Hondje gevonden op kerstavond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:43

ts ik heb je een pb gestuurd.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:44

STEL, en let op ik zeg STEL ;)

De eigenaren van de hond zijn op vakantie, iemand anders past op de hond en die vliegt weg door vuurwerk of iets anders.
De oppasser belt de eigenaar dat de hond al enkele dagen vermist is en komt hals over kop terug naar huis.
Leuke vakantie en kerst heb je dan.

(Aangezien hier mensen al gelijk van het ergste uitgingen dat de hond gedumpt was.)

unihorses

Rider01 schreef:
kaatjeee1997 schreef:
ps: paarden is wel iets heel anders dan een hond?

die vind ik al helemaal respectloos

ik probeerde alleen maar te zeggen hoe begaan de politie met dieren ( kan zijn ) is

Change_

ik zou gewoon lekker gaan genieten van je kerstavond en voor de rest niet meer naar dit topic om kijken.. ;)

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:45

Ze zeiden wel dat het zielig is dat die hond in de bench lag. -.-'

Rider01

charlot, mee eens
ik ben ook helemaal klaar met dit topic, het is gewoon ontvoering op deze manier (zeker als de kerst er tussen zit en je weer 2 dagen verder bent)
De eigenaar moet vreselijk ongerust zijn op kerst, dat vergeet je nooit meer.
het is kinderachtig, oneerlijk zowel voor hond als eigenaar (en zal me niks verbazen als het ook nog eens strafbaar is)

Ik ben er KLAAR mee.

Samy

Gelukkig heb je gebeld, dat een politie zegt dat je moet wachten tot morgen is helemaal niet verkeerd, maar er is nu een melding van een hond gemaakt. Zodat als de eigenaar belt, ze weten waar die zit en ze jullie in contact met elkaar kunnen brengen!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:46

Rider01 schreef:
charlot, mee eens
ik ben ook helemaal klaar met dit topic, het is gewoon ontvoering op deze manier (zeker als de kerst er tussen zit en je weer 2 dagen verder bent)
De eigenaar moet vreselijk ongerust zijn op kerst, dat vergeet je nooit meer.
het is kinderachtig, oneerlijk zowel voor hond als eigenaar (en zal me niks verbazen als het ook nog eens strafbaar is)

Ik ben er KLAAR mee.

Ontvoering :')

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:47

Precies wat ik dacht Change_, ik verdoe mijn tijd er nu ook al mee :) dus ik ga er ook mee stoppen.
Goed dat je toch even gebeld hebt TS, dan weet je zeker dat je alles hebt gedaan wat op dit moment in je macht ligt.
En nu over en sluiten. {:)-:

BruineWelsh

Jah inderdaad, ze heeft gebeld dus iedereen blij? Nu maar niet meer zeuren...
Kaat, luister maar niet, het is goed dat je gebeld hebt ;)

Christiene

tjonge wat slaat het toch altijd weer om.

ja ze kan of haar ouders beter even bellen na politie. alleen maar zodat als de eigenaar gebeld heeft vanavond al weet waar zijn hondje is.

en het daarbij laten (na 2 berichtjes ofzo)? en niet gaan speculeren ect..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:48

Samy schreef:
Gelukkig heb je gebeld, dat een politie zegt dat je moet wachten tot morgen is helemaal niet verkeerd, maar er is nu een melding van een hond gemaakt. Zodat als de eigenaar belt, ze weten waar die zit en ze jullie in contact met elkaar kunnen brengen!

Precies, en nu kunnen jullie tenminste een fijne kerstavond hebben. {:)

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:48

Ik vind ook dat Ts goed gehandeld heeft door de hond zo op te vangen en een warm plekje te geven!

Ik snap wel dat mensen als 1e reactie zeggen dat je de politie moet bellen (incl mijzelf).... Maar om het nou ontvoering te noemen :? Nogmaals ik hoop dat je de eigenaar snel vind en dat de hond de nacht goed doorkomt!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:49

Eind goed al goed. En nu aan de Gluhwein!
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 24-12-12 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:50

Ik hoop dat de politie voor nu even een korte notitie heeft gemaakt, mochten de eigenaren naar de politie bellen dan kan de politie ze in elk geval vertellen dat hun hond gevonden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:51

kaatjeee1997 schreef:
boete voor naar spoed? :') laat me niet lachen? we bellen op voorhand hoor...
wel hebben net politie gebeld, moeten wachten tot morgen, nu goed?

whah ok, we zullen de hond los laten lopen? beter dan voor jullie?

Als je nou zelf ook even leest, rekening is wat anders dan een boete, als jij er op staat dat de dierenarts naar de praktijk komt omdat jij wil dat die chip gelezen word wanneer jij dat wil zitten daar waarschijnlijk kosten aan verbonden, is wel iets om rekening mee te houden.

En ook ik ben er klaar mee, ik heb vaker mensen aan de telefoon met een zelfde houding als jij nu hebt, krijg dan altijd het idee dat het om ego gaat en zodra ze niet het gewenste antwoord krijgen word er of gedreigd het dier weer op straat te gooien, of 'ze hebben er alles aan gedaan, en we moeten het er maar mee doen' zonde..

