Bull terrier jullie mening.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Bull terrier jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:34

Ook ik vind ze helemaal het einde. Ze zijn niet bijzonder slim en zeker niet waaks en vind alles en iedereen leuk en lief.

Helaas ook fokproducten ertussen dat een zieke kronkel in het hoofd heeft en ineens je vreselijk aanvalt.

Overburen hadden tot 2 x toe een Bull Terrier moeten laten inslapen en bij de 3e Bull Terrier is het gelukkig wel goed gegaan en is er oud geworden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:36

De fokker waar ik was zei overigens dat het onzin was dat bullen clowns zijn. Ze zijn gewoon zo :+ en dat bullen heel.goed af te richten zijn.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:37

Hier ook een Bullyfan! Heb nu een witte reu (gecastreerd) van 4 jaar oud, gelukkig wel met een zwart oog, ben zelf eigenlijk niet zo weg van de witte variant hahaha..
heb hem gekregen als pup van 4 maanden oud, komt uit Spanje en had al veel ellende in zijn korte leven meegemaakt. De mijne is een enorme clown, druk, speels en wil overal bij zijn! In het verleden ging hij veel mee naar de paarden, vond ie prachtig en de paarden ook. Ook is hij gek op autorijden, eigenlijk alles is leuk zolang hij maar mee kan. met andere honden gaat prima, maar de meeste honden (en eigenaren) snappen het spel van de Bull niet, waar ik zelf altijd wat rekening mee houd (wanneer een andere hond agressief wordt en de mijne hierop reageert, is hij altijd degene die erop aangekeken wordt). De mijne gaat 2 keer in de week mee met de uitlaatservice, sinds enige tijd heeft hij wel een leren muilkorf om, dit omdat hij tijdens het spelen een andere hond in het oor gepakt heeft. voor hem spel, maar voor de andere hond niet, dus nu op deze manier, wat prima gaat!
Sinds kort ben ik met hem aan het trainen op een andere manier zoals normale cursussen gegeven wordt, dat is naar mijn mening niet de manier voor een zelfstandige hond als de bullterrier. Ik heb het boek Superhonden aangeschaft, veel herkenning en ik verwacht ook meer resultaat dan bij een normale cursus.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:41

ik moet er vandoor nu, de paardjes roepen hihi. maak jij hem vanavond snackie? ik kom me graag melden :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:43

Ja doen! nare reacties blijf je houden....helaas. Maar net zoals Kim, inmiddels stoor ik me er niet meer aan....
Ik vind andere honden bv herders of golden retrievers lelijk....ieder zijn smaak.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:48

Wij hebben altijd bull terriers gehad. Zowel teven als reuen en ook 1 keer een nest gefokt via de club (NBTC).
Onze honden hadden stuk voor stuk een super karakter. Alleen waren ze erg eigenwijs, maar dat vond ik juist leuk.

Als je een bull terrier koopt doe dit dan via een erkende fokker. Je weet dan dat de dieren waarmee gefokt wordt een agressie en gehoortest hebben gehad.
Koop nooit een kruising, elke terrier-achtige zonder stamboom valt onder de "pitbullwet".

Ik kan je eventueel de fokkster van Bigshott Bull Terriers aanraden, zij fokt weinig en echt uit liefde voor het ras!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:50

Oke. Vanavond maak ik een huiskamer topic waarvan ik de link hier ga plaatsen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:56

Is er dan niet veel inteelt? Ik had begrepen dat er bij echte rashonden veel te veel inteelt voorkomen?

Ooit wil ik heel graag een Bull Terrier, maar wel graag gezond en geen inteelt en anders houdt het op.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:55

Tuhan schreef:
Wij hebben altijd bull terriers gehad. Zowel teven als reuen en ook 1 keer een nest gefokt via de club (NBTC).
Onze honden hadden stuk voor stuk een super karakter. Alleen waren ze erg eigenwijs, maar dat vond ik juist leuk.

Als je een bull terrier koopt doe dit dan via een erkende fokker. Je weet dan dat de dieren waarmee gefokt wordt een agressie en gehoortest hebben gehad.
Koop nooit een kruising, elke terrier-achtige zonder stamboom valt onder de "pitbullwet".

Ik kan je eventueel de fokkster van Bigshott Bull Terriers aanraden, zij fokt weinig en echt uit liefde voor het ras!
Mijn beste vriendin....:) goed omschreven...mijn volgende bull komt zeker bij haar vandaan....

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:39

De clown onder de honden en leuk van lelijkheid! Echt supergave honden.
Idd werden ze ooit gefokt om mee te vechten en daarmee werd er toen al een goed karakter in gefokt richting mensen. Gevechten kun je namelijk niet sturen wanneer een hond ook agressief gedrag vertoonde naar de mens. 1 hap naar de mens en het was zijn laatste hap die hij maakte, zodoende werd er ook alleen gefokt met bullen die stapel waren op mensen. Dat zit er nog steeds in, vooral naar kinderen zijn ze geweldig. Alleen vaak wel wat lomp. Doordat ze niet altijd leuk zijn naar andere honden en een hoop herrie maken met spelen, denken mensen vaak al snel dat ze gevaarlijk zijn. Ik kom door mijn werk veel in aanraking met honden en ik ben voorzichtiger met een Shiuaua dan met een bull :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:59

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:09

LoesLucky schreef:
Tuhan schreef:

Mijn beste vriendin....:) goed omschreven...mijn volgende bull komt zeker bij haar vandaan....

Wat leuk! Doe haar de groeten ;-)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:32

de bullterrier is een geweldig dier ! heerlijk gewoon.
hier komt er binnenkort ook nog eentje in huis :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:35

Mensen als je het gezellig vind kom dan kletsen in het bt topic :*

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:36

en de link is?

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:08

bello2005