En honden dan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: En honden dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:07

Ik vind het een prettig idee dat mijn honden nooit alleen zijn, ze zijn namelijk met z'n vieren.
We waren pas met alle vier bij de dierenarts om in te enten. Daar vroeg de dierenarts of we een jonge, achtergelaten foxhound wilde hebben. De dierenarts was van mening dat deze meutehond een prima plek zou hebben in onze mini roedel.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:33

Sammyoo schreef:
Ik vind het een prettig idee dat mijn honden nooit alleen zijn, ze zijn namelijk met z'n vieren.
We waren pas met alle vier bij de dierenarts om in te enten. Daar vroeg de dierenarts of we een jonge, achtergelaten foxhound wilde hebben. De dierenarts was van mening dat deze meutehond een prima plek zou hebben in onze mini roedel.

dat herken ik wel en vind ik ook kwalijk, 2 a 3 keer per jaar krijg ik wel een hond aangeboden onder het mom van jij hebt er toch al drie en die gaan zo leuk dus 4 zou ookwel gaan, tuurlijk zou dat gaan maar vind het wel redelijk brutaal dat vraag je ook niet aan iemand zonder hond of met maar een hond en ik zou hem dan zo op moeten nemen omdat ik er toch al 3 heb :? lijkt en klinkt leuk, maar t is wel erg simpel gedacht

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:42

oww,ik had wel een asiel kunnen beginnen aan aangeboden honden..

vind het niet erg hoor,snap best dat mensen vragen of ik interesse heb,of iemand ervoor weet...maar echt soms 3 of 4 per maand,zelfs de dierenarts belde laatst op of ik een rottweiler wilde/kon opvangen...

kan wel een rottweiler opvang beginnen hier :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:48

Colway schreef:
Zou jij op een onbewoond eiland willen samen leven met een geit? Of liever een mens?

Ik zeg nu heel eerlijk dat ik de geit zou kiezen. Ik zou niet gelukkig zijn, want vastzitten op een onbewoond eiland is nu niet mijn droomleven, welk gezelschap ik ook heb, maar ik zou definitely voor de geit gaan.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:59

Dan heb je tenminste wat te eten ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:02

Ik vind 2 honden ook een stuk beter dan 1.
Mijn ouders hebben er 2 en ik heb er 2. En ik moet zeggen dat ze met zijn 4en nog veel meer een roedel zijn. Daarbij voelen ze zich alle 4 het aller prettigst alleen vind ik 4 honden wel heel veel. Vind 2 eigenlijk wel genoeg ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:48

Gini schreef:
Colway schreef:
Zou jij op een onbewoond eiland willen samen leven met een geit? Of liever een mens?

Ik zeg nu heel eerlijk dat ik de geit zou kiezen. Ik zou niet gelukkig zijn, want vastzitten op een onbewoond eiland is nu niet mijn droomleven, welk gezelschap ik ook heb, maar ik zou definitely voor de geit gaan.

Bijzonder, mensen worden gek als ze in eenzaamheid leven. net als een paard dat in eenzaamheid weg kwijnt en honden dat doen.

Wij mensen zijn alleen zo arrogant om te denken dat wij die invulling kunnen geven van die 'belangrijke ander'

Wij zien onszelf als 'leuker' gezelschap voor onze paarden, honden, konijnen etc.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:49

Je wordt ook gek als je met een irritant iemand samen moet leven, dus de kans dat je met die geit geen of minder gezeik krijgt is groter :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:04

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:08

pmarena schreef:
Je wordt ook gek als je met een irritant iemand samen moet leven, dus de kans dat je met die geit geen of minder gezeik krijgt is groter :P

ja goed, maar er vanuit gaande dat het een normaal persoon is natuurlijk

Een hond is denk ik ook liever alleen dan bij een hond die hem steeds verwond, lijkt me logisch

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:40

Colway schreef:
pmarena schreef:

ja goed, maar er vanuit gaande dat het een normaal persoon is natuurlijk

Een hond is denk ik ook liever alleen dan bij een hond die hem steeds verwond, lijkt me logisch

Als je voor een 2e hond gaat (of e of 4e..) dan zoek je toch wel honden uit een beetje bij elkaar passen?
Jou zin klinkt net of er geen tussenweg is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:13

Uiteraard zou je dan wel een passende hond uit moeten zoeken, daar staat of valt het mee.

