En dan zitten je honden plots 11h per dag alleen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:38

hoi wij hebben hier kattenzorg voor 1,50 per dag per dier misschien hebben ze ook zoiets met honden in jouw buurt . kijk eens op http://www.buurtlink.nl werkt op postcode en gaat door heel Nederland

dierenfan

Re: En dan zitten je honden plots 11h per dag alleen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:14

sorry maar vindh et super idioot van die stichting dat ze kwaad worden omdat ze denken dat je ze weg wil doen. Ze moeten blij zijn dat je ze niet 11 uur per dag klakkeloos bijv. in een bench stopt of alleen laat zijn puur omdat je ze niet weg wil doen.

Ik heb verder helaas geen oplossing voor je. 11 uur is erg lang veel te lang natuuurlijk als ze niet tussendoor uitgelaten kunnen worden. En geen idee wat je al allemaal als tips gekregen hebt.

Hopelijk kom je er uit in elk geval!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:21

Je zegt dat 1 van de honden hapt...is het geen idee om toch een advertentie te zetten waarin je een uitlater zoekt en diegene eerst onder begeleiding kennis laat maken met de honden??? Er moeten toch ook oudere kinderen zijn die zo'n bijbaantje wel zien zitten en die vaardig genoeg zijn met honden?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:50

TS waar in Belgie woon je, toevallig bij mij in de buurt?

ik heb zelf ook spaanse honden waarvan er eentje ook een jaar over heeft gedaan om uit zijn hoekje in de woonkamer te komen
gelukkig was die buiten wel heel vrij en blij en kregen we hem in het voorjaar
onze eerste galgo, helaas overleden, hapte ook als je haar aanraakte als ze sliep, dan schrok ze en hapte in één reactie
ik ben dus wel wat gewend, heb jaren 6 honden gehad en nu zit ik nog op 4 waarvan 2 uit Spanje

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:59

Ik heb slechts een deel gelezen, maar ben toch erg verbaasd over de mensen die zeggen dat TS dan maar ander werk moet zoeken of dat de baas maar moet meebetalen.
Momenteel mag je blij zijn als je werk hebt en er is voor een baas geen enkele reden om voor je hobby/liefhebberij te gaan betalen.
Het getuigt niet van veel realiteitszin om te denken dat je dat van een werkgever kunt eisen/verwachten.
Het advies om dan maar minder te gaan werken, lijkt mij ook niet erg realistisch, gezien ts al heeft aangegeven dat ze niet bepaald zwemt in het geld (dan kon ze ook wel uitlaatservice betalen)

Dat ze nu in deze positie is gekomen, was 3 jaar geleden niet te voorspellen.

Het clubje overplaatsen in een tijd waarin de asiels overvol zitten, mensen niet zo veel te spenderen hebben en het hier ook nog eens gaat om niet de gemakkelijkste honden, is ook niet zo simpel als sommigen lijken te denken.

Ik ga helemaal mee met de optie die veel mensen al noemen; een luik. De honden hebben elkaar en zijn in hun vertrouwde omgeving. Ik las hier in de krant over een koppel wat hun tuin in een hondenspeeltuin had verandert met simpele middelen; geel zand om lekker te graven, wat bouwwerkjes met banden en stokken etc... Ik vond dat eigenlijk een goed idee.
Misschien iets voor TS? gewoon lekker zorgen dat ze wat bezigheden hebben in de tuin zoals lekker graven, met stokken spelen, iets om op of in te kruipen... dat soort dingen. Ik weet zeker dat ze zich prima vermaken en dat een schuldgevoel onnodig is.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:19

Ik heb de posts een beetje vluchtig gelezen.
Nu hoor ik meerdere mensen praten over een deurluik.
Enerzijds lijkt mij dit een heel goed idee. (vooral met het hondenspeeltuin idee hierboven)
Anderzijds hebben we het over grote honden. Grote honden = Groot luik = inbraakgevaar.
Ik wil niet ieder idee de grond in boren, maar kijk hier wel goed naar.
Zou rottig zijn als je thuis komt en ze hebben je halve huis leeggeroofd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 07:23

@spatter: ik woon zo'n 80km van jou vandaan :')
@dems75: na 3 jaar hapt ze zelfs nog steeds naar mijn eigen man. Het is duidelijk dat ik haar echt niet in vreemde handen ga steken :n
@franka75: om bovenstaande reden wil ik geen vreemde mensen in de buurt van mijn hond :-)

Gisteren UREN met mijn man gepraat, overlegd, de situatie bekeken en herbekeken en nog méér herbekeken.