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:52

Freya6 schreef:
Eind goed al goed. En nu aan de Gluhwein!

of limoncello liqueur *D

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:54

ik snap ook wel dat jullie zeiden dat ik de politie moeten bellen, maar jongens om daar nu zo'n drama van te maken?
Jullie snappen het zelf niet want we houden deze hond niet bij ofzo? >;) De hond heeft een plmekje om te slapen tot morgrn en dat gaan we opzoek naar haar baasje, als ik volgende keer één van jullie honden zie: degene die dit strafbaar en ontvoering noemde: zal ik hem laten lopen? goed? lekker alleen verloren in het donker dat jullie hem zelf kunnen zoekn ;)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:57

kaatjeee1997 schreef:
ik snap ook wel dat jullie zeiden dat ik de politie moeten bellen, maar jongens om daar nu zo'n drama van te maken?
Jullie snappen het zelf niet want we houden deze hond niet bij ofzo? >;) De hond heeft een plmekje om te slapen tot morgrn en dat gaan we opzoek naar haar baasje, als ik volgende keer één van jullie honden zie: degene die dit strafbaar en ontvoering noemde: zal ik hem laten lopen? goed? lekker alleen verloren in het donker dat jullie hem zelf kunnen zoekn ;)

Zei je niet 20 min geleden dat je niet meer zou reageren..... :+

Anyway als je al gebeld hebt top, maar ik trek daar mijn twijfels bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:02

kaatjeee1997 schreef:

Dit is dus wat ik bedoel met mijn laatste post.
Heeft er iemand gezegd dat je de hond wil houden?
Het is fijn dat de hond een plek voor de nacht heeft, maar melding maken is wel belangrijk, bij de politie, dienstdoende dierenarts, hier in NL de dierenambulance..
Als je eigenaren ziet die met tranen in hun ogen de hond komen halen die net een paar uur vermist was, of die 4x op een avond bellen of er al iets over hun hond bekend is dan zie je wat dat met mensen kan doen, ontvoering vind ik ook overdreven, het is ook niet zo dat iedereen achter elkaars post staat, dus je kan 'ons' niet aanvallen om 1 post van iemand.
Niemand is tegen je, we proberen alleen duidelijk te maken dat dit voor de eigenaar van de hond ook echt niet leuk is..
Wat betreft je houding, als ik na elk negatief commentaar niks meer voor een dier zou doen dan was ik al lang gestopt, je ego hoort er buiten te staan, er word gereageerd op jou posts, niet op jou als persoon.

xanax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:03

kaatjeee1997 schreef:

Als je mijn hond zou vinden en binnen zou nemen, zou ik het enorm appreciëren als je even de politie zou inlichten, want ik zou hem binnen de paar uur al vinden via de politie dan ...

Als die kleine hier weg is slaapt er hier niemand voordat ie gevonden is ...

Splinterz

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:05

Ik ben blij dat je gebeld hebben, dan weten ze er in ieder geval van, mocht er een ongerust baasje bellen.

Persoonlijk vind ik het heel fijn dat mensen dat doen. Mijn hond is laatst ook weggelopen en de mensen die hem gevonden hadden hebben de politie gebeld. Toen ik hun belde werden we gelijk aan elkaar gekoppeld en had binnen no-time mn hond terug. En ja, het was half 11 's avonds (maar dan net geen kerst..)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:09

Jongens hou toch eens op met zo'n discussie.
Ts en haar ouders doen alles wat op dit moment in hun macht ligt.
We wonen niet in België dus ik geloof niet dat wij kunnen oordelen hoe het daar gaat.
Dat hij/zij in een bench apart zit is helemaal niet slecht, zorgt ook voor enige rust
Ten tweede hebben wij noch Ts enig idee van het karakter van de hond.
Veiligheid gaat altijd voor, dat telt dus ook dat je een hond niet zomaar weer op straat zet rond een drukke weg.
Ik vind het juist netjes dat ze besloten hebben hem rond deze dagen thuis te houden ipv een asiel.

Ts succes ik hoop dat de eigenaar zich snel meld.

xanax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:11

maaike5581 schreef:
Jongens hou toch eens op met zo'n discussie.
Ts en haar ouders doen alles wat op dit moment in hun macht ligt.
We wonen niet in België dus ik geloof niet dat wij kunnen oordelen hoe het daar gaat.
Dat hij/zij in een bench apart zit is helemaal niet slecht, zorgt ook voor enige rust
Ten tweede hebben wij noch Ts enig idee van het karakter van de hond.
Veiligheid gaat altijd voor, dat telt dus ook dat je een hond niet zomaar weer op straat zet rond een drukke weg.
Ik vind het juist netjes dat ze besloten hebben hem rond deze dagen thuis te houden ipv een asiel.

Ts succes ik hoop dat de eigenaar zich snel meld.

Voor jezelf spreken ;) ik woon wel in belgië :)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:12

Super goed dat jullie het hondje hebben opgevangen! Hopelijk is zij niet al te veel gestresst door de situatie.
Wel ben ik het absoluut met de rest eens dat jullie even een belletje naar de poltie moeten doen. Nee, ze kunnen waarschijnlijk niets doen en je zult moeten wachten tot morgen. Maar STEl, stel he: De eigenaar belt het politie bureau op omdat ze hem kwijt zijn kunnen ze in elk geval doorgeven dat er al een hondje is opgevangen en dat ze er morgen wellicht meer over kunnen vertellen. Dat zou de eigenaar toch al veel meer geruststellen? Zou je dat zelf niet ook willen als eigenaar?