Maar een onbewoond eiland en een mens of geit is wel een heel andere situatie...daarom ook niet zo'n goede vergelijking :P

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:08

Dan maar met een hond op een onbewoond eiland!

En vier honden is inderdaad wel veel, was ook eigenlijk niet zo gepland := Maar met elkaar hebben ze het wel erg leuk. Gelukkig kunnen ze hier goed naar buiten. En ik loop zo met ze het bos in, geen riempjes nodig.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:24

Ik ben ook bezig met nog een hondje. Hoop alleen dat vriendje overstag gaat. Iemand nog tips hoe ik hem zo ver kan krijgen voor een tweede? Heb volgens mij al alles gezegd.. Hoop stiekum dat hij dit weekend mee wil kijken en dan hoop ik dat zowel hij verliefd wordt en ik hoop dat het tussen onze en de potentiele tweede klikt en vriendlief dan overstag gaat..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:10

Waarom wil je vriend geen tweede hond?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:17

Ook wij hebben 1 hond. En me ouders ook 1.

Mijn ouders hadden eerst 1 hondje uit spanje.
Super lief dier, veel aandacht vragen echt een schat.
Een vriendin van ons had ook een hondje uit spanje.
Deze konden niet samen, dat werd vechten en het eten werd schrokken, ze waren aan het vechten voor hun eten. Logisch als je hun achter grond bekijkt.

Deze vriendin wilde graag een tweede hondje zodat die van haar een vriendje of vriendinnetje had. Dit ging helemaal fout, het gedrag van haar eigen hondje werd heel negatief en alle oude gewoontes kwamen weer boven.

Voor het hondje van me ouders zou een vriendje ook wel leuk zijn. Dus het tweede hondje van de vriendin ging naar mijn ouders.
Dit leek heel goed te gaan. Het eten werd ook bij haar schrokken maar hier was een oplossing voor gevonden.

Beide hondjes eisen alle aandacht op. We kwamen er achter dat ze zo helemaal niet happy waren. Ze vechten om aandacht. We hebben het tweede hondje een weekend mee genomen. Ze waren allebij heerlijk rustig en kregen de aandacht die ze willen en verdienen.
Dit hebben we een paar keer gebrobeerd en ging hartstikke goed.

Nu hebben wij haar over genomen, als ik een hele dag moet werken breng ik haar naar mijn ouders zodat ze niet de hele dag alleen is. Dan zijn ze samen weer erg leuk, spelen en gek doen. Maar als ze weer mee naar huis gaat hebben ze ook allebij weer een opluchting.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:53

Colway schreef:
Gini schreef:

Bijzonder, mensen worden gek als ze in eenzaamheid leven. net als een paard dat in eenzaamheid weg kwijnt en honden dat doen.

Mijn hondje leeft alleen en die kwijnt echt niet weg.

Ik vind het altijd gek dat mensen een uitspraak kunnen doen over een diersoort en dan die uitspraak als absolute regel toepassen op ieder individu van die diersoort.

Net zoals ik eerder al zei. Dieren houden, je kan het gewoon niet meer goed doen. Er is altijd wel iemand die iets op- of aan te merken heeft. Ik word er een beetje simpel van eerlijk gezegd.

Mijn hond komt uit het asiel waar ze gewoon wegkwijnde. Je zag haar amper zitten, zo dook ze ineen wanneer de andere honden opsprongen. Ze klom letterlijk op de tralies van haar hok om eruit te mogen. Wanneer we met haar gingen wandelen bloeide ze open. We leerde haar gehoorzaamheid, ze was een rustige hond,... 1 keer hebben we beslist om samen met een andere hond te gaan wandelen. Ze was stressy en heeft de leiband uit mijn handen getrokken en liep een paar meter verder (gelukkig luisterde ze toen al). We hebben haar geadopteerd en hebben haar een gouden mand gegeven. Ze is gelukkig nu, rustig, helemaal opengebloeid!! Ze heeft een tweetal hondenvriendjes van een paar huizen verderop, de meeste honden ontwijkt ze. Dat mag ze, niet iedere hond is even sociaal. En dan vind ik het heel cru dat iemand mij komt vertellen dat ik een slechte hondeneigenaar ben omdat ik haar alleen hou, heel cru!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:55

Hij wil dat "gewoon" niet.. Hij vindt 1 genoeg..

Maar CoSnuf, de combinatie moet natuurlijk wel klikken en heel soms is het wel beter om een hond alleen te houden.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:02

Cynthiaaapje schreef:
Hij wil dat "gewoon" niet.. Hij vindt 1 genoeg..

