Hond al minstens een half jaar ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:29

Wilawander schreef:
Het is een zei en ik ben blij dat het een brokken hond is en hier ruik je niet eens dat er honden zijn. Verbazen veel mensen zich over en nee ik poets niet de gehele dag :D

Hier komt vlees er niet in. Zie het nut er niet van in. Ook een hoop ellende van gezien en vind het een modeverschijnsel en heb het idee dat de mensen die voorstander zijn zo opdringerig zijn hiermee.
Als ik een topic zie met "hond heeft jeuk" "hond geeft over of heeft diarree" 9 van de 10 keer is de 1 a 2e post er één met "voer je vers?"

Kan me hier behoorlijk aan ergeren want 9 van de 10 keer heeft het hier helemaal niet mee te maken en gaan mensen klakkeloos omzetten met resultaat nog meer ellende.

Amen! _/-\o_

TS balen dat ze het nog niet op kon houden, maargoed het duurt ook wel even voordat zoiets echt gaat werken.

Verder over vers en brok... dat is net zo'n discussie als natuurlijk bekappen of niet. Oneindig, iedereen heeft een eigen mening. Alleen die van de ene groep is vaak iets sterker dan de andere :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:32

xRomana schreef:
Ts; je moet het zelf weten, ik denk dat dit nog een heel lang verhaal gaat worden als je niet iemand gaat zoeken die echt verstand heeft van honden en voeding. Ik vermoed dat de oorzaak nooit gevonden zal worden op deze manier en je hond zal eindigen met een leven lang prednison. Maar ik hoop voor ej dat ik daar gruwelijk naast zit, maar je zal zeker geen uitzondering zijn.

Echt belachelijk.. en ga er niet eens op in maar weet maar dat ik het belachelijk vind.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:41

Vers moet niet door de strot geduwd worden door aanhangers daar van, niet iedere hond doet het er goed op. Ik hoop dat het snel wat beter gaat met je hond.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:41

Dus TS moet op vers? en dan verdwijnen de problemen als sneeuw voor de zon? dat is toch wel geweldig.

Gelukkig zijn er ook wel optie's zonder vers en zonder prednison.

Dat is nu precies een mooi voorbeeld van vers opdringen.......

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:53

Wilawander schreef:
Het is een zei en ik ben blij dat het een brokken hond is en hier ruik je niet eens dat er honden zijn. Verbazen veel mensen zich over en nee ik poets niet de gehele dag :D

Hier komt vlees er niet in. Zie het nut er niet van in. Ook een hoop ellende van gezien en vind het een modeverschijnsel en heb het idee dat de mensen die voorstander zijn zo opdringerig zijn hiermee.
Als ik een topic zie met "hond heeft jeuk" "hond geeft over of heeft diarree" 9 van de 10 keer is de 1 a 2e post er één met "voer je vers?"

Kan me hier behoorlijk aan ergeren want 9 van de 10 keer heeft het hier helemaal niet mee te maken en gaan mensen klakkeloos omzetten met resultaat nog meer ellende.

Tja misschien omdat toch veel mensen de ervaring hebben dat de jeuk overging nadat al de troep uit het lichaam was. Mijn hond bleek dus ook heftig te reageren op alle die "meel"producten in het voer.

Vind het dus niet zo gek.

Bij de paarden topics is het HEB JE LES?.

Tja ik ruik aan een huis dat er langharige honden in lopen (labardor enz) mijn kort harige ruwharige hond ruik je bijna niet. Ieder huis waar een dier in zit heeft zijn eigen geur helaas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:17

Wilawander schreef:
Dus TS moet op vers? en dan verdwijnen de problemen als sneeuw voor de zon? dat is toch wel geweldig.

Gelukkig zijn er ook wel optie's zonder vers en zonder prednison.

Dat is nu precies een mooi voorbeeld van vers opdringen.......

TS op vers? Ben benieuwd hoe ze het vind smaken :D ;)

xRomana, wat een verschrikkelijk rare en kortzichtige reactie.

