flicka schreef:De buurvrouw is verknocht aan de kat en de kat is daar graag. Een kat is daar waar hij graag verblijft.
Als ze een luikje zou hebben zou hij er ook naar binnen gaan denk ik. Alleen kan hij dan weer zelf naar buiten.
Hij heeft zijn nieuwe huis gekozen. De asiels zitten bomvol, ga een leuke nieuwe kat halen en geef hem veel aandacht zodat deze het naar zijn zin heeft.
Maar dat is toch niet eerlijk?
Let wel, ik snap de kat. Heel goed van de TS dat haar zus dagelijks 2x poezel eten en drinken kwam geven, maar ergens is het best logisch dat de kat op zoek gaat naar aandacht. Dat die buurvrouw zomaar, zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar van de kat, dat beest binnen haalt, en volgens jou zou mogen houden, vind ik niet kunnen.
TS, volgende keer als je zo'n reis maakt toch een andere oplossing zoeken, het eten en drinken geven is natuurlijk een must, maar poes heeft duidelijk nood aan aandacht gehad. Wat niet wil zeggen dat jij nu maar een andere moet gaan uitzoeken.
Want Flinka; de buurvrouw wil trouwens zelf geen kat, heeft de TS aangegeven. Ik zou er ook niet mee gedient zijn, als iemand anders mijn dieren gaat voeren/ontvlooien/watdanook. MIJN dier, daar blijft een ander maar netjes af.

?
Bij paarden is de eigenaar wel diegene die het onderhoud betaalt. Dus als paard iedere dag naar de buren loopt en daar hooi/biks/musli whatever opvreet
Ik kan mijn vogel dan ook geen 5 minuten alleen laten staan (maar hij roept ook katten, dus daar is ook wel weer wat voor te zeggen