Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:39

Mindim schreef:
Marleenloveu schreef:

Wij hebben ook een boel kattennestjes voor de lol gehad. Vooral de rooie katjes is blijkbaar veel vraag naar want daar word na een dag al voor gebeld :D
(hebben nu de katten gestereliseerd omdat ze te gestresst werden)

Ja, dat snap ik ook niet, dat je nog voor de leuk kattennestjes neemt. De asiels zitten vol met die dieren.

Serieus... Meer als duizenden katten in Nederland in de asiels en dan nog 'een boel' nestjes ook.
Steriliseren omdat ze te gestresst werden???

Naja, gelukkig gaat het hier niet over katten :S.

Zou zeker geen nestjes fokken. Wij krijgen als zoveel konijnen vanaf 6 maanden waar de kinderen niet meer naar omkijken of van mensen die plots allergisch zijn (ja, ik weet het.. je kan opeens allergisch worden.. maar zoveel mensen in Limburg zijn er echt niet allergisch voor konijnen).
Meestal vanaf 6 maanden is de schattigheid er een beetje af en hoeven ze de dieren niet meer.

saskiakefie

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:33

Mijn buurvrouw heeft 2 ongeholpen poezen die dit jaar allebei al 2 nestjes gehad hebben, en vorig jaar ook al allebei een nestje en ze worden niet geholpen omdat ze er geen geld voor heeft.. Maar vervolgens houdt ze wel een kater uit het nestje die inmiddels al 5 maanden is.. Kan daar zo niet tegen :(

Maar inderdaad niet gaan vermeerderen met konijnen!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:38

Ik heb ook 2 konijntjes. Een gecastreerd dwergrammetje van een jaar en (we denken) een 4 jarig hangoorvoedstertje uit de opvang. Ik heb veel moeite gehad om mijn rammetje te koppelen, maar hij is op 'date' geweest (oftewel bij een koppelburo voor konijnen, soort extra service van de konijnenopvang waar ik de voedster heb gehaald) en het klikte! *\%/*
Mijn mannetjeskonijn heeft nog wel last van paringsdrift tot grote ergenis van mij. Hij rijdt af en toe alle kanten op het vrouwtje, van kop tot kont. :')
Hij doet het gelukkig niet continue, alleen als ze in de ren zitten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:42

Dat is geen paringsdrift, de rangorde is in de ren nog niet bepaald. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:28

Voedsters doen het ook en rammen blijven het soms ook doen. Mijn rammen zijn beiden al jaren gecastreerd, maar rijden nog steeds en de voedsters ook.

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:39

Kom ik net terug van hockey loop ik de tuin in zit knoet(konijn) op het hok van de andere konijnen. De 2 hokken staan naast elkaar. Hij had het al wel vaker gedaan maar de laatste tijd niet meer. Gelukkig blijft die wel altijd op het hok zitten en springt die niet in de ren van de andere konijnen. Dom beest haha

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:54

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:05

dwergkonijn uit de dierenwinkel zo te zien..

Ik heb nu nog maar 6 konijnen gister is er 1 overleden tommy de liefste van het stel die ik paar dagen terug in een eerder topic had geplaatst. Zijn vriendin een duitse hangoor is er nu ook slecht aan toe kan slecht tegen alleen zijn. Ik heb haar nu naar binnen gehaald. Verder heb ik nog rex widders waar ik mee fok.
En zoek ik nog een goed tehuis voor pearl mijn witte kruising rex widder/franse hangoor met blauwe ogen. Die zit nu alleen in een hok. Zat samen met een andere rex widder voedster maar omdat de franse al het eten opeet is de rex widder te mager geworden en die moet in nov naar de tentoonstelling. Dus die moet aankomen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:27

StalNollie schreef:
wooww is net een hond hahahah. geweldige foto.

heb nu momenteel zelf 2 konijnen 1gecastr rammetje en 1 voedster deze uit de opvang. ram zelf gefokt is teddywidder x dwerg.
heb zo geen foto op de pc... slecht van me haha....

zitten buiten in een grote ren met speelspullen etc. dus alle ruimte. ben er hard over na aan het denken om nog 1 konijn uit de opvang te halen. iemand ervaring met 3 konijnen of kun je er dan beter 4 nemen.

dess: kan ook zijn dat je hond enthousiast is. dat is onze jack russel x nog wat ook maar die wil er het liefst op jagen...