Nikka

Re: Hond al minstens een half jaar ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:43

Ik heb een hond die op jonge leeftijd zeer ziek is geweest. Had giardia, coccidiosis en zat stikvol wormen en nee was geen broodfok. Hierdoor heeft zijn maagdarm stelsel een fikse opdonder gehad. Hij had continu diarree.
Ik ben alle kanalen af geweest van internist naar de Bilt enz. Internist gaf aan dat vers voeren geen optie was. Dus op brok van de DA, dat werkte niet. Toch een keer vers geprobeerd en dat ging een paar maanden goed, maar weer diarree. Vervolgens naar een hypoallergene brok van Greenheart met alleen eend. Daar deed hij het op zich redelijk op, maar rare slijmerige drollen en veel jeuk.
Uiteindelijk ben ik vers overgegaan en dan met name de niet gebruikelijke vleessoorten (alles behalve rund, kip, lam) Na 2 dagen gewone ontlasting en hond doet het tot op heden 4 jaar na dato goed. Hond ziet er prima uit en mooie drollen. Zijn zusjes, daarvan leven er 2 niet meer en de laatste is al meerdere keren overgeplaatst wegens darmproblemen. Of die nog leeft geen idee.
Ik hoop dat je hond beter wordt, volg je DA maar volg ook je verstand.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:43

De reden dat vele rauw voeren aankaarten (is wat anders dan door de strot heen duwen) is omdat ze vaak zelf een lange weg gehad hebben van da naar da en van brok na brok. Met als resultaat dat het dier nog steeds ziek was. En en hun gevallen bleek het toch aan (iets) in de brok te liggen.
Vele hebben hier een no go gehad van de da, dus niet overstappen op rauw. Degene die hier reageren zijn eigenwijs geweest en wel overgestapt met het gevolg dat het dier wel super opknapte.

Ik heb al die tijd (lees twee en half jaar) het advies van de da opgevolgt. Het heeft me meer dan € 2000,- alleen al aan da kosten gekost. Maakt me niks uit als m'n dier maar beter word! Maar dat deed het niet. Daarbij ook nog eens al die belachelijk dure brokken van de da die ook niet hielpen.
Dagelijks medicijnen waaronder prednison, maar ook dat hielp maar bar weinig.
Tja en als je dier dan super opknapt van rauwvoeren....
Als je dat in gedachten houd, snap je misschien dat ze een ander willen behoeden.
En nee ik zeg niet dat rauw voeren een wonder middel is. Want onze hond heeft al vanaf pup af aan op rauw gestaan, maar heeft toch een auto-imuumziekte wat uiteindelijk zal ontwikkelen als een olifantenhuid.

Mag je eventueel iets geven van prebiotica om de darmbalans te herstellen. Want dat heeft vaak heel wat te stellen gehad met al die ab kuren.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:51

misschien is het slim om de discussie over brok en vlees ergens anders te gaan houden?
ik weet nu dat er mensen zijn die zwere op versvlees en de ander op brok, maar zoals ik al meerdere keren heb gezegt is versvlees (nu) geen optie voor mijn hond dus dat is uitgesloten, dus lijkt mij dat de discussie hier ook niet zinvol is..

wij wachten nog verdere onderzoeken af zodat hij juiste medicatie zal krijgen..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:37

Mensen willen echt NIET maar dan ook NIET snappen dat IEDER DIER anders. Alle honden moeten op vers vlees en alle paarden moeten 24/7 buiten zonder deken. Net als mensen zijn dieren INDIVIDUEN en verschilt het per ras ook nog eens. Leer nou toch eens naar je dier kijken i.p.v. naar de hype.

En vers vlees is lang zo heilig niet, want ook daar zitten stoffen in die niet goed zijn voor hond of mens. Tenzij jij de kip zelf opgefokt, geslacht en verwerkt hebt, mag je het i.m.o niet eens vers vlees noemen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 21:09

xx_Horsiex schreef:
Mensen willen echt NIET maar dan ook NIET snappen dat IEDER DIER anders. Alle honden moeten op vers vlees en alle paarden moeten 24/7 buiten zonder deken. Net als mensen zijn dieren INDIVIDUEN en verschilt het per ras ook nog eens. Leer nou toch eens naar je dier kijken i.p.v. naar de hype.

En vers vlees is lang zo heilig niet, want ook daar zitten stoffen in die niet goed zijn voor hond of mens. Tenzij jij de kip zelf opgefokt, geslacht en verwerkt hebt, mag je het i.m.o niet eens vers vlees noemen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:20

xx_Horsiex schreef:

:j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:21

Wie maakt er nu weer een discussie van :O

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:57

Blijkbaar is vers voeren ineens een hype (goh, misschien worden mensen wel steeds kritischer?) en mag je vlees niet meer vers noemen, tenzij je zelf hebt staan slachten... Ik ben er hier wel klaar mee :')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:51

Het is toch maar wat je onder vers verstaat? Voor mij is vers als het nog 'goed' is. In een koelkast en vriezer houd je dingen langer vers. Het is net hoe je er tegenaan kijkt. Je kan het ook zien als 'niet bereid/gekookt'. Volgens mij word er bijvoorbeeld in de engelse taal ook gesproken over raw ipv fresh.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 07:53

Brokken zijn ook vers dan, want die zijn ook goed als je de zak net opent. Ook in vers vlees worden stoffen toegevoegd, maar daar kijken mensen niet naar. Mensen vergeten dat onze honden gedomesticeerde dieren zijn, gefokt zijn op bepaalde kenmerken en dat deze dieren niet meer op de wilde honden van vroeger lijken. Je moet voeren naar het dier, naar waar het gefokt is, niet naar een romantisch beeld van vroeger. Mensen vergeten dat onze rashonden van hedendaags verre van nog in het wild zouden kunnen overleven.

Ze vergeten dat franse buldoggen, engelse buldoggen zo'n kleine neus hebben dat lucht krijgen bijna onmogelijk is, dat king cavalier spaniels zo'n kleine schedel hebben dat ze elke dag wel hoofdpijn hebben omdat hun hersens uit hun hoofd knallen, dat labradors gevoeliger op de maag zijn, dat grote rassen veel last hebben van ed en hd, en dat onze chihuaha's nu in het wild zelf voedsel zouden zijn voor andere dieren.

In de brokvoeding zitten stofjes die het leven van al deze dieren dragelijker maken, zodat ze minder last van gewrichten hebben, minder last van gebitsproblemen, en noem maar op. Waarom denk je dat brokken zo duur zijn? Omdat ze aangepast zijn naar het ras en naar de hond omdat wij als mens zonodig iets moesten hebben, een rashond.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:59