Een nieuwe achterdeur zou €1450 euro gaan kosten, aangezien wij reeds aan het verbouwen zijn is dat geld dat wij niet direct kunnen neertellen en ik verhuis al over 3 weken max.
Het is een speciale afmeting die wij hebben blijkbaar want 2dehands is er niks te vinden.

Mijn man gaat iets 'hordeur'-achtigs in elkaar flansen, 2 stevige houten platen met dikke isolatie tussen en daarin een hondenluik maken.

Mijn honden spelen wel met elkaar maar speeltjes of dergelijke zeggen hen echt niks.
Ik probeer het al 3 jaar voor elkaar te krijgen maar ze zijn al zo op leeftijd dat het hun gewoon niet meer interesseert denk ik?

Voel me wel al een pak beter na dit topic :-)

Mijn huis is volledig open (ook de toegang naar boven) en we slapen op een mezzanine dus de honden zien ons 's nachts en kunnen bij ons komen liggen.

Ze zijn ook een hondenluik gewend van in hun opvangperiode.

@Sabbientje: onze tuin is heel goed afgeschermd en mijn collie is een échte waakhond, die valt aan van zodra er een vreemd persoon op ZIJN terrein is.
Hij is slim genoeg om te weten wie het goed meent en wie niet :-)
Verder kijken onze geburen recht in onze tuin en komen zij er binnenkort wonen (krantenwinkel) zodat er heel de dag door toezicht is.
We wonen aan een vrij drukke baan dus overdag zie ik er geen gevaar in :-)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:52

super hoor,zo blijven ze gewoon bij elkaar en in hun eigen vertrouwde omgeving... :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:57

Klinkt als een prima oplossing TS :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:59

TS: goede beslissing. +:)+ Het is het proberen meer dan waard. Wel regelmatig bij je buren informeren hoe het gaat en af en toe een kleine attentie. Maakt hen ook enthousiast om er mee door te gaan.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:01

Klinkt als een hele goede oplossing. Honden blijven in eigen omgeving en samen en gaan dus geen onzekere toekomst tegemoet.
Ik weet zeker dat je ze helemaal niets tekort doet.

Ik bedoelde overigens niet zozeer speeltjes, maar beetje materiaal om in te kruipen, te graven of wat stokken om op te knagen. Heel simpel. Maar best mogelijk dat ze daar geen interesse in hebben. Is ook niet zo belangrijk, hooguit een ideetje. Ze hebben elkaar en ze blijven in eigen omgeving met eigen baasjes. Dat is het belangrijkste.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:10

TS jammer, anders had ik best willen helpen

ik denk dat je een prima oplossing hebt
windhonden zijn slaapkoppen maar willen wel een warm plekje, ik vermoed dat ze weinig buiten zullen zijn zogauw het weer iets kouder is
hier komen ze me altijd halen als de houtkachel dreigt uit te gaan, hoef ik zelf niet op te letten :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:37

liljebo schreef:
Ik heb slechts een deel gelezen, maar ben toch erg verbaasd over de mensen die zeggen dat TS dan maar ander werk moet zoeken of dat de baas maar moet meebetalen.
Momenteel mag je blij zijn als je werk hebt en er is voor een baas geen enkele reden om voor je hobby/liefhebberij te gaan betalen.
Het getuigt niet van veel realiteitszin om te denken dat je dat van een werkgever kunt eisen/verwachten.
Het advies om dan maar minder te gaan werken, lijkt mij ook niet erg realistisch, gezien ts al heeft aangegeven dat ze niet bepaald zwemt in het geld (dan kon ze ook wel uitlaatservice betalen)

Dat ze nu in deze positie is gekomen, was 3 jaar geleden niet te voorspellen.

Het clubje overplaatsen in een tijd waarin de asiels overvol zitten, mensen niet zo veel te spenderen hebben en het hier ook nog eens gaat om niet de gemakkelijkste honden, is ook niet zo simpel als sommigen lijken te denken.

Ik ga helemaal mee met de optie die veel mensen al noemen; een luik. De honden hebben elkaar en zijn in hun vertrouwde omgeving. Ik las hier in de krant over een koppel wat hun tuin in een hondenspeeltuin had verandert met simpele middelen; geel zand om lekker te graven, wat bouwwerkjes met banden en stokken etc... Ik vond dat eigenlijk een goed idee.
Misschien iets voor TS? gewoon lekker zorgen dat ze wat bezigheden hebben in de tuin zoals lekker graven, met stokken spelen, iets om op of in te kruipen... dat soort dingen. Ik weet zeker dat ze zich prima vermaken en dat een schuldgevoel onnodig is.

Ik ben het op zich met je eens, ik zou ook de oplossing zoeken in het behouden van de honden, zulke moeilijke en al oudere honden worden niet gemakkelijk herplaatst en ander werk zoeken is ook geen korte termijn optie.
Ik zou wel informeren naar de mogelijkheid om deels thuis te werken (weet niet wat voor baan TS heeft) of toch iemand die kan bijspringen met een extra uitlaat.
Ik heb in het verleden twee honden gehad die gedurende een jaar 10 uur per dag alleen zaten, dit vier dagen per week. Ik liep 's ochtends anderhalf uur met ze in het bos voordat ik naar mijn werk ging en ik had geen paard en ging uit mijn werk direct naar huis en was buiten mijn werk om nooit zonder mijn honden weg. Mijn herder trok dit echter toch totaal niet, die had veel meer aandacht en gezelschap nodig. Mijn honden konden ook altijd het hele huis en de tuin in, maar dat is niet hetzelfde, dat gaat ook echt vervelen, die tuin kennen ze op een gegeven moment ook van haver tot gort. Ik vind 11 uur per dag, vijf dagen per week, dus veel te lang en er zal dus toch een structurele oplossing moeten komen wat mij betreft.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:24

Wat mij wel verbaasd is het feit dat ze elkaar hebben dat dat volgens de meeste hier in het topic goed of voldoende is, dat honden niet zoveel waarde hechten aan een mens in een roedel.
Nu heb ik altijd geleerd dat ze ons niet als mens zien maar als een onderdeel in de roedel ( en als het goed is als leider van de roedel).
Mijn honden kunnen overal in huis en buiten lopen waar ze willen, één van onze honden is altijd wel ergens bij mij in de buurt te vinden, de jongste vaak ook wel maar wil nog wel eens ergens anders in huis gaan liggen. Zij zoeken mij dus vrijwillig op, dit is voor mij een teken dat ze graag gezelschap hebben. Ze kunnen verder prima alleen zijn, als ik met de paarden bezig ben of boodschappen doe of afspraken heb buiten de deur voor mijn werk.
Ik blijf erbij dat 11 uur alleen zijn lang is, je hebt geen zicht op wat er gebeurt of als er iets gebeurt is hoelang dat dan al zo is...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:29

Ik weet niet of het mogelijk is maar kan je niet kijken of er bij een ander bedrijf bij jou in de buurt een leuke vacature is, dan heb je ook een oplossing?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:31

Dat snap ik ook niet helemaal, ik heb foto's gemaakt door mijn man waarbij de honden al uren liggen te wachten voor de deur tot ik terug ben. En dan heb ik er 5, dus een redelijk roedeltje. Ik denk dat dat gewoon per hond verschilt en niet zo maar gezegd kan worden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:36

ik denk dat veel mensen vergeten dat het al om oudere dieren gaat die in hun jonge leventje al veel op hun eigen zijn geweest
windhonden zijn echte slapers en oude helemaal
natuurlijk zullen ze hun baasje wel missen maar bedenk dat een hond geen besef van tijd heeft
wij vinden 11 uur lang , zo'n hond weet het verschil tussen 6 of 11 uur niet
belangrijk is natuurlijk wel dat ze naar buiten kunnen voor hun behoefte

en ga er van uit dat als de situatie niet veranderd TS echt geen honden meer neemt maar deze gewoon houdt totdat ze sterven

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:43

Ik denk ook dat het de minst kwade oplossing is, alhoewel het niet ideaal is. Wat ik me wel afvraag is hoe ze het in de winter wil doen als het erg koud is. Wat betreft het lang alleen zijn zonder supervisie, is mobiscope (app) wel een oplossing. Dat gebruik ik ook thuis.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 09:57

Ik heb inderdaad al voor mezelf uitgemaakt dat ik in de toekomst geen honden meer adopteer.
Ik heb nu wel geleerd dat het leven altijd drastische wendingen kan nemen.

Maar inderdaad, een hond van 9 en 11 die zowiezo op hun laatste jaren lopen, die hou je gewoon tot ze sterven.

Ze hebben beide 2 jaar bij dezelfde opvangmama gezeten en daar zaten ze in de winter in de garage met hopen kussens en manden en een hondenluik. Heeft altijd prima gegaan, mits een lekker fleecejasje.

