, om dat aan een vleeseter te voeren?