Chihuahua gezocht per november

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:59

Annepaardoes, dat is dus het gevolg van de Chihuahua-rage ;)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:04

Van de andere kant vind ik het wel goed dat de prijzen zo hoog zijn, dan kiezen mensen toch bewuster voor een hond dan wanneer ze bijna voor niks zijn.

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:09

Oké, ik ben hier heel fel op!!
Zelf hebben we ook chi's en fokken er ook mee. In principe doen we niet met stamboom, al hebben AL onze hondjes wel een stamboom. Sterker nog, je mag niet met stamboom fokken als er bij je thuis ook maar 1 hondje aanwezig is zonder stamboom.
Ik vind het echt walgelijk dat mensen proberen 'teacup' te fokken. Extreem lomp zijn wij ook niet blij mee, maar een gezond gewicht hoe het hondje hoort te zijn. En als ze volwassen zijn is 2 a 2,5 kilo ook zéker niet te veel. Echter, onder de twee kilo is gewoon v-r-e-s-e-l-i-j-k ongezond!!!
Ik denk niet dat jij expres voor 'n kleine gaat omdat het je verder niet zo veel uitmaakt hoe hij gezond is. Ik denk dat dit gewoon pure onweet is.
Je denkt dat als je van een fokker een gezondheidsverklaring mee krijgt, je hondje gezond is! DENK NOG EEN KEER!
Wij laten onze hondjes altijd onderzoeken voor ze uberhaupt te koop worden aangeboden. Ze mogen niet onder het gemiddelde voorgeschreven gezonde gewicht van een chihuahuapup zitten en ze moeten zindelijk zijn, zelfstandig eten en drinken en natuurlijk een paar weekjes ouder als dat ze 'officieel' al weg zouden kunnen.
Als wij onze hondjes verkopen, denken wij écht dat ze gezond zijn, anders BLIJVEN ze en gaan ze gewoon niet. Maar zelfs dan zou het kunnen voorkomen dat het hondje iets mankeert. Ga dus nooit geloven in een gezondheidsverklaring en dat het hondje écht niets mankeert, want hoe erg de fokker ook z'n best heeft gedaan, ook hij kan niet weten of het goed gelukt is allemaal. Moeder natuur wil weleens wat anders. Echt, heel bokt komt hier over je heen, maar al die mensen hebben er een reden voor. Door teacup gericht te gaan zoeken, blijven er ook teacup gerichte fokkers. En ik vind dat een fokker die zich richt op klein fokken, zo'n klein mogelijk teefje en zo'n klein mogelijk reutje, en dan zo generaties lang, ik vind zo'n fokker de naam 'fokker' geen eer aan doen. Ook zo'n iemand kan van de raad van beheer met stamboom fokken. Want mensen kunnen zich anders voordoen dan ze zijn. Ze kunnen makelijk een kooi in de woonkamer neer zetten wanneer ze langs gaan op huisbezoek, er niet bij vertellen dat alles zo klein mogelijk gaat en de pups toch in de schuur grootbrengen. Zo'n papiertje zegt een hoop, maar lang niet alles.
Dus echt: ga af op je gevoel, op de klik die je met het dier hebt, en kijk niet naar de maat. Want élke raseige chihuahua is niet zo groot als een tekkel. Een chihuahua is al klein zat. Wat denk je? Als zo'n teacupje van de bank af valt, is ie dood, LETTERLIJK. Nu kun je wel denken: hij valt niet van de bank af. Nee, maar dat pland niemand van te voren.
Wij hebben één keer een hondje gehad die we niet wegdeden omdat ze een zogenaamde teacup was. En vader kerngezond, moeder hetzelfde. Niet op de klein gefokt verder. Broertjes ook allemaal gezond. Uiteindelijk troffen we haar op een dag in een halve coma aan, direct naar de dierenarts geracet, en wat heeft dat arme diertje geleden, bleek dus ook van alles te mankeren van binnen terwijl de da ons eerder verzekerd had dat ze gezond was.
ga dus niet op klein, nogmaals, maar ga op de fokker, op de klik die je met de fokker hebt! En ook met het hondje, natuurlijk. Het ALLERLAATSTE waar je mee bezig moet zijn is de maat.
Enneh, een goede fokker verkoopt z'n hondjes ook niet aan de eerste de beste. een goede fokker verkoopt zn hondje alleen als ie er een goed gevoel bij heeft en weet dat het de mensen er perfect voor zullen zorgen en alle liefde zullen geven die er maar te geven is.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:14

