Bokkers met een tekkel/dashond.....???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: Bokkers met een tekkel/dashond.....???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:23

dat getijgerde is echt héél apart.
en dan ook nog ruwhaar :+:

Dobby heeft vandaag voor het eerst van haar leventje échte sneeuw gevoeld.
die natte troep van van de week vond ze maar koud en euhhh... nat.
vanochtend vond ze het koude en knisperende spul onder haar pootjes wel apart.
maar na een beetje vrolijk aanmoedigen van mij huppelde ze (soms wel aarzelend) door de sneeuw.
Vanmiddag na mijn werk lekker 3 kwartier met haar gewandeld, maar helaas is alle sneeuw op de wegen al grotendeels gesmolten/weg gereden.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:07

Ik ben ook met de hondjes lekker naar het bos geweest, even uitrazen.
Helaas ligt er hier bijna geen sneeuw, slechts een dun poeder laagje. :\
Maar dat weerhield Bump er niet van om lekker in het half bevroren gras te gaan rollen waardoor hij nat werd en dus als een dolle aan het rond racen was. Hij heeft de beek ook nog even geprobeerd maar besloot gelukkig dat hij het water te koud vond om te zwemmen. :Y)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:12

Wauw wat een leuke teckels allemaal,

Napoleon en roos vinden de sneeuw echt te gek, al had napoleon last van zijn lange haar aan zijn pootjes, dus is hij vanmiddag even bijgeknipt en kortgewiekt door de trimster van mijn jack russel :-) bleven echt kilos sneeuw in hangen... en nu niet meer en hij heeft er een fan bij, de trimster wilt hem int voorjaar ook eens plukken, kijken hoe hij er dan uit ziet.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:53

Mijn teckel is ook weer helemaal in zijn element in de sneeuw :))

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:12

Lieve loopt er momenteel zo bij. Ze is voor het eerst loops :(:)
Ze is echt een schoothondje dus dit leek ons wel een slimme oplossing. Als ze alleen is en 's nachts gaat tie uit.

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:07

Ach dat getijgerde teckeltje , wat een onwijs leuk beestje.

hier waars. een kruising teckel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 09:04

Kruising teckels zijn ook altijd leuk!!!!!
Onze Jeck Russel is nu loops , hoop dat onze tijgerteckel weet hoe het moet.... hihihi
Begin van het jaar wist hij er nog geen raad mee! Dus...misschien over 2 mnd.puppy's!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:25

o wat ontzettend leuk jack x teckel, zijn hele leuke kruisingen!! Succes, hopelijk over 2 maanden puppy foto's :D

Hier zie je duidelijk dat er teckel in zit, ook nog een groter ras. hij is flink wat groter als een teckel, weegt 15 kg, maar qua gedrag zie je er ook duidelijk de teckel in terug.
Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:46

Ik heb ook een Jackel, bijna 5 en een kruising tussen een standaard rode mama en een jack russel achtige papa. Hij is best wel vrij fors, echt een soort turbotekkel.

Afbeelding

Ik herken een hoop eigenaardigheden ook bij hem. Zoals het niet mee willen met regen/kou en het speuren en bezig zijn langs de slootkant. Ook mollen uitgraven is een favoriete bezigheid, alhoewel dat nooit echt lukt, kuil, slobber en paardenbrokjes eten en nestjes bouwen van dekentjes en kussens. Voor wat de kruising is luistert hij eigenlijk best heel goed, maar het is wel echt een bangerik. Met honden die hij kent gaat alles prima, maar grote honden die hij niet kent is echt drama.

Hebben jullie eigenlijk dekjes voor jullie tekkels? Ik heb daar zelf echt een hekel aan, maar heb wel het idee dat het voor hem misschien prettiger zou zijn voor op stal als het kouder is. Misschien wil hij dan wel weer met me mee naar stal.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:53

Puck hoef ik met dit weer ook niet mee te nemen naar stal, hij moet continue in beweging kunnen zijn anders heeft puck het ook koud. dus met kou houden we het bij wandelen in de polder en het park, ga geen jasje bij m aandoen haha!

Puck is snel bang bij stemverheffing(wij hebben m als 8 weken oude pup gekocht, zonder nestgenoten en moeder zat die in een doosje) is druk, niet moe te krijgen, haat regen, eet echt alles, is erg speels, graaft, erg sociaal maar wel onderdanig, luistert goed maar is soms oost indisch doof en laat zich dan niet aanlijnen.
loopt ook veel los.

manic, prachtige hond :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:53

Kruisingen zijn ook erg leuk :j

Ben benieuwd naar de puppies!!

