Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Seven schreef:Ja het is enkel tegen woordig om de dieren een sterker uiterlijk te geven heel jammer.
Werken doe ik elke dag met mn honden beide lopen ze in de ipo (ja ook mn staffie) die begint het steeds beter te doen de dobermann is een echte werker en werkt ook erg goedIs overal op getest en goed bevonden nu enkel een karakter test en hij is dekreu waardig.
Hij is dan hart, heupen, wobble, dilute en ogen vrij
Hoe is die rare roddel toch de wereld in gekomen dat vuilnisbakkies gezonder zijn als rashonden, hoeveel vuilnisbakkies worden getest om te zien of ze echt gezond zijn geen enkele. Er lopen veel meer honden met bot, hart ea afwijkingen rond zonder dat mensen het door hebben. Pas als een dier echt wat gaat mankeren word er naar gekeken en dan blijkt zo'n dier al jaren hart problemen te hebben bijv.
Daarnaast vergeet niet dat een vuilnisbakkie uit andere rassen is ontstaan er niets is getest en men dus ook niet weet wat voor problemen en kunnen sluimeren.
.
Snap ook niet waar mensen dat weg halen. Vuilisbakkies zijn mengelmoesjes van meestal niet geteste rashonden en de kans op erfelijke afwijkingen is juist daarom groot.
Heb nu al jaren rashonden en dan de DH en heb me daar ook voor aanschaf goed in verdiept en daarmee ook tot nu toe altijd geluk gehad met goed gezonde honden. Geen HD en ED problemen enz.
Ben nu zelf bezig een fok op te bouwen zowel kynologisch als een werklijn. Ik selecteer op gezondheid en ook op een vrij rechte rug. Heb liever een minder goede hond op de show maar een gezonde hond in de fok en het werk. Maar mijn kyno teef die uit een combi komt die ik zelf heb uitgezocht heeft een mooie rug maar ondanks dat zeer goede beoordelingen gekregen. Wij testen ook extra op cauda equina syndroom en DM bij onze honden waarmee we willen fokken. Niet verplicht maar ik vind gezondheid en karakter het belangrijkst.
En niet die overfanatieke (sorry
) showtoestanden, kromme ruggen etc. 

Menino schreef:Snap ook niet waar mensen dat weg halen. Vuilisbakkies zijn mengelmoesjes van meestal niet geteste rashonden en de kans op erfelijke afwijkingen is juist daarom groot.
Het enige is, dat de kans mss kleiner is dat je een DragerxDrager kruist van één bepaalde erfelijke afwijking, aangezien het altijd afwijkingen zijn die binnen een ras veel voorkomen... Maargoed. Daarvoor moet je dus testen
Hopke89 schreef:Niet alleen honden maar ook katten worden doorgefokt. Arme perzische katten bijvoorbeeld, daarvan gaan er ook genoeg naar een steeds plattere neus.

Seven schreef:Sorry maar er zijn geen engelse bulldogs tegenwoordig die echt gezond zijn en ook nog hond kunnen zijn zijn ze dat wel zijn het vaak oebs of am bulldgs en ook daar vind je vreselijk veel afwijkingen.
Een oeb ook niet gezond gebouwd veel te log en korte neus.
[ Afbeelding ]
Dit vind ik een mooie bulldog met neus en niet overdreven breed, een johnson type am bulldog
[ Afbeelding ]
Seven schreef:Ben me nu wat aan het verdiepen in the "white" Englisch bulldog ofte wel een bulldog waarin ze fokken naar het oude type. (had ik ooit wel eens iets over gehoord maar me nog nooit verder in verdiept) Vind dat toch best leuke dieren die kunnen ze best inzetten voor de engelse bull's die hier zijn
Fotos, alle 3 bij andere fokkers
onacceptabel blokje schreef:kohtje schreef:ik heb 38 jaar Cavaliers gehad en geen een met een erfelijke afwijking dus het kan wel.
Dat zou onmogelijk moeten zijn. 99% van de cavaliers krijgt een hartprobleem.
De oeb zou je daarin ook in kunnen zetten sommige types. Ging mij dan ook niet om elk type oeb maar meer om het feit dat je ook daar veel slechtere dieren in hebt en liefhebbers daar ook beter in moeten zoeken en selecteren
Seven schreef:Sorry maar er zijn geen engelse bulldogs tegenwoordig die echt gezond zijn en ook nog hond kunnen zijn zijn ze dat wel zijn het vaak oebs of am bulldgs en ook daar vind je vreselijk veel afwijkingen.
Een oeb ook niet gezond gebouwd veel te log en korte neus.
[ Afbeelding ]
Dit vind ik een mooie bulldog met neus en niet overdreven breed, een johnson type am bulldog
[ Afbeelding ]
Seven schreef:Ben me nu wat aan het verdiepen in the "white" Englisch bulldog ofte wel een bulldog waarin ze fokken naar het oude type. (had ik ooit wel eens iets over gehoord maar me nog nooit verder in verdiept) Vind dat toch best leuke dieren die kunnen ze best inzetten voor de engelse bull's die hier zijn
Fotos, alle 3 bij andere fokkers
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]