Maar CoSnuf, de combinatie moet natuurlijk wel klikken en heel soms is het wel beter om een hond alleen te houden.

Ja ik heb het even heel kort door de bocht verteld hoor. Er is meer geprobeerd wat betreft andere honden. Maar ik dacht ik houd het even op de hondjes die er nu zijn (en natuurlijk nooit meer weg gaan) haha. Maar deze drie kunnen echt niet samen met andere honden.

En alleen kwijnen ze ook echt niet weg. Ze vinden het leuk om samen te zijn maar vinden het ook heerlijk om hun aandacht weer helemaal voor hun zelf te hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 07:36

Gini schreef:
Colway schreef:

Mijn hond komt uit het asiel waar ze gewoon wegkwijnde. Je zag haar amper zitten, zo dook ze ineen wanneer de andere honden opsprongen. Ze klom letterlijk op de tralies van haar hok om eruit te mogen. Wanneer we met haar gingen wandelen bloeide ze open. We leerde haar gehoorzaamheid, ze was een rustige hond,... 1 keer hebben we beslist om samen met een andere hond te gaan wandelen. Ze was stressy en heeft de leiband uit mijn handen getrokken en liep een paar meter verder (gelukkig luisterde ze toen al). We hebben haar geadopteerd en hebben haar een gouden mand gegeven. Ze is gelukkig nu, rustig, helemaal opengebloeid!! Ze heeft een tweetal hondenvriendjes van een paar huizen verderop, de meeste honden ontwijkt ze. Dat mag ze, niet iedere hond is even sociaal. En dan vind ik het heel cru dat iemand mij komt vertellen dat ik een slechte hondeneigenaar ben omdat ik haar alleen hou, heel cru!

Je kan zelf toch ook wel wat nuanceren of niet? Er zijn altijd uitzonderingen. Het is zo gek dat op bokjt altijd die paar uitzonderingen worden aangehaald om iets te ontkrachten. Natuurlijk is het nooit zwart of wit. Maar in de meeste gevallen is een hond wel beter af met een maatje in huis.

Onze hond is toch ook alleen? En hoewel ik nog een hond wel beter zou vinden lukt dat nu even niet. En we proberen te zorgen dat hij niets tekort komt. Hij gaat een aantal dagen in de week naar mn schoonouders die 7 honden heeft en dat vind hij heerlijk. Daarnaast komt hij dagelijks een aantal uren buiten, los in het bos (minimaal 2x per dag een uur) waar hij veel contact heeft met andere honden

Ik vind mijn eigen uitspraak toch ook niet, cru, heel cru :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:19

Maar wie zegt dat het uitzonderingen zijn? Ik dur wedden dat er honden zijn die liever alleen zijn, dat er zijn die liever 1 maatje hebben en dat er zijn die het liefst een hele roedel rond hem/haar heen heeft. Ik zie niet in waarom 1 van die groepen uitzonderlijk genoemd zou moeten worden.

Ik vind de uitspraak dat je een slechte hondeneigenaar bent als je je hond alleen houdt wel cru, daar moet je echt niet lacherig over doen, komt niet zo sympathiek over.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:51

waar staat dan dat je een slechte eigenaar bent als je maar 1 hond hebt??

of vat je dat zo op??

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:14

Ik vind mezelf een goede eigenaar, ook als Ruud alleen zou blijven (ik woon samen, dus kan niet alleen beslissen). Ik denk dat bijna iedereen zijn of haar hond houdt, zoals hij of zij denkt dat het beste is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:15

Ik vind het ook meetellen of de hond anders veel alleen is. Is er meestal iemand thuis of kan de hond mee naar het werk of wat dan ook? Het gaat imo voornamelijk om gezeldschap en dat kan evengoed een mens zijn als een hond. Zelf heb ik trouwens 2 honden die samen echt helemaal geweldig zijn, net Jut & Jul. Heerlijk zoals ze lepeltje/lepeltje kunnen slapen en dan de een haar kop op de poot van de ander helemaal in elkaar gekruld. Kan ik echt nog steeds van genieten, zoooo lief! <3

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:17

Kimmie, ik denk dat we na 7 pagina's disussie toch al voorlopig kunnen besluiten dat er heel veel personen het not done vinden om een hond alleen te houden.
Laatst bijgewerkt door Gini op 06-10-12 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt