Kat in badkamer is schijt irritant!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:40

Siggislief schreef:
Het gaat nu al beter.

We zitten der al vanaf Zondag Avond bij Oma.
Dus nog tot Zaterdag/Zondag blijven we der ligt ook een beetje
aan de vloer.

Hij mag alleen onder toe zicht naar buiten, en dan loopt ie gewoon
door de tuin. Alleen nu naar buiten gaat wat moeilijk door het Balkon!

dat ik net verhuisd was werden die van mij helemaal gek. Die van mij mogen naar buiten, maar de eerste week nog even niet ivm wennen aan het nieuwe huis. Nachten hebben ze lopen gillen. Na een paar dagen heb ik ze laten gaan en dat ging gelukkig goed. Ze wouden zo graag naar buiten.

Nog even volhouden. Als ze weer in haar eigen huis is, is het vast over. Gemiddeld hebben katten toch wel 6 weken nodig om echt te wennen aan een huis en nieuwe omgeving.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:42

funnyhorses schreef:
Siggislief schreef:
Ik wil NIET eens kinderen.. :r

:') _/-\o_ *\o/*

nou zeg dat....

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:44

Hij mag op geen een kamer.
En daar kan ik niets aan veranderen!

Van mij mag ie altijd op een kamer thuis.
En we zijn nu niet thuis dan is het dingen slopen van anderen.

Meneer die wilt denk ik de komende paar dagen
niet eens in de huiskamer wegens het stinken
van de Gietvloer die der vandaag ingegoten is.

Gisteren al van het aanhechting spul over m'n nek gegaan.
En een kat ruikt dat 10 x zo erger.

Dus die leeft nog wel lekker op zolder waar ie
het niet verkeerd heeft.

En anders wordt ie gewoon mee genomen om naar buiten te kunnen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:52

Siggislief schreef:

Huh? Meen je dit nu echt serieus?? Denk je nu serieus dat hij moedwillig gaat lopen slopen?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:53

Hij zal gerust niet expres andermans spullen kapot maken. Ik denk niet dat de kat het zo ziet :D

Hopen dat ze snel klaar zijn in jullie huis dat alles terug kan naar de oude situatie

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:58

Gulpje schreef:
Siggislief schreef:

Huh? Meen je dit nu echt serieus?? Denk je nu serieus dat hij moedwillig gaat lopen slopen?

:j Het is een complot.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:59

Gulpje schreef:
Die orchidee heeft hij natuurlijk kapot gemaakt uit wraak dat hij niet op je kamer mag van oma :j

Wat zal het volgende zijn?
Een nagel atack vanaf het medicijnenkastje in de badkamer? Of zou ze bij oma in bad springen?

:D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kat in badkamer is schijt irritant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:10

TS, ik bedoel het niet vervelend, maar misschien is het handig om je eens in te lezen in het gedrag van katten :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:12

begrijp ik het goed ; bij je eigen thuis leeft ze in 1 kamer/op zolder ?
of mag ze daar overal, en zit graag op zolder ?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:17

spicegirl schreef:
begrijp ik het goed ; bij je eigen thuis leeft ze in 1 kamer/op zolder ?
of mag ze daar overal, en zit graag op zolder ?

Normaal leeft ie beneden maar dat gaat NIET wegens de verbouwing beneden (Vloer).
En als wij thuis zijn of gewoon als we weg zijn hebben we een deur
naar zolder open dan heeft ie een speling tussen huiskamer en Zolder.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:18

okay, ik snap het...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:11

Nessah schreef:
We waren er niet bij en ik vind slaan heel anders dan een tik geven.. Wat is een tik? Met een vinger een tikje op zijn neus geven?

Misschien heeft de TS dit meer geschreven toen ze gefrustreerd was en komt het daarom wat anders over.

Wat ik met mijn post bedoel te zeggen is dat mensen niet te snel zwart-wit moeten denken en gelijk een oordeel moeten hebben. Daarnaast is het niet nodig om een heel drama verhaal ervan te maken.. Als het een klein tikje met een vinger was, zal de kat er echt niet wakker van liggen... Aangezien TS een heel topic toen over de dieren arts had, is zij heus wel liefdevol naar de kat.

En wat is er mis met het woord beest?? Is gewoon een ander woord voor dier?? Ik noem mijn huisdieren altijd mijn beesten.. Maar die komen écht niks te kort en ik ben er erg goed voor...

Hier ben ik het helemaal mee eens. Heb ook haar andere topic gezien, en vind dat er hier wel erg overdreven wordt alsof ze haar kat mishandeld.

Ik noem m'n paard ook wel eens rot bok :+ maar een dag later is het dan wel weer goed, en natuurlijk ben ik ook heel gek op haar anders had ik haar al lang niet meer. Mensen schelden elkaar ook vaak zat uit voor van alles als ze boos zijn dus ik snap het probleem niet echt.

Voor de rest denk ik ook dat je kat het doet omdat het een vreemde omgeving is. Lastig maarja nog even volhouden, en dan kan hij weer naar huis. Een oplossing kan ik zo snel niet bedenken. Bij een kat blijft het altijd lastig om iets duidelijk te maken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 06:23

Ik heb hem vannacht rond laten scharrelen in
de huiskamer, keuken n mijn kamer.
Heb niet m'n bed uit gemogen van hem omdat meneer
precies op m'n enkels heeft gelegen met z'n dikke lichaam.

