Waarom vlees ? en geen brokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:05

Luz_ElenaE schreef:
Wow dat zou onze hond wel erg lekker vinden (die onderste foto) helaas voor hem doet die het maar met carnibest en brokken stinkt al genoeg dat ik bijna over mijn nek ga 's ochtends als die vieze worst te lang in de magnetron heeft gezeten

Ik kan je verzekeren dat die maaltijd niet stinkt :D

Ik sta hier eens in de 1,5 a 2 maand een uurtje of 3-4 met mijn ma te wegen, snijden en verdelen... Maar dan hebben we wel weer een hele poos te eten voor 2 hondjes en dan is het een kwestie van 's avonds 2 zakjes uit de vriezer halen voor de volgende dag :) Ach ja, je moet er maar je hobby van maken en als je eenmaal bezig bent, is het nog best leuk ook.

Edit; aaaah die koeienpoot! :')
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 16-09-12 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:07

Kuggur schreef:
kimmie261 schreef:
laat ik het zo zeggen,voer nu 30 jaar vers en mijn honden krijgen géén groente en vezels bijgevoerd......

Je voert je hond een dieet van 100% dierlijk voedsel? Dus alleen vlees/botten/orgaan/vis?

ja,geen vis overigens,alleen vlees....zowel kvv als vlees van paarden,koeien,schapen en geiten vers van het slachthuis

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:13

vlees is gewoon beter voor een hond omdat het een vlees eter is er in vlees enzymen zitten die zorgen dat hij geen tandsteen krijgt,ze stinken veel minder ook de ontlasting.ze poepen minder omdat ze alles opnemen.in brokken zitten vaak zoveel dingen waar een hond niks mee kan denk aan granen en bietenpulp enz.

wil je toch brok geven kijk dan naar een goede brok met veel% vlees

hier een lijst voor de geintereseerde is wel al iets verouderd want acana en orrijen bevatten nu wat meer vlees
http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:18

kimmie261 schreef:
laat ik het zo zeggen,voer nu 30 jaar vers en mijn honden krijgen géén groente en vezels bijgevoerd......

Je voert je hond een dieet van 100% dierlijk voedsel? Dus alleen vlees/botten/orgaan/vis?[/quote]

ja,geen vis overigens,alleen vlees....zowel kvv als vlees van paarden,koeien,schapen en geiten vers van het slachthuis[/quote]

wel vreemd trouwens...wij hadden vroeger marokkanen die schapen kwamen slachten.Die leegden de darm en pens inhoud.
Mijn honden aten dat op.Paardendrollen eten ze ook,niet veel maar toch..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:54

geerke schreef:
kimmie261 schreef:

Je voert je hond een dieet van 100% dierlijk voedsel? Dus alleen vlees/botten/orgaan/vis?

ja,geen vis overigens,alleen vlees....zowel kvv als vlees van paarden,koeien,schapen en geiten vers van het slachthuis[/quote]

wel vreemd trouwens...wij hadden vroeger marokkanen die schapen kwamen slachten.Die leegden de darm en pens inhoud.
Mijn honden aten dat op.Paardendrollen eten ze ook,niet veel maar toch..[/quote]
normaal heb je bij barf hele prooidieren vaak en dan krijgen honden dus toch groente/fruit/granen binnen in kleine hoeveel heden natuurlijk.en vis 1x per week is ook heel goed voor de vacht ik las hier ook wel eens een vis dag in.ook bij barfen doen mensen in hun menu's groenten vaak mee nemen.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:58

Top hondenbrokken orijen zit 80 procent vers verschillende soorten vlees in en vis. Ook 20 procent fruit en groente met veel goede vitamines en mineralen die zeker iets toevoegen! Zonder is ook geen groot probleem maar denk aan bepaalde fruit of groentes die goed zijn tegen kanker, beter zijn voor ogen en andere extra steuntjes. En daar staat inderdaad de prijs naar, maar je bent er van verzekerd dat je hond echt alles binnen krijgt!

Ik ben er echt niet van weg te praten. En zo nu en dan een lekker kauwbot en mijn honden zijn dik tevreden, nog nooit ziek geweest en in topvorm!