Het valt te proberen, de organisatie heeft al gezegd dat als het ECHT niet gaat, ze een gepaste oplossing gaan zoeken, maar ik wil eerst het onderste uit de kan gehaald hebben.

Mijn windhonden zijn al zodanig op leeftijd, die komen eens heel af en toe een aaitje halen en zijn alleen pas écht wakker als hun wandeluur er is.

Nu liggen ze bvb alweer een uur op hun mat zonder ook maar op te kijken :')

Ik moet nog een gesprek met mijn baas aangaan over de hele verhuis en ik ga TOCH proberen om hen te mogen meenemen naar het werk overdag...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:33

Ik denk dat je oplossing met het hondenluik beter is dan ze meenemen naar je werk,daar doe je de honden denk ik geen plezier mee.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:06

Ik denk dat de hond wel blij zijn met af en toe een 'change of scenery', juist ook als ze oud zijn, houdt ze mentaal wat frisser.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:37

je moet wat en dit klinkt als mogelijk een goede oplossing. een hond die zo makkelijk bijt is bijna onmogelijk te herplaatsen en vind het super dat je je verantwoordelijkheid erover neemt! Het maakt het in dit geval wel makkelijker om een hondenluik te hebben. Die van mij zouden iedereen vrolikj binnen laten en de kostbaarheden aanwijzen dus zou dat niet durven doen. Echter als 1 van mijn honden zou bijten zou ik als ik 100% zeker weet dat hij niet kan ontsnappen een hondenluik ook ideaal vinden. Al moeten mijn honden zelden alleen thusi zijn gelukkig maar ik weet ook niet wat de situaties is na 2015 omdat de opvang waar ik werk en mijn honden mee naartoe gaan dan moet sluiten en er nog geen uitzicht is op een nieuwe locatie. Heb gelukkig 2 banen dus ik sta dan niet op straat maar naar mijn 2de baan mogen de honden niet mee en 5 dagen in de week bij mijn ouders laten gaat niet (momenteel) dus wie weet komen er voor hun ook nog tijden dat ze dadelijk vele uren alleen zitten. VOor mij geen reden om ze eventueel te herplaatsen maar wel een reden om te maken dat ik 2 honden heb en dat ze de mogelijkheid hebben om naar buiten te kunnen. Zonder honden voor mij geen leuk leven dus ik zou er alles aan doen om ze te kunnen houden en idd ook maken als ze overdag veel alleen zijn dat ze 's nachts in elk geval bij mij in de buurt zijn en dat vrijwel alle vrije uren richting de honden gaan.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:00

Fijn dat je voor een hondenluik kiest, denk dat het wel een oplossing is als de honden overdag naar buiten kunnen.

Besef alleen wel dat het je eigen keuzes zijn die je in deze positie brengen. Jij kiest voor (moeilijke) herplaatsers, jij kiest voor moeilijke paarden, jij kiest ervoor om samen met je man meer dan full time te werken, en je kiest voor het huis wat je hebt gekocht.
Als je dan geen geld meer hebt voor een uitlaatservice, of zelfs een aangepaste hondendeur denk ik dat je prioriteiten niet helemaal goed liggen...
Als er iets met je honden of je paarden aan de hand is moet je toch ook geld voor ze achter de hand hebben lijkt me... ;)

Succes met je deur, ondanks dat ik je keuzes niet helemaal begrijp, vind ik het wel goed dat je een oplossing voor je honden zoekt en ze niet weg wilt doen. +:)+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:06

ik weet niet of het is voorgesteld:
meenemen naar je werk :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:19

Mi_Amore schreef:
Ik moet nog een gesprek met mijn baas aangaan over de hele verhuis en ik ga TOCH proberen om hen te mogen meenemen naar het werk overdag...

Ik ben benieuwd of je baas dit toe laat dit zou natuurlijk de ideale situatie zijn.
Veel werkgevers in amerika zijn al zover dat ze de gebouwen zo hebben ingericht dat er of een honden opvang is of de werkgevers een kleine ruimte voor een kleedje/mandje bakje etc etc bij hun werkruimte hebben voor de hond/en.

Hier een topicje op bokt
[BB] Wie neemt zijn hond mee naar het werk?

Hier de resultaten van een onderzoek
http://www.eigen-bedrijf-starten.com/ho ... ctiviteit/

Misschien een zetje in de rug om je baas te overhalen