Gebeten door eigen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:37

Jeetje TS, dan staan de zaken er ineens heel anders voor :(:) Sterkte met het verlies!

Voor de volgende keer adviseer ik je wel een goede cursus te volgen, ook als je bijv een hond adopteert uit het asiel. Je leert er onwijs veel en op die manier vorm je echt een hecht team met je hond en is de kans klein op herhaling van dit soort nare gedragsproblemen :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:37

DeMolenhoek schreef:
En vanwaar komt die geestesziekte dan? Als er autisme etc mogelijk is, in hele zware vorm, waarom kunnen gelijkaardige gevallen dan ook niet bij een hond? Het zou niet het eerste dier zijn dat doodgebeten wordt vanwege een kronkel in zijn hoofd. Dit zie je bij een roedel ook gebeuren.

Een autist is nog geen agressor hoor. Ook in een zware vorm moet er nog het eea gebeuren om iemand agressief te maken. Zo ook bij honden. Waar de geestesziekte vandaan komt doet daarbij helemaal niet ter zake. Ik geloof gewoon niet dat mensen of dieren 'slecht' geboren kunnen worden. Moeilijk handelbaar of vatbaarder voor agressie ja dat wel. Maar dat is niet meteen een reden voor euthanasie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:40

sallandval schreef:
DeMolenhoek schreef:
En vanwaar komt die geestesziekte dan? Als er autisme etc mogelijk is, in hele zware vorm, waarom kunnen gelijkaardige gevallen dan ook niet bij een hond? Het zou niet het eerste dier zijn dat doodgebeten wordt vanwege een kronkel in zijn hoofd. Dit zie je bij een roedel ook gebeuren.

Een autist is nog geen agressor hoor. Ook in een zware vorm moet er nog het eea gebeuren om iemand agressief te maken. Zo ook bij honden. Waar de geestesziekte vandaan komt doet daarbij helemaal niet ter zake. Ik geloof gewoon niet dat mensen of dieren 'slecht' geboren kunnen worden. Moeilijk handelbaar of vatbaarder voor agressie ja dat wel. Maar dat is niet meteen een reden voor euthanasie.

Ik heb ervaring (veel!) met mensen met autisme, heb zelf zo een zus. En dat is soms met een simpel kuchje, of een gewone nee, dat alles ontploft.

Het mooiste voorbeeld is nog altijd mijn zus, die eens vroeg of ze bij een vriendin mocht slapen. De simpele nee van mijn ouders (hadden het meisje nog nooit gezien) heeft ervoor gezorgd dat mijn moeder een gebroken rib had. Dus ik geloof dat het bij honden ook zo is, en de trigger kan hiervoor heel klein zijn. Maar bon, de reden is hier gevonden. Ik wens TS veel sterkte!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:46

Hhilde schreef:
Een bull terrier is echter gefokt op mensvriendelijkheid en ik ben er nooit zo voor als die beesten gaan bijten. De bull terrier die in collegas en mij heeft gehangen, is ook ingeslapen. Maargoed, dat was geen simpel bijtincidentje.

Ze is nooit vriendelijk geweest naar vreemde mensen.
Magrathea schreef:
Voor de volgende keer adviseer ik je wel een goede cursus te volgen, ook als je bijv een hond adopteert uit het asiel. Je leert er onwijs veel en op die manier vorm je echt een hecht team met je hond en is de kans klein op herhaling van dit soort nare gedragsproblemen

Dat hebben we ook gedaan. We waren echt wel een team! Ik deed alles met haar!

Bedankt voor de reacties :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:47

Ik zou honden niet met autistische mensen willen vergelijken (katten eerder :')).
Bij autistische mensen is vaak een nee niet direct aanleiding tot agressie, vaak zit daarvoor al een hele boog, die wij niet eens door hebben. Ze ontploffen heel vaak om veel meer dan wij denken :) Maar dat is heel offtopic!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:48

Ach gossie, nou is het beestje er niet meer. Inderdaad grote kans dat je gebeten werd doordat de hond zichzelf niet meer helemaal was door gezondheidsproblemen.

Sterkte met het verlies. Dit komt toch plotseling en hard aan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:50

Naomi schreef:
Magrathea schreef:
Voor de volgende keer adviseer ik je wel een goede cursus te volgen, ook als je bijv een hond adopteert uit het asiel. Je leert er onwijs veel en op die manier vorm je echt een hecht team met je hond en is de kans klein op herhaling van dit soort nare gedragsproblemen

Dat hebben we ook gedaan. We waren echt wel een team! Ik deed alles met haar!

