Vandaag circus gezien met wilde dieren voor het laatst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:23

Uhm, tja, weet ik zelf ook niet helemaal. Ik wilde er wel iets mee zeggen maar ik weet niet meer helemaal wat Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:14

BArts17 schreef:
Maar zo kan je inderdaad over alles gaan beginnen, over hamsters, konijnen, cavia's, honden, katten, slangen, spinnen en zo door, en zo door.

zijn deze dieren in de huidige vorm zoals wij ze als huisdier kennen nog te vinden in de natuur dan??

zo niet,zijn ze niet vergelijkbaar met wilde dieren...

IndianRose_ vele dolfinaria hebben ( helaas) orka's als geldtrekkers...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:18

geerke schreef:
wilde dieren horen niet in een circus,kippen niet in een batterij,8000 varkens ook niet in een donkere schuur enzovoort.....Ik vind het een goed iets dat het afgeschaft wordt :j

Dat vind ik ook! En dat andee dingen (nertsen en bio industrie) nog niet afgeschaft/geregeld zijn is K*T, maar dit is dan toch iniedergeval alweer iets. Ik vind het vernederend om een groot dier als een olifant kuntjes te laten doen. "uit zichzelf" is wat mij betreft onzin.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:01

kimmie261 schreef:
BArts17 schreef:
Maar zo kan je inderdaad over alles gaan beginnen, over hamsters, konijnen, cavia's, honden, katten, slangen, spinnen en zo door, en zo door.

zijn deze dieren in de huidige vorm zoals wij ze als huisdier kennen nog te vinden in de natuur dan??

zo niet,zijn ze niet vergelijkbaar met wilde dieren...

IndianRose_ vele dolfinaria hebben ( helaas) orka's als geldtrekkers...

Denk jij dat de huidige netpythons van in de terraria niet uit het wild komen? Er bestaan niet voor niets citeswetgevingen voor heel veel terrariadieren, maar ook voor vissensoorten (die dus wel nog in het wild leven!). En de hamster bestaat nog altijd in het wild. Konijnen ook. Alleen hebben mensen daaruit verdergekweekt. In hun bloed zijn al deze dieren nog steeds vluchtdieren, voedselzoekende dieren, roofdieren, prooidieren... Dus moeten ze de ruimte hebben om dit te uiten ;) Dat staat ook in de wetgeving, een dier moet de ruimte krijgen om zijn 'natuurlijke gedragingen' te uiten. Het is niet omdat het tamme dieren zijn dat ze geen natuurlijke gedragingen meer hebben toch?
Er worden trouwens nog steeds dieren uit het wild gehaald, vooral veel slangensoorten, en in terraria gestoken voor nieuwe bloedlijnen ect. Je gaat me niet zeggen dat dit 'huisdieren' zijn? :)
Van die orka's wist ik dat niet, da's echt wel not done om zo'n machtig groot beest (en dan nog eens een rover) in een badkuip te houden...

Nikass; in België is nertsenkwekerij volgens mij vanaf dit jaar afgeschaft ;) Oef!

kimmie261

Re: Vandaag circus gezien met wilde dieren voor het laatst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:17

nou precies,en dat alles wat jij schrijft is de reden waarom ik vind dat wilde dieren niet in een circus horen...

deze zijn niet eens verder gekweekt uit een soort,maar gewoon nog als een wilde versie,en hebben op geen enkele wijze de ruimte om natuurlijke gedragingen te uiten,sterker nog ze moeten heel veel dingen doen om ons te vermaken wat ver buiten hun natuurlijke gedragingen liggen,neem maar de hoepel met vuur als voorbeeld..

je hebt het prima omschreven.. :)

IndianRose_

Re: Vandaag circus gezien met wilde dieren voor het laatst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:28

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:34

Je kunt een konijn nog wel op een manier houden dat hij zijn natuurlijke gedrag kan vertonen. Moet je m niet in zo'n klein hokje stoppenn natuurlijk!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 01:08

takkie_muis schreef:
Ik heb eens een circus met koeien gezien , erg leuk! Dit jaar naar een circus geweest en de tijgers waren echt niet happy , ze wouden niks. Ook de andere dieren deden alles behalve wat ze meosten , buiten zat een aap alleen en steeds aan het ijsberen. Hok was vies behalve waar hij ijsbeerde daar lag niks meer..

Dat is waarschinlijk renaissance geweest

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 01:30

Ik denk dat ik weet wat ik er zo jammer aan vind ik kan ze nooit meer zo dicht bij bekijken , en dat was juist zo interessant maar dat ze geen kunstjes meer hoeven te doen ben ik wel erg blij om. En zelf onze huiskat heeft echt nog iets wilds en wilde dieren in circussen zijn gewoon heel gevaarlijk ,, vaak genoeg naar die ogen gekeken en die keken echt niet lief de wereld in maar ronduit angst aanjagend