darwin schreef:
Van de andere kant vind ik het wel goed dat de prijzen zo hoog zijn, dan kiezen mensen toch bewuster voor een hond dan wanneer ze bijna voor niks zijn.

Ik ben er bang voor van niet.
Alleen al door de hoge prijzen worden dit soort hondjes nu als statussymbool gezien.

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:17

annepaardoes schreef:
ironic__ schreef:
de prijs voor het pupje dat ik hier geplaatst heb is 650

Alle mensen wat een prijs voor een stamboomloze hond! Welk testen hebben ouders allemaal ondergaan om de prijs van de pup zo hoog te hebben?

zo veel blijft er niet over hoor, als je er goed voor zorgt!!! Elke 2 dagen was draaien omdat ie eerst nog niet zindelijk is, altijd onbeperkt royal canin puppy brokjes klaar, ontwormingen, entingen, dat ook voor de ouders natuurlijk, kattenbak stenen, elke dag schoonmaak werk verder. Ok, het klinkt heel hoog, maar als het beestje geweldig lief is en kerngezond dan is het niet onredelijk. De prijzen zijn juist ontzettend gedaald! mensen stoppen met stamboom fokken omdat stamboom aanvragen en alles ook geld kost en het verschil tussen wel stamboom en niet stamboom is heel klein. En veel mensen kan het geen donder schelen of dat papiertje erbij zit! Alhoewel het wel beter is, natuurlijK!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:18

annepaardoes schreef:
ironic__ schreef:
de prijs voor het pupje dat ik hier geplaatst heb is 650

Alle mensen wat een prijs voor een stamboomloze hond! Welk testen hebben ouders allemaal ondergaan om de prijs van de pup zo hoog te hebben?

Misschien wel dezelfde testen als een nog duurdere stamboomhond?

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:22

BarbaLala schreef:
darwin schreef:

Ik ben er bang voor van niet.
Alleen al door de hoge prijzen worden dit soort hondjes nu als statussymbool gezien.

en de prijzen zijn al óntzettend gezakt. mensen denken rijk te worden van de fok, echter, het maakt meer arm dan rijk! Fokken moet je alleen doen als hobby, niet voor de centen. Door de massaproductie om het maar even zo te noemen, door alle ondeskundige fok, zijn de prijzen al ontzettend gedaald. Er zijn meer slechte fokkers, dan goede.

1Romy1

Re: Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:30

absoluut!!! Dat de pup's zonder stamboom gefokt worden, wil niet zeggen dat de fokker slecht is! Hier worden nu fokkers die zonder stamboom fokken al snel als ''slecht'' bestempelt wat mij echt tegen de borst stuit. Kom op zeg, er zullen fokkers zijn die zonder stamboom fokken en beter zijn dan fokkers met stamboom!! ZOLANG JE ER MAAR MET JE HART EN ZIEL VOOR GAAT!
En er zijn INDERDAAD mensen die hun hondjes laten testen ook met pups zonder stamboom! Want ook voor veel mensen gaat het niet allemaal om GELD!

kohtje

Re: Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:33

Maar Romy waarom als je fokt met twee stamboom honden vraag je geen stamboom aan?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:51

kohtje schreef:
Maar Romy waarom als je fokt met twee stamboom honden vraag je geen stamboom aan?

nice point! er is namelijk geen enkel excuus te verzinnen waarom een fokker geen stamboom zou aanvragen.........(het excuus kosten...is de slechste die ik ooit heb gehoord...)

dat doet iemand toch ook niet die zijn merrie laat dekken door een goedgekeurde hengst en zegt...laat het maar geen papier krijgen...dat scheelt geld... :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:51

Oeeef TS, denk hier aub nog even héél goed over na!! Helemaal nu syringomyelia steeds meer bekendheid krijgt bij de chihuahua's. Ik heb 2 honden van een ras waarbij bekend is dat syring veel voorkomt. Door mensen wordt het omschreven als de meest pijnlijke aandoening die er is. Voor mij dan ook geen cavalier meer, hoe lief en leuk ze ook zijn. Als één van mijn hondjes nu aan de kop krabt, schieten de zenuwen alweer door me heen (kopkrabben is één vd symptomen).

Ik heb een flinke klap geld neer mogen tellen om mij oudste te scannen op de aandoening syringomyelia. Mocht jouw toekomstige hondje deze afwijking hebben, dan kun je rekenen op hoge dierenartsrekeningen. Met medicatie kun je het iets tegengaan maar uiteindelijk zal de kwaliteit van leven echt niet goed zijn voor je hondje.

Als ik je een advies mag geven, ga voor een hondje wat minder 'hip' is. Dat hoeft niet meteen een stumpertje te zijn uit het asiel, een rashondje wat minder bekend is, bijvoorbeeld de Tibetaanse spaniel, is véél minder doorgefokt en heeft nagenoeg geen erfelijke afwijkingen!

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:39

studiemiep schreef:
kohtje schreef:

nice point! er is namelijk geen enkel excuus te verzinnen waarom een fokker geen stamboom zou aanvragen.........(het excuus kosten...is de slechste die ik ooit heb gehoord...)

dat doet iemand toch ook niet die zijn merrie laat dekken door een goedgekeurde hengst en zegt...laat het maar geen papier krijgen...dat scheelt geld... :P

jawel, dat is het wel! Want zoveel vraag is er niet meer naar stamboom. Stamboom aanvragen is om het maar zo te zeggen, nogal een gedoe. Er komen een aantal huisbezoeken, het kost geloof ik iets van 50 euro per pup dat je een stamboom krijgt, en nu de handel zo op de kop ligt, verkoop je je puppie net zo makkelijk zonder papier als met papier en zo rond dezelfde prijs ook nog!! Als de koper het zou willen zien, mag ie zo de vader zien, de moeder zien, de paspoorten van beide ouders en ook de stambomen van beide ouders.

en met paarden, is het een heel ander verhaal momenteel dan chihuahua's. Je hebt het over héle andere bedragen, een veulen word dan namelijk wél duur verkocht en met chihuahua's kun je het eigenlijk momenteel wel vergeten. wie nu nog wil fokken, moet dat voor de hobby doen, proberen om de kosten van het nest er maar weer uit te krijgen maar verder niet te veel verwachten. Er is te weining vraag, te veel aanbod. voor ons heeft de stambomen nu dus geen extra waarde.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:50

er komt inderdaad meer bij kijken
mijn hondjes zijn getest op groene staar en patella
daarnaast worden ze 2 keer nagekeken en het gebit plus fontanel gecontroleerd
ik geef ook een jaar garantie mee mocht er toch wat zijn
ik sta achter mijn hondjes en krijgen de beste verzorging maar ik heb geen glazen bol
weet uit ervaring dat de chihuahua wereld dik smerig is
en ben daarom extra allert
mijn hondjes worden niet groot gebracht op suiker water
maar gewoon zoals het hoort
ze gaan pas weg als ze daar aan toe zijn

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 00:27

kohtje schreef:

Waarom wel?

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 01:46

Grappig dat mensen het over 'ongezond kleine' chihuahua's en 'gezonde maat' chihuahua's hebben terwijl het hele ras natuurlijk nergens op slaat. (wat is precies het nut van dit ras behalve ze in tasjes te proppen ala paris hilton? En nee ik geloof niet in fabeltjes over dat het hier al een 'eeuwen oud' ras betreft wat nog uit de tijd van de maya's of whatever stamt)
Kijk eens naar die waslijst van aandoeningen waar je die beesten voor moet laten testen? Open fontanel?? christ almighty.. je kan zo'n beessie dus al niet eens normaal een aai geven zonder 'm een hersenbeschadiging te bezorgen.
Als je iets kleins en pluizigs wil wat in een handtas past neem dan een konijn of een fret,volgens mij hebben die een langere levensduur dan de gemiddelde chihuahua..
Het is toch niet normaal dat die 'honden' al het leven laten als ze per ongeluk van de bank af vallen? Waar zijn sommige mensen in godsnaam mee bezig... |o
Wil je nou een hond of een accessoire?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:05

Tja Koia, zo zijn er natuurlijk genoeg rassen die niet gezond zijn. Hoewel, je hebt ook best gezond gefokte chi' s hoor. Ik heb er een waar niets aan mankeert. Weegt dik drie kilo en heeft niet een heel kort snuitje en gezond. Het nut van een chi? Voor mij zijn het mijn vriendjes, mijn kindjes, net als mijn Cane Corso's, Stabij en Dobermann. Genoeg nut dus!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:03

dat doet iemand toch ook niet die zijn merrie laat dekken door een goedgekeurde hengst en zegt...laat het maar geen papier krijgen...dat scheelt geld... :P[/quote]

jawel, dat is het wel! Want zoveel vraag is er niet meer naar stamboom. Stamboom aanvragen is om het maar zo te zeggen, nogal een gedoe. Er komen een aantal huisbezoeken, het kost geloof ik iets van 50 euro per pup dat je een stamboom krijgt, en nu de handel zo op de kop ligt, verkoop je je puppie net zo makkelijk zonder papier als met papier en zo rond dezelfde prijs ook nog!! Als de koper het zou willen zien, mag ie zo de vader zien, de moeder zien, de paspoorten van beide ouders en ook de stambomen van beide ouders.

en met paarden, is het een heel ander verhaal momenteel dan chihuahua's. Je hebt het over héle andere bedragen, een veulen word dan namelijk wél duur verkocht en met chihuahua's kun je het eigenlijk momenteel wel vergeten. wie nu nog wil fokken, moet dat voor de hobby doen, proberen om de kosten van het nest er maar weer uit te krijgen maar verder niet te veel verwachten. Er is te weining vraag, te veel aanbod. voor ons heeft de stambomen nu dus geen extra waarde.[/quote]
Dus gemakzucht, ze komen maar 1x met chippen van de pups . Gelukkig ligt de "handel"op zijn kont vooral om de handel weer terug te dringen en de serieuse fokkers weer de overhand te laten nemen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:04

1Romy1 schreef:
absoluut!!! Dat de pup's zonder stamboom gefokt worden, wil niet zeggen dat de fokker slecht is! Hier worden nu fokkers die zonder stamboom fokken al snel als ''slecht'' bestempelt wat mij echt tegen de borst stuit. Kom op zeg, er zullen fokkers zijn die zonder stamboom fokken en beter zijn dan fokkers met stamboom!! ZOLANG JE ER MAAR MET JE HART EN ZIEL VOOR GAAT!
En er zijn INDERDAAD mensen die hun hondjes laten testen ook met pups zonder stamboom! Want ook voor veel mensen gaat het niet allemaal om GELD!

Zeker zijn er fokkers zonder stamboom dieren die hun hart op de goede plek hebben, net zo goed als dat er fokkers zijn die met stamboom fokken niet okè zijn omdat bij hun bv het fokken van een "mooi" uiterlijk en het goed doen op Show's verkiezen boven gezondheid en karakter, of waarbij inteelt voorkomt. Dat laatste is dan met een stamboom wel goed na te gaan.
Als ik een pup koop van stamboomloze ouderdieren kan de fokker van dat nest wel zeggen dat de ouders geen broer en zus maar bewijs krijg ik niet.
Daarom wil ik toch graag dat stamboom papiertje. + de gezondheidstesten die gedaan kunnen worden bij de ouderdieren en pups.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:06

Diablo schreef:
kohtje schreef:

Waarom wel?