Ik plaats geen 3e bij een gelukkig koppel, oftewel stoken in een goed huwelijk. Ik plaats alleen een 3e+4e bij mensen in een groep, wel altijd met de vermelding dat een groep wat lastiger is met vormen en ook de gedachten wat als het toch niet meer stabiel blijft dat er 2 koppels van gemaakt kunnen worden.
Vaak lukt het al niet om een 3e te koppelen in een koppel, lukt het wel valt er vaak 1 vroeg of laat buiten de boot.

@ Mindim
Waarom laat je die ene tand dan niet opnieuw verwijderen?
Hier gebeurd het af en toe dat een tandje afbreekt, dierenarts vermeld het en deze word later nog een keer getrokken opgelost. Helaas, zijn er ook dierenartsen die niet bekend er mee zijn dat ze wel goed het weefsel kapot moeten maken na het trekken van de tanden en hierdoor groeien ze ook nog wel is terug.

Een mooie informatieve site: http://www.dierengebit.nl/konijn-gebits ... ippen.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:07

Ik heb gelukkig wel een goede DA, dus de kunde is er wel. Ze heeft ook genoemd dat die kans er is, van terug komen.
Ik heb er ook aan gedacht om de ene tand te laten verwijderen. Alleen pas volgend voorjaar.
Hij zit samen met zijn vrouwtje buiten. Als ik hem nu laat opereren, herstelt hij even binnen. Zij is wars van alles van de DA, aangezien ze zelf 2 operaties en veel nazorg heeft gehad. Ze reageert vrij fel op hem als hij van de da weer komt.
Dus er gelijk bij terug plaatsen gaat niet, dan pakt ze hem. Een tijdje binnenhouden, dan kan hij niet 123 weer naar buiten. Dus volgend voorjaar. Tot nu toe laat hij zich gedwee knippen. Dus dat heeft even uitstel.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 06:58

Zulke konijnen hebben het nog redelijk goed Yellomofoon in vergelijking met anderen.
Het derde konijn zouden we graag naar de opvang halen als er weer plek is (waarschijnlijk donderdag, want dan verhuizen twee konijnen):

En zoiets.. kooi met enkel een beetje zaagsel en voor de rest uitwerpselen:

Maarja hihi, moeten we eerst plek hebben. Want anders gaat het niet :(.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 09-10-12 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: MP links verwijderd, bespreken van een advertentie is niet toegestaan

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:12

Lijkt wel of de rechtse onder het bloed zit op zn kop....en wat zie ik nog meer? Zo'n dodelijke mineralenblok..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:49

Hoe kun je konijnen zo houden :n Arme dingen..

Bovenste konijn wordt verkocht met hok, wie wilt nou zo'n hok.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:27

Ik heb ook 2 konijntjes, gecastreerd rammetje en gesterliseerd vrouwtje 2 jaar gleden geadopteerd, leeftijd onbekend, het zijn 2 handen op een buik heel schattig

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 3580_n.jpg
toen ze nog binnen zaten ;), ondanks dat ik ze binnen wel mis heb ik ze naar buiten gedaan omdat ze nooit zo op hun gemak waren als zou moeten binnen, ze waren erg schuw toen ik ze kreeg en het is veel verbeterd maar je merkte gewoond at ze niet 100% op hun gemak waren en ik vond ook dat ze te lang opgesloten moesten zitten (ze liepen minstens 2 uur per dag los maar toch)

nu een hok met grote ren aan in de tuin:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 3382_n.jpg
het binnengedeelte van het hok (toen nog zonder uitgang naar buiten) ze zijn perfect zindelikj en doen alles in klein bakje in die plastic bak die erin staat

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 7191_n.jpg
het buiten gedeelde het gedeelte met zandbak kan ik afsluiten als ik evt het gras wat wil laten bijkomen

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:53

Geryon schreef:
Hoe kun je konijnen zo houden :n Arme dingen..