060606

Re: Waarom vlees ? en geen brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:02

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 10:18

Jeetje, wat zijn jullie snel gegaan :P

Kimmie, die foto's :') dat gaat me echt wat te ver.. zal best lekker zijn voor hond, maar toch.. nee, die komt niet hier in huis

ashley1, fijn dat je hondje er zo goed op doet! dat de ontlasting zovaak veranderd, is toch niet goed voor je hond ? de dingen die je noemt, zal ik wel gaan googlen

Tessa_93, Wat een leuke hond, en dat koppie, dat merk ken ik niet, zal ik ook eens gaan googlen ;)

Loiz, Wat kost smuldier ? ik zal het zeker eens gaan googlen

Air, hoe snel is die geur van pens weg getrokken ? ik zal het immers in huis moeten geven ? straks stinkt alles na dat vlees, incl de hond :')

keona en Zipporah, zal die site's eens doorlezen ;)

Waarom noemt (bijna) iedereen het : dieet van 100% dierlijk voedsel ?? is het een dieet ? is brokken dan niet beter ? dieet, doet me denken aan afvallen, maar mijn hond hoeft zeker niet af te vallen..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:21

Zou je even naar de supermarkt moeten gaan, volgens mij verschilt het een beetje per winkel, maar tis niet duur hoor.

Pens stinkt even bij het geven, maar is daarna zo weer weg, teminste, hier wel. Geven hier Smuldier compleet met pens savonds, verder gewoon compleet.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:23

Een dieet is een samenstelling van voedsel. Hoef je dus niet mee af te vallen. Zijn ook genoeg mensen die bijv een
vleesvrij dieet eten, vegetarisch dus. Het woord dieet is dus niet zo van toepassing als jij m kent ;)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 10:25

Kan van de week wel even hier in de buurt kijken, haha, vegetarisch komt me bekend voor ;) Snap wat je bedoelt :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:18

Smuldier vlees kompleet 0,59
Pens kompleet 0,59
Kip enkelvoudig(dit kun je bv 1xper week geven,als je maar 5dagen minimaal compleet voert)0,49
Dit zijn bakjes van 400gr

Ook heb je vaak rodi er bij liggen in de diepvriezer deze heeft nog meer compleet smaken dus die voer ik ook wel eens

Ik probeer ook wel eens een vis dag er bij te doen kun je bij de visboer bv zalmkoppen halen,of bij de poelier kippenvleugeltjes/konijnenvoorpootjes(dit is dus ook enkelvoudig)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 16:20

zo'n smuldier en pens daar heeft een hond genoeg aan ?? als maaltijd..
Geef je 1 of 2 keer op een dag eten ?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:46

Zoals ik al eerder in dit topic zei, wij geven 2 pakjes per dag. 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds. Meer moet ze ook niet hebben :)
Hoeveel je hond nodig heeft is altijd op het oog.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:07

In principe is Smuldier genoeg ja.
Je hebt daar 2 complete smaken van: Vlees compleet en Pens/Vlees compleet.
Van de enkelvoudige heb je 4 smaken: Vlees, Pens en Kip en Hart.
De regel is dat je 5 dagen compleet moet voeren.

Maar net zoals dat je verschil merkt tussen de aldi-brok en de Royal Canin-brok zullen we maar zeggen, heb je dat ook met vlees. En in het rijtje KVV-merken scoort Smuldier niet heel hoog.
Al zou ik mijn hond nog liever Smuldier geven dan Royal Canin-brok.

(Zou je de enkelvoudige smuldiervarianten aanvullen met konijnenvlees, geitenpens en lamsbotjes bijvoorbeeld, dan maak je het zelf weer compleet.)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:11

rOcky_lofz schreef:
zo'n smuldier en pens daar heeft een hond genoeg aan ?? als maaltijd..
Geef je 1 of 2 keer op een dag eten ?