Bedankt voor de reacties :)

Okee toppie +:)+ dan moet je dat de volgende keer weer doen!

Voor nu zou ik een mooie foto uitzoeken als je die hebt en die op canvas laten afdrukken! Dan heb je een mooie herinnering aan haar!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:52

Citaat:
Ik heb ervaring (veel!) met mensen met autisme, heb zelf zo een zus. En dat is soms met een simpel kuchje, of een gewone nee, dat alles ontploft.

Het mooiste voorbeeld is nog altijd mijn zus, die eens vroeg of ze bij een vriendin mocht slapen. De simpele nee van mijn ouders (hadden het meisje nog nooit gezien) heeft ervoor gezorgd dat mijn moeder een gebroken rib had. Dus ik geloof dat het bij honden ook zo is, en de trigger kan hiervoor heel klein zijn. Maar bon, de reden is hier gevonden. Ik wens TS veel sterkte!

Ik heb zelf in de jeugdzorg op verschillende auti groepen gewerkt.
en ik noemde mijn hond ook altijd een autist.
Voor bekende was ze altijd lief.
een vriend van mij had straffords. Hij gaf de ene een waarschuwing voor het blaffen en de andere vloog hem aan.
Hij heeft gevochten met die hond. Bij later onderzoek beek hij ene gezwel ter grootte van een appel in zijn hoofd te hebben.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:53

DeMolenhoek schreef:

Ik werk ook met autisten, doe er onderzoek naar en heb zelf een vorm van autisme, evenals mijn hele familie (de een wat erger dan de ander, ik heb dan ook vaak zat van dichtbij te maken gehad met agressief gedrag) ;) Juist daarom geloof ik er niet in. Van de honderden autisten die ik heb meegemaakt ben ik er nog niet één tegen gekomen die geen aanwijsbare reden had (in zijn/haar geschiedenis) voor agressief gedrag. Dat wil niet zeggen dat het, als het eenmaal is aangeleerd, makkelijk af te leren valt... maar ik durf het volgende wel te stellen: geen autist is 'zomaar' agressief.

Aanleg is aangeboren maar gedrag is aangeleerd. En agressie is gedrag, bij autisten trouwens meestal afgereageerde angst. Ik wil je niet overtuigen hoor, je mag geloven wat je wilt. Ik wil alleen aangeven dat je mij hierin zeer waarschijnlijk niet kunt overtuigen omdat mijn mening behalve gefundeerd ook erg stellig is .

sorry dat ik off topic ga TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:57

sallandval schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik werk ook met autisten, doe er onderzoek naar en heb zelf een vorm van autisme, evenals mijn hele familie (de een wat erger dan de ander, ik heb dan ook vaak zat van dichtbij te maken gehad met agressief gedrag) ;) Juist daarom geloof ik er niet in. Van de honderden autisten die ik heb meegemaakt ben ik er nog niet één tegen gekomen die geen aanwijsbare reden had (in zijn/haar geschiedenis) voor agressief gedrag. Dat wil niet zeggen dat het, als het eenmaal is aangeleerd, makkelijk af te leren valt... maar ik durf het volgende wel te stellen: geen autist is 'zomaar' agressief.

Aanleg is aangeboren maar gedrag is aangeleerd. En agressie is gedrag, bij autisten trouwens meestal afgereageerde angst. Ik wil je niet overtuigen hoor, je mag geloven wat je wilt. Ik wil alleen aangeven dat je mij hierin zeer waarschijnlijk niet kunt overtuigen omdat mijn mening behalve gefundeerd ook erg stellig is .

sorry dat ik off topic ga TS

Bij mijn zus zat er inderdaad meer achter, ontken ik ook niet. Maar dit kan bij een hond ook. Ze kunnen overstuur geraken van in ons ogen heel normale dingen. Ze kunnen trauma's oplopen van simpelweg naar een film te kijken, of bij een hond, een kindje dat te hard roept, een vrachtwagen die voorbij rijd. En een autist was nu juist als voorbeeld :)

Er zijn ook autisten gekend die iemand vermoorden maar het gewoon niet doorhadden, of dachten dat ze juist waren, door iemand zijn pijn te ontnemen. Maar dit is inderdaad geheel oftopic :) Nogmaals veel sterkte ts!