Ben blij als we Zondag weer naar huis mogen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:42

Oma toch toegegeven? :+

Geloof overigens wel dat je van je beest houdt (en ja ik noem mijn beesten ook beest/hond/kat dat zijn ze namelijk), maar je inlevingsvermogen komt niet naar voren in je posts.
Het komt meer over alsof je kat gewoon niet vervelend moet zijn, ipv dat je dat ook mogelijk maakt.
Stel je voor: ik sluit jou op op de wc, omdat mijn vriend geen vreemden in de kamers wil, en jij gaat vervolgens herrie maken, moet ik je daar dan voor straffen, negeren of had ik iets anders moeten regelen?

Als je waardevolle reacties wilt, scheelt het een hoop als je even je berichten overleest en bedenkt of wat je wilt zeggen wel overkomt.

Snap dat je probleem bijna voorbij is, maar dacht misschien heb je er nog iets aan?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:24

Ik keek in je profiel en zag dat je 23 bent.. mn mond viel al open hoe je over DAT BEEST praat, maar toen ik je leeftijd zag nogmaals. Dacht dat je een meisje van jaar of 12 was..

Zou eerst eens wat gaan leren over kattengedrag.. hij moet duidelijk wennen aan de nieuwe situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:29

Mijne sprong zelfs de deur open, omdat ie graag bij me wou liggen. Ja echt, tegen de deurklink en hangen tot die deur openging.

Ik zou me inderdaadwat meer inleven waarom je kat zo doet, want hij doet het echt niet om jou te zieken hoor.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:29

De mijne klom zelfs m'n hoogslaper op om bij mij te kunnen zijn :D. Als ik er aan terug denk.. heb nog nooit een kat gehad die zo erg aan mij gehecht was. Ze weten precies waar je bent, en wanneer je thuis komt. Vond het vaak ook wel storend als hij dan aan de deur ging krabben. Als ze eenmaal gewend zijn om s'nachts ook bij je te zijn leer je ze dat niet meer af.

Maarja de TS zal inmiddels wel weer thuis zijn, dus probleem is opgelost :D.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:11

Soo_Shirley schreef:
een kat 'straffen' heeft wel tegelijk zin hoor, mijn eigen kat heeft namelijk ook wel een een gooi gehad omdat hij totaal niet wilde leren en luisterde dat hij niet in huis mocht plassen alleen op de bak ,en bijvoorbeeld niet. op tafel mocht en geen reactie gaf op mijn andere manieren zoals water sprayen.en heeft het geholpen?ja zeker wel want meneer heeft inmiddels geen plasjes meer in huis gedaan en komt.niet meer op tafel. typisch bokt weer,alles beter weten!

Ik snap niet waarom iedereen zo'n onzin roept? Typisch bokt weer? Je bedoeld typisch de mens weer! Jeetje. Dat je zulke onzin roept vind ik nou juist weer typisch. :=

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:19

schandalig eigenlijk zelfs..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:38

Er zijn een aantal dingen die ik snap en die ik niet snap van je TS.

Wat is snap, is dat het helemaal niet leuk is als je kat noodgedwongen ergens vreemd moet slapen en hij je wakker houdt.

Wat ik niet snap, is dat je dat blijkbaar ziet als stout gedrag en vraagt om manieren om hem hiervoor te straffen.
Wat ik ook niet snap, is dat er bokkers zijn die dan zeggen dat straffen heus wel werkt en dan komen met verhalen over hun eigen kat die ze iets af hebben geleerd door straffen in hun eigen thuissituatie.
Want dat is het hier niet. De kat is niet thuis. De kat is op een vreemde plek, alleen en mag nergens veilig bovenop springen. Ga je werkelijk een kat straffen voor compleet natuurlijk gedrag van een dier dat helemaal de kluts kwijt is?

Wat ik snap, is dat je graag je nachtrust hebt, net zoals je huisgenoten.
Wat ik niet snap, is dat je dit al een paar keer hebt aangegeven in je berichten. En het lijkt alsof je je eigen nachtrust toch veel belangrijker vindt dat het welzijn van je kat. Dat je kat zich niet goed voelt lijkt voor jou op de tweede plaats te komen, de eerste plaats is gewoon een manier kunnen vinden om "dat beest" te doen zwijgen want nachtrust is toch echt wel belangrijk voor iedereen...
Wat is er nu zo erg aan een paar dagen een slechtere nachtrust te hebben? Als je kat dit thuisdeed en het hield maanden aan, dan kon ik je ergens begrijpen. Maar voor die paar dagen en jij klaagt al over dat jullie te weinig nachtrust gaan hebben?
Dat is nu eenmaal een van de gevolgen van het hebben van een huisdier. Soms moet je zelf eens dingen opofferen voor hun welzijn. Zij hebben niet voor de situatie gekozen en nog veel erger, ze snàppen er geen bal van waarom het allemaal gebeurd. Als dan ook nog eens de baasjes lastig doen...

Ik heb de indruk dat je veel te veel menselijke eigenschappen toeschrijft aan je huisdier en je helemaal vergeet om het ook eens vanop zijn niveau en standpunt te bekijken. Wààrom wil je gedrag corrigeren van een huisgehecht dier dat helemaal uit zijn sas is op een totaal vreemde plek? Alleen zodat jij lekker kan doorslapen?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:10

Toen wij verhuist zijn was mijn kat ook nogal van slag.
In het vorige huis sliep zij altijd beneden, maar toen wij hier zijn komen wonen begon zij ook aan de deur te krabben, en enorm had te miauwen.
Wij hebben het een aantal nachten genegeerd, maar dat ging gewoon echt niet werken.

Sindsdien laten we onze slaapkamer deur open, vaak slaapt ze bij ons en soms beneden.
Ik zou je deur dus gewoon open laten.