Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annepaardoes schreef:ironic__ schreef:de prijs voor het pupje dat ik hier geplaatst heb is 650
Alle mensen wat een prijs voor een stamboomloze hond! Welk testen hebben ouders allemaal ondergaan om de prijs van de pup zo hoog te hebben?
BarbaLala schreef:darwin schreef:Van de andere kant vind ik het wel goed dat de prijzen zo hoog zijn, dan kiezen mensen toch bewuster voor een hond dan wanneer ze bijna voor niks zijn.
Ik ben er bang voor van niet.
Alleen al door de hoge prijzen worden dit soort hondjes nu als statussymbool gezien.
kohtje schreef:Maar Romy waarom als je fokt met twee stamboom honden vraag je geen stamboom aan?
studiemiep schreef:kohtje schreef:Maar Romy waarom als je fokt met twee stamboom honden vraag je geen stamboom aan?
nice point! er is namelijk geen enkel excuus te verzinnen waarom een fokker geen stamboom zou aanvragen.........(het excuus kosten...is de slechste die ik ooit heb gehoord...)
dat doet iemand toch ook niet die zijn merrie laat dekken door een goedgekeurde hengst en zegt...laat het maar geen papier krijgen...dat scheelt geld...
1Romy1 schreef:absoluut!!! Dat de pup's zonder stamboom gefokt worden, wil niet zeggen dat de fokker slecht is! Hier worden nu fokkers die zonder stamboom fokken al snel als ''slecht'' bestempelt wat mij echt tegen de borst stuit. Kom op zeg, er zullen fokkers zijn die zonder stamboom fokken en beter zijn dan fokkers met stamboom!! ZOLANG JE ER MAAR MET JE HART EN ZIEL VOOR GAAT!
En er zijn INDERDAAD mensen die hun hondjes laten testen ook met pups zonder stamboom! Want ook voor veel mensen gaat het niet allemaal om GELD!
Diablo schreef:kohtje schreef:Maar Romy waarom als je fokt met twee stamboom honden vraag je geen stamboom aan?
Waarom wel?
1Romy1 schreef:nice point! er is namelijk geen enkel excuus te verzinnen waarom een fokker geen stamboom zou aanvragen.........(het excuus kosten...is de slechste die ik ooit heb gehoord...)
jawel, dat is het wel! Want zoveel vraag is er niet meer naar stamboom. Stamboom aanvragen is om het maar zo te zeggen, nogal een gedoe. Er komen een aantal huisbezoeken, het kost geloof ik iets van 50 euro per pup dat je een stamboom krijgt, en nu de handel zo op de kop ligt, verkoop je je puppie net zo makkelijk zonder papier als met papier en zo rond dezelfde prijs ook nog!! Als de koper het zou willen zien, mag ie zo de vader zien, de moeder zien, de paspoorten van beide ouders en ook de stambomen van beide ouders.
en met paarden, is het een heel ander verhaal momenteel dan chihuahua's. Je hebt het over héle andere bedragen, een veulen word dan namelijk wél duur verkocht en met chihuahua's kun je het eigenlijk momenteel wel vergeten. wie nu nog wil fokken, moet dat voor de hobby doen, proberen om de kosten van het nest er maar weer uit te krijgen maar verder niet te veel verwachten. Er is te weining vraag, te veel aanbod. voor ons heeft de stambomen nu dus geen extra waarde.
Diablo schreef:Ragdollcat schreef:Tja, vermeerderen is het. Zeker als het hier pretnestjes betreft.
Asielen zitten vol met honden en katten.
Dat is waar, maar dat geldt natuurlijk ook voor stamboomfokkers.
,
jiperdepip schreef:Stamboom aanvragen nogal een gedoe .........dat is ook wel een erg zwak excuus naar mijn idee.
Dat je er wat werk van hebt tja dat hoort nu eenmaal bij fokken. (maar ik vind het echt reuze meevallen! en vraag ze dan ook keurig aan)
Ik kan me dan ook geen reden bedenken waarom je geen stamboom aan zou vragen als je gewoon in het bezit bent van stamboomouderdieren.
en als de toekomstige kopers er geen waarde aan hechten prima, geen probleem maar ik geef hem wel netjes mee
Ragdollcat schreef:Ja ook voor die fokkers. Er is bijna geen gezond dier meer te vinden bij stamboomfokkers, teveel inteelt en doorgefokt.