Bovenste konijn wordt verkocht met hok, wie wilt nou zo'n hok.

Ik heb momenteel ook zo'n kooi als die blauwe..
Alleen mijn konijntje is een stuk kleiner, heeft er zaagsel, stro en hooi nog bij in, en ze mag er elke dag uit.
Maar ze krijgt na de winter een mooie grote buitenren

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:48

Tis toch om te janken, neem dan geen konijn. Was ooit een impulsieve fluffige aankoop ofzo bah.
Gratis af te halen? nou daar zullen reptielenhouders wel oren naar hebben (nee ik weet niet alle reptielhouders voeren levend en/of vers maar er zijn er zat die een levend TAM konijn bij de slang ingooien).

Laatst in de Welkoop meen ik, hoor ik iemand zeggen: jeetje durven ze 25 euro voor een konijn te vragen?
Tis potverdorie een levend beest wat wel 12 jaar kan worden....van mij mogen ze er 50 euro van maken. Echte liefhebbers betalen dat of gaan naar opvang.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:50

Vinden jullie het goed als ik gezellig mee kom kletsen ? Als ik thuis ben zal ik mij, bente en koda even voorstellen goed?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 10:14

mltex schreef:
Tis toch om te janken, neem dan geen konijn. Was ooit een impulsieve fluffige aankoop ofzo bah.
Gratis af te halen? nou daar zullen reptielenhouders wel oren naar hebben (nee ik weet niet alle reptielhouders voeren levend en/of vers maar er zijn er zat die een levend TAM konijn bij de slang ingooien).

Laatst in de Welkoop meen ik, hoor ik iemand zeggen: jeetje durven ze 25 euro voor een konijn te vragen?
Tis potverdorie een levend beest wat wel 12 jaar kan worden....van mij mogen ze er 50 euro van maken. Echte liefhebbers betalen dat of gaan naar opvang.

Maar ze krijgt nog wel een grote buitenren, maar pas na de winter omdat ze nu nog geen wintervacht aan heeft kunnen maken..

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 10:16

malih schreef:
Vinden jullie het goed als ik gezellig mee kom kletsen ? Als ik thuis ben zal ik mij, bente en koda even voorstellen goed?

tuurlijk! gezellig :D

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:40

mltex schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor een dierenwinkel konijn ook geen 25 euro ga neerleggen.
Mijn duurste konijn was 60 euro. De rest rond de 40.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:39

Precies Denise en daarom mogen ze ze om mij nog veel duurder maken, zodat je je wel bedenkt er eentje aan te schaffen en al helemaal impulsieve aankopen. Vandaag ook weer in een dierenwinkel voor voeder. Babykonijn met diarree. Ik zeg het beeske heeft diarree, dat moet schoongemaakt en behandeld. Stond op het programma voor die dag, kleine ukken. Heb zo de neiging ze mee te nemen, eer er weer iemand komt en het dier weer een pokkeleven krijgt in zijn eentje in een klein rothok. Dus maak die beestjes maar flink duur.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:48

50,- vind ik een mooie prijs :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:55

Dan mag ik nog omhoog gaan met mijn geënte en gecastreerde rammen :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:56

tja of 60,- voor exram en 40,- voor voedster.
Wat vraag je nu dan?

De vraag is als je het nog verder omhoog doet of mensen ervoor willen betalen. :+

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:58

40,- voor de gecastreerde geënte heren en dat is met de nieuwe jaarlijkse enting (doen lang niet alle opvangen).
20,- voor een dame met de nieuwe inenting
60,- voor een geholpen dame en de nieuwe inenting
Allemaal voorzien van een entboekje, informatieboekje en een hapje eten.
Dekt ook niet de kosten die ik maak natuurlijk.