Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammyoo schreef:Ik vind het een prettig idee dat mijn honden nooit alleen zijn, ze zijn namelijk met z'n vieren.
We waren pas met alle vier bij de dierenarts om in te enten. Daar vroeg de dierenarts of we een jonge, achtergelaten foxhound wilde hebben. De dierenarts was van mening dat deze meutehond een prima plek zou hebben in onze mini roedel.
lijkt en klinkt leuk, maar t is wel erg simpel gedacht
Colway schreef:Zou jij op een onbewoond eiland willen samen leven met een geit? Of liever een mens?
Gini schreef:Colway schreef:Zou jij op een onbewoond eiland willen samen leven met een geit? Of liever een mens?
Ik zeg nu heel eerlijk dat ik de geit zou kiezen. Ik zou niet gelukkig zijn, want vastzitten op een onbewoond eiland is nu niet mijn droomleven, welk gezelschap ik ook heb, maar ik zou definitely voor de geit gaan.
pmarena schreef:Je wordt ook gek als je met een irritant iemand samen moet leven, dus de kans dat je met die geit geen of minder gezeik krijgt is groter
Colway schreef:pmarena schreef:Je wordt ook gek als je met een irritant iemand samen moet leven, dus de kans dat je met die geit geen of minder gezeik krijgt is groter
ja goed, maar er vanuit gaande dat het een normaal persoon is natuurlijk
Een hond is denk ik ook liever alleen dan bij een hond die hem steeds verwond, lijkt me logisch
Maar met elkaar hebben ze het wel erg leuk. Gelukkig kunnen ze hier goed naar buiten. En ik loop zo met ze het bos in, geen riempjes nodig. Colway schreef:Gini schreef:Ik zeg nu heel eerlijk dat ik de geit zou kiezen. Ik zou niet gelukkig zijn, want vastzitten op een onbewoond eiland is nu niet mijn droomleven, welk gezelschap ik ook heb, maar ik zou definitely voor de geit gaan.
Bijzonder, mensen worden gek als ze in eenzaamheid leven. net als een paard dat in eenzaamheid weg kwijnt en honden dat doen.
Cynthiaaapje schreef:Hij wil dat "gewoon" niet.. Hij vindt 1 genoeg..
Maar CoSnuf, de combinatie moet natuurlijk wel klikken en heel soms is het wel beter om een hond alleen te houden.
Gini schreef:Colway schreef:
Mijn hond komt uit het asiel waar ze gewoon wegkwijnde. Je zag haar amper zitten, zo dook ze ineen wanneer de andere honden opsprongen. Ze klom letterlijk op de tralies van haar hok om eruit te mogen. Wanneer we met haar gingen wandelen bloeide ze open. We leerde haar gehoorzaamheid, ze was een rustige hond,... 1 keer hebben we beslist om samen met een andere hond te gaan wandelen. Ze was stressy en heeft de leiband uit mijn handen getrokken en liep een paar meter verder (gelukkig luisterde ze toen al). We hebben haar geadopteerd en hebben haar een gouden mand gegeven. Ze is gelukkig nu, rustig, helemaal opengebloeid!! Ze heeft een tweetal hondenvriendjes van een paar huizen verderop, de meeste honden ontwijkt ze. Dat mag ze, niet iedere hond is even sociaal. En dan vind ik het heel cru dat iemand mij komt vertellen dat ik een slechte hondeneigenaar ben omdat ik haar alleen hou, heel cru!