@ xx_Horsiex: als je het zo ziet zijn het idd verse brokken. Maar wat er in brokken zit is geen vers vlees. Mocht je het zo ver uit elkaar willen trekken is er voor de bereiding van de brokken (mag je iig van uit gaan) vers vleesmeel gebruikt. Wat ze er aan dierlijke producten in gooien mag je zelf bedenken.
Wanneer er compleet kvv gevoerd word (compleeet door premix of door verschillende dieren te voeren en evt groenten toe te voegen voor honden) of barf word gevoerd, zouden die 'stofjes' er ook in moeten zitten in de juiste verhouding. Van de 1e 2 voorbeelden die je noemt vraag ik me al af of het überhaupt wel een goed idee is om er mee te fokken/te houden ivm de alom bekende problemen, margoed dat staat hier niet ter discussie. Wel ben ik benieuwd naar de stoffen die brokkenfabrikanten er in gooien om het leven draagelijker te maken voor deze dieren en wat de werking er van is. Waarom zouden deze stoffen bij de DA niet te verkrijgen zijn in medicatie (ga ik even van uit, geen idee of het zo is, heb geen honden)? Dat chi's niet echt geschikt zijn om te overleven in het wild maakt ze niet minder hond. Hij moet het net zo goed kunnen doen op kvv of barf als elk ander ras. Als je het vergelijkt met een wolf lijkt de chihuaha er qua uiterlijk helemaal niet op, maar het heeft ook totaal niks weg van een bijvoorbeeld een bordeaux dog (die qua uiterlijk ook niet lijkt op een wolf). Neemt niet weg dat ze allemaal hetzelfde maag-darm kanaal hebben en een zelfde gebit als een wolf wat -in verhouding- even groot is. Net als honden onderling in verhouding een even groot maag-darmkanaal hebben.
Ik geloof dat brokken zo duur zijn omdat brokkenfabrikanten graag geld willen verdienen. Makkelijst als je er veel vulstoffen in gooit die de dieren niet nodig hebben, niet dodelijk zijn en toch al over zijn uit productie van het bedrijf (Mars en Nestlé zijn volgens mij ook brokken fabrikanten van bekende merken). Zo snel veel mensen het kopen, moet ik eerlijk toegeven, is het een goede buisiness strategie. Ook wel ideaal zo'n brok: je koopt een boel, het blijft lang goed, je kan het bij kamertemperatuur bewaren, je hoeft niet te letten op de hygiëne en je kan zo met blote handen wat inde bak gooien. Onderzoek word gedaan om recepten te verbeteren, maar in welk opzicht? Misschien worden er meer (synthetische) stoffen toegevoegd voor een betere gezondheid bij leven op brok of word er gekeken wat ze kunnen minderen zonder dat de hond er op achteruit gaat? Verder ben ik tegen het gebruik van proefdieren, maar zie ik in dat het nodig is voor bepaalde doeleinden. Eigenlijk is het enige wat ik me zo kan bedenken de productie van veilige medicijnen voor mens en dier als er geen alternatieven voor zijn. Maar voor voedsel?
Verder ik vraag me serieus af waarom je een dier voedsel naar binnen gooit die de wilde variant niet eens zou eten (in de natuurlijk voorkomende varianten dan). Een Carnivoor eet vlees, geen graan. Andere tamme diersoorten krijgen ook natuurlijk voedsel: kippen krijgen ook zaadjes, schapen en koeien krijgen gras en die lijken ook in de verste verte niet meer op hun voorouders qua uiterlijk vind ik. Paarden kunnen ook goed leven op hooi (van goede qualiteit!), en als het voer van konijnen en cavia's goed word samen gesteld zouden die ook gezond moeten kunnen leven. Over konijnen en cavia's weet ik niet genoeg van om er echt iets over te zeggen, hoewel genoeg konijnen in het wild worden losgelaten, daar goed kunnen overleven naast hun wilde soortgenoten en er mee kunnen paren en nakomlingen krijgen.
Maar heel dit verhaal is puur een reactie op jouw post, ieder moet voor zich weten wat hij of zij het dier geeft. Mooiste is wel dat er mensen over nadenken, dan ben je je iig bewust van wat je geeft (of het nu brok is of kvv/barf). Velen die zich niet in hebben gelezen denken dat brok het enige is wat je de hond of kan kan voeren. En dat supermarkt brok goed is en DA brok voor dieren die ziek zijn of wat anders nodig hebben.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:20

Stybba schreef:
@ xx_Horsiex: als je het zo ziet zijn het idd verse brokken. Maar wat er in brokken zit is geen vers vlees. Mocht je het zo ver uit elkaar willen trekken is er voor de bereiding van de brokken (mag je iig van uit gaan) vers vleesmeel gebruikt. Wat ze er aan dierlijke producten in gooien mag je zelf bedenken.
Wanneer er compleet kvv gevoerd word (compleeet door premix of door verschillende dieren te voeren en evt groenten toe te voegen voor honden) of barf word gevoerd, zouden die 'stofjes' er ook in moeten zitten in de juiste verhouding. Van de 1e 2 voorbeelden die je noemt vraag ik me al af of het überhaupt wel een goed idee is om er mee te fokken/te houden ivm de alom bekende problemen, margoed dat staat hier niet ter discussie. Wel ben ik benieuwd naar de stoffen die brokkenfabrikanten er in gooien om het leven draagelijker te maken voor deze dieren en wat de werking er van is. Waarom zouden deze stoffen bij de DA niet te verkrijgen zijn in medicatie (ga ik even van uit, geen idee of het zo is, heb geen honden)? Dat chi's niet echt geschikt zijn om te overleven in het wild maakt ze niet minder hond. Hij moet het net zo goed kunnen doen op kvv of barf als elk ander ras. Als je het vergelijkt met een wolf lijkt de chihuaha er qua uiterlijk helemaal niet op, maar het heeft ook totaal niks weg van een bijvoorbeeld een bordeaux dog (die qua uiterlijk ook niet lijkt op een wolf). Neemt niet weg dat ze allemaal hetzelfde maag-darm kanaal hebben en een zelfde gebit als een wolf wat -in verhouding- even groot is. Net als honden onderling in verhouding een even groot maag-darmkanaal hebben.
Ik geloof dat brokken zo duur zijn omdat brokkenfabrikanten graag geld willen verdienen. Makkelijst als je er veel vulstoffen in gooit die de dieren niet nodig hebben, niet dodelijk zijn en toch al over zijn uit productie van het bedrijf (Mars en Nestlé zijn volgens mij ook brokken fabrikanten van bekende merken). Zo snel veel mensen het kopen, moet ik eerlijk toegeven, is het een goede buisiness strategie. Ook wel ideaal zo'n brok: je koopt een boel, het blijft lang goed, je kan het bij kamertemperatuur bewaren, je hoeft niet te letten op de hygiëne en je kan zo met blote handen wat inde bak gooien. Onderzoek word gedaan om recepten te verbeteren, maar in welk opzicht? Misschien worden er meer (synthetische) stoffen toegevoegd voor een betere gezondheid bij leven op brok of word er gekeken wat ze kunnen minderen zonder dat de hond er op achteruit gaat? Verder ben ik tegen het gebruik van proefdieren, maar zie ik in dat het nodig is voor bepaalde doeleinden. Eigenlijk is het enige wat ik me zo kan bedenken de productie van veilige medicijnen voor mens en dier als er geen alternatieven voor zijn. Maar voor voedsel?
Verder ik vraag me serieus af waarom je een dier voedsel naar binnen gooit die de wilde variant niet eens zou eten (in de natuurlijk voorkomende varianten dan). Een Carnivoor eet vlees, geen graan. Andere tamme diersoorten krijgen ook natuurlijk voedsel: kippen krijgen ook zaadjes, schapen en koeien krijgen gras en die lijken ook in de verste verte niet meer op hun voorouders qua uiterlijk vind ik. Paarden kunnen ook goed leven op hooi (van goede qualiteit!), en als het voer van konijnen en cavia's goed word samen gesteld zouden die ook gezond moeten kunnen leven. Over konijnen en cavia's weet ik niet genoeg van om er echt iets over te zeggen, hoewel genoeg konijnen in het wild worden losgelaten, daar goed kunnen overleven naast hun wilde soortgenoten en er mee kunnen paren en nakomlingen krijgen.
Maar heel dit verhaal is puur een reactie op jouw post, ieder moet voor zich weten wat hij of zij het dier geeft. Mooiste is wel dat er mensen over nadenken, dan ben je je iig bewust van wat je geeft (of het nu brok is of kvv/barf). Velen die zich niet in hebben gelezen denken dat brok het enige is wat je de hond of kan kan voeren. En dat supermarkt brok goed is en DA brok voor dieren die ziek zijn of wat anders nodig hebben.

Ben ik niet met je eens. Veel rashonden zijn totaal niet te vergelijken qua spijsvertering enz. Kijk maar eens bij de rastypische voeders van RC. Deze zijn aangepast aan de behoeftes van het betreffende ras en zijn veel voorkomende problemen.
bv even in mijn geval de Duitse herder. Ondersteunt o.a gewichten, maag/darm en huid. De probleem gebieden van de DH. Is aangepast aan het gebit van de DH enz. Er zit bv, een stof in die een beschermlaagje legt in maag en darm. Is ook wel te verkrijgen bij de dierenarts. Veel prijziger op den duur en word niet zo spontaan gegeten.