Ik heb wel een dekentje voor mijn korthaar als hij meegaat naar de paarden..Ik denk dat hij het dan echt wel koud heeft,omdat hij dan ook niet de hele tijd beweegt zoals met wandelen..Zonder wil hij met dit weer het liefst meteen weer naar binnen en met voelt hij zich toch beter..Ik heb van die pagony mini paardendekentjes :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:06

Ja bij mij is het probleem dus ook op het moment dat ik op mijn paard zit. Hij gaat dan wel heel braaf in stal liggen, maar het is echt bijna zielig en ik kan dus ook wel begrijpen dat hij niet meer mee wil. Ik zat dus te denken aan een dekentje met buikflap, zonder tierelantijntjes :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:10

Op marktplaats is iemand die jasjes met buikflap voor teckel ect op maat maakt,die heeft ook hele stoere modelletjes :D (Uit Eindhoven)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:13

pleiada schreef:
Op marktplaats is iemand die jasjes met buikflap voor teckel ect op maat maakt,die heeft ook hele stoere modelletjes :D (Uit Eindhoven)

*gaat gelijk op marktplaats zoeken* :))

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:04

Ik heb ook een dekje met borstflap voor Bump, maar hij heeft er echt een hekel aan.
Hij heeft hem dan ook alleen maar om als hij net getrimd is en het buiten erg koud is.
Hier ligt momenteel zoveel sneeuw dat hij nu net zo'n kleine sneeuwschuiver is! Als ie zijn buik optrekt raakt ie net de sneeuw niet maar met zijn borst schuift ie er een mooi spoor door! :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:14

hmz....als ik onze Jeckel een jasje aandoe, doet hij niets meer. Hij doet dan net alsof hij neit meer kan lopen. Onze teckel x fauve wil wel altijd graag iets aan....haar buik is ook veel bloter

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:33

Ik weet niet wat dobby doet als ik haar een jasje aan doe.
maar tot nu toe is het niet nodig, dus krijgt ze geen jasje aan.
ze is nog jong en zolang we in beweging blijven kan ze zichzelf warm houden.

Dit was van de week.
samen knuffelen en op de grond liggen.
ze is dan wel blind, maar ze is gek op mijn gele badjas die is lekker zacht!
ze kwam eerst helemaal tegen me aan zitten en daarna liggen.
Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:29

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:37

manic schreef:
Ik heb ook een Jackel, bijna 5 en een kruising tussen een standaard rode mama en een jack russel achtige papa. Hij is best wel vrij fors, echt een soort turbotekkel.

[ Afbeelding ]

Ik herken een hoop eigenaardigheden ook bij hem. Zoals het niet mee willen met regen/kou en het speuren en bezig zijn langs de slootkant. Ook mollen uitgraven is een favoriete bezigheid, alhoewel dat nooit echt lukt, kuil, slobber en paardenbrokjes eten en nestjes bouwen van dekentjes en kussens. Voor wat de kruising is luistert hij eigenlijk best heel goed, maar het is wel echt een bangerik. Met honden die hij kent gaat alles prima, maar grote honden die hij niet kent is echt drama.

Hebben jullie eigenlijk dekjes voor jullie tekkels? Ik heb daar zelf echt een hekel aan, maar heb wel het idee dat het voor hem misschien prettiger zou zijn voor op stal als het kouder is. Misschien wil hij dan wel weer met me mee naar stal.

Wat een mooie foto :oo.

Ik heb geen dekje voor Sjaak, hij heeft er een hekel aan en lijkt geen last te hebben van de kou :).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:44

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:50

Helemaal uit amerika, maar we moesten en zouden het hebben _O- Helaas zijn er bepaalde dingen die we echt niet snappen :=

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:52

Dat spel is wel erg gaaf zeg, een soort van monopoly begrijp ik dus.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:17

:j klopt, monopoly maar ipv straten kan je teckels kopen := En ipv kanskaarten heb je ''good dog'' en ''bad dog'' kaarten :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:27

Die heb je in Nederland ook :j dog-o-poly en horse-o-poly ;)

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:36

ik meld me ook hier, Ik heb ook een teckel van 6 jaartjes oud.
Het is een ruwharige dwerg teckel, en zijn officiele naam is iets met veronica, maar wij hebben hem sind we hem hebben vanafong 1 jaar sjors genoemt.
Afbeelding
en
Afbeelding