Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:52

Shirley schreef:
Er MOET helemaal niets, maar het is misschien wel zo leuk om wanneer mensen reageren in je topic, je adviezen geven en met je meeleven, dan ook even een update te plaatsen.

Als je de neiging hebt om niet meer te reageren als mensen benieuwd zijn naar de afloop, kun je wellicht ook beter geen topic openen :)

Helemaal mee eens!

pniekepnak

Re: Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:54

Maar geduld is ook een schone zaak! ;)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:49

Misschien heeft ze t wel heel druk?,, ik kom ook wel eens een paar dagen niet op bokt.
Tis jammer als je dan net een topic hebt lopen maarja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:56

Shirley schreef:
Sonja_vR schreef:
ja hoor...iemand reageert even niet (er zijn mensen die komen niet elke dag op bokt, of komen niet overal op bokt) en natuurlijk is het beestje dood of wat dan ook...wacht gewoon geduldig af, ts dropt vast wel een berichtje ...hoewel ik zelf heel erg de neiging zou krijgen gewoon helemaal niet meer te reageren als het zo moest :=

Wat een onaardige reactie -O-

Er MOET helemaal niets, maar het is misschien wel zo leuk om wanneer mensen reageren in je topic, je adviezen geven en met je meeleven, dan ook even een update te plaatsen.

Als je de neiging hebt om niet meer te reageren als mensen benieuwd zijn naar de afloop, kun je wellicht ook beter geen topic openen :)

Miss heeft ts gewoon geen tijd gehad, kan jij in haar privé leven kijken?
Als we nou gewoon afwachten ipv meteen te oordelen en zelf wat in gaan vullen want daar schiet niemand wat mee op, en als dat wel gebeurd kan ik me voorstellen dat ze niet zo snel reageerd..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 09:43

Ho, weer twee pagina's verder.

Ik had het inderdaad heel erg druk. Heb drie hele lange werkdagen achter de rug dus even geen tijd gehad voor bokt en bokt is voor mij nou eenmaal geen prioriteit. Jammer dat er meteen word gezegd dat de kat dood is want dat is natuurlijk onzin. Ik ben wel heel blij met de meeste reacties (en hulp!) :D

De kat is maandag ochtend opgehaald door de zoon van de overburen, onder de voorwaarden dat ze hem verder gaan laten behandelen heb ik de schuur voledig afgesloten zodat de kat er bij mij niet meer in kan. Ik hou wel in de gaten of ze daardwerkelijk ook geholpen word. Als het goed is is de kat maandag middag naar de dierenarts geweest, ik zal vanmiddag even horen of dat ook daadwerkelijk is gebeurd. Ik heb haar vannochtend toevallig nog zien lopen, ze zag er goed uit. Ik ben blij dat ik met behulp van mijn andere buurvrouw toch voor elkaar heb gekregen dat de overburen zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun kat, zoals het hoort :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:30

Hopelijk voor de kat is het een kleinigheidje wat ze heeft
Ik kan me nl niet voorstellen dat iemand die niet eens de moeite neemt om zijn kat te laten steriliseren er een paar honderd euro aan Dierenarts kosten tegenaan gooit..en met een mond of baarmoeder probleem zit je daar al snel aan als je geluk hebt..
Deze kat had naar mijn idee veel beter afgeweest als ze via de dierenambulance bij een opvang terecht was gekomen
daar had ze alle nodige medische zorg gehad.
Persoonlijk had ik haar nooit terug laten gaan naar haar oude eigenaren.
Deze mensen kunnen beter geen dieren houden...althans geen dieren waar ze financieel niet beter van worden
Laatst bijgewerkt door unamie op 29-11-12 13:38, in het totaal 4 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:34

Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik heb ook bar weinig vertrouwen in de overburen ..
Anders hadden ze toch al veel eerder ingegrepen ?

Ben bang dat ze TS en de andere buurvrouw in hun vuistje uitlachen en de kat gewoon laten lopen.

Maar goed, dat is slechts weer een aanname :x

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:05

unamie schreef:
Ik kan me nl niet voorstellen dat iemand die niet eens de moeite neemt om zijn kat te laten steriliseren er een paar honderd euro aan Dierenarts kosten tegenaan gooit..en met een mond of baarmoeder probleem zit je daar al snel aan als je geluk hebt..
Deze kat had naar mijn idee veel beter afgeweest als ze via de dierenambulance bij een opvang terecht was gekomen
Deze mensen kunnen beter geen dieren houden...althans geen dieren waar ze financieel niet beter van worden

Beetje overtrokken reactie vind ik. Die mensen hebben ms wel helemaal niet gezien dat er wat aan die kat mankeerde, ze zat immers bij ts in de stal. En de meeste boeren zitten idd niet dagelijks met hun katten op schoot. Dat wil niet zeggen dat ze niks over hebben voor dieren die niks opleveren. ps een sterelisatie kost echt geen paar honderd euro. En de dierenambulance is ook niks, (moet je wel voor betalen trouwens) dan komt zo'n dier in een asiel en dan? Bijna niemand wil een oudere kat.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:07

Ik hoop dat ze er écht mee naar de DA zijn geweest.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:09

pillow schreef:
unamie schreef:

Beetje overtrokken reactie vind ik. Die mensen hebben ms wel helemaal niet gezien dat er wat aan die kat mankeerde, ze zat immers bij ts in de stal. En de meeste boeren zitten idd niet dagelijks met hun katten op schoot. Dat wil niet zeggen dat ze niks over hebben voor dieren die niks opleveren. ps een sterelisatie kost echt geen paar honderd euro. En de dierenambulance is ook niks, (moet je wel voor betalen trouwens) dan komt zo'n dier in een asiel en dan? Bijna niemand wil een oudere kat.