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:25

TS, heel veel sterkte toegewenst. Heftig om te horen. En beterschap voor jezelf. Na het lezen van de OP had ik ook de gedachten "inslapen om in de toekomst mogelijk erger te voorkomen".

Voel jezelf niet schuldig omdat je misschien in het verleden, achteraf gezien, niet helemaal goed gehandeld hebt. Je kon niet weten dat ze ziek was. En uiteindelijk wil je toch jezelf beschermen en je moeder jou!

Nog even over een uitspraak in dit topic, eentje waarbij mijn mond echt open viel:

"Een goede instructeur wordt nooit gebeten, anders is het geen goede instructeur".
Echt, hoe kortzichtig kun je zijn. Lijkt een beetje op: "als je van je paard valt, ben je geen goede ruiter".
Een belachelijke uitspraak imo.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:33

Sterkte! Y;(

betadine

Re: Gebeten door eigen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:48

Heel veel sterkte TS. Ze heeft nu rust en geen pijn meer. Y;(

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 11:32

Bedankt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:55

heel veel sterkte ts :( jeetje zeg ik wilde nog net voorstellen om een keer samen te wandelen of op bezoek te komen gezien ik vlakbij woon :(

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:09

Heel veel sterkte.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:18

Wow, ik had al een heel stuk geschreven over je hond die beet... maar ik las net ineens je bericht over het inslapen.. wat heftig. Het zou me niks verbazen als hij zo heftig reageerde uit pijn.

Heel veel sterkte TS

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:23

Ik heb een beetje meegelezen met dit topic en zag vele meningen voorbij komen over het hoe en waarom en van een flink aantal gingen mijn nekharen overeind. Een hond bijt niet zomaar. Ik heb bewust niet gereageerd. De discussie over hoe en waarom en wat te doen is al veel te vaak gevoerd.

Het is heel sneu dat ze er niet meer is, maar jullie hebben in mijn ogen wel de juiste beslissing genomen. Met name omdat je al sterk vermoedde dat er pijn in het spel was.

Heel veel sterkte met het verlies. Ik weet wat het is om een trouwe viervoeter te verliezen.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:27

Dankje! Ik heb heel huilbuien nu. Kwam net aan bij mijn ouders en geen hond te vinden..dat is erg pijnlijk en vreemd.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:34

Moelijk hoor Ts.

Wij hebben een dogo canario ook een ras wat flink kan bijten. Ze heeft nog nooit uitgehaald.
Ik denk dat ik persoonlijk veel eerder hulp had ingeschakeld. Ik wil niet eens dat me hond naar me hapt.
Wij hebben een kindje van 1,5 en de 2e op komst ik wil mijn hond 100% vertrouwen en geen snauw of hap naar me kids. Dan moet er hulp komen of een huisje waar ze beter op der plek is.
Bij echt door happen ben ik bang dat onze hond weg gaat. Ligt wel aan de reden. Als het duidelijk onze schuld is dan doe ik der niet weg.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:35

Ach ik lees al dat je hondje in geslapen is. Sterkte

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:36

Naomi schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar vandaag kreeg ik een telefoontje op mijn werk.
Mijn moeder heeft haar in laten slapen.
Ze is eerst grondig onderzocht en dat was allemaal niet zo best: kanker
Ik voel me echt heel erg klote :(
Morgen mag ik haar zien.
Deze hond is altijd braaf geweest en was best speels.
Totdat ze moeilijker ging lopen vanaf mei..ze bleek artritis/artrose te hebben en wilde bijna niet meer naar buiten. Ze heeft medicatie gehad en het ging even beter, maar de laatste maand wilde ze weer niks.
Ik droeg haar naar het veldje om haar te laten plassen.
Ik ben van mening dat het een reactie was van haar omdat ze pijn had.
De mening van de DA: die denkt dat er iets in haar hoofd zit. Maar voor mij hoeft het niet meer uitgezocht te worden. Ik ben er echt kapot van

:(:)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:36

Wat naar dat de hond toch is ingeslapen, maar toch veel beter. Maar het is nu beter te begrijpen waarom je hond gebeten heeft. Helemaal zeker weten doe je nooit, maar met zoveel pijn kunnen honden heel vreemd reageren. sterkte met dit verlies en voor jezelf beterschap.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:47

TS ; sterkte ermee.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:52

Sterkte :(:)