Ik vind dat je de huidige rassen absoluut niet met een wolf moet vergelijken. Mijn oudere reu zou niet kunnen overleven in het wild. :+ Hij ziet een konijn als een speelmaatje en niet als iets eetbaars. :D Maar zonder gekheid. Een hond staat zelden nog dicht bij de natuur.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:32

Wát stoppen ze er dan precies in wat er voor zorgt dat de hond er beter van word? Ik ga er van uit dat je de verpakking hebt? Misschien wil iemand anders de RC voert het naast de ingediënten lijst van die van jou leggen zodat we verschillen kunnen zien? Ik zou het echt graag willen weten, en nogmaals, ik vraag me af waarom een DA deze medicatie niet al voorschrijft. Niet alle DA's verkopen RC en de merken die ze verkopen hebben niet altijd voer voor een bepaald ras.
Zoals jij het opschrijft hebben DH die kvv of barf eten dus een grotere kans op het onwikkelen ven problemen van gewrichten, maag/darm en huid?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:38

Dat is wel wat ik zie ja. Ik zie vele DH's die veel te snel gegroeid zijn als jonge hond en problemen hebben met groeipijnen. natuurlijk hangt dat van meer factoren af. Maar het valt me wel erg op dat het vaak de vers vlees honden zijn. Ook zie ik vaak jeuk wat duid op problemen met de spijsvertering (maag en darm= slijmhuid dus ook huid) en ook vaak bij de jonge dieren.

Welke medicatie bedoel je? want het gaat niet om een medicijn.

Moet nieuw voer bestellen en heb geen zakken meer liggen daar alles in tonnen zit maar als het binnen is wil ik best met iemand vergelijken. Geen probleem.

Het rasgebonden voer is niet via de DA te verkrijgen hoor.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:55

Denk dat dit nu een discussie aan het worden is waar TS met haar zieke hond niets aan heeft!

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn van brok versus vers.
(ik zou dus echt nooit van zijn leven RC of Eukaneuba voeren, maar hé ieder zijn ding...)

TS: hoe is het nu met je hond?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:21

Wilawander schreef:
Dat is wel wat ik zie ja. Ik zie vele DH's die veel te snel gegroeid zijn als jonge hond en problemen hebben met groeipijnen. natuurlijk hangt dat van meer factoren af. Maar het valt me wel erg op dat het vaak de vers vlees honden zijn. Ook zie ik vaak jeuk wat duid op problemen met de spijsvertering (maag en darm= slijmhuid dus ook huid) en ook vaak bij de jonge dieren.

Moet nieuw voer bestellen en heb geen zakken meer liggen daar alles in tonnen zit maar als het binnen is wil ik best met iemand vergelijken. Geen probleem.

Als er een stofje in zit wat bepaalde aandoeningen voorkomt zou het als medicijn gebruikt kunnen worden. Wat ik van versvoerders juist vaak hoor is dat vers honden gelijkmatiger opgroeien en dat brokhonden juist snel de hoogte in gaan met groeipijn en gewritsproblemen als gevolg.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:28

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:37

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:59

Stybba schreef:
Wilawander schreef:

Als er een stofje in zit wat bepaalde aandoeningen voorkomt zou het als medicijn gebruikt kunnen worden. Wat ik van versvoerders juist vaak hoor is dat vers honden gelijkmatiger opgroeien en dat brokhonden juist snel de hoogte in gaan met groeipijn en gewritsproblemen als gevolg.

Hier mijn 4e DH die ik inmiddels op brok groot heb en officieel geröntgend heb. Alle 4 met zeer goede uitslagen, allemaal zeer gelijkmatig gegroeid, geen moment kreupel gelopen, op een blessure aan een teentje na.

het stofje wat mijn reu nodig heeft kan ik ook zo voeren. Lange tijd gedaan maar was voor hem niet smakelijk, een hoop gesmeer en gestress en uiteindelijk duurder dan het voer. :)