als je terugleest kan je zien dat TS de eigenaren heeft gemeld dat het beestje niet in orde is, en in de eerste instantie wílden ze niet eens naar de DA:

Eigenaar gevonden! Hij blijkt toch van de boerderij hier schuin tegen over te zijn.... Volgens hun kan ze niet zwanger zijn. Nu nog even bedenken hoe verder... Ze gaan echt niet met hun kat naar de dierenarts en die kat zit hier natuurlijk nog steeds, die is ook zeker niet van plan om weg te gaan. Ze is wel elke middag op de boerderij om melk te drinken, daarom was ze dus 's middags op pad.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:10

Ze is niet gesteriliseerd maar ze kan niet zwanger zijn. Die boeren geloven zeker dat kittens uit de bloemkool komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:16

Gulpje schreef:
Ze is niet gesteriliseerd maar ze kan niet zwanger zijn. Die boeren geloven zeker dat kittens uit de bloemkool komen.

Helaas zijn het niet alleen boeren die dat geloven :').

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:38

pillow schreef:

nou ik ben niet zo goedgelovig heb al zat van dit soort gevallen gezien..
De dierenambulance hoef je echt niet te betalen (als je een dier hebt gevonden)
zou wat moois zijn ook.. dat je een gewond dier vind en het dan ook nog moet gaan betalen :+
Laatst bijgewerkt door unamie op 29-11-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:38

Gulpje schreef:

_O-

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:48

Jellebie schreef:
Ho, weer twee pagina's verder.

Ik had het inderdaad heel erg druk. Heb drie hele lange werkdagen achter de rug dus even geen tijd gehad voor bokt en bokt is voor mij nou eenmaal geen prioriteit. Jammer dat er meteen word gezegd dat de kat dood is want dat is natuurlijk onzin. Ik ben wel heel blij met de meeste reacties (en hulp!) :D

De kat is maandag ochtend opgehaald door de zoon van de overburen, onder de voorwaarden dat ze hem verder gaan laten behandelen heb ik de schuur voledig afgesloten zodat de kat er bij mij niet meer in kan. Ik hou wel in de gaten of ze daardwerkelijk ook geholpen word. Als het goed is is de kat maandag middag naar de dierenarts geweest, ik zal vanmiddag even horen of dat ook daadwerkelijk is gebeurd. Ik heb haar vannochtend toevallig nog zien lopen, ze zag er goed uit. Ik ben blij dat ik met behulp van mijn andere buurvrouw toch voor elkaar heb gekregen dat de overburen zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun kat, zoals het hoort :)

Een wending in het verhaal......
Hoop dat het met de kat verder goed gaat en dat jij/wij nog eens te horen krijgt wat ze nu eigenlijk heeft/had.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:50

_San87_ schreef:
Gulpje schreef:

ja en als ze dat geloven hebben ze natuurlijk wel gelijk want er is nu nergens bloemkool.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:52

Gulpje schreef:
_San87_ schreef:

ja en als ze dat geloven hebben ze natuurlijk wel gelijk want er is nu nergens bloemkool.

Wel in mijn vriesvak ;(.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:03

Ik hoop dat ze ook écht met de kat gaan, fijn als het allemaal toch goed komt :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 18:31

Tja, er zullen best mensen zijn die vinden dat deze kat beter af was bij de dierenambulance of waar dan ook, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat deze lieve dame beter af is op de boerderij bij haar andere katten maatjes, daarom heb ik het op deze manier gedaan. Ze zijn met haar naar de dierenarts geweest en er was inderdaad iets mis met haar gebit, daar kwam ook de stank vandaan in combinatie met haar slechtverzorgde vacht. Wat er precies aan de hand was en wat er precies gedaan is weet ik niet maar ze is iniedergeval behandeld , en ze moeten nog een keer terug. Verder is ze ook zwanger, maar dat was allemaal gewoon goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:33

Uiteraard is ze drachtig. Damn, wanneer leren mensen eens hun beesten te laten helpen :').

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:10

Dus toch zwanger!! Raar dat ze dan zo stellig zeiden dat ze niet zwanger was!!

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:16

Was een stille meelezer, maar dat was te verwachten dat ze zwanger was. Veel mensen weten dat op een boerderij niet of hun poes/poezen zwanger zijn. Maar mooi dat ze naar de dierenarts is geweest en dat er duidelijkheid is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:18

nowylover schreef:
Was een stille meelezer, maar dat was te verwachten dat ze zwanger was. Veel mensen weten dat op een boerderij niet of hun poes/poezen zwanger zijn. Maar mooi dat ze naar de dierenarts is geweest en dat er duidelijkheid is.

Ik betwijfel of ze dat niet weten. Volgens mij interesseert het ze gewoon geen flikker. Poezen zijn trouwens drachtig, niet zwanger. Het zijn geen mensen.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:21

Ik weet heus wel dat dat drachtig is. Ik zit al me hele leven in de beesten. En het komt op het zelfde neer. En heus niet elke boer gaat in de gaten houden wat zijn poezen doen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 19:22

Drachtig, ook prima := . Ze zullen het inderdaad wel geweten hebben maar het zal ze inderdaad geen flikker schelen. Balen, nog meer katten op de buurt.