Ja daar hebben ze genoeg aan ik wissel wel de vlees soorten af door ook eens vis of konijn enkel voudig te geven.en rodi voer ik ook soms die heeft ook lam in zijn varianten.ik voer 1x per dag s'morgens.maar je kunt ook de tijd stippen afwisselen.hoeveel je moet geven ligt aan soort hond en het gewicht mijn stafford krijgt 500gr en onze aussie 300gr

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 17:12

Oke, Dank jullie wel :)

Ga me er nog maar eens in verdiepen per soort ;)

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:11

Is smuldier hetzelfde als Duck? Hier in Belgë heb ik nog niet van smuldier gehoord.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:13

Mijn honden krijgen juist brokken, is veel beter voor het gebit.
Ze stinken niet uit hun mond, tanden mooi en netjes wit.. geen last niks.

Af en toe wel eens een blik hoor :) gewoon voor 't lekker.
Maar anders elke dag brokken :)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 18:14

Gamblex17 schreef:

Geef je ze ook wel eens een groot bot oid ? wat voor botten geef je evt ?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:16

Gamblex17 schreef:

Als je je inleest in het versvlees/KVV gebeuren, lees je juist dat honden die brokken eten juist veel meer last hebben van tandplak.
Tandplak komt veel minder voor bij honden die vlees eten.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:16

Gamblex17 schreef:

Dat is dus niet waar, dmv brokken krijgen ze juist tandsteen en tandplak. Door het voeren van vers vlees krijg je een beter gebit, vers is dus veel beter voor het gebit.
Laatst bijgewerkt door Douraque op 16-09-12 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:18

Nee niet heel vaak een groot bot, soms krijgen ze kleine botten.
Of van die staafjes. :) merk enz. weet ik echt niet ..

Serieus? Ons is altijd verteld dat brokken beter zijn :)
Ze hebben nergens last van, geven ze het al jaren :)
De 1 een jaar of 8 en de andere 5 jaar denk ik.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:20

geen enkele brok, die hier het huis nog inkomt!

Het is hier vers vlees en vleesbotten, 1 vis en 1 pens wat mijn hond te eten krijgt.
Waarom? Van brokken raakt MIJN hond aan de diarree. Heb veel merken geprobeerd, had alleen maar een hond met buikpijn en honger.
Nu krijgt hij sinds een tijdje vlees, en alle problemen zijn over bij MIJN hond. Hij stinkt niet meer, hij laat bijna geen scheten meer, hij poept niet meer 5x per dag een KILO..
enne hij glimt!!!!

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:27

Ik heb niet alle posts gelezen, alleen de start ( heb klein laptopje )

Ik geef mijn hond sinds 4 jaar vlees te eten, ik stel dit meestal samen, alleen als ik lui ben grijp ik naar smuldier compleet of haal 1100 gram kippebouten bij de Lidl.

Een hond, kat en fret is een carnivoor, dus een vleeseter.
Alleen wat er toevallig in de maag zit, is het groente/graan wat ie van nature binnenkrijgt.
In de huidige berekeningen is dat 5% of een te verwaarlozen percentage, afhankelijk van de leer die je aanhangt.

Dat maakt eigenlijk dat brokken een soort fastfood voor de hond(etc) is, er zit praktisch niks in wat ie nodig heeft. Vandaar dat steeds meer beestjes net als mensen last krijgen van welvaart ziektes.
Ik weet alleen dat farnfood een relatieve uitzondering is.
En dat bij blaasgruis oplossen bij katers, de brokjes van prins tijdelijk geven het beste is.

Ik heb me eerst ingelezen dat kan op diverse websites: http://www.voernatuurlijk.nl of http://www.barfplaats.nl, de eerste is zo nauwsluitend mogelijk aan de natuur, barfplaats is iets meer aangepast aan "ons" ....kleine verschillen maar hoor.

Op de websites staat ook aangegeven waar je kunt kopen, ook veel verzamelpunten en mensen die vanalles weten te ritselen.

Mijn hond van 5,5 heeft een prachtig gebit, de pens zijn de natuurlijke tandeborstels. Brok geeft idd juist plak, bij vleeseters zijn de tanden op hoge leeftijd mooi. Heb nog niet over gebitssanering en poetsbeurten gehoord.

Overigens zijn grote botten regelrechte tandenslopers....net als gekookt bot trouwens of gerookte botten.
Kleine botten die met de tuinschaar te knippen zijn, is het beste.