Net zo simpel om ze wel aan te vragen zo heb je de afstamming op papier. Stel je hebt over een paar jaar een probleem dan kan je terug kijken in de lijn. Ook bij het evt fokken van verkochte hondjes kan je inteeld voorkomen. Geen papier is geen idee wat er achter zit.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:57

1Romy1 schreef:

en met paarden, is het een heel ander verhaal momenteel dan chihuahua's. Je hebt het over héle andere bedragen, een veulen word dan namelijk wél duur verkocht en met chihuahua's kun je het eigenlijk momenteel wel vergeten. wie nu nog wil fokken, moet dat voor de hobby doen, proberen om de kosten van het nest er maar weer uit te krijgen maar verder niet te veel verwachten. Er is te weining vraag, te veel aanbod. voor ons heeft de stambomen nu dus geen extra waarde.

Stamboom aanvragen nogal een gedoe .........dat is ook wel een erg zwak excuus naar mijn idee.
Dat je er wat werk van hebt tja dat hoort nu eenmaal bij fokken. (maar ik vind het echt reuze meevallen! en vraag ze dan ook keurig aan)

Ik kan me dan ook geen reden bedenken waarom je geen stamboom aan zou vragen als je gewoon in het bezit bent van stamboomouderdieren.

en als de toekomstige kopers er geen waarde aan hechten prima, geen probleem maar ik geef hem wel netjes mee

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:16

Ik weeet nog wel dat de fokkers van mijn pincher maar 2 nestjes per jaar mochten fokken ongeacht hoeveel teven ze hadden.
Zonder stamboom kan je elke teef wel 2 keer per jaar vol duwen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:19

Diablo schreef:
Ragdollcat schreef:
Tja, vermeerderen is het. Zeker als het hier pretnestjes betreft.

Asielen zitten vol met honden en katten.

Dat is waar, maar dat geldt natuurlijk ook voor stamboomfokkers.
,

Ja ook voor die fokkers. Er is bijna geen gezond dier meer te vinden bij stamboomfokkers, teveel inteelt en doorgefokt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:40

jiperdepip schreef:
Stamboom aanvragen nogal een gedoe .........dat is ook wel een erg zwak excuus naar mijn idee.
Dat je er wat werk van hebt tja dat hoort nu eenmaal bij fokken. (maar ik vind het echt reuze meevallen! en vraag ze dan ook keurig aan)

Ik kan me dan ook geen reden bedenken waarom je geen stamboom aan zou vragen als je gewoon in het bezit bent van stamboomouderdieren.

en als de toekomstige kopers er geen waarde aan hechten prima, geen probleem maar ik geef hem wel netjes mee

Ik denk dat het geen excuus is, omdat ze geen excuus zoeken. Ze doen het gewoon niet (waar ik overigens heen problemen mee heb) en voelen waarschijnlijk ook niet de behoefte zich daarvoor te excuseren.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:43

waarom neem je niet gewoon contact op met de rasvereniging, de pupbemiddeling, die vertellen je dan meteen dat die teacups niet rasecht zijn en vele rasfouten, ziektes hebben

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:59

Ragdollcat schreef:
Ja ook voor die fokkers. Er is bijna geen gezond dier meer te vinden bij stamboomfokkers, teveel inteelt en doorgefokt.

Gelukkig bij mijn ras nog niet zo al hoewel het wel lastig is dat weinig mensen een Welsh nemen zo mooie leuke hond. Daardoor lopen de stamboom fokkers een beetje vast en moeten nu honden uit buitenland halen voor stamboom.

Wat sommige wel doen is wel inteelt (ver weg) maar deze zijn dan puur voor de verkoop en niet voor shows of verdere lijn opbouw. Voor hun is een verkoop pup ook stukje inkomsten maar niet te vergelijken met broodfok.